• 8.295.592 stemmen

Geregisseerd door: Mark Goldblatt

Met onder meer: Dolph Lundgren, Louis Gossett Jr. en Jeroen Krabbé

Releasedatum: 19 januari 1990

Plot The Punisher

"If society won't punish the guilty, he will."

De geheimzinnige man die zich de Punisher noemt, heeft al met meer dan 125 maffialeden afgerekend. Toch kan niemand hem te pakken krijgen. De meeste gangsters denken dat hij een oud-politieman is, en als ook de Yakuza zich in de stad vestigen, pakt The Punisher pas echt groots uit.

imageimageimageimageimageimageimage

Tanaka's Daughter

avatar van Brabants

Brabants

• 1970 berichten

Leuke kennismaking met Marvel's The Punisher vertolkt door Dolph Lundgren. Gezien het beeld door de jaren heen is de opvolger wel wat beter. Dit ligt vooral aan het acteerwerk en de wat houterige actiescenes van dit deel. Het gevecht met Jeroen Krabbé is niet om aan te zien, maar het concept is nu eenmaal vrij aardig en daarom vond ik het toch een redelijke film.

scorsese

Aardige film over een ex-agent die al jarenlang maffialeden één voor één omlegt. Deze vroege Marvel-verfilming heeft flink wat actie en aan geweld is al helemaal geen gebrek. Verhaaltechnisch komt het wel wat lomp over, maar de film weet wel te vermaken en duurt ook niet te lang. Het droge acteerwerk van Dolph Lundgren is ook wel grappig (inclusief de evenzo droge one-liners).

avatar van Alexander1900

Alexander1900

Als je het aan mij vraagt is dit de beste Dolph Lundgren film, op Rocky na. Hij gaat hier als een Rambo tekeer maar dan in de stad. Veel actie en met een beetje spanning maakt het een vermakelijke film om naar te kijken.

Doch vind ik The Punisher (2004) net even wat beter. Punisher War Zone (2008) was wat dat betreft een stuk minder.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, goede rol ook voor onze eigen Jeroen Krabbe, een vermakelijke wraak film met Dolph Lundgren.

Heb zoiets wel eens vaker gezien, maar dit deze film blijft toch boeien met soms wel vrij harde actie scenes, ook het laatste gedeelte was spannend en erg goed!

Ook een toevoeging met de kinderen erin, de maffia was ook goed neergezet en zelfs een leuke rol voor de zwerver.

Al met al een puike film!

Binnenkort ook maar eens de remake bekijken!

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2004 berichten

Ik heb dit 31 jaar oude videotheek kijkvoer na zo'n 25 jaar vandaag herzien. Dit 13 in een dozijn harde actiefilm zit vol actie en geweld en zal de actieliefhebber zeker niet teleurstellen. Dolph Lundgren scheurt zoals wel vaker in zijn films lekker op een motor. Het verhaal met wraakthema stelt niet veel voor, het gaat om de wrede actie. Een prima herziening. 3.0