• 8.254.646 stemmen

The Punisher (2004)

Actie / Thriller | 123 minuten / 133 minuten (extended cut)
3,12 1.622 stemmen

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 123 minuten / 133 minuten (extended cut)

Oorsprong: Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Jonathan Hensleigh

Met onder meer: Thomas Jane, John Travolta en Rebecca Romijn

Releasedatum: 23 september 2004

Plot The Punisher

"There is no justice, there is only revenge."

FBI-agent Frank Castle stopt met zijn gevaarlijke undercover-werk en begint een normaal leven met zijn vrouw, zijn zoon en een kantoorjob. Zijn leven wordt echter verstoord wanneer zijn familie wordt afgeslacht door gangsters die retributie zoeken voor hetgeen Frank in zijn laatste undercoverklus gedaan heeft. Het is nu aan Frank om op wraak uit te gaan.

imageimageimageimageimageimageimage

Specker Dave

Mickey Duka

avatar van Metalfist

Metalfist

God's going to sit this one out

Ik ben een grote fan van de Marvel comics en ben al langer aan het spelen met het idee om alle bijhorende films eens te (her)zien. The Punisher is niet één van mijn favoriete creaties uit de Marvel stal (ik ken hem dan ook enkel uit de verhalen waar hij een guest appearance doet), maar de late jaren '80 verfilming met Dolph Lundgren in de hoofdrol was best nog wel leuk. Ik had al wat goeds gehoord over deze reboot en was dan ook wel benieuwd geraakt.

En aangenaam verrast eigenlijk. Ik heb de extended versie gezien (het grote verschil tussen beide versies is een subplot met Jimmy Weeks die informatie aan Saint doorspeelt) en me geen minuut verveelt. Weliswaar wederom dezelfde opbouw met Castle die heel zijn familie verliest (en dat gebeurt op een over the top doch vermakelijke manier), maar Jonathan Hensleigh maakt er een vrij brute actiefilm van die bovendien nog eens leuk in elkaar zit. Een toffe mix tussen Castle die minutieus zijn wraak voorbereid en een aantal coole gevechten zoals dat met de Rus. Beetje jammer wel dat er niets meer met Harry Heck gedaan werd. Een personage dat volgens mij speciaal voor de film werd gemaakt, iets waar ik niet zo voor te vinden ben aangezien er meestal wel waardige comic equivalenten zijn, en dat wat abrupt aan zijn einde komt. Vond vooral zijn Johnny Cash-achtige stijl waar hij voor zijn slachtoffers een nummer zingt wel leuk.

Thomas Jane leek mij op het eerste zicht een wat flauwe Punisher te zijn, want hij mist de uitstraling die een Dolph Lundgren wel had. Althans, dat gevoel had ik toch de eerste minuten van de film. Eenmaal de film goed en wel op gang komt en Jane zijn bekende plunje aandoet blijkt hij toch een goede Frank Castle te zijn. Ook Travolta is goed op dreef, al lijkt hij wat zijn rol van Swordfish opnieuw te doen, en ook Will Patton overstijgt zichzelf. In het begin dacht ik dat ik me meer ging irriteren aan Dave, Joan en Bumpo maar de invulling door Ben Foster, Rebecca Romijn en John Pinette kan er nog mee door.

Weliswaar geen cameo van Stan Lee, hij heeft niets te maken gehad met de creatie van het personage en wilt daardoor ook niet komen opdraven. Gelukkig valt er voor de rest nog genoeg te beleven. The Punisher is een film die niet altijd evenwichtig is, maar vanwege zijn stijl nog vermakelijk genoeg is.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Leuk.

Een tijdje geleden zag ik reeds War Zone, dus leek een herziening van deze versie wel op z'n plaats. En waar War Zone zich op een totaal andere manier presenteert, vind ik deze versie weinig onderdoen.

Alleen het begin vind ik wat zwakjes, met dat opgeklopte drama en de wat lome manier waarop z'n familie vermoord wordt. Daarna volgt anderhalf uur ouderwetse actie, met nog net genoeg humor en zelfspot, én een meer dan degelijke finale.

Thomas Jane is trouwens ook een deftige Punisher - niet van het niveau Dolph Lundgren, maar zeker ook niet minder dan Ray Stevenson. Qua komische timing is hij misschien zelfs de beste van de drie - al stelt dat ook niet al te veel voor.

John Travolta is een wat kleurloze slechterik - ook al heeft hij een nichterige kop. Ben Foster in een wat apart bijrolletje steelt imo de show.

Qua look doet deze film erg aan de versie uit 1989 denken. Alles oogt wat stoffig, maar dat vind ik een zekere charme hebben. Enkele actiescènes springen er tussenuit - zeker het gevecht met The Russian, zoiets redt een film in z'n eentje als het nodig is. Veel scènes spelen zich af in een vervallen appartementje en op één of andere manier vind ik zo'n set gezellig.

avatar van pindope

pindope

Ik mis echt het rauwe randje... Dolf zat in een riool zijn plannen te maken... Deze punisher zit gewoon bij een paar badgasten.. Alleen Rebecca romijn als ik het goed het is zeer aangenaam

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Redelijke film, nogal langdradig. In mijn herinnering is het origineel spannender en sneller.

avatar van hutsekluts

hutsekluts

De "normal cut" is al lang... ik heb de "extended cut" uitgezeten. Dat klinkt wat te negatief want de film is wel om aan te zien. Maar wel van dertien in een dozijn.

avatar van martijn011

martijn011

Film op tv gekeken dus neem aan dat ik niet naar de extended cut heb zitten kijken. Kan me niet voorstellen dat ik veel gemist heb, verhaaltechnisch steekt de film prima in elkaar. Tel daarbij op de prima rollen van Travolta en Jane en je hebt een prima thriller die echter nooit boven de middelmaat uitsteekt.

De sfeer van de film is grauw en hard, veel scenes spelen zich ook af in het donker of in een donkere setting.

Dat komt het verhaal wel ten goede, het is per slot van rekening ook een wraakfilm. Jane vertolkt z'n rol met verve, maar kent in Travolta ook een prima tegenspeler. De eindscene met die twee was voor mij het hoogtepunt van de film.

Een prima thriller, niks mis mee.

avatar van Sint Antonius

Sint Antonius

Goeie film. Jane zet the Punisher degelijk en geloofwaardig neer.

Ik ergerde me wel wat aan de karikaturale buren van Frank in de film. Hun aanwezigheid vloekte wat met de serieuze toon van het plot en van een karakter als the Punisher. De vechtscène met the Russian vond ik soms ook wel wat te slapstick.

De vechtscène op het einde vond ik dan wel weer zeer geslaagd. Ook de manier waarop the Punisher het voor elkaar kreeg om the Saint zijn eigen vrouw en compagnon te doen vermoorden vond ik een leuke vondst.

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Na lange tijd weer eens gezien!! Blijft een heerlijke film!! Soundtrack is ook geweldig. Ok geeft zijn minpunten en soms cliche maar vind Thomas Jane zo cool spelen als the punisher. Scene met die rus blijft geweldig. Travolta was ook wel ok als bad guy maar heb al betere rollen van hem gezien. 8/10

avatar van The main man!!

The main man!!

Goede spannende film, waarbij onze Rebecca Romijn er weer fantastisch en uitdagend bij liep!!

avatar van Alexander1900

Alexander1900

Een heerlijke actie- en wraakfilm. Veel actie met een vleugje humor, en er werd goed gebruik gemaakt van de muziek en nergens wordt het saai ondanks de lange speelduur. Ik ben absoluut geen fan van de hoofdrolspeler Thomas Jane want in de film 'The Mist' acteert hij wel heel erg slecht maar hier voegt hij echt iets toe. Jammer is wel dat John Travolta die normaliter goed acteert, hier matig acteert.

Cijfer: 7,5 / 10

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1982 stemmen

The Punisher

Na het zien van Punisher: War Zone (2008) wist ik zeker dat The Punisher ook weer erg gewelddadig werd met genoeg bloed en scenes wat je niet vaak tegen komt in een actie films: scenes waar je daadwerkelijk alles te zien krijgt. Hoe iemand met een papier snijmes door zijn hoofd heen word gerampt, mensen een door de keel krijgt en een martel-dood krijgt namelijk: levend verbranden. Ik vind het zelf niet erg om te zien maar als je niet van te over-top gewelddadigheid houd moet je zeker The Punisher niet kijken, voor de rest een PRIMA film hoor!

Het verhaal was vet om te volgen en het concept was gaaf. Ik was altijd erg groot fan van Punshier: War Zone en wist zelf nooit dat ook dit deel bestond. Kwam hem namelijk pas tegen toen die op Netflix gezet was en toen wou ik hem zeker zien. John deed het prima en ook Thomas Jane deed het goed. Ik zal zeggen prima actie film met veel actie scenes, gevechten en mooie explosies. Het heeft mij zeker vermaakt en zo hebben andere dat denk ik ook. Zeker een keer kijken met het andere deel: Punisher: war zone er bij!

gauke

Een simpele, gure, botte, platte en ongeloofwaardige actiethriller over een genadeloze, meedogenloze wreker (oog om oog, tand om tand) of eigenlijk nog meer 'n bestraffer, waarin "echte" humor ver te zoeken was. Vooral het gebrek aan diepgang en inhoud brak de film, boordevol explosies en gevechten, op en het duurde ook allemaal te lang. John Travolta vond ik trouwens beroerd spelen en Ben Foster herkende ik niet.

avatar van Shinobi

Shinobi

"I'm not what you're lookin' for."

Met sommige adaptaties wil het maar niet lukken, deze titel is daar een voorbeeld van.

Deze reboot is meer gericht op het oorsprongsverhaal van Frank Castle; in een vrije vertelling zie je hoe hij zijn familie kwijtraakt en wraak wil nemen. Het staat bol van de clichés, naast het feit dat de film - op een slechte manier - ouderwets aandoet. Als kijker is het dan ook echt zoeken naar lichtpunten, hoewel Thomas Jane zijn best doet.

Je zou denken dat Castle gelijk het heft in handen zou nemen door op een simpele wijze al zijn vijanden een kogel te geven, maar in plaats daarvan gaat hij erg omslachtig te werk door ze te manipuleren. Van wraak is weinig te bespeuren en hierdoor zit je te lang opgescheept met rare chantage praktijken.

Qua toon had ik het duister verwacht, al is het op momenten wel redelijk grimmig. Helaas is het geheel te onevenwichtig van opzet. 'The Punisher' is namelijk aan de ene kant vrij gewelddadig, maar aan de andere kant is de humor totaal misplaatst te noemen. Daarnaast slaat John Travolta als bad guy nog geen eens een deuk in een pakje boter. Wat overblijft zijn een paar aardige actiescènes die uit de jaren '80 lijken te komen.

Al met al een zeer matige actiefilm die wederom geen eer doet aan het personage. Het is nu wachten op Netflix die in 2017 wel met een fatsoenlijke serie komt, getuige zijn indrukwekkende portrettering in het tweede seizoen van 'Daredevil'.

Kleine 2,0 sterren.

avatar van Supernatural

Supernatural

een leuke film.vind hem zeker niet minder dan de versie uit de jaren 80.heb me prima vermaakt.leuke cast.een prima film.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Aardig, maar mist toch wel een beetje de sfeer van het origineel met Lundgren. Toch is dit een prima wegkijker. Travolta daarentegen leek soms totaal ongeïnspireerd.

avatar van Fed

Fed

Leuke film al is Travolta als "de slechte" een beetje ongeloofwaardig. Rollen hadden omgedraaid moeten zijn,haha.

avatar van TronMan

TronMan

De moord op zijn vrouw en kind, leek net uit Mad Max 1 .Voor al het komische aspect van dat ' buren duo' vond ik vreselijk. De uitleg van het 'vreemd' gaan gedoe nam ook veels te veel tijd in beslag. Die mega rus was onbedoeld lachwekkend idem voor die gitaar vent. .Beste aan de film was de zwarte auto. De Lundgren film was stukken beter.

'Opvolger 'Warzone mag dan zwaar over de top zijn, ik werd er wel vrolijker van de actie.

avatar van Daan258

Daan258

Blijft een lekkere wraak film.

Het verhaal is nogal standaard maar genoeg actie en prima acteerwerk van Thomas Jane als The Punisher en ook Travolta vond ik best sterk spelen.

Van wat ik er nog van wist te herinneren dacht ik wel dat de film een heel stuk grover was. Toch viel dat allemaal wel wat mee maar toch heerlijk om naar te kijken.

Een hele kleine 3,5*

avatar van Shadowed

Shadowed

Wel ok.

Wraakfilms vind ik meestal wel leuk om naar te kijken. Meestal door een lompe aanpak en lekker weinig sympathie voor de andere. Kan ik altijd wel waarderen. Ook is dit echt een rol voor Jane, met zijn glinsteroogjes en dodelijke blik.

Ook deze film is soms behoorlijk grof, vooral aan het einde. Maar ook door een paar scenes heen waarbij ik de rus in het matrozenpakje het hoogtepunt vond. Zag er soms wel leuk uit. Langdradig maar niet snel saai. Een prima uitkijkertje.

Heb niet de extended cut gezien, geen idee of de actie daar lomper is. Maar had naar mijn mening, ook al was hij best grof, nog iets harder mogen zijn.

avatar van Brabants

Brabants

• 1954 berichten

Deze tweede film naar het idee van Marvel's The Punisher met Thomas Jane en John Travolta vond ik een geweldige film. Het verhaal, de sfeer en de actie waren gewoon om van te genieten van het begin tot het eind. Het gaf mij een duidelijker beeld van een Punisher, dan dat de eerste film uit 1989 dat deed.

avatar van de grunt

de grunt

Dat gemiddelde

avatar van blackwolves

blackwolves

toch wel beter dan deze met dolph lundren actie spanning lekker veel actie heb hem dan ook wel gekocht gewoon vette film.

avatar van Sgt. Trash

Sgt. Trash

Verhaal rammelt aan alle kanten, ik wist vaak niet of ik nu naar een komische film zat te kijken, of een actie-thriller. Met verstand op nul, is er wel door te komen op een koude winteravond.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, vond het een zeer boeiende actiefilm, vorige week ook The Punisher met Dolph Ludgren gekeken.

Beide films zijn wel vergelijkbaar, alleen in dit deel zie je hoe zijn hele familie word afgemaakt door de bende wat je bij Lundgren film niet zag, daar kom je er halverwege het verhaal pas in.

Veel actie wel en ook vaak grove scenes, maar er zit ook wel wat humor in.

Verder vermakelijk en een heerlijke wraak film al vond ik het einde wel een beetje tegenvallend, had gehoopt op een heerlijk bruut eindgevecht.

avatar van rep_robert

rep_robert

The Punisher is een lekker fout wraakfilmpje uit de pre MCU fase van Marvel. Het plot is allesbehalve origineel en af en toe erg corny, maar het is tegelijkertijd ook de charme van de film. Er zit veel tempo in de film, er zijn fijne oneliners ende gevechten zijn hard en bij vlagen ook komisch. Daarbij zoekt Castle/the Punisher ook op een originele manier wraak waarbij hij niet alleen maar hersenloos geweld gebruikt.

De film is zelfbewust in wat het is en dat maakt van the Punisher gewoon een fijne en keiharde actiefilm waarbij je je niet teveel moet storen aan kleffe clichématige momenten die er zijn om de personages beweegredenen te geven.

3 5*

Tarkus

Tarkus schreef:

Naar aanleiding van het verschijnen van een tweede Punisher film heb ik de eerste ook aangekocht en opnieuw bekeken.

Deze keer de Extended Cut, die een tiental minuten langer duurt.

Ik blijf het een zeer goede film vinden met goede vertolkingen en prachtige actiescènes.

Het was al van 2005 geleden dat ik de film had gezien, en heb er nu net zoveel plezier aan beleefd als de eerste keer.

Hopelijk is de tweede prent, die zonder Thomas Jane is, even goed.

Nog eens bekeken, deze film wordt steeds beter hoe meer je heb bekijkt. Topfilm vind ik het !!

avatar van macrobody

macrobody

Ik had deze wel eens gezien want ik kon me er vlagen van herinneren. Toen was het waarschijnlijk de zoveelste actiefilm, maar bij herziening is het zoveel beter dan het politiek correcte geneuzel van tegenwoordig. Alleen al het feit dat de bad guys echte bad guys zijn inclusief het overrijden van moeder en zoon is al een extra punt waard.

Verder gewoon goed verzorgd met stunts en explosies en natuurlijk niet te vergeten de one-liners a la "your mother's gone, she took the train"

avatar van shrink

shrink

Heerlijke wraakfilm!!!

avatar van stratmans

stratmans

Goeie film, veel lijken, soms humoristisch, veel bloed,