Rambo: Last Blood (2019)

Alternatieve titels: Rambo V | Rambo V: Last Blood

Verenigde Staten / Spanje / Bulgarije
Actie / Thriller
89 minuten / 101 minuten (alternatieve versie met lange openingssequentie)

geregisseerd door Adrian Grunberg
met Sylvester Stallone, Paz Vega en Óscar Jaenada

Om verder te leven in anonimiteit heeft John Rambo (Sylvester Stallone) zich na zijn laatste missie teruggetrokken op een ranch in Texas. Hij leidt een rustig leven, tot de dag dat de kleindochter van een goede vriendin wordt ontvoerd door mensenhandelaren. Vastbesloten haar te redden vertrekt John naar Mexico, waar hij belandt in de heftige wereld van de sekshandel en zich genoodzaakt voelt om opnieuw naar zijn wapens te grijpen. Dat zet vanzelfsprekend kwaad bloed bij het Mexicaanse kartel, dat vanaf dat moment op niets anders zint dan wraak. John zal al zijn vaardigheden uit het verleden moeten gebruiken om dit gewelddadige kat-en-muisspel te overleven.

avatar van Night owl
Het is net ff wat anders. Komt rustig op gang. In het midden dacht ik 'kom op, Rambo is toch wel iets slimmer dan dat?' toen hij in de problemen kwam.

Eerst stukje Horse Whisperer, dan Taken en op het laatst riepen mijn partner en ik: Dit lijkt wel Home Alone! ("Do you guys give up? Have you had enough pain?" "Nevahhh!!")

Prima film. Zeker omdat het niet direct volop actie was. Heb er weer van genoten

avatar van DMDude
Gisteravond laat op Netflix gekeken.

Leuke B-film.
Stallone is niet de acteur voor sentimenteel gedoe. Gewoon knallen met die hap.

De finale is hier en daar wel wat overdreven, maar het keek lekker weg.
Het einde van de leading bad-guy was wat overdreven...

avatar van Aapje81
Vooraf had ik verwacht dat het na Rambo (2008) wel gedaan zou zijn met de Rambo serie. Stallone wordt immers ouder en op een gegeven moment zou je toch verwachten dat de beste man geen actiescènes meer kan spelen maar niets is minder waar!

Stallone laat hier zien dat hij nog altijd hartstikke fit is en prima in staat is om een relevante Rambo neer te zetten. Dit wil echter niet zeggen dat we hier ook te maken hebben met een goede film. Het scenario past op de achterkant van een bierviltje. Het acteerwerk is op zijn zachts gezegd wisselvallig te noemen en de karakter uitdieping is zelfs voor een Rambo film ondermaats.

Neemt niet weg dat het allemaal makkelijk wegkijkt en dat het af en toe gewoon lekker is om een brute mannenfilm te kijken waarbij je van te voren elke minuut kan voorspelen.

Rambo: Last Blood is bruut, lomp en hard en voldoet wat dat betreft volledig aan de verwachtingen maar de sfeer van First Blood is ver te zoeken. Gelukkig is de aftiteling ideaal om herinneringen op te halen maar laat ook zien dat vroeger alles beter was.

Een waardige afsluiter maar er had meer ingezeten.

Redelijk.

Odijker
Niet rambo zoals we hem kennen in de jungle etc. Maar in Mexico en in zijn eigen huis/tuin.. triest dat hij zijn hele lieftallige leven kwijtraakt in deze film. Maar de wraak is zoet.... kijkt lekker weg maar geen top film. Hij heeft zeker betere

avatar van Ajax&Litmanen1
Sylvester Stallone(74): "Rambo 6 gaat er gewoon komen!" | Filmtotaal filmnieuws

1. Aankomende week komt er dus een Rambo V extended cut op Amazon Prime die schijnbaar een stuk beter is.
2. Stallone gaat voor Rambo 6, bij voorkeur in India.

avatar van Davido
Ik geef hem gewoon een dikke 4,5!

Niet alles in de film verliep zoals "verwacht". Dat was eerst even slikken, maar maakt het wel krachtig. Moet zeggen dat het harde, keiharde actie was met af en toe horrorachtige scènes daaruit voortvloeiend.

En dan Sylvester zelf... Wat een baas. Op die leeftijd zo'n laatste deel neerzetten. Respect! We gaan je missen Rambo (mijn jeugd held).

Lees ik nu dat er nog een Rambo gaat komen. Hij kan het dragen, makkelijk.

avatar van Boneka
Last Blood opnieuw bekeken maar nu op een prachtige 4K versie met Dolby Atmos. Over de film had ik al geschreven. Maar nu de verschillen. Wie deze versie aanschaft van Lions Gate krijgt alleen de korte versie. 10 minuten minder. Erg? Nee die 10 minuten zitten aan de voorkant van de film die geen meerwaarde heeft over de rest van de film. Je krijgt alleen geen Nederlandse ondertiteling, maar de Engelse subs zijn prima te volgen.

Wil je een slechte uitgave zien met Nederlandse ondertiteling, dan krijg je geen 4K geen Dolby Atmos en een grijze massa van DFW. Schandalig dat ze dit zo op blu ray hebben gezet.

Film 3.0
Beeld (4K) 5.0 (Lions Gate)
Geluid Dolby Atmos 5.0
Extra's 3.5

Beeld 3.0 (DFW)
Geluid 4,0
Extra's 1.0

avatar van FunkStarr
Toch wel lekker filmpje hoor. Had ik niet direct verwacht. Lekker brute kills en niet al te moeilijk. Heeft wel iets weg van Taken. 4*

avatar van Basto
Ajax&Litmanen1 schreef:
Sylvester Stallone(74): "Rambo 6 gaat er gewoon komen!" | Filmtotaal filmnieuws

Dat is gewoon de Europese cut met de proloog in de regen en meer geouwehoer aan de keukentafel.

Doe mij maar de kortere versie. Des te eerder belanden we bij het laatste kwartiertje.

In Rambo Last Blood worden we weer herenigd met John Rambo, de getraumatiseerde vietnamveteraan. In deel 4 zagen we dat hij terug naar de ranch van zijn vader ging en daar is hij nu nog. Zijn vader is inmiddels overleden maar hij woont er samen met een oudere Mexicaanse vrouw Maria, die daar vermoedelijk al werkte toen hij jong was, en haar kleindochter Gabriela. Rambo heeft een vader-dochterrelatie met Gabriela. Wanneer zij stiekem vertrekt naar Mexico om haar echte vader te ontmoeten komt ze in handen van een Mexicaans Narcocartel. Rambo zal het tegen deze meedogenloze bende op moeten nemen om haar weer terug te krijgen. Last Blood heeft weer een beetjd van wat First Blood zo schitterend maakte. Hij keert terug naar zijn oude guerillatactieken en maakt gebruik van zijn omgeving. Daarom is het geloofwaardiger dat een eenling stand houdt tegen een overmacht in plaats van Rambo die het openlijk tegen een heel leger opneemt zoals in de andere . Helaas waren zijn tegenstanders weer van die niet memorabele figuren in tegenstelling tot Will Teasle of Art Galt uit First Blood. Dat vond ik toch wel een gemis in deze film, een echte tegenstander die echt een hekel aan Rambo had. Wel krijgen we in deze film ook weer te zien dat Rambo nog altijd geplaagd wordt door zijn oorlogstrauma, een wond die nooit zal helen. Ik hoop eerlijk gezegd dat Stallone het bij dit deel laat en er niet nog een deel uitperst. Rambo Last Blood is wel een mooi slot voor de reeks. Rambo is weer een eenzame drifter net als toen we hem voor het eerst zagen maar we weten nu dat hij zich wel zal redden, zoals altijd. Het is dus goed zo. Ik zou ook niet weten waar hij nog tegen zou moet vechten? De ouderdom? Dat zou dan de eerste strijd worden die Rambo op voorhand gaat verliezen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Geinig, dit staat dus op Netflix. Ook al heb ik de film vorig jaar in de bioscoop gezien, toch maar weer voor een tweede kijkbeurt aangezet. Rambo V blijft wel een wat onderschat deel uit de reeks, vermoedelijk doordat de film wat anders is dan men vooraf had verwacht. Het is Rambo vs een Mexicaans drugskartel, maar waar je hoopt dat hij met een dikke mitrailleur een Narcos-setting uit gaat moorden valt dat wat tegen. Ook duurt het verhaaltje rondom zijn stiefdochter te lang, zijn diverse situaties vrij onlogisch en is het slechts in het laatste kwartier dat alle remmen los gaan. Wel een heerlijk bruut gedeelte trouwens.

Maar nu ik voor een tweede keer kijk en ik weet wat er komt, storen de meeste minpunten me niet erg meer. Stallone blijft ook voor de vijfde keer ijzersterk als de getraumatiseerde veteraan met een goed hart. Hij is geen briljant acteur, maar zet Rocky en Rambo wel echt op iconische wijze neer. Het is wachten op deel 6, die er hopelijk snel gaat komen. Voor een beter plot en echte spanning moet je deel 1 kijken, voor meer doden 2 en 3, voor extreem bruut geweld deel 4 en voor een oude man die zijn laatste kunstje doet is dit een prima deel.

3,5* laat ik gewoon staan.