• 8.484.094 stemmen

Releasedatum: 26 mei 2005

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Hostage

"Every second counts."

Jeff Talley (Bruce Willis) is een onderhandelaar bij gijzelingen, die zijn werk opgeeft nadat een crisissituatie de mist in is gegaan. Maar een kans om zich opnieuw te bewijzen verschijnt vanzelf en Talley doet een poging zijn vergissingen te vergeten, al is degene die hij probeert te bevrijden uit de gijzeling een accountant van de maffia.

imageimageimageimageimageimageimageimage

The Watchman

Alle Media

avatar van Kooiker

Kooiker

Ik ben het eens met de 2 hierboven. Even dacht ik in een nieuwe Home Alone te zitten met het oh zo dappere jongetje, dat blijkbaar helemaal niet gemist werd door de ontvoerders. Maar ook hij kon vooral goed krijsen. En Bruce deed weer gewoon wat hij altijd doet : gekweld diepzinnig kijken en stoer doen. Film krijgt merkwaardig hoge score.

avatar van 84robkuh

84robkuh

Lekkere film waarbij meerdere verhalen door elkaar lopen. Dit geeft de film toch net wat meer dimensie dan een standaard actiefilm van Bruce.

Wat ik vooral sterk vind aan deze film is dat de film zich ook goed richt op de negatieve kant. Zo wordt er meedere keren de dood van een kind in beeld gebracht. Hierdoor zit je er meteen in.

Enige minpuntje vond ik de manier hoe de politie omgaat met een gijzeling door 2 tieners. Ook het gemak waarmee een getraind FBI team wordt uitgeschakeld door 1 tiener is iets te simpel.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Bikkelharde actieprent van een stel jeugdige criminelen die het verkeerde huis homejacken. Het plot verloopt wat eigenaardig wanneer de uitgerangeerde Jeff Talley de touwtjes terug in handen krijgt en ook bij het FBI-optreden moet je niet te veel nadenken.

Voor de rest erg vermakelijk en misschien iets beter dan de doorsnee actiefilm. Al zijn er ook ergernissen met dat jongetje dat zomaar wat doet en in het huis rondsluipt. Ben Foster doet het als psycho goed en Willis is en blijft Willis. Mooie locatie en degelijk gefilmd. Uiteraard qua actie wat over the top allemaal, maar best kijkbaar voor een keertje.

scorsese

Goeie film waarin een gijzelingsonderhandelaar te maken krijgt met een uit de hand gelopen overval op een goed beveiligde villa. Een vrij standaard opbouw, maar de film heeft verhaaltechnisch wel een paar aardige verrassingen in petto. Onderhoudend van begin tot eind en hier en daar ook best spannend. Bruce Willis doet waar hij goed in is en ook Ben Foster is goed gecast.

avatar van Brabants

Brabants

• 2086 berichten

Hostage is een sterke genrefilm met de nodige actie/spanning en verhaal. Voor Bruce Willis komt hier goed uit de verf. Iets wat altijd de vraag is gezien zijn oeuvre. Ben Foster is ook een prima psychopaat. Gewoon een hele goede film.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Pittige rauwe actiefilm. Best wel heftig allemaal.

Bruce speelt goed. Hij doet niet te stoer, maar laat ook echt zijn angsten zien.

Eigenlijk een zeer negatief verhaal, maar toch wel goed gemaakt.

Zeker de moeite waard om te kijken!!!