Assassination Games (2011)

Alternatieve titel: Weapon

Actie / Thriller

geregisseerd door Ernie Barbarash
met Jean-Claude Van Damme, Scott Adkins en Kevin Chapham

Twee huurmoordenaars, met elk hun eigen specialiteit, worden ingehuurd om een drugskartel omver te werpen. Brazil (Jean Claude Van Damme) en Flint (Scott Adkins) zullen ondanks hun rivaliteit moeten samenwerken om dit voor elkaar te kunnen krijgen.

avatar van MovieMind
Aardige film....hoort bij de betere films van JCVD.

avatar van Brabants
"The best weapon against an enemy is another enemy."

Mooi gefilmd decor uit het voormalig Oostblok met een heus verhaal en redelijk goed acteerwerk.

Toch zijn JCVD en Scott Adkins geen acteurs die je enkel een pistool op zak meegeeft en een verhaal laat vertellen. Beide heren moeten het in eerste instantie hebben van martial arts en dat aspect mis ik een beetje in deze film. Nu is dit ook niet iets wat bij een huurmoordenaar in de meeste gevallen het meest voor de hand liggende wapen is en dus klopt het aan de andere kant wel.

Ze komen er zeker mee weg in deze film, maar ik vind het allemaal net niet goed genoeg. Heb toch om deze reden constant het idee dat het niet helemaal wil lukken.

avatar van DragQueen
Een genietbare actiefilm. Het verhaal is niet groots, maar steekt wel prima in elkaar. Ook Van Damme zit goed in zijn rol, evenals Adkins. Het lijkt alsof Van Damme tegenwoordig steeds beter begint te acteren. Verder een prima film, met goed uitgevoerde actie. 3 Sterren.

avatar van Re73
Had eigenlijk geen hoopvolle verwachtingen en had hier nog niets gelezen. Filmpje had ik even snel gepindakaast in avi voor op de portable dvd speler.
Maar eerlijk is eerlijk gewoon een goede spannende en geweldaige B-film, De mix van van Damme en Adkins was prima.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vader Van Damme

Wederom een dieptepuntje in de carrière van de Brusselse knokmachine Van Damme, die absoluut beter kan. Volledig inspiratieloos en op de automatische piloot verschijnt hij in dit hap-slik-weg-niemandalletje dat nergens weet te boeien. Niet op actiegebied, laat staan op verhaaltechnisch gebied. De enige die indruk maakt is Adkins, die in een andere film lijkt te spelen. Uiteraard is Van Damme's zoon weer aanwezig, even uitgeblust als vaderlief, maar ditmaal is dochter Van Damme ook aanwezig. Zij weet nog wel een klein beetje in positieve zin op te vallen.

Matig.

Van Damme lijkt er weinig zin in de hebben en misschien is dat ook wel begrijpelijk. Het script is erg knullig en levert verschillende lachwekkende scenes op die scene met die meid die laat zien hoe je dat schildpad moet aaien is helemaal hilarisch. Verder is de uitwerking van de motieven van beiden heren slap en stelt de actie ook niet veel voor. Adkins verdient betere actiefilms, van Damme heeft weinig toegevoegde waarde meer ben ik bang.
Overigens, die troosteloze oostblok setting doet de film, samen met een belachelijk kleurgebruik, ook geen goed

Vond deze film lang niet slecht.
Genoeg actie, spanning en geweld.
Natuurlijk is het verhaal niet echt denderend, maar dat is wel meer in films met Jean-Claude Van Damme.
Het is de actie die de bovenhand haalt, en dan zit het hier wel goed.

avatar van Shinobi
"This is my contract."

Ik begrijp dat Jean-Claude Van Damme hiermee destijds na een lange tijd weer in de bios te zien was, althans in Amerika dan.

Het gegeven van twee huurmoordenaars die samen moeten werken is eigenlijk erg clichématig te noemen. En dan heb ik het nog geen eens gehad over de daarbij behorende randzaken. Wat dat betreft een op-en-top B-film, zeker met het Oostblok als locatie.

Desondanks is het wel te merken dat er moeite is gedaan om daadwerkelijk een verhaal te vertellen, ondanks dat het redelijk afgezaagd aanvoelt. Hierbij is het acteerwerk van Van Damme en Scott Adkins wisselvallig. Al lijkt een dergelijke rol perfect te zijn voor Van Damme, aangezien hij vrij weinig tekst heeft en een ietwat emotieloos personage moet neerzetten.

De spaarzame actiescènes bestaan - jammer genoeg - voornamelijk uit vuurgevechten. Deze worden best aardig in beeld gebracht; er zitten zelfs een paar leuke verrassingen tussen. Toch had ik iets meer hand-to-hand combat gezien van beide heren.

Al met al een onderhoudende B-film die nergens echt bijzonder wordt.

2,5 Sterren.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Na enkele jaren rommelfilms had ik toch wat meer hoop terug gekregen in JCVD. Helaas is de film vrij cliché. Het teert op het eeuwige concept van de eenzame sluipschutter (denk aan Le Samouraï, Transporter, Léon, ...) waar op zich niets mis mee is, zolang het maar goed gemaakt is. Dat is in dit geval niet zo. De maker kiest om één of andere reden voor een zeer lelijke kleurenfilter en je wordt als kijker nergens even verrast. Voor de actiescènes moet je het niet doen.

avatar van xxERWINxx
Redelijk onderhoudende film van Jean claude van damme! Een beetje jaren 80 sfeer en beeld met wat brute moorden en geweld en natuurlijk een paar vrouwen erbij.
Niet de beste film van Van Damme, maar deze krijgt wel een voldoende, trouwens ook een verrassend eind.

ipman-99
"People choose their deaths when they choose how they live." ... " !!!

Heerlijke Actiefilm (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Assassination Games' is uiteraard
een Heropfrissing.
Ik had op voorhand zin in een heerlijke Actiefilm met Jean-Claude Van Damme ...
(mijn keuze viel op deze) en dat ik er dan gratis voor niks Scott Adkins bijkreeg,
wakkerde alleen nog maar deze heropfrissing aan !
Wie we ook zien in de cast (weliswaar bijrollen) zijn zoonlief Kristopher Van Varenberg
en dochterlief Bianca Bree Van Damme !
Regisseur Ernie Brabarash (geen onbekende wat betreft samenwerkingen
met Van Damme) zet een overtuigde film neer met zeer degelijke acteer prestaties.
Heerlijke actie in de vorm van vele vuurgevechten en enkele gevechten.
Actrice Marija Karan heeft ook een opvallende rol in deze Actiefilm, zij speelde in eerste
instanties zijn buurvrouw die in de problemen komt.
Flitsende Actiefilm waarin je zit dat er een 'aardig' budget mee gemoeid is ...
en dat kan ik alleen maar toejuichen.

avatar van Proeneke
Ondanks dat Jean zen hoofd eruit ziet als dat van een verlepte junkie, verder wel een goeie film.
Dat zoontje had wel beter thuisgebleven, maar die dochter speelde haar rol van comapatient echt heel goed!

avatar van Macady
Toch wel 1 van de betere van damme films sinds de jaren 90

avatar van PEN15
hevig ontkleurde Ven Dem...

In sepia. Waar gaan we naar toe? Het was nog niet eens een mooie variant sepia, want buiten zag je dat de bladeren van de bomen nog een beetje groenig waren. Om het nog erger te maken waren de flashblacks in z/w. Als dit in de bios had gedraaid en ik zo gek was geweest hem daar te gaan bekijken had ik direct mijn geld terug geëist.

avatar van Atheistus
Redelijk vermaak maar verloor een hele punt door idiote sepia.

avatar van Kondoro0614
Assassination Games

We zijn weer beland in het Oostblok. Waar dus niet alleen Steven Seagal veel rondhangt maar waar ook Jean-Claude Van Damme is aan gekomen. En hij heeft Scott Adkins ook meegenomen, gezellig! Zoals ik dus al zeg speelt Assassination Games zich af in het oostblok waar de setting ook echt goed na gemaakt is. Toch is dit niet de film die ik verwacht van Jean-Claude.

Jean-Claude en Scott zijn geen heren die gemaakt zijn voor een film waarbij een verhaal toch wel een rol in speelt, evenals Steven maar die speelt hier niet mee dus die laten we even weg. Jean-Claude en Scott zijn meer gemaakt om mensen heerlijk de kop in te trappen, daar wat zinnetjes bij te vertellen en dan weer verder gaan, zo'n 90 minuten lang vaak. Nee, in deze film is er toch wel een klein verhaaltje aan verbonden. Wat al begint met een heerlijke opening's scene.

Ook bevat Assassination Games heerlijke slacht shots, zoals Bianca Brigitte Van Damme die hartstikke dood lag op het bed, lekker! Het verhaal was redelijk en het concept was leuk. Redelijke actie film die soms met deze namen te vaak stil lag en er wat cliché matige scenes naar buiten kwamen. Afijn, leuk voor tussen door maar, niks speciaals.

avatar van Argyle
top!

avatar van Pazmaster
Jeetje wat een hoog gemiddelde voor zo'n matige B film. Een oninteressant verhaal met zeer matig acteerwerk, alleen Adkins weet nog een klein beetje te overtuigen maar ook die speelt niet geweldig. Ik hoopte nog op een beetje leuke actie maar ook dat viel me erg tegen, niets spectaculairs in ieder geval. Een niemendalletje die ik snel zal vergeten.

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/drama/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Jean-Claude Van Damme...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van FunkStarr
Dertien in een dozijn actiefilmpje, met ontzettend lelijk kleurenfilter. Verhaaltje slaat nergens op, acteerwerk is matig. Adkins doet het nog wel goed en Van Damme is ook redelijk, maar de rest van de cast valt gigantisch door de mand. Het gemiddelde is inderdaad wat hoog.

avatar van FunkStarr
xxERWINxx schreef:
trouwens ook een verrassend eind.

Wat heb ik dan gemist?