The Punisher (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller
123 minuten / 133 minuten (extended cut)

geregisseerd door Jonathan Hensleigh
met Thomas Jane, John Travolta en Rebecca Romijn

FBI-agent Frank Castle stopt met zijn gevaarlijke undercover-werk en begint een normaal leven met zijn vrouw, zijn zoon en een kantoorjob. Zijn leven wordt echter verstoord wanneer zijn familie wordt afgeslacht door gangsters die retributie zoeken voor hetgeen Frank in zijn laatste undercoverklus gedaan heeft. Het is nu aan Frank om op wraak uit te gaan.

Arrow in the head op joblo breekt hem ook tot de grond toe af...ik denk dat ik ook maar pas.

Bleak, depressing and sadistic.

Wayne Malin- IMDB user comments

avatar van streeter
Goeie, ouderwetse (als je jaren 80 ouderwets wil noemen) aktiefilm. Het ziet er zelfs uit alsof het in de jaren tachtig was gemaakt, en er zit een slechterik in die veel op Dolph lijkt.

avatar van John Doe
Heerlijk op tijd gezien dude

Toen ik de trailer zag was mijn eerste gedachte: Had dan Dolph genomen. Echter na het zien van de film heb ik deze mening een beetje bij moeten stellen. Die Thomas Jane doet het zo slecht niet. Als fan van de comic moet ik zeggen dat het allemaal veel heftiger had gekunnen maar goed; vergelijkingen maken tussen comics en verfilmingen maak ik allang niet meer. De aktie was goed en John Travolta als bad guy was cool om naar te kijken. Eigenlijk helemaal niet zo een slecht filmpje !!

avatar van davidov
een stripboekverfilming hoeft voor mij niet hetzelfde zijn als het boek zelf, immers het is een andere kunstvorm....tis knap als je dezelfde sfeer weet te maken in de film maar het hoeft niet.

Sommige mensen zijn natuurlijk erg pissig over ieder klein dingetje dat net iets anders is in de plaatjesboeken....ach daar moeten ze maar mee leren leven denk ik dan.

Ik maak me meer zorgen om het feit dat deze keer de lekkere evil villain wederom gespeeld door Travolta (swordfish, broken arrow, face off) of hij nu wel in leven mag blijven tot het eind van de film....tzal wel niet, hollywood en villains gaan niet goed samen, achteraf legt er altijd 1 het loodje....and the house always wins.

avatar van Paco Delavega
Redelijk actiefilm, niet meer maar zeker ook niet minder. Het is een tijd geleden dat ik die met Dolph heb gezien, maar deze was wel iets beter.

Ik was verbaasd, was beter dan ik verwacht had. Ik vondt die met Dolph en Krabbé ook al leuk maar deze was stuk beter. De shots zijn erg goed gedaan om toch nog een beetje de comic sfeer te houden, dat geld ook voor de karakters. Ik moest even wennen om Jane als badass punisher te zien maar het wende snel.

Verder vindt ik Jane te veel op Christopher Lambert lijken, dat is dus dan weer jammer, verder leek de sfeer in de film erg op Max Payne, wat een pluspunt is naar mijn mening. Ja voor de actiefans en comicmovie fans een absolute aanrader.

Tot slot moet ik wel even melden dat de 'punishments' allemaal aardig grof zijn, wat wederom een pluspunt is voor een film als dit.

ik geef een 3,5.

avatar van moviefreak#1
Gelukkig niet een 100 % snoeiharde lompe aktiefilm maar een hele goede balans tussen de onvermijdelijke actie (en die is goed) en toch het dramatisch stuk waardoor Frank Castle in The Punisher "veranderd". Ik vond deze zeker wel beter als die met Dolph Lundgren maar zoals veel mensen al zeiden : de punishments zijn erg grof !
Persoonlijk hou ik er wel van maar ja smaken verschillen

Ik beloon deze film met een 4.

avatar van De GeuS
Hmmm, beetje een wisselvallig gevoel bij deze film; goede aktiescenes worden afgewissed met uiterst slechte. Ik vond de "afslachting" van de familie van Frank een bijzonder zwakke scene. Er zit niet echt een behoorlijk verhaal in en de listen van Frank zijn toch wel erg doorzichtig.

Ook het feit dat je het ene moment amper bloed ziet (frank zijn familie) en de andere keer getrakteerd wordt op redelijk wrede moorden kon er bij mij niet echt in.

Ook het ondervragen van die 2 flatgenoten was redelijk lachwekkend; wrede gangsters die een paar piercings uittrekken al martelen vinden....

Ik kan zo nog wel een paar dubieuze momenten opnoemen, maar ik vind dit voorlopig voldoende; 3 sterren voor het gevecht met "de rus" en Frank's mooie kleding en handwapen....

avatar van jedymaster
goede film heeft een bepaalde duistere sfeer

avatar van demonski
vond ook wel ok 2 1/2 ster

avatar van Rujar
standaard actie film. Vonden het zeker niet nodig om death wish 6 te maken.

Rujar schreef:

standaard actie film. Vonden het zeker niet nodig om death wish 6 te maken.

Dit is anders wel een 'Marvel'

avatar van De GeuS
Ik anders wel; er zat weinig tot niets verrassends in deze film, met uitzondering dat er iets beter geacteerd werd....

De GeuS schreef:

Ze zijn toch niet te veel afgeweken van de comic he Al krijg ik het idee van wel

avatar van De GeuS
Oh, daar heb ik verder geen idee van. Ik bedoel gewoon dat de film geen echte eigen stijl had zoals, Batman, Spiderman etc....

Nu ken ik de strip ook niet echt, dus ik kan het helemaal verkeerd hebben.

De GeuS schreef:

Nu ken ik de strip ook niet echt, dus ik kan het helemaal verkeerd hebben.

Nee, zag het al in de trailer, mijn post van net trek ik bij deze dus in. Standaard en ze creeeren niet eens de 'Punisher' sfeer. ben niet tevreden met deze verkrachting al komt mijn definitieve oordeel als ik hem zelf aanschouwt heb. Je statement was meer dan terecht na het zien van de trailer. Ik met mijn grote mond

avatar van as
as
The Punisher komt zeker niet in de buurt van de comic. Hij verschilt zelfs weinig van de jaren 80 ''Dolph" film, met het verschil dat deze iets meer productie waarde heeft. Thomas Jane heeft niet de overtuigings waarde om een 'badass' Punisher neer te zetten. Helemaal een raadsel is de rol van Travolta. Als personage is hij totaal verloren in deze film. Als een kip zonder kop zogezegd. Voor een vermakelijk avondje met een biertje in de hand is op deze film weinig aan te merken. Actie is er genoeg. Voor een liefhebber van de comic zullen de haren echter rechtovereind gaan staan van de gemakzuchtigheid waarmee de makers dit werkje presenteren.

2.5*en
En dan ben ik royaal.

Ik ken the punisher alleen van de gelijknamige jaren 80 film met Dolph. Nou dit was toch wel iets anders ....
ik vond deze film niet beter, de "oude" film had een duistere sfeer en hoewel Dolph geen top acteur is vond ik hem als punisher overtuigender dan de acteur in deze film.
Deze film blijft erg mat tot de laatste 10 minuten. Veel te laat om er nog iets van te maken. 2,5*
Ik moest ook wel erg lachen toen ik "the punisher" met een brandkraan zag lopen om mensen parkeerbonnen aan te smeren .... Dolph liet gewoon zijn shotgun het woord doen !

WiLL schreef:

Volgens mij wou hij de plek vrijhouden zodat hij haar auto weer op dezelfde plek terug kon parkeren.... haha

Maar over Dolf heb je gelijk; niet praten, maar schieten....

avatar van as
as
Jane Confirms "Punisher" Sequel
Posted: Saturday July 31st, 2004 4:04pm (Au-EST)

Author: Garth Franklin
Source:

Sci-Fi Wire talked with Thomas Jane lately and the actor seemed very keen on doing a sequel to this year's comic adaptation of "The Punisher". Of a sequel, Jane says "Yeah, we have had discussions. We want Jigsaw to be the bad guy. We'll probably shoot it for much the same budget and probably go to Australia or South Africa where we can stretch the dollar. I'd do another one. It's a niche market film that will always be that, and that's what it should be".

In regards to film's apparent lack of box-office success, the actor shrugs and says "In today's market, there's certainly a place for the blockbuster type of film, but if you can make a film for $30 million and its grossed like 50-something so far worldwide and then do a bunch more business on DVD, then that film has done its job".

Meanwhile, ScreenRant reports that "Garth Ennis, Steve Dillon and Jimmy Palmiotti are working on a prequel to the 'Punisher' movie, which will be inserted in the Punisher DVD when released".

Thanks to 'Vic' & 'Gustavo'

avatar van bioscoopzaal
Behoorlijk grimmige, zwartgallige, humorloze en soms wat monotone variatie op Mad Max, met een goede acteerprestatie van Thomas Jane en een paar heerlijk bizarre scènes (waaronder het gevecht met The Russian, op de maat van "La Donna e Mobile".

Opvallend is wel dat Frank Castle niet bepaald een erg goede indruk maakt als wreker, vooral omdat hij keer op keer in elkaar wordt gemept. Ook John Travolta is niet op z'n best, en doet hij zijn rol uit Swordfish nog eens over, maar dan op autopiloot.

The Punisher is niet geheel vervelend, maar echt vrolijk werd ik er ook niet van.

2.5 sterren.

avatar van tukker1966
Zag er naar uit, maar viel me toch wat tegen.
Vreemde vond ik nog dat ze die vent met z`n piercings niet vermoorden?...trouwens waarom sloeg ie niet door?
Een beetje gangster krijgt dat wel voor elkaar.
*** sterren

Ik vond het wel een spannende film, met leuke acties en wraak acties van de hoofdrol speler (vooral de laatste 'punishing' actie )....maar 1 ding vond ik erg grappig en onrealistisch.......Hoe kan men overleven als die van 1 meter afstand een vette kogel in zijn borst krijgt en daarna niet verdrinkt in de water... ik vond dat erg hilarisch...maarja, voor de rest was goed.

3 sterren

Ik heb totaal geen verstand van de comic, maar dit was toch een aardige actiefilm.
Het verhaal loopt best aardig, al zitten er wel weer de nodige cliché's in natuurlijk. Het is wel een enorm gewelddadige film voor een Hollywood-productie. De andere Marvel-verfilmingen lijken hier echt kinderfilms bij.
Dat werkt toch wel goed, het geeft een beetje de indruk dat het niet speciaal gemaakt is zodat jonge kinderen hem ook mogen zien of het een fijn familie-avontuur is.
Het is gewoon keiharde actie, en da's op zijn tijd wel leuk..

avatar van Dopke
De film deed me qua sfeer en personage erg aan Payback (1999) denken, lekkere ruwe actie zonder de morele overwegingen die de vaart er vaak uit haalt.
Jane kwam verbazingwekkend genoeg nog redelijk goed over als The Punisher, al mag zijn gezicht af en toe wel iets grimmiger zijn. Hij had nu nog iets te vaak een te lieve uitstraling. Zijn bouw en timide acteerspel kwamen gelukkig overtuigend genoeg over.
De film vliegt voorbij zonder dat je er erg in hebt en achter af vraag je je af in hoeverre deze film verschilt van het gros van B actiefilms die begin jaren '90 de videotheken overspoelden. Hopelijk een iets origineler script bij een eventueel volgend deel en ik ben tevreden.

avatar van pjotr
Tja...en dit was die andere film van vanavond.....jeetje wat een r*kfilm - er zit gewoon niet één originele vondst in.
Vrouw en kind overreden....uch...Mad Max, Piercing eraf getrokken....kuch....Nightbreed, crimineeltjes tegen elkaar opstoken...proest...Darkman...en zo kan ik nog wel effe doorgaan....
Volgens mij had meneertje Castle ook hartstikke dood moeten zijn na zijn eerste pak 'kontschop'.
Dus heb ik zo'n anderhalf uur naar een film gekeken vol met peperkoekhuisjes, atributen die speciaal voor de baddies geplaats waren zodat ze er lekker tegenaan konden vallen, jostiband-sidekicks (no-offence), flauwe punishments en levenslessen.
Oh ja...en waarom hingen er opeens halverwege de film witte druipers aan die schedel op zijn shirt?
Conclusie......dit is er weer één: mijden als de pest.

avatar van pjotr
Oh ja, en op het eind met Travolta en die auto's op die parkeerplaats.....ruig hoor...:)

Ach, da's toch leuk...voor de mensen.