Diggstown (1992)

Alternatieve titel: Midnight Sting

geregisseerd door Michael Ritchie
met James Woods, Louis Gossett Jr. en Bruce Dern

Gabriel Cane is net vrijgelaten uit de gevangenis en meteen al sluit hij een weddenschap af met een zakenman. De zakenman heeft het grootste gedeelte van het boxstadje Diggstown in handen. De weddenschap is dat Gabe een boxer kan vinden die 10 Diggstown mannen knock out kan slaan, in een boxring, binnen 24 uur.

Erg toffe film is dit, dat er nog niets over gezegdt is.

avatar van De Knip
Lekker luchtige boksfilm!

***1/2

Boks- en misdaadfilm zonder één cliché van het genre te vergeten.

De specialist
Bokskomedie volgens de geijkte formule. De film kent totaal geen verassingen en over de afloop hoeven we niet te discussiëren. Maar wat een plezier om naar te kijken. De perfecte cast is hier uiteraard debet aan. Je kan zien: Aan deze film is met plezier gewerkt. En dat is tevens het plezier voor de kijker.