Hostage (2005)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Florent-Emilio Siri
met Bruce Willis, Jonathan Tucker en Ben Foster

Jeff Talley (Bruce Willis) is een onderhandelaar bij gijzelingen, die zijn werk opgeeft nadat een crisissituatie de mist in is gegaan. Maar een kans om zich opnieuw te bewijzen verschijnt vanzelf en Talley doet een poging zijn vergissingen te vergeten, al is degene die hij probeert te bevrijden uit de gijzeling een accountant van de maffia.

avatar van martijn011
Sterke actiethriller!
De sfeer is lekker guur en de actie hard waardoor het allemaal net een tikje beter aanvoelt wanneer je zit te kijken.
De film begint al sterk met een scene die faliekant misloopt.Ik houd van films die daarmee meteen de toon voor de rest van de film zetten.

Al is het verhaal misschien wat over the top, zeker wanneer we naar het einde toegaan, het is spannend van begin tot eind.
De jongeren die het gezin gijzelden waren nogal onvoorspelbaar waardoor je als kijker overal rekening mee moest houden.

Bruce Willis is erg goed op dreef. Actieheld pur sang natuurlijk. Ik vond Ben Foster wat overdreven, normaal is hij een prima acteur maar ik vond hem behoorlijk doordraven in z'n rol. Hij zag er wel creepy uit, dat wel.
Al met al is dit een uitstekende actiefilm die, ook al is het misschien zo ongeloofwaardig als wat, toch uitstekend vermaak biedt!

avatar van DarkElement
Lekkere actiethriller, 3,5* En wat kan die Foster geniaal acteren.

avatar van baspls
Niet echt mijn genre. Film is wel aardig. Erg indrukwekkend en duister. Ik moet er niet aan denken dat soort gijzelnemingen. De film kan in korte tijd helemaal omslaan hoe meer naar het einde hoe meer triller het word. En die totaal geschifte Mars . Dat jochie is wel geniaal met zijn schuil kelder. Bruce Willis acteert wel goed andere acteurs zijn niet zo bijzonder.

avatar van baspls
Mars4i schreef:
En in tegenstelling tot veel andere actiefilms van Bruce Willis is hier weinig humor in te vinden.

Weinig? Wat dacht je van bijna helemaal niet. Allen de scéne dat Mars een sigaret aanbied aan dat jochie is wel amusant verder kan ik helemaal niets komisch bedenken.

Het spannende verhaal, met veel geschiet, lijken en vuur, gaat niet zozeer over de lijn tussen goed en kwaad, maar meer om schuld en verantwoordelijkheid. Helaas kent het plot een aantal zwaktes en is het verhaal niet altijd even aannemelijk. Bovendien verlopen de dialogen nou niet bepaald vloeiend en vond ik het einde vrij zwak. Maar Bruce Willis is op dreef als actieheld (de rol is hem op het lijf geschreven).

avatar van xxERWINxx
Vermakelijke actie/thriller met een heerlijke rol zoals we Bruce willis kennen.
De hele film blijft het spannend met een goed einde! soms onverwachte scenes.

al met al prima film!

Tarkus schreef:
Weer een prachtfilm met Bruce Willis. Een beetje genre 'Die Hard' maar dat geeft niet echt, het is de soort rol waar Willis goed in is, en dat willen we zien, toch? En de film verveelt op geen enkel moment. Zeker het bekijken waard !!

Eens opnieuw bekeken na lange tijd, en verander niets aan mijn eerste mening.
Bruce Willis in een rol waar hij steengoed in is en dat zorgt altijd voor een goede actieprent.

Opzicht wel een aardige Thriller / Misdaad die misschien wel een beetje is afgekeken van de een paar jaar eerder uitgekomen spannende "Panic Room (2002)". Hoewel de films bepaalde raakvlakken met elkaar hebben verschillen ze gelukkig wel enigszins.

Deze film is meer spectaculair en bevat ook meer actie. Verder weet het verhaal te boeien (lekker sfeertje) en is het ook geregeld spannend (vond ik bij Panic Room misschien nog wel iets meer). Ook de cast deed het goed en dan natuurlijk vooral Bruce Willis die me zelfs een beetje deed denken aan zijn rol in een "Die Hard" film. Ook Ben Foster deed het goed als de creepy gijzelaar. Visueel zag het er overigens ook wel aardig uit inclusief de specialeffecten.

Omdat de vaart best hoog is en er veel gebeurt, kijkt deze Thriller / Misdaad zich lekker weg.

avatar van Eminem8Milefreak
Aardige film.
Bruce Willis op zijn best.
De 3 jonge inbrekers hadden iets onvoorspelbaars.
Ben Foster steelt de show als gestoorde freak.
Willis zijn personage is goed uitgewerkt, ook prima geacteerd.
Enige nadeel vind ik dat we niet te weten komen wie de gemaskerde bende is die Jeff Talley zijn gezin gegijzeld had.

avatar van Insignificance
Gave optiteling. Visueel sowieso wel een aantrekkelijke worp. Aangenaam kleurenpalet, het ontwerp van het huis mag er zijn en Siri wil het rondom Mars nog wel eens een lichte horrortoets meegeven. Als zijn gezicht en blaffer vanuit het donker opdoemen, maar ook de achtervolging door de ventilatieschachten bijvoorbeeld. Foster heeft de kop er ook voor.

Zet een prima psycho neer. Ondanks dat het scenario hem kapot schrijft. Iets dat eigenlijk geldt voor de hele film. Hoe meer er aan de hand is, hoe moeizamer het gaat. Elke vorm van spanning wordt acuut de nek omgedraaid en met een toon die alsmaar op ernstig staat, weet het ook op die manier geen ijs meer te breken. Veel te veel geschreven rotzooi.

Dan staat Willis ook nog eens als een drama queen te acteren. Doe mij die van het intro maar. Met ruwe baard, lekker nonchalant gedrag (dat kammetje!) en bulkend van het zelfvertrouwen. Als vat vol emoties is het niet te harden. Ondanks dat het nog wat actie en een vlammenzee in petto heeft, is de film al vrij voor het einde opgerookt. Een kaartenhuisje.

avatar van Antonev
Ik vond het een aardige thriller, die op wat verassingen na nergens echt heel speciaal wordt. De verschillende verhaallijnen geven de film echter wel enige diepgang. Ondanks het feit dat het redelijk voorspelbaar is, wordt het op sommige momenten nog best spannend.

De rol van de kinderen en de gijzelnemers vond ik marginaal. Deze film draait om Bruce Willis en niemand anders dan Bruce Willis. Bij vlagen wist hij een aardig overtuigende rol neer te zetten als onderhandelaar.

Nog even bedenken of dit nu 3 of 3.5 ster waard is.

avatar van Filmkriebel
Goede film in dit genre, wel met enkele plus en minpunten; eerst en vooral letterlijk en figuurlijk duister. Van in het begin wordt het duidelijk dat het grimmig zal worden met de slecht aflopende gijzeling. Daarna speelt de volledige film zich af in het donker. Verrassing wel wanneer Willis gechanteerd wordt in zijn auto door een geheimzinnig misdaadsyndicaat, terwijl een krijsende vrouw en dochter in de achteruitkijkspiegel verschijnen.

Ook enkele kleine losse flodders zoals de poging om een relatiedramaatje te ontwikkelen tussen flik Talley en de vrouw die op scheiden staan . Het is allemaal wat oppervlakkig maar niettemin wist de film op de juiste manier te entertainen en op enkele momenten was het best spannend maar net niet bedreigend genoeg; op dat vlak iets meer uit de kast kon gehaald worden met het zoontje in de villa.

Het is maar goed dat Bruce Willis erbij was, want wie anders had deze ingewikkelde gijzeling tot een goed einde kunnen brengen (en dat met een minimum aan geweld!)

Inderdaad geen humor. Veel actiefilms zouden flink opknappen van wat humor en zelfrelativering, maar ik zou er geen geschikt moment voor weten in deze film.

Kortom, aardige Bruce Willis film, gewoon kijken.

Actievolle en superspannende gijzelingsdrama, ééntje met twee bodems dan nog, want onze Bruce, degelijk in zijn rol, moet zich voor meer dan één probleem inzetten.
Spectaculaire enscenering, niet al te waanzinnige effecten, al komt de actie, naar mate de film vordert, sneller en sneller - en ook gewelddadiger - op je af gerold.
Pientere rol voor de kleine Jimmy Bennett al moet gezegd dat zowat alle acteurs zich goed van hun taak kwijten.
Die Florent Emilio Siri lijkt mij een cineast die van vele markten thuis is. In "L'ennemi Intime" ging het over een oorlogsdrama en in " Cloclo" bracht hij een muzikale biografie - en telkens tenzeerste gewaarderd - terwijl hij hier toch een film in een totaal andere genre tot een goed einde brengt. Chapeau.

avatar van Glennekeeeee
matige actiefilm van Willis (al is het nog beter dan de troep van de laatste jaren). de film begint leuk met een verwilderde Willis, een merkwaardige kill maar eens we een jaar verder zijn en Willis in een doodsaai dorp zijn werk verderzet (nog steeds voelend de gevolgen van zijn mislukte redding maar dan zou je denken dat je hem toch verwilderd laat zodat dat extra effect geeft? niet dus, gewoon weer de lekker herkenbare kale willis) is de fun eraf. tieners die inbreken? leuk, tieners die er geen flauw benul van hebben hoe ze het moeten doen? lachwekkend! Dat het personage van Willis, 10 jaar leger, 7 jaar ondervrager die mannen niet meteen kan vatten is al belachelijk op zich. Een geluk dat dan de 2e verhaallijn invalt waaruit blijkt dat bepaalde mensen ook Willis' gezin hebben ontvoerd. die 2 verhaallijnen door elkaar verweven houden de film nog enigszins onderhoudend en spannend ook al wordt het dilemma nooit tot een toppunt verweven. de rol van Foster was ook maar raar, zeker naar het einde toe ontspoort hij naar éen of andere horror-slasher-killer die dan wel weer uitstekend bij de totaal verkeerde muziek past maarja. De finale is ridicuul, cliché en slecht uitgewerkt.

Hostage is een matig tussendoortje van Willis die je misschien niet verveeld maar zeker niet op het puntje van je stoel laat brengen

avatar van Kondoro0614
Hostage

Goeie, sterke film op het gebied van kidnapping. De film keek lekker weg en begon in het begin eigenlijk al met wat spanning opbouw. Na mate hij chief is komt het echt verhaal erin. Al hoe wel, natuurlijk is het begin ook niet verkeerd. Zo zie je zijn verleden en zo zie je hoe dit allemaal is gebeurt! Bruce Willis speelt een goede rol in de film waar ik toch nog best wel van heb genoten. Die Ben Foster, wow! Wat een rol had hij. Erg sterk maar ook zo creepy, bleh! Vooral het eind toen hij met die molotov's aan kwam lopen.. Wow! Het verhaal is prima om te volgen. Af en toe erg voorspelbaar maar toch leuk genoeg om te volgen. Het concept vond ik goed en hier heb ik oprecht van kunnen genieten al zaten er soms wat kleine dingetjes in waarvan je denkt: 'Nou, moest dat zo?'. Als nog heb je dit niet veel en het kan een prima film avondje bezorgen!

avatar van Mike 1984
Een uit de hand gelopen inbraak, die resulteert in een gijzeling. Wrong place, wrong family. De psychopatische tieners worden uitstekend neergezet, vooral de prestatie van Ben Foster kunnen we ronduit schitterend noemen. Het gaat hem ook bijzonder goed af. Hij brengt zijn personage zeer koelbloedig. Het kleine jongetje speelt ook uitstekend en Willis zet zijn rol neer zoals het hoort. De spanning zit er heel goed in, die dankzij de muziek nog een extra dimensie krijgt. Het is ook gefilmd in een prachtige locatie. Een villa die tot in het extreme beveiligd is, wat in het nadeel werkt van het gegijzelde gezin. De film verveelt je geen moment. Dit is het soort van film waar je je plaspauze uitstelt tot het einde. Ik zou het gerust een thriller noemen. Ook leuk om weten dat Willis' dochter ook in de film zijn dochter speelt. Hostage krijgt van mij een welverdiende topscore. Meer van dat graag

Hostage².

Doorsnee actiethrillertje met Bruce Willis. Al had ik hier wel een beetje problemen met z'n personage. Het is een rol die Willis op zich wel goed ligt, maar op de één of andere manier geloofde ik niet echt dat zo iemand het ooit zou kunnen schoppen tot hostage negotiator. Een Hollywood vrijheidje denken we dan maar.

Willis vooral op automatische piloot, ster van de film is wat mij betreft Foster. Vooral naar het einde toe weet hij z'n rol het nodige gewicht en body te geven. Da's wel nodig ook, want zo geweldig veel heeft de film verder niet te bieden. De dubbele Hostage situatie brengt niet veel extra spanning met zich mee en de kleine twistjes zijn te make om echt interessant te zijn.

Visueel is het degelijkheid alom, maar niks speciaals, qua soundtrack ben ik ondertussen zelfs al weer vergeten wat ze eronder gemonteerd hadden. Uiteindelijk vooral erg doorsnee in alles. Een aardig tussendoortje als je zin heb in een hostage flick, maar meer is het absoluut niet.

een goeie film , verveelt geen seconde , een aanrader voor wie van het genre houd

avatar van IH88
Hostage

Prima thriller. Bruce Willis heeft er hier nog echt zin in en de film heeft een aantal bijna horrorachtige scènes. Vooral Ben Foster is creepy as hell en de film heeft een naargeestige en donkere sfeer. Er zit ook nog een aardige twist in het verhaal, wat het allemaal nog wat persoonlijker maakt voor Willis. Regisseur Siri heeft ook oog voor het visuele aspect en er zitten een aantal fraaie scènes in. Op het einde wordt het wat ongeloofwaardig, maar dan ben je al zover gekomen dat je het ook wil afkijken.

avatar van Capablanca
Home Alone meets Die Hard. Heb me wel vermaakt, maar zeker niet meer dan dat. Kleine voldoende.

avatar van woeler82
Afgelopen week was " Hostage " op de tv, maar ik wist niet meer dat ik die ook op Dvd had.
Zal wel een tijd geleden zijn geweest dat ik die voor het laatst heb gezien, want ik kon me weinig van herinneren.
Blijft een leuke Thriller

avatar van fappie
Insignificance schreef:

Ik vond het begin ook wel erg sterk en had eigenlijk gehoopt op een ander verloop van het verhaal. Daarin ben ik het met je eens. Maar goed, het uiteindelijke resultaat mag er ook wezen vind ik haha.

avatar van Toontje G
Typische Willis film. Veel schoten en een onwerkelijk verhaal. Lachen dus.

avatar van john mcclane 2
Het spel van ben Foster brengt het geheel wel naar boven .
Dit was ook een van zijn eerste films na de superieure serie six feet under , wat in mijn ogen een van de beste serie,s ooit is .
Dees in de bios gezien met een oudere maat , die vond het te heftig ,had er zelfs nachtmerries van.
Vrolijk is het ook niet .
Maar wel erg sterk,maar Willis wel in betere films gezien .
Maar het geheel zat goed in elkaar

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, vrij harde actiefilm met Bruce Willis over een rijk gezin dat word gegijzeld door een stel tieners maar de vader van dit gezin werkt voor de maffia dus 2 problemen!
Redelijk spannend, ook wel een goed einde.

avatar van Shadowed
Best leuk.

Echt nachtmerries hiervan krijgen vind ik wel erg bijzonder, maar wel een vrij hard in vergelijking met de andere Willis/Statham/Johnson actiefilms. Alleen hierom ook wat beter dan de meeste Actie/Thriller/Misdaad films en ook meer geslaagd.

Spel van Willis is niet heel bijzonder, maar hij doet het beter dan in bijvoorbeeld Death Wish. Zijn Die Hard spel overtreft hij niet, want uiteindelijk toont hij niet bijzonder veel emoties. Foster is inderdaad een verassing, maar alle 3 de gijzelaars vond ik best overtuigend spelen.

Wat wel jammer was was dat het van die cliche gijzelaars zijn, je hebt natuurlijk de leider die het niet heeft zoals hij wil, zijn familie die eigenlijk tegen het idee is en diegene die hij nog maar net kent die uiteindelijk compleet door het lint gaat. en hier dus ook.

Toch wel een vlot en best sterk filmpje. Krijgt een mooie 7, heb best genoten.