Rambo (2008)

Alternatieve titel: John Rambo

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller
92 minuten / 99 minuten (extended version)

geregisseerd door Sylvester Stallone
met Sylvester Stallone, Julie Benz en Matthew Marsden

Vietnam-veteraan John Rambo leeft al geruime tijd in een afgezonderde levensstijl in Bangkok. Op een dag wordt hij ingehuurd door een groep christelijke zendelingen om hen per boot te vervoeren naar Birma. Niet veel later wordt het dorp waar de zendelingen hun humanitaire missie uitvoeren aangevallen. Dit komt Rambo te weten als hij door diezelfde christelijke beweging wordt ingehuurd om een groep huurlingen te brengen naar het punt waar hij ze heeft achtergelaten in Birma. Samen met het team gaat hij op zoek naar de vermiste zendelingen.

Sly is nog niet klaar met oude koeien uit de sloot te halen, zo blijkt. Deel 1 was een goede film, de vervolgen waren alleen nog amusant. Ik heb begrepen dat dit deel weer serieuzer moet worden, als deel 1.
Ik ben i.i.g. blij dat de oorspronkelijke plannen om Rambo het te laten nemen tegen terroristen in Afghanistan van tafel zijn. Dat zou een trieste bedoeling zijn geweest.

avatar van streeter
idd blij dat dat terroristen idee over is, Leno. Ik hoop dat dit back to basics word, net als First Blood.
...weet alleen niet waarom hij een dochtertje moet hebben. Kleindochtertje misschien?

Ik ben benieuwd wat Sylvester Stallone er tig jaar na zijn laatste Rambo nog van gaat bakken.
Ik vind het wel lef hebben om nog een 4e deel te maken, maar dat dwingt toch ook wel weer respect af.
Ik moet 'm toch zeker gaan zien.

Reinbo
Klinkt nu al goed! "n soort Straw Dogs sfeertje hoop ik.

Rambo IV? Cool!

avatar van Captain Pervert
Hehe, geruchten over een vierde Rambo doen zonder overdrijven al minstens 10 jaar de ronde, maar nu wordt het wel erg concreet.

De plot doet me alleen denken aan de "Best of the Best" serie, waar die Tommy Lee het in deel 3 ook op moest nemen tegen een zootje neonazi's. De serie was op dat moment onder het dieptepunt beland...

Hopelijk wordt het weer net zoals First Blood, dat was een geweldige film.

ja ja ja deze moet ik zeeeeker gaan checken!!

avatar van Materny
Rambo getrouwd en gesettled ?.
Ben benieuwd, alhoewel ik de laatste rambo- diep triest vondt.

Lijkt me wel een beetje ''Commando achtig''.

wow rambo 4 en Rocky 6 mooie jaren voor Sly

koreaan schreef:
wow rambo 4 en Rocky 6 mooie jaren voor Sly

Ja, of het is definitief gedaan met 'm..

ik teken me alvast in voor stop or my mom will shoot part deux

avatar van U-96
Geregisseerd door de schrijver van het boek??

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Lijkt me idd zeer sterk, de beste man heeft nog nooit geregisseerd. IMDB geeft hem alleen aan als de man die het karakter Rambo ooit verzon, meer lijkt hij vooralsnog niet met deze film te maken te hebben. Een regisseur lijkt uberhaupt nog niet bekend.

avatar van Redlop
Geniaal etnisch en politiek verantwoord verhaal! Stallone weet de vinger maar weer eens op de zere Amerikaanse plek te leggen. Ja die blanke racisten blijven maar die indianen aanvallen. Heel terecht dat Rambo daar eindelijk een stokje voor gaat steken. Wat ze niet wisten is dat Rambo (want behendig met pijl en boog) zelf ergens ook een indiaan is.

Hi-Tek
Captain Pervert schreef:

Dat vindt ook erg jammer inderdaad .
Ik hoop maar dat dit net zo'n goed film als First Blood wordt dan zit dat tenminste goed.

Ben nu wel er benieuwd naar deze film heeft niemand hier een trailer van ?

Hi-Tek schreef:

Op het gebied van vermakelijkheid verwacht ik er een hoop van (ook lachen omdat het zo slecht is enzo), maar kwalitatief gezien verwacht ik er niks van. Ik vind het ook erg jammer dat John opeens getrouwd is en een kind heeft. Zoiets past gewoon NIET bij hem.

avatar van jex
jex
Stallone is back!

avatar van Turkeyloverz
jex schreef:
Stallone is back!

...and almost 60 years old..
niet echt geloofwaardig meer denk ik..

avatar van FillumGek
Ben hier tock wel benieuwd naar hoor..

avatar van jex
jex
Turkeyloverz schreef:

...and almost 60 years old..
niet echt geloofwaardig meer denk ik..

Ja maar Harrison Ford is ook boven de 60, Connery ook. Jackie Chan is bijna 55. Leeftijd maakt niet zo veel uit.

behalve dan dat die eerste twee niet echt action heroes zijn, meer drama/thrillers acteurs.

op zich kan dit best wel wat worden hoor, leeftijd zegt niets. het mooie van first blood was juist dat het realistisch was in het bos, dan op het laatst wordt het weer 1 keer schieten en 10,000 man dood, die hem allemaal missen.

ach ja Stallone is een beetje over geloof ik, maar ik zal een open mind houden. al heeft hij natuurlijk al wel tig keer hetzelfde trucje gedaan: vooral hilarisch zijn die half jankende schreeuwende kreten.

avatar van rondh
Wel grappig. in rambo 1 vallen maar 2 doden. Zal je niet verwachten van Rambo

avatar van U-96
Wacht maar totdat je het boek gelezen hebt. Daar is Rambo niet zo lief.

Het is (voor zover duidelijk in First Blood) alleen Art Galt die de dood vindt. Wie is volgens jou de tweede?

Ik vind het zo ironisch dat ze in die films altijd een in en in goede held proberen neer te zetten, die ondertussen iedereen vermoord. Om dit goed te keuren zijn alle dooien maar superslechteriken. Saai en onorigineel bij voorbaat dus al.

De regisseur is nog niet bekend, maar het zit er dik in dat Stallone zelf de regie gaat doen las ik. Wanneer de opnamen van Rocky 6 erop zitten begint hij meteen aan dit project.

avatar van xangadix
rondh schreef:
Wel grappig. in rambo 1 vallen maar 2 doden. Zal je niet verwachten van Rambo
In het boek is het andere koek. Hoe dan ook, ik moest echt even met mijn ogen knipperen om te geloven dat er écht een Rambo IV uitkomt. Ik weet zeker dat ik mijn nieuwsgierigheid niet zal kunnen bedwingen.

Oscar Wilde
Zal wel weer een flutfilm worden. Een klassieke politiek-correcte multikultuurverhaaltje waarin de blanke man de ultieme slechterik is en de indiaantjes de heilige helden.

En dan zeuren zwarte acteurs als Will Smith en Jamie Fox dat Hollywood "racistisch" is. Ze hebben gelijk, Hollywood is anti-blank.

Oscar Wilde schreef:

Mijn hemel, wat een idiote onzin.

BlueSword
alweer een rambo veel, gaat lekker.
komen veel vervolgen op films de laatste tijd.
maarja, ben niet zo een fan van de rambo films dus zal wel niks voor mij zijn.

Rambo 4