Punisher: War Zone (2008)

Verenigde Staten / Canada / Duitsland
Actie / Misdaad

geregisseerd door Lexi Alexander
met Ray Stevenson, Dominic West en Julie Benz

De compromisloze wreker Frank Castle gaat door met zijn éénmansoorlog tegen de georganiseerde misdaad. Ditmaal neemt hij het op tegen de ambitieuze maffiabaas Billy Russoti. Nadat Russoti echter door Castle keihard aangepakt wordt en hierdoor zwaar verminkt, zweert hij wraak en neemt een nieuwe identiteit aan, die van Jigsaw. De FBI kan Jigsaw niet aan en Castle zal het op moeten nemen tegen Jigsaws snel gerekruteerde privé-leger.

avatar van akira124
Veel grove actie, het valt zo nu en dan een beetje stil. Een rol die stevenson op het lijf geschreven is

avatar van Masterbrain
Vond deze veel beter dan de eerste deel qua actie dan , maar qua verhaal slaat het nergens op ,maar omdat ik weg ben van actiefilms en deze mij aardig heeft verrast geef ik een halve ster extra.

orbit
Verschrikkelijk matig acteerwerk, maar zo overthetop en hysterisch dat het wel weer grappig werd. Als dit de stand van zaken is van Amerikaanse cinema moet je extreme zorgen hebben, gelukkig bestaat er meer (helaas niet veel meer).

avatar van Dragonslayer
Ik wou net kijken of er nog poker op tv is stuit ik per ongeluk op de laatste minuten van dit. Zag er niet al te best uit, ontzettend nep ook. Dit is toch het vervolg op "the punisher"? die vond ik best goed.

avatar van ASman
Punisher 'Dirty Laundry'

Dit noem ik nog eens een stukje 'Punisher'

avatar van jipt

PublicEnemy
Achterlijk laag gemiddelde natuurlijk voor i.m.o. de beste Punisher-verfilming tot nu toe. De versie met Dolph Lundgren is wel grappig, maar niet sterk genoeg en de versie met Thomas Jane had een te hoog Hollywood-gehalte.
Ray Stevenson zet ook meteen de meest geloofwaardige Frank Castle neer.
Russoti, alias Jigsaw (lekker over-de-top maar ook overtuigend neergezet door Dominic West), is natuurlijk de ultieme Punisher-nemesis en moest natuurlijk vroeg of laat zijn opwachting maken.

Het geweld benaderd die van de strip (zoals het hoort!!) en gecombineerd met de brute aktie maakt het de subtitel War Zone meer dan waard.

War Zone is (na al die jaren) toch echt de beste uit de reeks!!

avatar van Curriculum
Authentieke abominatie. Inferieur aan The Punisher (2004), die nog over een verhaal beschikt. Hier draait het echter enkel om doden, doden en nog eens doden. De scene waarin die athletische personen worden gedood op het dak door de Punisher is werkelijk om te huilen.

De eerste film was zo goed, en nu komen ze met zoiets slechts af. Zeer teleurstellend.

avatar van tattoobob
Lekkere actie .....een heerlijke punisher movie

avatar van code9
Als dit vehikel serieus is bedoeld dan is het zonder twijfel één van de slechtste actiefilms die in tijden is gemaakt. Na het tenenkrommende begin (in 15 minuten massa's kills maar nul komma nul verhaal) worden de karikaturale bad guys steeds geschifter en belachelijker, en dan kun je eigenlijk niet anders concluderen dat deze puinzooi als een pure persiflage op het oorspronkelijke Punisher verhaal moet zijn bedoeld. Kortom: als (actie-)komedie is het af en toe nog best leuk om te kijken. Aan het einde dan weer de gebruikelijke totaal ongeloofwaardige en dus oersaaie slachtpartij, maar wel weer een geinige vette knipoog als eindshot. 0,5* als actiefilm pur sang, plus 2,5* als komedie, maakt een gemiddelde van 1,5*. Mwah... vooruit, een halve ster erbij vanwege de soms erg vermakelijke banale humor.

Een soort van verfilmd stripfiguren-helden boek met uiterst gewelddadige gevechtsscènes (orgies van geweld met veel bloed) die worden afgewisseld met ronduit langdradige saaie delen. Bij mij kwam deze keiharde, donkere en brute film bijzonder onprettig en zelfs belachelijk over. Zolang het bloed maar alle kanten op kan spuiten, moet de regisseuse gedacht hebben. Dominic West roept herinneringen op aan The Joker uit 'The Dark Knight'; het voordeel is dat je onmiddellijk ziet wat kwaliteit is en wat niet. En in plaats van te acteren bromt Ray Stevenson wat voor zich uit.
Kortom: links laten liggen.

Saaie en smakeloze film, kan er niet meer van maken.

avatar van Dick Starbuck
Haha! Wat n film. Grof en lomp. Beter dan de vorige Punisher movies.

avatar van Sergio Leone
Vrij sterk.

Punisher: War Zone volgt een bepaalde lijn en wijkt daar niet van af. Vanaf het begin wordt de kaart van idioterie getrokken en dat levert een heleboel aan hilarische scènes.
The Punisher zelf wil nog wat te sentimenteel worden van tijd tot tijd, dat wil nogal eens afleiden. Imo doet hij anderhalf uur niets anders dan vanuit het niets tevoorschijn komen om wat figuranten neer te knallen. Verder doet het mij allemaal weinig, dat opgeklopte drama.

Ray Stevenson is wat flauw als Punisher, al is niet onlogisch dat hij ondergesneeuwd raakt door Dominic West, die heerlijk voor aap staat als schmierede idioot. Zelden heb ik zo'n overdreven New Yorks accent gehoord - echt fantastisch geacteerd.

Verder wordt er op wat bloed en kapotgeschoten ledematen meer of minder niet gekeken. Aanvankelijk vond ik het er niet gelikt uitzien, maar dat doet er eigenlijk niet toe. De parodie druipt ervan af. Jigsaw - voorzien van behoorlijk wat protheses en make-up - is een geslaagde karikatuur en daar staat eigenlijk alles mee.

Guilty pleasure.

avatar van puti
De actie scenes en het geweld zijn op basis van de strip knap gemaakt.
Beter was het om de gehele film strip-achtig te maken.
Ik heb me toch wel vermaakt

avatar van hutsekluts
Dit was nog slechter dan deel 1. Een stripverhaal verfilmen kan 'heel best' uitpakken (Captain America, Spider Man). Het doet er in zo'n (verfilmd) stripverhaal niet zoveel toe of personages geloofwaardig zijn of niet, als ze maar "echt" overkomen. Maar dit is dermate slecht geacteerd dat iedere authenticiteit ontbreekt. Flop

avatar van Brabants
Deze Marvels Punisher is het van de ene kant gelukt om een bloederige, donkere en volkomen psychotische uitstraling te creëren. Echter van de andere kant komt het script inhoudelijk zwaar tekort en het eerste half uur is een behoorlijke taaie kluif. Hierbij is weinig tot geen karakterontwikkeling de absolute oorzaak, waarbij bruut geweld van het begin tot het einde een slecht script moet laten verbloemen. Het is het allemaal net niet(althans in vergelijking met voorgaande Punisher films en Ray Stevenson is in mijn ogen een van de slechtste vertolkers van Punisher tot nu toe. Los daarvan hadden de schurken vrijwel allemaal een ongeïnspireerd uiterlijk, waarbij Jigsaw de kroon wist te spannen met zijn Frankenstein masker.

avatar van Insignificance
Je bent 'gebrek aan diepgang' vergeten, Brabants.

avatar van Kondoro0614
Punisher: War Zone

Een gave film met heerlijk veel actie. Zo heb ik Punisher: War Zone voor het eerst omschreven. Sinds dien ben ik niet stil gaan zitten, heb de film daarna, toen hij op Netflix Nederland kwam meteen gekeken. En nog ben ik er verliefd op. Hoe die man naar beneden werd gegooid zo in zo'n hek. ooh, bruut! Het verhaal vond ik wel gaaf en het concept was ook lachen! Ging er wel rap door heen en aan actie niks tekort!

avatar van PEN15
Op het randje parodie of zelfs net daaroverheen. Heb me zeer vermaakt ondanks dat hij zeker minder is als de jane-travolta versie. Heb vaak moeten lachen o.a. om dat uitpuilende oog van Jigsaw dat in de fik stond (is dat uberhaupt mogelijk, niet dat je je dat in dit soort films moet afvragen) , die "broer" die op clowneske manier al die spiegels ging slopen, die Milli-Vanilli clown, the Jig die maar op het kogelwerende vest blijft vuren dat kennelijk minder kwaad kan dan een paintballschot, het moment waarin Frank met een gigantische sprong door een dichtgetimmerd raam springt, die half opgeblazen moeder en dat laatste fragment met die Jim "the anvil" Neidhart look-a-like (het worstelmaatje van Bret Hart tijdens de hoogtijdagen van WWF showworstelen). Vind het een gave vertolking van aartsvijand Jigsaw en Frank Castle, Ray Stevenson zette een prima Punisher neer met zijn ponum, postuur en mimiek. Eveneens heb ik genoten van de strakke actie die nergens verslapt en de ware kleuren die je tegenwoordig nauwelijks meer ziet in films, maar ben bang dat deze opgesomde pluspunten voor veel filmfreaks van nu eerder een mikpunt van spot zal zijn.

Dit soort actiefilms beginnen langzaamaan een zeldzaamheid te worden in Hollywood. Elke regisseur probeert tegenwoordig voor een pg-13 rating te gaan en gezien het grotere publiek dat erop af komt (en dus meer geld in het laadje) is dat niet eens zo gek.

helemaal mee eens! Ik wou net zeggen dat al die kills in deze film veel bloederiger zijn dan in de laatste veertig horrorfilms die ik de laatste tijd heb gezien. Laat ze lekker naar de pomp lopen met hun PG-13 drogredeneringen.

avatar van Filmkriebel
Vermakelijke stompzinnigheid. Thomas Jane zorgde in de Punisher (3,5*) nog voor een menselijk gelaat en voor een goede dramatische lading. Stevenson is daarentegen een droogkloterige moordmachine met Steven Seagal kapseltje die heel de film in kogelvrij vest rondloopt. Het kleine laagje diepzinnigheid beperkt zich tot momentjes waarin het moorden door Castle goedgepraat en verheerlijkt wordt (kots). Maar ach, het vermaakt wel. De groteske bad guy lijkt zo uit een film als Sin City of Batman gestapt te zijn en komt bijwijlen nog wel grappig over ook. Een Punisher film zonder bruut, sadistisch en grof geweld is geen punisher film dus daar valt niet over te kankeren.

Goede film van punisher hoor!
Beter als de punisher film hiervoor.
Het verhaal was goed en boeiend,
Alleen was de actie soms een beetje te grof waardoor het een beetje onrealistisch werd.
Op het moment dat punisher iemand in zijn gezicht slaat, is het in het echt niet zo dat meteen de helft van zijn gezicht eraf is.
Verder een goede film!

avatar van Basto
Erg fijne actiefilm. Bruut, gewelddadig, eenvoudig entertainment. En zo hoort het. Een verademing na al die zooi die Marvel en DC tegenwoordig uit brengt,

Grappig.

Vond het eerste deel écht vreselijk, belabberde superhelden film die deed denken aan foute jaren '90 cinema. Nu is dat gevoel nog steeds redelijk aanwezig in dit tweede deel, maar Alexander weet het gelukkig iets beter te kaderen.

Deze film wil niet zozeer duister zijn, maar mikt wel op het neerzetten van een duidelijke stripverfilming. En daar slaagt de film ook wel in. Voor in het expliciete kleurgebruik en de fijne belichting sluimert een duidelijke comic look. Camerawerk en editing zijn jammer genoeg niet van hetzelfde niveau, maar er zijn best wat leuke stills te puren uit deze film.

Qua actie ligt de nadruk nog steeds op redelijk brute momenten, toch gaat dit vervolg er nooit vol voor. Zelden wordt zo'n bruut moment vol in beeld gebracht. De illusie is er vaak wel, maar wanneer bijvoorbeeld een kerel z'n kop vol in beeld aan flarden geknald wordt, wordt er toch weel weggecut 3/4 in de ontploffing. Beetje vis noch vlees zo, de film was toch iets beter geweest als men niet zo flauw had gedaan op zulke momenten.

Ander pijnpunt is het crappy acteerwerk. Nu zijn de helden meestal niet de meest interessante personages in dit soort stripverfilmingen, maar de Punisher zelf is toch écht wel een zoutzak. Erger is dat ook de bad guy helemaal niks voorstelt. Een wat dom lappendekentje, erg inwisselbaar en nooit echt stoer of compleet geflipt.

Het blijft dus vooral bij wat lompe actie (die te snel afgekapt wordt) en een fijne look (die filmisch toch niet genoeg brengt). In ieder geval neemt dit vervolg zichzelf heel wat minder serieus, want dit tweede deel een stuk makkelijker te behappen maakt.

avatar van Timothyvdmeer
slecht....brute moorden dat wel maar acteerwerk is niet best.
Snel vergeten dit soort films zijn niet aan mij besteed.

De actie is niet slecht, dik erover maar dat heb je bij dit soort films.
De geforceerde "humor" erin hadden ze beter achterwege kunnen laten.