Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Rambo: Last Blood (2019)

Alternatieve titels: Rambo V | Rambo V: Last Blood

Verenigde Staten / Spanje / Bulgarije
Actie / Thriller
89 minuten / 101 minuten (alternatieve versie met lange openingssequentie)

geregisseerd door Adrian Grunberg
met Sylvester Stallone, Paz Vega en Óscar Jaenada

Om verder te leven in anonimiteit heeft John Rambo (Sylvester Stallone) zich na zijn laatste missie teruggetrokken op een ranch in Texas. Hij leidt een rustig leven, tot de dag dat de kleindochter van een goede vriendin wordt ontvoerd door mensenhandelaren. Vastbesloten haar te redden vertrekt John naar Mexico, waar hij belandt in de heftige wereld van de sekshandel en zich genoodzaakt voelt om opnieuw naar zijn wapens te grijpen. Dat zet vanzelfsprekend kwaad bloed bij het Mexicaanse kartel, dat vanaf dat moment op niets anders zint dan wraak. John zal al zijn skills uit het verleden moeten gebruiken om dit gewelddadige kat-en-muisspel te overleven.

• vanaf vrijdag 24 januari te koop op dvd en blu-ray

avatar van john mcclane 2
Heb de versie gezien met de lange opening . Voegt helemaal niks toe . Raar .
Maar goed , dit was een puike actie film . Recht toe recht aan .
En ik ben dol op actie films , en Rambo is een actie icoon die zijn weerga niet kent
Rambo de naam alleen al is zoiets als Madonna. Iedereen weet wie het is .

Genieten dus , alleen miste ik soms het echte Rambo “ gevoel “ .
De jungle en woestijn dus .
Hoe dan ook prima actie film .

avatar van Jomo
Verstand op nul film... best vermakelijk als je het n beetje als een karikatuur bekijkt. 2.5 alleen omdat het stalone is, JCVD of Segal in de hoofdrol dan was het een 1.5

avatar van cdman19800
"Taken" maal 1000. Lost al mijn verwachtingen in!

avatar van james_cameron
Voornaamste probleem van deze vijfde en laatste (?) film uit de reeks is dat het niet aanvoelt als een volbloed Rambo-film. De plot, de personages, de emoties... het is het allemaal net niet. Afgezien daarvan geen onverdienstelijk aktiewerkje, met een aardige opbouw en een behoorlijk explosieve en bloederige finale. Jammer dat één en ander wat anoniem aanvoelt, met een komen en gaan van inwisselbare bad guys. Samen met deel drie de minste Rambo-film.

In deze Rambo gaat er nog weer es een schepje bovenop qua hardheid en bloederig geweld.
Is Stallone ondanks zijn leeftijd weer lekker explosief bezig, ook letterlijk trouwens. Hoe oppervlakkige
kost best fijn kan wezen. De allereerste (First Blood) blijft naturlijk de beste.

avatar van zoutzak
Hoogtepunt vond ik de actiescène op The Doors' Five to One

avatar van Thomas83
Als je door Creed even dacht dat Sylvester Stallone toch kan acteren brengt deze film je wel weer terug op aarde. Ik vind het op zich wel een plus als een film als deze niet direct vol met actie wordt gestopt, maar om dan allemaal sentimentele scènes met een mompelende Stallone en andere veelal matige acteurs in de film te proppen is ook weer niet de juiste keuze. Al helemaal niet als de dialogen en personages ook nog zo hemeltergend slecht zijn. Het hele verhaal zelfs. Pure onzinnigheid hoe dat meisje in de problemen komt.

Ik heb ook alweer een tijd niet zo'n onhandig geschreven film gezien. De film hamert er op een klungelige manier bij de kijker in wat voor een getraumatiseerde Vietnamveteraan wel niet is. Zo'n personage als de journaliste had ook net zo goed niet in de film kunnen zitten. Last Blood is gewoon een heel botte en ongenuanceerde film, die in de 80's meer op zijn plaats zou zijn geweest. En geweld hoort bij een film als deze, maar hoe vermakelijk het in het slotstuk nog is, ik vond het ook wel tamelijk bizar om naar al die martelingen en sadistische kills te kijken in een film waarin luchtigheid totaal afwezig is. 2.0*.

avatar van numb nuts
eindelijk het einde,stallone rust maar,genoten en lekker grof.
toch niet het einde zittend in de stoel?
of rijdent op het paard ?

denk wel dat je nog 1x terug komt en dan zal ik je weer kijken.

beetje hersenloze actie , de actie was wel ok maar daar houdt het voor mij op , het verhaal kwam dan ook totaal ongeloofwaardig over met matig acteerwerk . Het vet is van de soep , geniet van uw pensioen zou ik zeggen .

Dat deze film nog 3 steren krijgt tjee !! Vondt dit toch wel de domste en meest voorspelbaarste film van rambo tjee heb wel gelache dat wel maar nee dit was echt niks

Sorry... Actie kills en kaboems waren goed. Het verhaal tja... Viel mij tegen, had er zeker meer van verwacht.

Het verhaal was aardig de acties hier en daar wat overdreven. Eigenlijk past de film niet in de reeks. Maar een goede afsluiting van de Rambo reeks.

avatar van Noodless
Och...niks mis mee met dit simpel wraakfilmpje waarin Rambo vaststelt dat terug thuiskomen niet wil zeggen dat de oorlog voorbij is. Zowel in zijn hoofd als in de werkelijkheid wordt hij weer geconfronteerd met het onrecht, misdaad en gewelddadigheid. Aardige bloederige scènes en kills. Rambo zet je maar in je zeteltje en geniet van het heden en verleden. 6/10

avatar van umbra
Vette Rambo film, die er lekker op inbeukt. Heb me hier wel mee vermaakt. En Stalone is best nog sterk in z'n rol, ook zoveel jaar later.

avatar van TheManWithNoName
Deel 1 bijna 40 jaar geleden!!! Sly, held!

avatar van Filmkriebel
Minste. Voelde voor mij ook niet aan als een Rambo film. Tegen een drugskartel, dat is eerder iets voor een generieke actiefilm. Echt origineel vond ik het niet en alles was al vanaf minuut één ultra voorspelbaar. Die ondergrondse gangen, de jonge dochter die zal sterven , etc. Alles is ook weer lekker simplistisch zoals hoe Mexicanen afgeschilderd worden bvb. Pogingen tot het menselijk maken falen hard. Dat is iets waar elke Rambo film ambities mee had, maar enkel de eerste film slaagde daar in. In de volgende films wilde men enkel zo grof mogelijk geweld tonen. Ook dat maakt een Rambo film, dat is waar, maar wanneer hij met een mes het hart van de kartelleider uitrukt geloofde ik het personage niet meer.

Moet je kijken voor de actie, maar verder voegt het niks toe aan de vorige films.

Kneiterhard, dat is ie wel.

Maar het Rambo gevoel zat er inderdaad niet in. Misschien als hij zich door de jungles van Mexico had moeten banen om een kartel uit te roeien had het meer in de saga gepast.

Ik heb zo'n gevoel dat dit eigenlijk geen Rambo script was, maar een Bullet achtig vehikel van Sly (die ik best leuk vond, trouwens). Hij en Arnold hadden toen die comeback, met films als Last Stand, Bullet to the head, Escape Plan etc... die vond ik stuk voor stuk wel leuke guilty pleasures. Rambo 5 past een beetje in dat straatje.

Matige film waarin John Rambo weer in actie moet komen als een nichtje van hem in levensgevaar is. Een mager verhaaltje met ook belachelijke dialogen. Uiteraard een flink portie bruut geweld. Sylvester Stallone is niet de jongste meer, maar komt er vanwege zijn fysieke gesteldheid en rijke actie-verleden nog best mee weg. Ondanks de korte lengte duurt het te lang voordat het goed op gang komt. De finale is nog wel vermakelijk, maar meer dan 2.5 sterren zit er niet in.

Zeer vermakelijke film, op zich best een standaard verhaal, en ik vind dat het best leuk in elkaar steekt. Ik heb alleen bij die grove actiescenes zo een enorme lachbuien gehad. Het is zo leguber dat het gewoon lachwekkend is. Beetje hetzelfde gevoel als bij een Steven Seagal film, die zijn meestal ook onbedoeld grappig. Leuk hoor, aanrader voor degene die van actie houdt.

RikkieD schreef:
Zeer vermakelijke film, op zich een standaard verhaal, en ik vind dat het nog best leuk in elkaar steekt. Ik heb alleen bij die grove actiescenes zo een enorme lachbuien gehad. Het is zo leguber dat het gewoon lachwekkend is. Beetje hetzelfde gevoel als bij een Steven Seagal film, die zijn meestal ook onbedoeld grappig. Leuk hoor, aanrader voor degene die van actie houdt.

avatar van Mr-Mcmovie
chrisace schreef:

Hell no, en rambo 3 dan??

avatar van Alexander1900
Je kunt de dvd en blu-ray nu kopen. Morgen krijg ik het binnen. Ik ben benieuwd.