- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Hostage (2005)
Hostage (2005)

DRJeFF
-
- 604 berichten
- 0 stemmen
Gisteren Hostage gezien.Vrij goede film.Alleen door een samenloop van omstandigheden ( kreeg n belangrijk telefoontje en moest weg ) heb ik het einde niet helemaal kunnen volgen en zit dus nog met wat vragen.
Wie geeft me antwoord ?
1)Waarom had Jeff met de overdracht een pistool vastgetaped aan de hand van Walter?
2)Bleek Walter op het einde nou ook een bad guy te zijn ,aangezien ik iets zag in de trant van dat hij opdracht gaf aan de gemaskerde mannen "to kill him !!" (Jeff dus ) ?
Wie helpt me ?

Stevo
-
- 499 berichten
- 429 stemmen
1. Jeff had zijn hand met pistool vastgetaped aan de nek van Walter. Waarschijnlijk om de bad guys te laten zien dat hij hem ten allen tijde zou kunnen neerschieten.
2. Walter hield zich met criminele zaken bezig, maar zijn vader-gevoelens kregen de overhand toen hij hoorde dat het gezin van Jeff ontvoerd was. Toen hij de foto van de geblinddoekte vrouw en dochter van Jeff zag, moest hij aan zijn eigen kinderen denken in het huis. Hij besloot daarom Jeff te helpen. Door te schreeuwen dat ze Jeff moesten doodschieten leidde hij de aandacht van zichzelf af, zodat hij zijn pistool kon pakken en de leider door het hoofd kon schieten.
Zo zag ik het in ieder geval. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is voor je.

Verbal_Kint
-
- 17 berichten
- 217 stemmen
Ben het met bovenstaande eens, maar dacht er het volgende bij: Als je je hand vasttapet kan je nooit missen. Als Walter probeert weg te rennen trekt hij aan de hand van Jeff --> Pang! Als de bad guys Jeff neerschieten trekt alles nog een keer samen --> Pang! en een hele goede kans dat Walter mee de pijp uit gaat.