Yip Man 4 (2019)

Hongkong / China
Actie / Drama

geregisseerd door Wilson Yip
met Donnie Yen, Kwok-Kwan Chan en Scott Adkins

De befaamde Kung Fu meester Yip Man reist naar de Verenigde Staten. Dit omdat zijn pupil Bruce Lee daar in Seattle een Wing Chun school heeft geopend. Dit blijkt een hele uitdaging te zijn wanneer hij de lokale bevolking beledigt. Yip Man zal Lee helpen en proberen de basis te leggen voor de Kung Fu in Amerika.

avatar van eka81
oooo, kan niet wachten om deze te zien

avatar van tbouwh
Vind dit toch ook wel weer heel interessant, ook al moet ik 3 eigenlijk nog zien.
1 en 2 erg fijn.

avatar van Ozzy7
WHoooooooooooooo SUPER BRUCE LEE RULES........

avatar van HALVE TAMME.
KAPOW: nice!

avatar van Terminator05
Tot mijn verbazing een waardige afsluiter. Hier en daar hadden er wel wat zaken beter gekund, maar ik vond deze toch wel iets pakkends hebben t.o.v de anderen.

avatar van Grindhouse62
Ik heb dit 4e deel en tevens laatste deel van de filmserie vanmiddag gekeken en heeft niet in kracht ingeboet qua verhaal.Het is een prima afsluiter met vele mooie vecht scenes en prima acteerwerk. Ik heb mij er super mee vermaakt. Ik ga ze zeker alle 4 ooit nog eens herzien. Een 3.5

avatar van Movie-Addicted
Minste deel.... jammer..

Focus wordt nu gelegd op Bruce Lee volgens de regisseurs. Donnie Yen, vertelde in een interview dat hij er ook klaar mee was. In ieder geval geen films meer waar hij de actie-held inspeelt. Heel begrijpelijk ook. Vechtscene's waren oke, maar matig (ten opzichte van de andere delen..). Acteerwerk buiten de vechtscene's om was rondom B-Kwaliteit (ook slecht tot matig). Maar goed. Kijkt wel lekker weg deze final, dat dan weer wel!

Krap 3*

avatar van DreamTech
Nou toch weer prima vermaakt het is allemaal wat minder maar toch .. en scott adkins ook in een lekkere bad guy rol. Helaas dit was de laatste in de reeks ( ten minste begrijp ik er uit maar zeg nooit nooit )

avatar van schenkowiets
Deel 1 en 2 waren geweldig. Deel 3 was een tegenvaller maar dit deel maakt het gelukkig weer helemaal goed !
Ik kreeg weer het echte oudewetse ''Bruce Lee" gevoel bij deze film.

avatar van Ajax&Litmanen1
Sowieso de leukste Yip Man sinds het origineel. De twee vervolgen daarna waren maar flauw en vervelend. Deze versie in Amerika heeft een lekker tempo, een paar fijne scènes (opa komt even dat groepje vervelende scholieren slaag geven!) en het ziet er allemaal ook best fijn uit. Maar het is geen reeks waar ik nou echt warm van ben geworden met 2x een 3 en 2x een 2,5 ster als score.

Minste van de vier.

Waarschijnlijk omdat de reeks in 20 jaar tijd eigenlijk amper geëvolueerd is. Daarna is de move naar Amerika voor dit laatste deel ook niet meteen geweldig. Het levert wat flauwe moraaltjes en halfslachtige acteerprestaties op, iets wat een film als deze niet echt nodig heeft.

Ander probleem is dat de bad guy echt te debiel is voor woorden. Lijkt wel zo'n onnozel 80s figuur, waarbij je je ook nog eens moet afvragen waarom de grootste martial arts legende nodig is om één of andere random drill/karate instructor te verslaan. Echt indrukwekkend is dat nu ook weer niet.

Maar verder wel op kwaliteit. Enkele fijne actiescenes, Yen die naast het actiewerk ook dramatisch uit de voeten kan en een aardig tempo. Film duurt zeker niet te lang. Het is een beetje jammer dat het allemaal iets te bekend, zelfs soms een beetje lui, aanvoelt, want de basiskwaliteit is er nog steeds. Op zich wel goed dat men het hierbij houdt, want de rek is er nu duidelijk aan het uitgaan.

avatar van schumacher
Zoals de andere films degelijk.

Maar toch wel wat duidelijk maken: Bruce Lee of IP man of niet: zet zo'n gasten tegen een MMA'er en die zal ingemaakt worden.
Dat Chinees kung fu is mooi in films maar veel meer is dat ook niet.

En degene die in Boyka films speelt was hier de slechterik en moet verliezen tegen zo'n kung fu slapjanus?
Eerst verslaat hem nog vrij easy ene die de evenknie was tege ip man en derna dan verliezen? Die werd al verrot geslagen en is opeens springlevend na zo kletsen te hebben gehad. Ppfrrtt. Stop toch met die onzin. Meteen een minpunt voor mij. Tis film natuurlijk, men kan zelfs een 7 jarige doen winnen van eender wie, beetje zoals in de wrestling haha.

Wat onderhond hier zegt strookt niet met de realiteit, ik heb dat int begin van mijne post gepost wrm.

fred1946
Moet je 1 2 3 gezien hebben om het een beet je te volgen.
Of zijn het losse verhalen.

avatar van jaxteller
fred1946 schreef:
Moet je 1 2 3 gezien hebben om het een beet je te volgen.
Of zijn het losse verhalen.

Bekijk ze gewoon allemaal, je zult het meer waarderen. Ze zijn allemaal top.

avatar van Brabants
Yip Man 4 is binnen deze franchise een prima deel wat zicht afspeelt in America. Scott Adkins als tegenstander is toch gewoon smullen. Heerlijke film, kostelijk van genoten.