• 8.262.936 stemmen

Rambo: Last Blood (2019)

Actie / Thriller | 89 minuten / 101 minuten (alternatieve versie met lange openingssequentie)

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 89 minuten / 101 minuten (alternatieve versie met lange openingssequentie)

Alternatieve titels: Rambo V / Rambo V: Last Blood

Oorsprong: Verenigde Staten / Spanje / Bulgarije

Geregisseerd door: Adrian Grunberg

Met onder meer: Sylvester Stallone, Paz Vega en Óscar Jaenada

Releasedatum: 19 september 2019

Plot Rambo: Last Blood

"Everyone has one more fight in them"

Om verder te leven in anonimiteit heeft John Rambo (Sylvester Stallone) zich na zijn laatste missie teruggetrokken op een ranch in Texas. Hij leidt een rustig leven, tot de dag dat de kleindochter van een goede vriendin wordt ontvoerd door mensenhandelaren. Vastbesloten haar te redden vertrekt John naar Mexico, waar hij belandt in de heftige wereld van de sekshandel en zich genoodzaakt voelt om opnieuw naar zijn wapens te grijpen. Dat zet vanzelfsprekend kwaad bloed bij het Mexicaanse kartel, dat vanaf dat moment op niets anders zint dan wraak. John zal al zijn vaardigheden uit het verleden moeten gebruiken om dit gewelddadige kat-en-muisspel te overleven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Lebarron schreef:

Dat hij veelal hetzelfde type speelt ben ik met je eens maar hij heeft zich er wel enigzins in doorontwikkeld. Misschien subtiel maar genoeg om interessant te blijven. Seagal, Norris en Van Damme zijn blijven hangen op dat oude niveau.

Tja, die laatste drie hebben nooit enig niveau gehad. Stallone werd voor Rocky direct genomineerd voor een Oscar. Overigens had hij die voor Copland ook moeten winnen.

Basto schreef:

Je oordeelt wel erg hard. Het zijn gewoon 3 simpele actieacteurs. Stallone heeft wat dat betreft veel meer, vooral zelfspot. Inderdaad met Copland had hij moeten winnen.

Lebarron schreef:

Norris heeft de mimiek en uitstraling van een dood schaap. Seagal is zo vol van zichzelf dat hij helemaal niet kan acteren. En Van Damme, tja. In JCVD laat hij voor het eerst zien meer dan twee zinnen achter elkaar te kunnen onthouden.

Dat is toch helemaal niet hard, maar gewoon een reële analyse.

Basto schreef:

Dat is toch helemaal niet hard, maar gewoon een reële analyse.

Het is jouw mening maar niet de mijne. Daar wou ik het verder bij laten, Bas.

Lebarron schreef:

Het is jouw mening maar niet de mijne. Daar wou ik het verder bij laten, Bas.

Ben juist wel benieuwd naar jou bloemlezing over hun talent.

Basto schreef:

Ben juist wel benieuwd naar jou bloemlezing over hun talent.

Mijn mening over hun is dat ik ze beschouw als hoofdklasse amateurs, te matig voor het echte werk dus. Waar ik geen zin in heb is om op dit moment met jou een discussie aan te gaan omdat jij een manier van discussie voeren hebt waar ik nu niet zo goed mee om kan gaan om privéredenen. Ik hoop dat je dit respecteert en verdere zuigende opmerkingen voor je wil houden! Prettige avond verder, Bas.

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Heel aangenaam verrast door het vijfde deel in de Rambo reeks, Last Blood. Niet dat ik per se lage verwachtingen had, want de vorige vier delen vond ik stuk voor stuk heel erg leuk en vermakelijk (First Blood blijft er wel bovenuit steken), maar ik had mijn twijfels over of Stallone nog wel geloofwaardig in de rol zou zitten. Ik kan alleen maar concluderen dat die twijfels ongegrond waren. Meer nog, ik vind hem hier misschien wel op zijn sterkst. Zijn band met dat meisje is oprecht geloofwaardig. Rambo V is een heel stuk trager dan de andere delen (zeker het eerste halfuur had echt wel wat sneller mogen verlopen), maar over het algemeen vond ik dat geen slechte keuze. Het brengt terug wat diepgang en emotie in het personage Rambo, iets wat na het eerste deel toch wel ontbrak grotendeels, dus op die manier voelt de cirkel mooi rond aan. De scène waarin het meisje sterft is vrij emotioneel, en goed geacteerd door Stallone. Als slotdeel voelt het in ieder geval gewoon gepast aan dat de reeks terugkeert naar zijn roots op dat gebied; wat meer ingetogen en opbouwender, wat meer gevoel. Deel II-IV zijn dan in vergelijking meer een actiefestijn (ook geweldig natuurlijk).

Maar bon, na heel wat opbouw en enkele spaarzame actiescènes in Mexico mag het dan in het laatste kwartier toch nog even héérlijk losgaan. Echt een fantastische actiescène die lekker bruut, bloederig, inventief en gewoonweg beestig is. Rambo op z'n best. Een climax om u tegen te zeggen. Het voelt ook als Rambo's last hurrah aan. Bon, als ze dit niveau nog eens kunnen aantikken zeg ik geen nee tegen een Rambo VI, maar dit voelt gewoon als een passende afsluiter aan, dus ik hoop dat ze het erbij laten. 3.5* voor Last Blood.

avatar van finalman

finalman

Ik vind het compleet bullshit dat de film een aantal Razzie Awards gewonnen heeft. Zo slecht was hij nou ook niet. Er zijn nog slechtere films. Ik heb me vermaakt met dit deel. Lekker bruut. Ik vind hem zelfs beter dan deel 4.

avatar van clubsport

clubsport

Het leek allemaal een beetje het plot van Taken over te nemen , maar uiteindelijk verloopt het verhaal wel wat anders .

De bad guys waren overtuigend en Stallone kon nog wel overtuigen als vechtmachine al lijkt het me nu wel verstandig om te stoppen .

avatar van mrklm

mrklm

Sylvester Stallone kruipt voor de laatste (?) keer in de huid van de aan PTSD lijdende Vietnamveteraan John Rambo die na zijn omzwervingen nu een zekere stabiliteit heeft gevonden sinds zijn vader hem een ranch in Arizona heeft nagelaten. Op deze geïsoleerde plek behoudt hij de controle over zijn demonen door het trainen van paarden, de vriendschap van Maria [Adriana Barraza] en zijn nauwe band met Maria’s dochter Gabrielle [Yvette Monreal]. Wanneer Gabrielle via een vriendin ontdekt waar de van haar vervreemde vader [Marco de la O] zich bevindt, besluit Gabrielle tegen Johns advies in op eigen houtje naar Mexico af te reizen. Wanneer ze spoorloos verdwijnt moet John Rambo voor het eerst in hele lange tijd zijn veilige haven verruilen om Gabriella te redden. Daar richt hij een bloedbad aan waardoor hij bij terugkomst als zijn militaire ervaring te gebruiken om zich te beschermen tegen de wraak van de maffia die Gabriella ontvoerde. Zet de karakters en hun onderlinge band goed neer met enkele gevoelige scènes tussen John en Gabriella. Maar zodra Rambo zijn hakmes en aanverwante artikelen tevoorschijn haalt is het ‘business as usual’, met veel extreem expliciet geweld en een waanzinnige slotconfrontatie.