Until Death (2007)

Actie / Drama

geregisseerd door Simon Fellows
met Jean-Claude van Damme, Stephen Rea en Mark Dymond

Anthony (Jean-Claude Van Damme) is een aan heroïne verslaafde politieman en niemand mag hem. Na een aanslag op zijn leven raakt hij in coma, waaruit hij als een beter persoon ontwaakt. Nu wil hij alle verkeerde dingen die hij gedaan heeft rechtzetten.

malfunction schreef:

Niet om het 1 of ander......maar van damme heeft altijd low budget B-films gemaakt.
Net als Seagal............de films moesten het puiur van de actie hebben, opzich prima ik kon me er altijd goed mee vermaken.

Voordat ik mezelf ga opwinden over dit soort berichten: wat is low-budget? De 23 miljoen dollar van Universal Soldier? De 35 miljoen van Street Fighter? De eveneens 35 miljoen van Sudden Death? Of bedoel je 'crappy films', in welk geval ik je toch ga vragen waarom je Wake Of Death, In Hell, Replicant en Until Death hieronder rekent, aangezien zij qua verhaal en acteerwerk vaak veel beter in elkaar zitten dan zijn grootste producties.

avatar van medansavamhel
Hmm de hoge score begrijp ik niet helemaal. Het is een goed onderhoudende film, maar speciaal is het niet. Overigens heeft van Damme zijn film carière als actie held er wel een beetje op zitten vind ik. Hij heeft niet meer zo\n geweldig lichaam als tevoren, en hij is al bijna 50 en dat zie je. Maar ach, het acteerwerk was prima en het is opzich wel fijn om eens een sterk accent bij een hoofdrol speler te horen.

medansavamhel schreef:

Ja, want dit was ook een pure actie film

lykathea schreef:

Ja, want dit was ook een pure actie film

Overduidelijk een actie film met drama, en geen drama film met actie. Bij van Damme gaat het altijd om de actie, en de reden dat dit geen pure actie film is, is waarschijnlijk omdat hij al op leeftijd is. Hoe dan ook heeft hij de piek van zijn carière erop zitten.

avatar van lykathea
Ik ben het met je statement eens, dat hij als actieheld z'n beste tijd wel gehad heeft. - Het is alleen weinig van toepassing op deze film, want ik vond dit toch juist wel duidelijk meer drama dan actie (ook al suggereert de cover anders).

En dat dit geen pure actie film is heeft zeker met z'n leeftijd te maken, maar niet op de manier die jij bedoelt, denk ik. Hij slaat hier gewoon een nieuwe weg in, is volwassener geworden en probeert eindelijk eens uit hoe het nou is om een serieuze(re) rol te spelen, en alhoewel het hier en daar wat onwennig is, zet hij de beste prestatie van z'n carrière neer.

Totdat Jcvd ineens uitkwam, uiteraard.

lykathea schreef:

Totdat Jcvd ineens uitkwam, uiteraard.

Zeker waar, maar het is wel even schrikken dat hij niet meer is waar van Damme bekend om stond. In zekere zin is hij veranderd van "The Muscles from Brussels" in een goede acteur die verder niet erg memorabel is. Althans, niet als hij niet eerder bekend stond als de actieheld die wij van hem gewend zijn.

Correctie met betrekking tot zijn lichaam, hij heeft dan wel een verlopen kop, maar hij is nog steeds ontzettend gespierd (iig goed te zien in JCVD) en zeer lenig. In deze film hebben ze dat goed verborgen kunnen houden om hem een meer sleazy look te geven.

avatar van lykathea
Vergeleken met dat bekende plaatje van Schwarzenegger op het strand, ziet Van Damme er inderdaad nog behoorlijk goed uit.

avatar van Aapje81
Behoorlijk nietzeggende film waarin zwak wordt geacteerd en een matig verhaal wordt verteld. van Damme is echter wel aandoenlijk maar dat maakt dit geen goede film.

Mr_White
Best aardig filmpje. Van Damme acteert behoorlijk goed (al is het nog niet het niveau van JCVD) maar de rest sukkelt maar wat rond. Dan blijkt nog maar eens dat Van Damme tenminste wel screen presence heeft. Plot is interessant maar niet bijzonder uitgewerkt. Actie viel me trouwens ook wel mee, drie 'grote' actie scènes in het begin, het midden en het einde. Goed verdeeld tussen de drama-momenten.

avatar van Kr!kke
Leuk om is een keer te zien, maar zeker geen film die lang zal bijblijven. Maar uiteindelijk vond ik het toch een onderhoudende actiefilm.

Gewoon een leuke film, die je een keer kunt kijken op een zondagmiddag. Ikzelf (eerder groot fan van 'm) kan deze wel vaker opzetten. Als neutrale toeschouwer, geef ik deze film dan maar een 3, omdat een 5 veelte hoog zou zijn

avatar van Sarasani
De kwaliteit van Van Damme begint de laatste jaren zowaar omhoog te gaan.

avatar van 606
Sarasani schreef:
De kwaliteit van Van Damme begint de laatste jaren zowaar omhoog te gaan.

Vind ik ook deze film was heel goed.
Mooi verhaal en prima actie en spanning.

3,5 ster

avatar van Zizzo
toch wel een aardige actie film, ging kijken met het idee... nou dit gaat niks worden, maar toch was die naar mij idee redelijk boeiend. Niet veel meer dan dat, verhaal was ok maar niks bijzonders, De actie was goed, maar deed me meer denken aan de 20st eeuw, Het spatte niet echt van het scherm, ik ben ook nooit een fan geweest van Jean-kloot, hij heeft me nooit echt geboeid, maar waarempel was hij hier wel aardig.

avatar van Minotaures

Goeie gemiddeld, met ruim 250 stememers. Dit heeft mijn interesse ontwaakt. Ik hoop niet dat mijn verwachtingen gefaald zullen worden, als in Second in Command.

Niet slecht. Aan lager wal geraakten maken dergelijke films sterker.

avatar van Obbie
Uitermate slechte film! Heb niet eens de moeite genomen om 'm uit te kijken. JCVD wil plots de serieuze acteur uithangen. Scenario rommelt aan alle kanten, de verhaallijn is knulliger dan knullig. Ik heb echt serieus een poging gedaan, maar het acteren van meneer Van Damme werkte eerst op mijn lachspieren en daarna op mijn zenuwen.
1/2 ster

Obbie schreef:
1/2 ster

Dan moet jij vast een depressief mannetje zien, als je al niet van lachen houdt

Van Damme speelt een lekkere rol als verrote cop, vooral als hij nog niet spoort. De film is dan best aardig. Na zijn ommekeer is er echter weinig meer aan, zowel aan Van Damme als de film. Toch geen slechte actiefilm en van Damme heeft zich enigszins herpakt de laatste jaren.

avatar van Obbie
cm_punk schreef:

Dan moet jij vast een depressief mannetje zien, als je al niet van lachen houdt

Als ik wil lachen, huur ik wel een komedie. Als ik depressief wil worden, kijk ik voortaan wel een film waarin JCVD pretendeert een serieuze acteur te zijn. Een aanfluiting!

Ik vond de vroegere Van Damme films leuker. Het script van Until Death is echt slecht en hetzelfde geldt voor het acteren.

avatar van aburex
Eens een andere Van Damme-film, waarin hij de anti-held speelt. Veel minder actie dan in zijn vorige films en meer drama. Maar toch nog een goede film waarin hij laat zien dat hij toch een beetje kan acteren. Heb me in elk geval niet verveeld

avatar van Machoclown
Ik geef het gewoon toe, ik heb een zwak voor JCVD en daardoor geniet ik vaak extra van zijn films vooral de films van de laatste 10 jaar. In deze film vond ik hem geweldig.Trouwens zijn fysiek s nog steeds top hoor, voor zijn leeftijd helelmaal daar kunnen de meeste best wel jaloers op zijn.

avatar van Atheistus
Gewoon een langzame zeer matige film.

avatar van patrick17
''Chad forgive you, not me''

Een prima film van Jean Claude van Damme.
Allereerst knap gedaan hoe beroerd van Damme eruit zag, de eerst uur
van de film! Ik vind de film goed in elkaar steken.
In het actiegerne is dit een vrij goede film.
De eindscene is natuurlijk schitterend voor de actieliefhebber al moet ik er wel
bij zeggen dat ik van Damme het liefst in een vechtscene zie.
Toch meer dan een prima film!

Gewoon een film om lekker te kijken !

avatar van yurrenstein12
Een erg goede en spannende film. In die scene dat Chat door zijn hoofd werd geschoten had ik echt iets van "Nee! Nee! Waarom!?" . Ik had echt medelijden. Het is ook wonderbaarlijk hoeveel mensen er in deze film omver geknald worden.

Zeer spannende, droevige, en ook nog eens humoristische film.

"Chat forgives you, but I not."

Topfilm!

avatar van StevenMighty
Mooie film met veel actie en drama.
Een combinatie die Van Damme erg goed ligt had ik al gemerkt in films als Nowhere to run, Timecop en Wake of death om er een paar te noemen.

Je zou deze film in 2 kunnen onderdelen, voor en na de coma van Anthony, waarvan ik zelf deel 1 het betere vond. De foute straat agent aan de drank en drugs.

Handig om te weten is dat er een groot verschil zit in de amerikaanse en europese versie van de film. Met name vanaf de scene tegen het einde waarbij Anthony en Callaghan de wapens op elkaar richten, is de afloop in beide films compleet verschillend. Een bad en een happy end zou je kunnen zeggen. Op zoek gaan naar beide versies is dan ook een aanrader.

Jammer vond ik wel dat de film geen 100% amerikaanse productie is, maar deels Bulgaars. Een mindere kwaliteit in de selectie van acteurs en filmlocaties is dan merkbaar naar mijn idee.

Maar overall een prima film om gezien te hebben van onze (ik ben Belg) JCVD

3,5 sterren

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
JCVD in de 21e eeuw is een absolute aanrader. De man gaat er op vooruit na enkele jaren stilte op het witte doek. Qua verhaal is het natuurlijk vrij standaard, al mag dat wel voor dit genre. Maar Van Damme toont dit keer dat hij ook ietwat kan acteren en zorgt voor actiefilm zoals het hoort. Verder moet je dit soort film niet verder analyseren, maar er gewoon van genieten!

avatar van eka81
Lennert schreef:

Denk aan je hart...hij heft het redelijk gedaan in deze film...maar goed is het niet echt

Tegenvallende film waarin een aan drugs verslaafde agent ontwaakt uit een coma en alles recht wil zetten. Een nogal rommelig verhaal en een soms wat rommelige montage waarbij een betere introductie van de personages niet verkeerd zou zijn geweest. Jean-Claude van Damme is nog niet eens zo slecht in een a-typische rol voor hem waarin ook maar weinig wordt geknokt.

avatar van Left4Dead
Zwak op vele fronten. Verre van origineel en de drama is echt verschrikkelijk slecht.