Rambo (2008)

3,34

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller
92 minuten / 99 minuten (extended version)

geregisseerd door Sylvester Stallone
met Sylvester Stallone, Julie Benz en Matthew Marsden

Vietnam-veteraan John Rambo leeft al geruime tijd in een afgezonderde levensstijl in Bangkok. Op een dag wordt hij ingehuurd door een groep christelijke zendelingen om hen per boot te vervoeren naar Birma. Niet veel later wordt het dorp waar de zendelingen hun humanitaire missie uitvoeren aangevallen. Dit komt Rambo te weten als hij door diezelfde christelijke beweging wordt ingehuurd om een groep huurlingen te brengen naar het punt waar hij ze heeft achtergelaten in Birma. Samen met het team gaat hij op zoek naar de vermiste zendelingen.

1864 BERICHTEN 70 MENINGEN
avatar van loneranger
De meest brute Rambo film van de vier. Een verhaal zit er eigenlijk niet in, al was dat bij deel 2 en 3 eigenlijk ook niet het geval. De christelijke zendelingen vond ik naïef en de blonde vrouw een jankerdje. De actie is bruut en over de top. Niet een film die ik vaak ga bekijken.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, goede brute actiefilm! Hij duurt maar 80 minuten helaas, de film had van mij nog wel een half uur langer mogen duren.
De eindbaas was namelijk al snel dood aan het eind

al met al zeer goede film! 4 sterren

avatar van horizons
De korte duur is een pluspunt en de opbouw is vrij lang dus het actiegedeelte is in verhouding ook vrij kort. Het bloed spat alle kanten op en ledematen vliegen erachteraan. Een slechterik die echt slecht mag spelen. Het mixen met de echte beelden in het begin beetje wrang bij een film als dit.

avatar van FunkStarr
Mijn beoordeling berust overigens op de bloederige versie, want de gecensureerde versie (welke ze nog weleens op tv willen uitzenden) mist juist alle grofheid die de film bovengemiddeld goed maakt. Juist datgene wat deze film goed maakt wordt dan gecensureerd, je verzint het niet. Stallone toont aan een echte vakman te zijn en laat al z'n "concurrenten" binnen het genre ver achter zich. Gewoon een keiharde rechttoe rechtaan film zonder nonsens en met enkele zeer grove en realistische beelden. Ik raad iedereen dan ook echt aan om niet die vreselijke gecensureerde versie te kijken want dat maakt of breekt de film.