Command Performance (2009)

Actie

geregisseerd door Dolph Lundgren
met Dolph Lundgren, Melissa Smith en Hristo Shopov

Een liefdadigheidsconcert in Moskou loopt uit op een bloedbad door een gewapende overval van separatisten. Zij nemen de beroemde Amerikaanse popster Venus en de Russische president Alexander Petrov met zijn gezin in gijzeling. Hulp komt in de vorm van Joe Reynolds, een drummer van een heavy-metalband met een crimineel verleden en Mikhail, een jonge Russische FSB-agent. Joe en Mikhail moeten het opnemen tegen sterke krachten: 'oude spoken' uit het Sovjet-Unie tijdperk lijken hen te achtervolgen.

avatar van Imperial Figure
Jor123 schreef:
Alleen al door de cover te bekijken, heb ik geen zin de film te zien. Is het een aanrader?

Het is gewoon een dikke B-film maar het lijkt me wel komisch opzich, doet me wat denken aan de game brutal legend met jack black maar dan in een die hard stijl.

avatar van blisteringdude
Prima B-actiefilmpje. 3*

avatar van DiDa
Lundgren's nieuwste film (als acteur en regisseur) brengt ons eigenlijk weer terug naar de actiefilm uit de jaren 80, want Command Performance is eigenlijk de zoveelste Die Hard rip-off. Deze keer Die Hard at a rockconcert. Iedereen kan dus op zijn vingers uit tellen hoe deze film gaat lopen. Inderdaad, het is niks nieuws, maar het is wel vermakelijk en voor de liefhebbers van de jaren 80 actiefilms een gevoel van nostalgie.

Lundgren heeft wel een originele draai gegeven aan het Die Hard concept. Deze keer geen brandweerman, politieagent of special forces guy die de boel moet redden maar een drummer van een rockband. Deze rol is Lundgren op het lijf geschreven (Lundgren drumt zelf namelijk ook). Als stoere rocker is Lundgren leuk om naar te kijken wanneer hij het opneemt tegen een leger van terroristen. Lundgren neemt ook geen blad voor de mond. De film is keihard en de actie wordt bloederig gebracht. Daarnaast neemt de film zich (gelukkig) niet serieus wanneer Lundgren ongestoort er een paar coole oneliners uitgooit. Vermakelijk.

Lundgren weet er als regisseur een goede film van te maken, zeker wanneer je kijkt naar het budget. Toch jammer, want ookal heeft Lundgren het maximale bereikt met het budget, toch krijg je het gevoel alsof de film met net wat meer budget zeker beter had kunnen zijn. Jammer dat Dolph hier dus geen beschikking over had. Dit uit zich namelijk in de actiescenes die toch voornamelijk beperkt blijven tot wat schietpartijen en zeer korte hand-to-hand gevechten, die zich bijna allemaal op eenzelfde soort locatie afspelen. Het lage budget blijkt dus hieruit. Maar zoals gezegd, toch knap dat Lundgren er alsnog een goede film van heeft weten te maken die ons ondanks het ietwat stroeve middenstuk en het mindere acteren van de support-cast ons toch terug brengt naar de jaren 80 actiefilm.

Goede actiefilm waar het enthousiasme vanaf spat. En misschien is dat enthousiasme en de zichtbare inzet van Lundgren wel eens de reden waarom hij de laatste tijd de betere dtv-films maakt van al die dtv-actiesterren. 3.5 ster

DiDa schreef:
Flexino, wat vond jij van de film?

Kijkt lekker weg, niets bijzonders maar lekker veel actie. 3,5*

avatar van raafmau
Wel een goeie alleen de film was saai op 1 of andere manier .

inderdaad een prima film die goed te kijken is

en dikke 3.0

een goede voldoende, wel een standaard actie verhaal, wel wel de moeie waard om de film te kijken.

avatar van Lennert
Vreemd genoeg vond ik Lundgren's vorige film Direct Contact net wat beter dankzij de afwisseling in actie en de sterkere cast, want op Lundgren zelf na is er in deze film helemaal niemand te vinden die ook maar enige vorm van acteertalent lijkt te hebben. De Russen (en dat waren er veel) gewoon Russisch laten spreken zou een betere optie zijn geweest om de acteurs zo minder te laten hakkelen met een taal die ze niet machtig zijn.

Maar goed, afgezien daarvan was Command Performance een leuk geschoten (beetje documentaire-stijl camerawerk) film, waar voldoende actie en humor in zit om geen moment te vervelen. Af en toe zelfs nog een leuk nummer, al kwam dat alleen uit de rock/metal hoek, want hoe leuk Melissa Smith er ook uit ziet, het is een afgrijselijk actrice en die weggooipop die ze hier produceert was ik voor het begon al zat.

En Dolph is vanzelfsprekend de man die voor de verandering geen karate kan, en daardoor een stuk smeriger vecht dan in zijn meeste films het geval is. Vooral het eindgevecht was keihard en in vergelijking met zijn meeste films zeer bloederig (al was de hele film gigantisch bloederig, dus dat verbaasde niet veel).

Als hij een groter budget ter beschikking zou hebben weet ik zeker dat hij nog wel eens een echte topfilm zou kunnen neerzetten, Command Performance laat in ieder geval zien dat hij het nog steeds heeft en alles uit een laag budget kan halen.

avatar van DiDa
De Nederlandse release laat wel erg lang op zich wachten....

avatar van Lennert
Behoorlijk, in dat opzicht is het verwonderlijk dat een film als Ninja wel al in Nederland te verkrijgen is, terwijl acteurs met een grotere fanbase als Lundgren en Van Damme hier nog steeds niet uit zijn...

avatar van DiDa
Damage met Steve Austin duurt trouwens ook lang...

avatar van boemboem27
begint vrij zwak,maar na een 20 min begint er toch een beetje aktie in te komen.
al met al niet onaardig,

avatar van DiDa
Raar dat Icarus hier al uitkomt in September. Command Performance is een film die voor Icarus is uitgebracht. Deze slaat men over. Ik hoop dat deze nog wel gereleased wordt in Nederland.

avatar van DiDa
Weet iemand al iets over de releasedatum van Command Performance hier in Nederland? Echt slecht dat deze hier nog niet uit is.

avatar van SSeagal
Matige actiefilm vond ik, niet wat ik had verwacht. Hoewel alles wel lekker grof was, miste ik toch wat. Dolph Lundgren probeert te veel serieuze elementen toe te voegen, zoals een stukje drama. Dit werkte echter niet echt en past niet in deze film. Had de film zich minder serieus genomen, dan was het beter weg te kijken. Ook de vechtscenes zijn zwak en zo weer voorbij. En dan op het eind een tas vol wapens verzamelen en er nagenoeg bijna niks mee doen, toch jammer. Als je kleedt als Rambo, dan verwacht je toch meer. Niet onaardig, maar Icarus keek toch lekkerder weg, **1/2

avatar van DiDa
Alle nieuwe films van Lundgren komen normaal gesproken altijd uit in Nederland. Waarom deze nu niet? Het duurt echt lang voordat deze uitkomt. Zelfde geldt voor Damage met Steve Austin.

Tegenvallende actiefilm waarin de Russische president en zijn dochters worden gegijzeld in een concertgebouw. Behoorlijk bruut en de one-liners zijn nogal geforceerd, doch vermakelijk. De actie-scenes zijn nogal schokkerig gefilmd. Verder is het acteerwerk en het verhaal echt benedenmaats en weet de film niks nieuws te brengen.

avatar van DiDa
Heel raar dat deze film nog steeds geen release heeft in Nederland!

avatar van xxERWINxx
Boven verwachting is dit best een goede actiefilm! Dolph Lundgren komt alleen in deze film nogal saai over waardoor de film een beetje simpel wegkijkt.
Begint rustig, maar als de terroristen binnen zijn valt er genoeg te beleven.
Al met al vermakelijk en goede actie, einde was wel voorspelbaar.