Blackjack (1998)

Canada / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door John Woo
met Dolph Lundgren, Kate Vernon en Phillip MacKenzie

Jack heeft jaren in de persoonlijke bescherming gewerkt en een vriend met een casino vraagt hem om op diens dochter te passen zo lang er problemen zijn. De vriend komt echter om bij een ongeluk, zodat Jack voor het meisje moet zorgen. Als een andere vriend in het ziekenhuis belandt met een kogelwond, neemt hij diens opdracht over om een fotomodel te beschermen. Een fanaat heeft het voorzien op het model en maakt gebruik van de wetenschap dat Jack fobisch is voor alles wat wit is.

neo (crew)
matig filmpje,maar de ontzettend coole,vaak in slow motion gefilmde scenes zijn erg goed.

avatar van jackie
John Woo kan heel mooi opnemen, maar dit is wel een van zijn slechtste.

Ben een fan van John Woo, maar deze is ergg matig, dit is idd een van z'n minsten.

Ja, wat verwacht je van een Canadese TV-film? Niet veel. Meestal zijn het matige films. Voor de echte John Woo fans zal de actie-scenes nog wel cool zijn. Het gebruik van de slow motion is nog wel goed, helaas is het verhaal zo matig en zijn de acteurs ook niet zo. Voor mij is dit nog een middelmatige film, dat komt alleen omdat ik een John Woo fan ben en ik vind de actie-scenes nog wel cool.

avatar van SSeagal
Vond dit altijd wel een fraaie actiefilm met een redelijk verhaaltje erachter. En nu nog. ***

Ik wist dat er een john woo hollywood film was waarvan ik haast nooit had gehoord of gezien, en ik dacht dan zoek ik de film wel even op en de titel was dus black jack. Woo had veel tijd ingestopt in face/off, en met deze film kun je duidelijk zien dat dit een tussen doortje was. Maar had hij niet moeten doen want als hij al eens een matige film had gemaakt en doet er nog eens deze film bij, dan zou het zijn cariere nog wel eens verwoesten. erg jammer van deze film, maar ja wat wil je ook met dolph lundgren als hoofdrol speler.

mijn score voor deze film is 1 ster vanwege het slappe en
zwakke verhaal, slechte acteurs maar heeft toch nog 1 ster
dankzij de sommige actie scenes ook al zijn dat er maar
weinig. rommel is het beste woord voor deze film
john woo fans, vermeiden dit troep.

avatar van sn@ke
Ik vind de huidige poster toch echt slechter dan de vroegere. Dit heeft echt een B-film uitstraling ( mag dan nog zo een film zijn , de vorige poster had nog wat stijl).

djelle
Ook ik moet helaas toegeven als grote Woo-fan (én Lundgrenliefhebber) dat dit heel wat minder was dan wat deze topregisseur zou moeten kunnen. Zeer mager verhaaltje, weinig inhoud en beperkte symboliek. Vele stomme dialogen en matige scenes enz... Kortom: John woo kan beter. Het is dan ook een canadese tv-film met een beperkt budget hoogstwaarschijnlijk, maar toch...

Ondanks alles heb ik me af en toe wel vermaakt met opnieuw zijn fenomenale, goed gevonden kogelballetten met de juiste inzet van slowmotion enzoverder. Maar daarop moest je soms lang wachten, dus het kon de film uiteindelijk toch niet redden. Er waren nog enkele typische kenmerken (zoals de conversaties met de pistolen naar elkaar gericht, altijd heerlijk) maar die waren schaars. Het camerawerk was natuurlijk weer heel stijlvol, dat wel.

Heel jammer! Slecht voorbeeld van een goeie Woo-film. 2,5 sterren, vooral voor de vermakelijke actiescenes.

Black jack vind ik een van de betere films van lundgren!

avatar van Pacino88
Nooit geweten dat deze van Woo was!
2* voor de herinneren aan mijn actietijd.
Zaten wel wat aparte actiescenes in.

avatar van Dolphfan
Spectaculaire film over Dolph die verblind is. Vooral de matrasscene aan het begin doet mij deugd.

avatar van 606
vermakelijke actie en toch vind ik dolph goed

4,5 ster.

hij kan niet tegen wit...

hoe verzinnen ze het

avatar van Lavigne
dolph is gewoon goed!! 4 sterren voor deze film

avatar van Mescaline
Film net gezien op tv
was een leuke film ok dolph heeft betere maar deze was zeker ook niet slecht een goed verhaal goed acteer werk en goede vecht scenes de film zorgt er wel voor dat je het eind niet wil missen dus spanning komt deze film niet te kort

avatar van U-96
Wat een slechte saaie film met een mega-slechte Dolph Lundgren. Voor iemand die een topfilm als Face/Off heeft geregisseerd verwacht ik toch wel heel wat beters. Slap verhaal, slappe personages en de diepgang van een natte krant. Enkel wat aktiescènes weten iets te vermaken.

Wat wil je, met zo'n poster.

djelle
Blijft zeer jammer deze film, maar met een pak meer actie was dit veel vermakelijker geweest, dat is zeker. Een van de origineelste en leukste actiemomenten zit hier toch wel in voor mij: met die trampoline, fantastisch goed gevonden weer!

avatar van Mescaline
Film voor de derde maal bekeken en ik verhoog mijn stem van 3,5 naar 4 sterren omdat deze film dat zeker verdiend.

avatar van DragQueen
Matig filmpje van woo, die veel meer in z'n mars heeft. dolph lundgren redt de film nog een beetje. maar het overige acteerwerk is matig, en het verhaal is een beetje slapjes. verder is de film wel goed in beeld gebracht, en zijn de actie-scenes vrij vermakelijk. 2,5 sterren.

avatar van Travolta_Jackson
Slechte film. jammer van Woo die toch een zeer goede reputate had. Gelukkig maakte hij het min of meer goed met Mission Impossible 2. En ook Lundgren was niet goed.

avatar van niethie
Samen met die andere tv verfilming Once a Thief toch wel de minste Woo film die ik zag. Het verhaaltje stelt geen bal voor, Rundgren speelt als een natte krant, het was enkel de actie en redelijk coole montage die de film hier en daar nog wel kijkbaar maakte maar voor de rest was het matig en kun je hem beter overslaan.

2 sterren

Persoonlijk vond ik het verhaal juist best goed doordacht en was het acteerwerk zeer behoorlijk. Dolph's personage is interessant, terwijl ook de bijpersonages (de piraatbutler was geniaal) leuk zijn. De actie was niet in grote hoeveelheden aanwezig, maar wel (zoals te verwachten bij Woo) spectaculair en stijlvol in beeld gebracht. Zeker niet het beste werk van Dolph, maar ik heb me goed vermaakt.

avatar van Marlon Aarssée
wat een leuke film is dit zeg, mooie actie beelden en spannde scenes. leuk om is een keer te kijken of om 100 keer te kijken geweldig haha

Meh.

Film in twee delen. Enerzijds de actiescenes, die gewoon goed zijn, anderzijds de rest van de film, amper het aankijken waard. Een tussendoortje voor Woo, al vraag je je af waarom hij zich aan dit soort non-projecten gewaagd heeft.

Lundgren en Vernon zijn een compleet idioot duo. Geen van beiden kan acteren, al kon de rest van de cast dat eigenlijk ook niet. Vooral die butler in Lungren's eigen bat-cave is te belachelijk voor woorden. Tel daarbij op een debiel verhaaltje, kromme dialogen en belabberde pogingen tot acteerwerk (Lundgren die worstelt met z'n fobie!) en je hebt een stevige B-film.

Maar wanneer de kogels door het beeld beginnen zoeven is het plots wel een stuk leuker. Jammer genoeg kent de film niet genoeg actiescenes om de film zelf te redden, maar links en rechts wordt het niveau wel telkens weer omhoog gekrikt, waardoor de aandacht nooit volledig verloren gaat.

Daarmee ben ik door Woo's Westerse periode heen. Geen al te beste films buiten the usual suspects, ben blij dat hij daarna weer lekker naar HK weergekeerd is.

avatar van GuidO96
Een te lage score hier. Verhaal is redelijk cliche, maar daar heeft de film zelf geen last van. De film is vlot, Lundren staat garant voor actie en Woo weet precies hoe hij de actie goed moet brengen. Een ondergewaarde actiefilm.