The Punisher (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller
123 minuten / 133 minuten (extended cut)

geregisseerd door Jonathan Hensleigh
met Thomas Jane, John Travolta en Rebecca Romijn

FBI-agent Frank Castle stopt met zijn gevaarlijke undercover-werk en begint een normaal leven met zijn vrouw, zijn zoon en een kantoorjob. Zijn leven wordt echter verstoord wanneer zijn familie wordt afgeslacht door gangsters die retributie zoeken voor hetgeen Frank in zijn laatste undercoverklus gedaan heeft. Het is nu aan Frank om op wraak uit te gaan.

orbit
Blijft een heerlijke film dit hoor, lekkere sfeer en de nodige humor toegevoegd.

avatar van ILDIB
Potdorie, wat een zooitje is deze film. Klein beetje a film, veel b en zelfs c. Kolderieke scenes zo uit wrestlemania, en daarna weer echt goede passages. En politie bestaat blijkbaar niet.
Ben ik de enige die Jane op christopher lambert vind lijken?

avatar van BjornH
@ILDIB

Hahahaha dat had ik nou net ook een paar keer . The resemblence is bizar ofnie .

avatar van kalehein
Als je alles bij elkaar optelt en dan weer deelt kom je inderdaad op een B-film uit.
Her en der zitten best goede stukken in de film vaar over het algemeen is het gewoon "net niet"
Het geziever aan het begin van de film Dat semi-sentimentele stuk waar hij thuis komt na een geweldige carriere als undercoveragent... hoe kan zo'n agent uberhaupt zo'n kast van een huis betalen??? Beetje affectie proberen op te bouwen voor de gezinssituatie die hierna zwaar overdreven á-la-mexicana wordt afgeslacht. Het eerste wat ik dacht toen ik zijn vader zag was JAWS, niets meer en niets minder
Het is gewoon jammer dat de hele film volgeplempt is met B/C acteurs/actrices want het komt de film uiteindelijk niet ten goede.
Ik las hier iets over een geweldige vechtscene met de rus... Is er iemand die mij kan uitleggen wat hier nu zo geweldig aan is? Ik vond het een beetje een kolderieke bedoeling. De Rus krijgt een mes in zijn lijf en gaat gewoon door, klappen van alles wat er in de buurt is, maar op de meest suffe manier pleurt ie van de trap en is op slag dood
Het einde van de film was ook way over the top! Waarom zoveel C4/Claymores onder auto's doen die van iemand anders zijn??
Als alles van deze film nu in een klein 1,5 uur was gepropt had ie van mij 2,5/3* gekregen. Nu heeft het de onzin ruim een half uur langer geduurd en kom ik uit op 2/2,5*

avatar van supadragon8
@ hierboven, hij viel niet alleen van de trap maar hij kreeg ook nog kokend spul over ze hoofd, en als je dan ook nog van de trap af dondert snap ik wel dat je knock-out bent

avatar van Uzza_Sparta
in de jaren 90 was John Travolta weer terug maar met dit sort films begrijp ik nu waarom hij weer weggevallen is. Een zeer slechte film.

avatar van ILDIB
BjornH schreef:
@ILDIB

Yep...

avatar van riefenstahl
Best aardig wraakfilmpje, maar vond de versie met Lundgren toch beter ( lees vermakelijker).

GuyB
Herziening zorgt voor een klaardere kijk.

Blijkt dat dit nog altijd een zeer goede punisherfilm is met enkele inventieve actiescènes, alleen laten die te lang op zich wachten. Begon me overigens te storen aan de nevenpersonages die kinderachtig overkomen.

Thomas Jane als Punisher is zeer cool, de actie is leuk, even leuk als de badguy. Het woord 'leuk' vat ook een beetje de gehele film samen aangezien hij niet kan vergeleken worden met Punisher: War Zone. Laatsgenoemde is véél rauwer, bezit 10x hardere actie en heeft een bikkelharde punisher, het woord 'leuk' komt daar niet aan te pas... Alles is hier makkelijker verteerbaar.

Punisher blijft een aanrader voor actiefans en mensen die graag binnenpretjes hebben. 3,5*

avatar van Boneka
Vandaag lekker op blu ray mogen bewonderen. Jammer dat al het mooie extra's van de DVD weer niet op de Blu Ray is gestopt. Dan heb ik het niet over de extra's op de blu ray maar boekjes naslagwerk en bijzondere cover. Overigens is deze blu ray versie niet zo spetterend. Ruis komt hier en daar voor. Vooral de scenes op het strand. De blauwe lucht is gevormd door ruis. De film heeft een te hoog contrast. Je kunt dit ondervangen door een lamp aan te laten bij je tv. Valt het niet zo op. Overigens is het geluid wel spetterend. De buren hebben me vandaag zeker gehoord

De film dan. Keiharde actiefilm zonder dat de karakters diep worden belicht. De eerste 40 minuten zijn zeer goed. Het middenstuk met name met die twee randdebielen had voor mij niet gehoeven. Zeker met die scene met die Rus erin. Granaten vliegen je om de oren en zij dansen gewoon door. Dat stuk had ik er zeker uitgelaten. De rest van de film is gewoon goed en eindigt spijkerhard. Overal vond ik het een goede actiefilm met uitstekend geluid. Ook de muziekkeuze vond ik prima.

En om op de kritiek terug te komen hierboven. Dit was niet zomaar een agentje. En het script heeft helaas het eerste stuk van de comic niet in beeld gebracht. Daarin kon je zien hoe deze agent is gevormd in Koeweit als keiharde militair. Daarna kreeg hij diverse speciale functies binnen het politiekorps. Vandaar zijn geldstromen Kale Hein. Deze informatie wordt je verteld in alle extra's. Overigens is er nog eens 40 minuten geknipt in deze film, want hij mocht maar 2 uur duren. Waarom is mij een raadsel. Ik vond Swordfish beter (zeker op blu ray), maar deze zal ik zeker nog een paar keer bekijken.

avatar van m1701
Heerlijke film!
Lekker hard, spannend en veel actie, daar hou ik van!
Zeker moeite waard om te kijken.

ps. acteerwerk vond ik zeer overtuigend!

avatar van RuudC
Op papier is dit de minste film over The Punisher. Beide andere films hebben gavere acteurs voor de hoofdrol en beschikken (als ik het goed begrepen heb) over meer actie. Toch heb ik weinig tegen het gegeven dat Thomas Jane hier The Punisher speelt. Hij zette tenslotte in The Mist al een prima prestatie neer. Het is hier eigenlijk de film zelf die er voor zorgt dat totale euforie uitblijft.

Het verhaal is namelijk wat traag. Meer dan twee uur (heb de extended cut gekeken) is toch aan de lange kant. Het wrekersverhaal is qua opbouw te standaard, maar ook te onorigineel. Op enkele heel goede scenes na is de actie me te ingetogen. De confrontaties met de muzikant en de Rus zijn dan wel weer erg tof. (tof bedacht om die granaat met die staaf terug te slaan. Ook de finale met de frituurpan is vet.) Het Marvelgehalte straalt er naar mijn idee niet echt van af. Het plan dat Frank Castle gedurende de film uitvoert is redelijk tof qua opzet. John Travolta is niet heel bijzonder in zijn rol, maar de finale is best goed gedaan (Actually, I killed both your sons. Mede door het handvol aan gave scenes is deze film van The Punisher best de moeite waard. Aan Thomas Jane heeft het zeker niet gelegen.

avatar van Angelo2
Matige B-film. Had soms wat weg van een jaren 90 actiefilm. Het eerste gedeelte was nog wel te pruimen maar het werd toen snel langdradig. Paar aparte komisch bedoelde scenes die niet in de film leken te passen en een wat rommelig script. Nee had er meer van verwacht.

avatar van Insignificance
Met of zonder voorkennis is het wel zo ongeveer duidelijk waar het over gaat en toch zit je nog naar ruim een half uur build-up te kijken. Het wordt nog enigszins gered door het eerste grote actiemoment, maar al dat weeïge gedoe gaat natuurlijk nergens over. Voordeel van het intro van een drietal losers is dat je het niet meer serieus hoeft te nemen, nadeel is het koddige karakter van het spul.

Beide hoofdrollen vallen ook al niet op door zwartgallige humor of een flamboyant optreden. Dat de 'held' een saaie lul is, viel te verwachten, maar ook Travolta krijgt bijna niks te doen. Nietszeggende figuren dus. En zo rest niet veel meer dan het geweld. Het zal wel wat meer peper hebben dan menig andere comic verfilming, maar het is tegelijkertijd te tam om een selling point te vormen.

avatar van Naomi Watts
Punisher onwaardig, je moet dan ook Punisher: War Zone kijken .

avatar van Insignificance
Die is inderdaad een stuk leuker, ja.

avatar van Naomi Watts
Ah, die kende je al .

avatar van Curriculum
Punisher: War Zone is een authentieke abominatie. Deze film staat in het teken van de opkomst van The Punisher. Van ordinaire FBI agent tot een gerenommeerde wreker. Deze en dergelijke films interesseren me wel. Ik begrijp het volledig, dat Frank vergelding zoekt jegens degene die hem onrecht hebben aangedaan. The Punisher: Warzone daarentegen staat gewoon een beschadigd man centraal, die werkelijk iedereen ongeacht de begane misdaad zonder enige moeite kan vermoorden op een macabere manier. Deze film verdient een 3.5.

goeie actiefilm, niet te veel en overdreven actie. Gerechtigheid !

avatar van mnrk
Those who do evil to others - the killers, the rapists, psychos, sadists - you will come to know me well. Frank Castle is dead. Call me... The Punisher.

Dit was toch wel een vermakelijke film van Jonathan Hensleigh...

Het verhaal was wel in orde alleen miste ik de echte "Marvel sfeer" die wel aanwezig is bij de andere verfilmingen van Marvel...

Thomas Jane is wel in orde als Frank Castle (vooral zijn stem past goed erbij) en John Travolta als Howard Saint was ook goed (had wel iets harder mogen zijn alleen)...

avatar van misterdhdh
goede film, goede dialogen, er zit alles in deze film: humor, wraak, liefde, vrienschap, verraad, rijkdom, verdriet...had nog nooit gehoort van deze film, maar heb me vermaakt van begin tot einde,verhaal is niet echt origineel maar is wel goed uitgevoerd. goed geacteerd ook, van iedereen. vond het zeer erg wanneer die auto inreed op zijn vrouw en kind, , met als doel ze te doden, dan volgt een iets wat onrealistisch stuk waarbij die man dus overleefd, je kon dit bijna niet overleven, of toch niet zonder gevolgen, die man bleek niks te hebben overgehouden., die buren vond ik wel leuk, goed dat ze niet teveel er in voorkwamen, want dat zou het niveau doen dalen, meer mochten ze er niet in komen. die scene met die gorilla-rus is wel leuk., net zoals hoe frank de woning betreed van zijn vijand en iedereen uitschakeld. de scene waarin het logo gevormd werd door brandende auto's op het einde, verpeste voor een groot deel de film en het einde. moest helemaal niet. al is het wel leuk dat frank de t-shirt dragt die hij heeft gekregen van zijn zoontje

topvermaak, hou wel van deze films
4/5

avatar van JacoBaco
Thomas Jane is een Punisher fan en nu schijnt het al een tijdje zo te zijn dat er een soort strijd is tussen deze film en Punisher: War Zone (2008). Veel mensen vinden de laatste Punisher War Zone meer Punisher waardig. Thomas Jane vindt dit niet tof! Ik zag dat ASman dit 4 maanden geleden al ontdekt had, maar hier nog even de wraak van Thomas Jane.

YouTube - #DIRTYLAUNDRY

avatar van Filmkriebel
Wraak is voor idioten en filmhelden. Castle is geen idioot., als je ziet op welke manier hij Howard Saint opzet tegen zijn eigen vrouw en 20-jaar oude vriend, waarvan hij niet eens wist na zo'n lange tijd dat hij homo was . De stoere Thomas Jane gaat de strijd aan met een niks ontziende Travolta. Karikaturale figuren (film is dacht ik ook een stripverfilming) en zeer krakkemikkig script maar hoogst amusant. Die geblondeerde rus vond ik erg leuk en de scène had een goede komische timing. Verder draait het om talrijke kills en genoegdoening voor the Punisher. Heel erg dun, idioot met erg ongeloofwaardige passages ( hoe hij de kogel overleeft , maar vermakelijk ingeblikt.

avatar van stultmeister
Deze film heeft het allemaal NET niet. Het is niet dat ik me niet vermaakt heb met deze film, maar origineel is het niet. De personages hebben vind ik weinig charisma, het verhaal is flinterdun, de dialogen zijn cheesy en dan blijft er eigenlijk niet veel over.

Omdat deze film me op een vreemde manier toch vermaakt heeft geef ik de film 2 sterren.

avatar van dutchtuga
Slecht. De actie is matig, film duurt te lang en Travolta is wel erg soft als bad-guy. Nee, het origineel met Lundgren is echt vele malen beter.

avatar van benni
Wat slecht. Zelfs dochter van 15 vond het een kinderachtige/B film. Kun je toch niet serieus nemen? Afijn, er zijn toch liefhebbers van.

avatar van Filmkriebel
Punisher is een comic verfilming. De inhoud kun je ook niet serieus nemen.

avatar van vampyrmaiden
gisteren toevallig op TV gezien. Aardige actie film, en ik heb hem toch afgekeken ookal hou ik eigenlijk niet zo van dit soort films.

Ik vind niet dat je de comics moet kennen om de film te begrijpen, ik wist niet eens dat het gebaseerd was op een comic.

Tja, simpel verhaal; ex-agent doodt gangsterzoon, gangster neemt wraak, ex-agent neemt ook weer wraak. Niets hoogdravends dus, maar veel geschiet en gevecht.

Wat ik wel erg leuk vond was de scene waarin de hoofdpersoon iemand uit wil horen met een brander maar in werkelijkheid een ijsje daarvoor gebruikt als je de film niet hebt gezien klinkt het heel stom, maar ik moest er wel om lachen.

Voor mij is deze film 1.5 ster

Kom er niet door heen. Na 40 min afgezet. Een man maakt van zichzelf een a-team...wat wint ie eigenlijk? Bij het zien van "jaws' Scheider kreeg ik kiespijn, en Travolta pakt ook maar alles aan....Teveel lbo-gehalte deze film en de humor? Die paar debielen die er in rond lopen? Bagger film. En ik schaar mij achter de mensen die anderhalve ster gaven. Kan mij niet voorstellen dat mensen deze film uitkijken.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
The Punisher is een Marvel-film die nogal stiefmoederlijk behandeld wordt. Terwijl ik enkele scènes (afslachting familie en knokpartij van de blonde reus in het appartement) best wel goed vond en me altijd zijn bijgebleven. Kan ik niet van alle Marvel-films zeggen. Het verhaal is nogal voorspelbaar met een hoofdpersonage dat wraak neemt als zijn dierbaren vermoord worden. Maar het geheel is best wel leuk als actiefilm.

Na enkele vergeten pogingen kwam Marvel in 1998 met een sterke verfilming: Blade. The Punisher is een pak minder heroïsch dan deze film en opvolgers als Spider-Man, X-Men of Iron Man. Maar langs de andere kant was The Punisher nog wel een film die er niet voor schuwde om geweld te laten zien, terwijl de meeste Marvel-films nogal braaf zijn en vooral voor tieners gemaakt lijken te zijn. Thomas Jane valt nog best mee in de film, maar het ontbreekt hem aan een passende tegenpartij.

Deze film met een wat creatievere regisseur, de nodige aanpassingen aan de cast maar wel behoud van de gewelddadige scènes en het was een veel betere film geworden.