Rambo (2008)

Alternatieve titel: John Rambo

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller
92 minuten / 99 minuten (extended version)

geregisseerd door Sylvester Stallone
met Sylvester Stallone, Julie Benz en Matthew Marsden

Vietnam-veteraan John Rambo leeft al geruime tijd in een afgezonderde levensstijl in Bangkok. Op een dag wordt hij ingehuurd door een groep christelijke zendelingen om hen per boot te vervoeren naar Birma. Niet veel later wordt het dorp waar de zendelingen hun humanitaire missie uitvoeren aangevallen. Dit komt Rambo te weten als hij door diezelfde christelijke beweging wordt ingehuurd om een groep huurlingen te brengen naar het punt waar hij ze heeft achtergelaten in Birma. Samen met het team gaat hij op zoek naar de vermiste zendelingen.

avatar van loneranger
De meest brute Rambo film van de vier. Een verhaal zit er eigenlijk niet in, al was dat bij deel 2 en 3 eigenlijk ook niet het geval. De christelijke zendelingen vond ik naïef en de blonde vrouw een jankerdje. De actie is bruut en over de top. Niet een film die ik vaak ga bekijken.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, goede brute actiefilm! Hij duurt maar 80 minuten helaas, de film had van mij nog wel een half uur langer mogen duren.
De eindbaas was namelijk al snel dood aan het eind

al met al zeer goede film! 4 sterren

avatar van horizons
De korte duur is een pluspunt en de opbouw is vrij lang dus het actiegedeelte is in verhouding ook vrij kort. Het bloed spat alle kanten op en ledematen vliegen erachteraan. Een slechterik die echt slecht mag spelen. Het mixen met de echte beelden in het begin beetje wrang bij een film als dit.

avatar van FunkStarr
Mijn beoordeling berust overigens op de bloederige versie, want de gecensureerde versie (welke ze nog weleens op tv willen uitzenden) mist juist alle grofheid die de film bovengemiddeld goed maakt. Juist datgene wat deze film goed maakt wordt dan gecensureerd, je verzint het niet. Stallone toont aan een echte vakman te zijn en laat al z'n "concurrenten" binnen het genre ver achter zich. Gewoon een keiharde rechttoe rechtaan film zonder nonsens en met enkele zeer grove en realistische beelden. Ik raad iedereen dan ook echt aan om niet die vreselijke gecensureerde versie te kijken want dat maakt of breekt de film.

een prima vervolg.dit deel is nog bruter dan de andere delen en veel bloederiger dan de andere delen.vermaak me met dit deel ook altijd prima.

avatar van IH88
“Live for nothing, or die for something. Your call.”

Een onzinnige actiefilm, maar zo zie ik een Sylvester Stallone film het liefst. Het is jammer dat de opbouw van het verhaal wat lang duurt, maar wanneer het in het laatste half uur losgaat is er geen houden meer aan. Die christelijke zendelingen zijn bloedirritant en ontzettend naïef, maar gelukkig is daar altijd Stallone nog die bijna in zijn eentje een heel leger verslaat. Het verhaal over oorlog, christelijke zendelingen, en de worstelingen van Rambo stelt niet zo heel veel voor, maar daar gaat het natuurlijk ook niet om. Rambo is Rambo. Keiharde actie en Stallone die iets brabbelt en zijn biceps laat zien, meer heb je niet nodig.

Wat een knetter harde Rambo.
WAANZINNIG.
Samen met 2 de beste.

avatar van -P-
-P-
Voor mij zijn deel 1 en deze de beste.
Alleen jammer dat er in de televisie versie behoorlijk geknipt is. Er zijn veel groffe scènes uit gehaald, is me al een paar keer opgevallen.

Op naar deel 5.

avatar van psychopath
-P- schreef:
Voor mij zijn deel 1 en deze de beste.

Op naar deel 5.

Ik was een half uur te laat maar had wel weer zin om Rambo te kijken dus de ongecensureerde versie op Kodi aangezet en begin bijna te denken dat ze in de bios ook scènes eruit hebben gelaten.

Enfin, dit is hoe Rambo altijd had moeten zijn, rauw, hard en veel gore.

Vind de gore in deze film ook zeer goed uitgewerkt. Kan me toch maar weinig films herinneren dat het er zo realistisch uit zag.

Ben toch wel benieuwd naar wat Rambo 5 gaat brengen.

In Rambo 4 was ie toch al 62 maar toch in goede conditie voor z'n leeftijd maar nu is ie 72 als ie 5 gaat filmen en ben dus wel nieuwsgierig wat eruit gaat komen.

Minder nieuws is dat ik las dat ook hij van sexuele intimidatie wordt verdacht al neem ik het met een korreltje zout.

avatar van Brabants
Deze vierde Rambo film is bruut en qua spanning een extreem goede film binnen de franchise. De film bouwt ondanks een vrij summier verhaal toch lekker op en het is helaas voorbij voordat je het weet.