Daylight (1996)

Actie / Thriller

geregisseerd door Rob Cohen
met Sylvester Stallone, Amy Brenneman en Marcello Thedford

Wanneer een explosie de tunnel onder de Hudsonrivier in New York aan twee kanten afsluit, komt een klein groepje overlevenden vast te zitten. De voormalige chef Medische Noodgevallen, Kit Latura (Sylvester Stallone), is de enige met de benodigde know-how om de slachtoffers te bevrijden. Met gevaar voor eigen leven weet hij zich te voegen bij de groep overlevenden en zet alles op alles om iedereen weer veilig boven de grond te krijgen.

avatar van FunkStarr
Man man, doe toch niet meteen zo aangevallen! Inderdaad hilarisch hoe jij nu reageert. Wat laat je je kennen zeg. Het was helemaal niet persoonlijk bedoeld maar jij maakt het nu wel persoonlijk. Dat vind ik prima, maar ik lees nog steeds geen onderbouwing in je laatste bericht. Wat heeft mijn avatar ermee te maken? Maar nu weet ik in ieder geval zeker dat ik jou nooit meer serieus neem, want je reageert als een klein kind die z'n zin niet krijgt. Ik vroeg alleen maar of je het misschien ook kan onderbouwen ipv de vergelijking met andere films te maken. Voor mij hoef je helemaal geen gemiddelden erbij te halen, en buiten dat is de graadmeter bij jou dus het gemiddelde, ok dan weten we dat ook weer. Fijne dag nog en veel plezier op moviemeter, ik denk dat je hier niet lang zit als je zo gaat reageren.

Muufley
FunkStarr schreef:

Ocharme toch, lichtgeraakt ventje die wat zit af te dreigen. Sukkel.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, kan er geen genoeg van krijgen van deze film!
Zeer mooi gemaakt en spanning en actie in de hele film!
Indrukwekkend om te zien hoe ze een uitweg moeten zien te vinden en hoe ze het overleven en wie...

een leuke film.vaak gezien maar ik vind de film nog steeds erg leuk om te zien.vermaak me altijd prima.en ik vind stallone eigenlijks altijd wel erg goed spelen.alleen in comedy films vind ik hem minder spelen.behalve in tango & cash maar daar zit natuurlijk ook actie bij in.maar voor de rest is dit een goeie film.

avatar van mcdaktari
Supernatural schreef:
een leuke film.vermaak me altijd prima.

Het lijkt alsof je bij alle films dit zelfde zinnetje gebruikt.

[quote]mcdaktari schreef:

Het lijkt alsof je bij alle films dit zelfde zinnetje gebruikt. [/q

als ik een leuke film zie vermaak ik me ook altijd prima.

avatar van mcdaktari
Ja dat is wel duidelijk

avatar van IH88
“Get them back to daylight.”

Redelijke rampenfilm. Het grote manco van Daylight zijn de bloedirritante en onuitstaanbare personages. Stallone is de held en Brenneman doet het ook goed, maar voor de rest halen de personages het bloed onder je nagels vandaan. De hond is nog het sympathiekst. De ineenstorting van de tunnel en de special effects zien er behoorlijk uit, en er zitten ook wel wat spannende momenten in de film. Probleem is alleen dat het je weinig kan schelen wat er met deze personages gebeurd. En dat is toch wel belangrijk.