The Assignment (1997)

Canada
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Christian Duguay
met Aidan Quinn, Donald Sutherland en Ben Kingsley

Een Amerikaanse marine-officier wordt door de overheid aangenomen om voor de meest beruchte terrorist ter wereld door te gaan. Op deze manier moet hij hem zien op te pakken. Maar is alles wel zoals het lijkt?

Killer-Instinct
Deze film is beter dan The Jackal,en weet tenminste de gehele speeltijd te boeien.

Ik vind zowel Quinn,Sutherland en Kingsley leuke rollen spelen en hun wisselwerking is prima te pruimen,vooral de stukjes waarbij Quinn getraind wordt vond ik erg leuk.
Het sfeertje is ook goed en vind het gewoon een vermakelijke film zonder dat die ergens echt in uitblinkt want echt memorabele scenes,acteer-prestaties,spectaculaire actie-scenes of schokkende wendingen hoef je niet te verwachten maar alles is gewoon een voldoende met een leuk maar niet al te bijzonder verhaaltje.
Leuk om keertje te kijken.

avatar van @quikfit
Bovengemiddeld....

avatar van benni
Goede film, verrassend zelfs! Maar waarom iedereen zo op de Jackal afgeeft....., was in mijn ogen ook een heel verdienstelijk filmpje. Meerdere keren gezien. Deze nu pas voor het eerst. Onbegrijpelijk, nooit tegen gekomen. Genoten!

avatar van Snape
Ik vond het wel een goede film, lekker voor de zaterdagnacht.

Prima film, goed verhaal en genoeg spanning.
Puike cast ook met Donald Sutherland en Aidan Quinn in de voornaamste rollen.
Een aanrader deze film.

avatar van W.V.
Prima film, stijgt boven de middelmaat uit door de acteurs, vooral Sutherland is weer eens op dreef. De regisseur weet van een dun verhaaltje toch een goede film te maken, nergens verveelt de film. Een aanrader

avatar van hkoster
Ziggy007 schreef:
Ik vind die Donald Sutherland wel zo'n vreselijke acteur. Echt enkel geschikt voor b-filmpjes of hele slechte actiefilms waar hij dan gevangenisbewaarder is. Ook hier weer zo'n kansloze rol, en ik heb me non-stop zitten ergeren aan die grijze zak. Ik weet dat het helemaal niets met de film van doen heeft, die opzich nog wel degelijk en redelijk was (beetje flauwtjes), maar het werkt wel door op mijn beleving. Ik hoop dat ik zelden tot nooit meer Sutherland hoef te aanschouwen Mijn beoordeling: 3* Sutherland sucks

Hetzelfde heb ik met Nicole Kidman.