Rambo: Last Blood (2019)

Alternatieve titels: Rambo V | Rambo V: Last Blood

Verenigde Staten / Spanje / Bulgarije
Actie / Thriller
89 minuten / 101 minuten (alternatieve versie met lange openingssequentie)

geregisseerd door Adrian Grunberg
met Sylvester Stallone, Paz Vega en Óscar Jaenada

Om verder te leven in anonimiteit heeft John Rambo (Sylvester Stallone) zich na zijn laatste missie teruggetrokken op een ranch in Texas. Hij leidt een rustig leven, tot de dag dat de kleindochter van een goede vriendin wordt ontvoerd door mensenhandelaren. Vastbesloten haar te redden vertrekt John naar Mexico, waar hij belandt in de heftige wereld van de sekshandel en zich genoodzaakt voelt om opnieuw naar zijn wapens te grijpen. Dat zet vanzelfsprekend kwaad bloed bij het Mexicaanse kartel, dat vanaf dat moment op niets anders zint dan wraak. John zal al zijn vaardigheden uit het verleden moeten gebruiken om dit gewelddadige kat-en-muisspel te overleven.

avatar van Kuwiel
Ben het helemaal eens met DBtim . al met al een leuke actie film voor ff tussendoor !!

avatar van thoyouknow1980
Lang niet zo goed als de vorige of de oude films
Wat mij betreft dus ook echt het einde van de saga.
Het is nu meer een drama film geworden,alleen de laatste 20 minuutjes is Rambo weer Rambo
Maar het is alsnog wel goed te pruimen,en de kills zijn lekker grof.
Vaarwel John ouwe makker je hebt genoeg gestreden,tijd om te rusten het is mooi geweest

De finale was toch echt wel een Rambo finale! Heb ouderwets genoten.
Tuurlijk is hij wat ouder, maar de eerste Rambo film is van 1982, da's wel 38 jaar geleden.
Welke acteur kan dat nog? Stallone heeft laten zien dat hij het nog wél kan!
Mij zeker 4 sterren waard.

Harmonica Man
Verrassend goed deze Rambo. De slechteriken komen met veel grof geweld aan hun einde en zelf is hij ook niet ongeschonden uit de strijd gekomen. De opbouw is natuurlijk niet origineel maar dat geeft niet. De bad guys lopen wel met open ogen in allerlei booby traps en tegen ander wapentuig maar het is allemaal fraai in beeld gebracht en lekker bloederig.
Ik vond het prima allemaal.

Mwaa , ben niet zo onder de indruk van deze Rambo , ook een beetje ongeloofwaardig dat een man van dik in de 70 het wint van wederom een leger aan mensen , nu zijn de legers waar Rambo in alle films heeft moeten strijden sowieso heel dom en een zooitje ongeregeld , dus had ik in deze film niet anders verwacht, en dat vind ik het meest vervelende aan die Rambo films , het is teveel hetzelfde , heel voorspelbaar

Rip off van Taken vond ik het eigenlijk. Meisje ontvoerd om als puta gedwongen te werken in de prostitutie . Oom John komt ze wel redden en vermoord er 379.
Goede actie. Ik hou ervan. 3 sterren.

avatar van Antonin
kan er iemand John Rambo afknallen aub?

Viel me heel erg mee moet ik zeggen, al moet ik wel aangeven dat ik nog altijd een zwak heb voor Stallone..
Maar al met al prima actie, soms wat overdreven bruut, maar oke dat is ook precies wat je wilt zien in een rambo film.

Het blijft toch altijd de held uit de jaren 80 en 90 waarvan er helaas weinig meer zijn. Verhaal verder simpel maar prima, heb me geen moment verveeld.

Voor een zoveelste vervolg, meer dan goed te noemen...kijkt lekker weg!

avatar van TronMan
Pas op het eind (als alles naar de Farm gaat) heb je het idee dat je naar een 'Rambo' film zit te kijken. Ben er nog niet echt over uit of dit een goed 'einde' van de saga is. Het is een totaal andere aanpak van John R , wat gewaagd is, maar of dit de juiste manier is..? Miste ook meer de vertrouwde muziek hierin.

avatar van Simon Belmont
Dit is het voorbeeld van hoe je een fantastische triology, deel 1, 2 en 3 waren oorspronkelijk alleen gepland, helemaal kapot kunt maken. Gelukkig blijven de eerste drie films mij het meeste bij, want die waren allemaal geweldig. Echte stoere jaren 80 films met fantastsiche one-liners. Gewoon genieten dus.

Deze film gaat over een man, die voor een zwijgzaam type, erg veel praat. Of meer zevert, want iets zinnigs/diepgaans komt er niet uit. En dat geldt ook voor de actiescenes. Het einde is wel leuk, a la Rambo, maar ver gezocht. Want ineens staat een heel leger aan bad guys uit Mexico op Rambo's boerderij. Ik heb mij dan ook het meest vermaakt met de aftiteling.

Sluit Mooi aan op de rest. Rambo heeft de rust en vrede gevonden. Door omstandigheden wordt hij weer getriggerd. Vette aktie! Stiekem hoop ik nog wel dat er een deel 6 komt. Ik ben groot Stallone fan.

Gisteren gezien.echt een goed vervolg,ik heb genoten.hij is anders dan de vorige delen,maar daar stoor ik me niet aan in iedergeval.zit ook genoeg mooie en ook wel groffe actie scene's in.ik heb respect voor stalone ik bedoel wie speelt dit nog op 73 jarige leeftijd.volgens mij word ie dit jaar al 74 echt diep respect. Volgens mij komt er ook nog een expendebles deel 4 aan,dus ja actie films maken kan ie nog wel.maar dit is echt een geweldige leuke film.

avatar van blurp194
Het laatste bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Het is wel een heel terechte vraag, wat deze film nou eigenlijk nog toevoegt aan de serie Rambo-films. Rambo als veteraan verloren in Amerika, Rambo als ongeloofwaardige soldaat, Rambo als extreem ongeloofwaardige soldaat, Rambo die op eigen houtje wat verloren makkers opzoekt - en nu dus weer terug naar veteraan in Amerika. Soit, het dient maar als kapstok voor de actie, meer moeten we er niet in zoeken denk ik. Wel inventief uitgewerkt, met de tunnels - al zijn die wel wat al te helder verlicht en op maat gemaakt zodat de film crew zich daar prettig op hun gemak kan voelen en ongehinderd hun werk kan doen.

Het geweld is zoals gebruikelijk volstrekt onrealistisch. Het gemak waarmee de bad guys zich laten neerleggen, zonder enig anticiperen in de val loopt en in de goede volgorde ook nog. Ook dat hoort wel wat bij het genre, net als de snedige oneliners die Stallone daar dan nog bij uitkraamt. Verder niet teveel over nadenken, het gaat tenslotte niet om het verhaal.

En er zal nog wel een deeltje volgen, denk ik zo. Benieuwd hoe Stallone dat dan zal noemen.

avatar van Music4ever
Een zeer intrigerende film die je vanaf het eerste moment bij de keel grijpt en niet meer loslaat. John Rambo lijkt eindelijk zijn rust te hebben gevonden en terwijl je je voorbereid op een intieme, rustige film is er opeens een fabuleuze plottwist. Waarschijnlijk zal ik bij een herziening van de film pas helemaal begrijpen hoe de vork nou precies in de steel zit, en zal het gelaagde karakter van de film nog dieper doordringen.

Fascinerend vind ik het moment dat Rambo een plan smeed waardoor er 375 man in zijn val lopen en hijzelf probeert te ontsnappen en te overleven. Het eind van de film is zo mogelijk nog indrukwekkender en spot bovendien met alle wetten van een standaard clichématige actiefilm.