ad
  • 8.078.388 stemmen

Les Femmes de l'Ombre (2008)

Oorlog / Drama | 120 minuten

Oorspronkelijke taal: Frans

Oorspronkelijke titel: Les Femmes de l'ombre

Releasedatum: 8 februari 2008

Over Les Femmes de l'Ombre

Het verhaal van Louise, een Française, die zich in de Tweede Wereldoorlog nadat haar echtgenoot is vermoord aansloot bij het Franse verzet. Ze wordt vervolgens gerekruteerd door de spionagedienst SOE in Londen. Haar eerste missie houdt in dat ze samen met een door haar samengesteld team gespecialiseerde vrouwen een Engelse speciaal agent uit handen van de Duitsers moeten zien te houden.

image

Maria Luzzato

Lieutenant Becker

avatar van Pacino74

Pacino74

Mooie en onderhoudende vrouwenverzetsfilm, fantastisch acteerwerk en mooie reconstructies van de jaren 40.

Ook het verhaal klopt, wat deze film enkel nog meer body geeft...

Wat is Sophie Marceau, ondertussen toch al een gezegende leeftijd, nog steeds een lekker stuk met acteertalent en hetzelfde kan gezegd worden van de Belgische Marie Gilain

Dit verdient zeker een 3,5

avatar van Brix

Brix

Een van de meest onderhoudende oorlogsfilms die ik sinds lange tijd gezien heb.

Boeiend van A tot Z.

Uitstekend acteerwerk van de hele cast, met als toppers Marceau en Depardieu.

Erg veel aandacht voor de locaties en decors, tot in de kleinste details.

Bijzonder goed in beeld gebracht.

Dat er onwaarschijnlijkheden in het verhaal zitten mag wel kloppen, maar stoorde mij niet.

Ik wil vooral een onderhoudende film zien, en op dat gebied slaagt deze met vlag en wimpel.

avatar van Decec

Decec

Een goede drama/oorlogfilm...

Spannend verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteur Moritz Bleibtreu...

Prima achtergrond geluid

(geen Dolby Digital aanwezig)...

Prima kwaliteit breedbeeld

(geen HD aanwezig)...

avatar van Hannibal

Hannibal

Spannende film met goed acteerwerk. Bleibtreu is geweldig als schofterige nazi. De dames doen het ook erg goed, en dwingen niets anders dan respect af. Hele mooie cinematografie met een echte, voelbare WO2-sfeer. Op sommige momenten zat ik op het puntje van mijn stoel.

avatar van nadrin

nadrin

Heel goed verhaal, dat duidelijk word verteld. Het acteren vondt ik evenwel ondermaats

avatar van blurp194

blurp194

Spanning en sensatie.

De vrouwelijke geheim agenten - de een nog mooier dan de andere - vallen van de ene sensatie in de andere. Daardoor voelt het wel af en toe ietwat aan alsof je een boek van Ken Follet aan het lezen bent, of een soort van James Bond film zit te kijken. Allemaal net een beetje te mooi om waar te zijn, zoiets is het.

Maar dat doet niets af aan de film eigenlijk. De dames spelen erg goed, onmiskenbaar de helden van de film - de meeste mannen komen er ook niet zo heel best uit, en Moritz Bleibtreu gaat strijken met de hoofdprijs voor slechterik. Jammer voor hem dat daar geen oscar voor is.

En nog een sterk punt in de film, de mooie Deborah Francois. Niet de mooiste rol die ze hebben kon misschien, maar wel een waar ze veel in te acteren heeft. Doet ze goed.

avatar van Movsin

Movsin

Meer avontuur dan oorlogsdrama want al laat de film in de beginne een min of meer historische achtergrond vermoeden, al vlug vervalt hij in een Charlie's Angels-gedoe, zonder enige uitdieping van de karakters en met soms huppelende vampen ipv verzetstrijders, om pas op het einde zich te willen herpakken. Kon iets goeds geweest zijn, maar helaas..

avatar van 93.9

93.9

Strakke film waarin de nationaliteiten hun eigen taal spreken.

avatar van Polignac

Polignac

Dit is zeker geen Charlie-Angels gedoe. Aardig realistisch.

avatar van witboek

witboek

Wat moedige vrouwen de tranen stonden in mijn ogen. Vrouwen verdienen meer respect.

gauke

De focus lag ditmaal op vrouwen (wel een plezierige variatie) in dit/deze gedetailleerde, gestileerde (soms was het allemaal te mooi), geromantiseerde en melodramatische oorlogsdrama/spionagethriller, waarbij de regisseur vrij omging met de werkelijke gebeurtenissen, wat het verhaal te vergezocht maakte. De meest spectaculaire actiescènes kreeg je meteen bij aanvang al voor de kiezen, terwijl het einde sentimenteel was.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een verzetsfilm met een groep vrouwen. Los van dat originele uitgangspunt is dit gewoon een sterke oorlogsfilm over het verzet geworden. De film kent voldoende drive, is geloofwaardig en is met momenten best wel spannend. Het is dan ook op de eerste plaats een spionagethriller en geen oorlogsfilm an sich.

Het is vooral gebaseerd op waargebeurde feiten. Al zijn de meeste personages verzonnen. De actrices doen het wel goed en het resultaat is een soort geloofwaardige Expendables geworden. Verder ook een mooie sobere filter gebruikt bij het filmen dat voor een passende sfeer zorgt. Het resultaat is één van de betere verzetsfilms.

avatar van Robi

Robi

Oorlogsfilm over een groep vrouwen die vanuit Engeland op een geheime missie worden gestuurd. Het soort film waarvan er al zovelen zijn gemaakt. En meestal kijken dat soort films ook wel lekker weg omdat er een hoop in gebeurt. En dat is hier ook het geval. Maar het is ook geen film die er uit springt. Niet naar beneden, maar ook niet naar boven.