• 8.302.685 stemmen

Rambo: Last Blood (2019)

Actie / Thriller | 89 minuten / 101 minuten (alternatieve versie met lange openingssequentie)

Genre: Actie / Thriller

Speelduur: 89 minuten / 101 minuten (alternatieve versie met lange openingssequentie)

Alternatieve titels: Rambo V / Rambo V: Last Blood

Oorsprong: Verenigde Staten / Spanje / Bulgarije

Geregisseerd door: Adrian Grunberg

Met onder meer: Sylvester Stallone, Paz Vega en Óscar Jaenada

Releasedatum: 19 september 2019

Plot Rambo: Last Blood

"Everyone has one more fight in them"

Om verder te leven in anonimiteit heeft John Rambo (Sylvester Stallone) zich na zijn laatste missie teruggetrokken op een ranch in Texas. Hij leidt een rustig leven, tot de dag dat de kleindochter van een goede vriendin wordt ontvoerd door mensenhandelaren. Vastbesloten haar te redden vertrekt John naar Mexico, waar hij belandt in de heftige wereld van de sekshandel en zich genoodzaakt voelt om opnieuw naar zijn wapens te grijpen. Dat zet vanzelfsprekend kwaad bloed bij het Mexicaanse kartel, dat vanaf dat moment op niets anders zint dan wraak. John zal al zijn vaardigheden uit het verleden moeten gebruiken om dit gewelddadige kat-en-muisspel te overleven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Night owl

Night owl

Het is net ff wat anders. Komt rustig op gang. In het midden dacht ik 'kom op, Rambo is toch wel iets slimmer dan dat?' toen hij in de problemen kwam.

Eerst stukje Horse Whisperer, dan Taken en op het laatst riepen mijn partner en ik: Dit lijkt wel Home Alone! ("Do you guys give up? Have you had enough pain?" "Nevahhh!!")

avatar van Komodo Dragon

Komodo Dragon

Prima film. Zeker omdat het niet direct volop actie was. Heb er weer van genoten

avatar van DMDude

DMDude

Gisteravond laat op Netflix gekeken.

Leuke B-film.

Stallone is niet de acteur voor sentimenteel gedoe. Gewoon knallen met die hap.

De finale is hier en daar wel wat overdreven, maar het keek lekker weg.

Het einde van de leading bad-guy was wat overdreven...

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1918 berichten

Vooraf had ik verwacht dat het na Rambo (2008) wel gedaan zou zijn met de Rambo serie. Stallone wordt immers ouder en op een gegeven moment zou je toch verwachten dat de beste man geen actiescènes meer kan spelen maar niets is minder waar!

Stallone laat hier zien dat hij nog altijd hartstikke fit is en prima in staat is om een relevante Rambo neer te zetten. Dit wil echter niet zeggen dat we hier ook te maken hebben met een goede film. Het scenario past op de achterkant van een bierviltje. Het acteerwerk is op zijn zachts gezegd wisselvallig te noemen en de karakter uitdieping is zelfs voor een Rambo film ondermaats.

Neemt niet weg dat het allemaal makkelijk wegkijkt en dat het af en toe gewoon lekker is om een brute mannenfilm te kijken waarbij je van te voren elke minuut kan voorspelen.

Rambo: Last Blood is bruut, lomp en hard en voldoet wat dat betreft volledig aan de verwachtingen maar de sfeer van First Blood is ver te zoeken. Gelukkig is de aftiteling ideaal om herinneringen op te halen maar laat ook zien dat vroeger alles beter was.

Een waardige afsluiter maar er had meer ingezeten.

Redelijk.

avatar van Odijker

Odijker

Niet rambo zoals we hem kennen in de jungle etc. Maar in Mexico en in zijn eigen huis/tuin.. triest dat hij zijn hele lieftallige leven kwijtraakt in deze film. Maar de wraak is zoet.... kijkt lekker weg maar geen top film. Hij heeft zeker betere

Sylvester Stallone(74): "Rambo 6 gaat er gewoon komen!" | Filmtotaal filmnieuws

1. Aankomende week komt er dus een Rambo V extended cut op Amazon Prime die schijnbaar een stuk beter is.

2. Stallone gaat voor Rambo 6, bij voorkeur in India.

avatar van Davido

Davido

Ik geef hem gewoon een dikke 4,5!

Niet alles in de film verliep zoals "verwacht". Dat was eerst even slikken, maar maakt het wel krachtig. Moet zeggen dat het harde, keiharde actie was met af en toe horrorachtige scènes daaruit voortvloeiend.

En dan Sylvester zelf... Wat een baas. Op die leeftijd zo'n laatste deel neerzetten. Respect! We gaan je missen Rambo (mijn jeugd held).

Lees ik nu dat er nog een Rambo gaat komen. Hij kan het dragen, makkelijk.

avatar van Boneka

Boneka

• 1902 berichten

Last Blood opnieuw bekeken maar nu op een prachtige 4K versie met Dolby Atmos. Over de film had ik al geschreven. Maar nu de verschillen. Wie deze versie aanschaft van Lions Gate krijgt alleen de korte versie. 10 minuten minder. Erg? Nee die 10 minuten zitten aan de voorkant van de film die geen meerwaarde heeft over de rest van de film. Je krijgt alleen geen Nederlandse ondertiteling, maar de Engelse subs zijn prima te volgen.

Wil je een slechte uitgave zien met Nederlandse ondertiteling, dan krijg je geen 4K geen Dolby Atmos en een grijze massa van DFW. Schandalig dat ze dit zo op blu ray hebben gezet.

Film 3.0

Beeld (4K) 5.0 (Lions Gate)

Geluid Dolby Atmos 5.0

Extra's 3.5

Beeld 3.0 (DFW)

Geluid 4,0

Extra's 1.0

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Toch wel lekker filmpje hoor. Had ik niet direct verwacht. Lekker brute kills en niet al te moeilijk. Heeft wel iets weg van Taken. 4*

Ajax&Litmanen1 schreef:

Sylvester Stallone(74): "Rambo 6 gaat er gewoon komen!" | Filmtotaal filmnieuws

Dat is gewoon de Europese cut met de proloog in de regen en meer geouwehoer aan de keukentafel.

Doe mij maar de kortere versie. Des te eerder belanden we bij het laatste kwartiertje.

Lebarron

In Rambo Last Blood worden we weer herenigd met John Rambo, de getraumatiseerde vietnamveteraan. In deel 4 zagen we dat hij terug naar de ranch van zijn vader ging en daar is hij nu nog. Zijn vader is inmiddels overleden maar hij woont er samen met een oudere Mexicaanse vrouw Maria, die daar vermoedelijk al werkte toen hij jong was, en haar kleindochter Gabriela. Rambo heeft een vader-dochterrelatie met Gabriela. Wanneer zij stiekem vertrekt naar Mexico om haar echte vader te ontmoeten komt ze in handen van een Mexicaans Narcocartel. Rambo zal het tegen deze meedogenloze bende op moeten nemen om haar weer terug te krijgen. Last Blood heeft weer een beetjd van wat First Blood zo schitterend maakte. Hij keert terug naar zijn oude guerillatactieken en maakt gebruik van zijn omgeving. Daarom is het geloofwaardiger dat een eenling stand houdt tegen een overmacht in plaats van Rambo die het openlijk tegen een heel leger opneemt zoals in de andere . Helaas waren zijn tegenstanders weer van die niet memorabele figuren in tegenstelling tot Will Teasle of Art Galt uit First Blood. Dat vond ik toch wel een gemis in deze film, een echte tegenstander die echt een hekel aan Rambo had. Wel krijgen we in deze film ook weer te zien dat Rambo nog altijd geplaagd wordt door zijn oorlogstrauma, een wond die nooit zal helen. Ik hoop eerlijk gezegd dat Stallone het bij dit deel laat en er niet nog een deel uitperst. Rambo Last Blood is wel een mooi slot voor de reeks. Rambo is weer een eenzame drifter net als toen we hem voor het eerst zagen maar we weten nu dat hij zich wel zal redden, zoals altijd. Het is dus goed zo. Ik zou ook niet weten waar hij nog tegen zou moet vechten? De ouderdom? Dat zou dan de eerste strijd worden die Rambo op voorhand gaat verliezen.

Ajax&Litmanen1

Geinig, dit staat dus op Netflix. Ook al heb ik de film vorig jaar in de bioscoop gezien, toch maar weer voor een tweede kijkbeurt aangezet. Rambo V blijft wel een wat onderschat deel uit de reeks, vermoedelijk doordat de film wat anders is dan men vooraf had verwacht. Het is Rambo vs een Mexicaans drugskartel, maar waar je hoopt dat hij met een dikke mitrailleur een Narcos-setting uit gaat moorden valt dat wat tegen. Ook duurt het verhaaltje rondom zijn stiefdochter te lang, zijn diverse situaties vrij onlogisch en is het slechts in het laatste kwartier dat alle remmen los gaan. Wel een heerlijk bruut gedeelte trouwens.

Maar nu ik voor een tweede keer kijk en ik weet wat er komt, storen de meeste minpunten me niet erg meer. Stallone blijft ook voor de vijfde keer ijzersterk als de getraumatiseerde veteraan met een goed hart. Hij is geen briljant acteur, maar zet Rocky en Rambo wel echt op iconische wijze neer. Het is wachten op deel 6, die er hopelijk snel gaat komen. Voor een beter plot en echte spanning moet je deel 1 kijken, voor meer doden 2 en 3, voor extreem bruut geweld deel 4 en voor een oude man die zijn laatste kunstje doet is dit een prima deel.

3,5* laat ik gewoon staan.

avatar van teigertje

teigertje

Sylvester Stallone draagt zijn rol, als John Rambo wederom met vevre.

Zijn pijn en wanhoop is cinema grafisch zo sterk weer neergezet,

Stallone laat zien, hij nog als een huis staat.

Een knipoog naar Taken met Liam Neeson.

Die al zo hard was, maar deze is de overtreffende trap.

Het laatste deel van de film, met eer naar First Blood.

Een klapper voor echte aktie liefhebber, de aktie is doordrenkt van enige horror elementen.

Een film die dendert als een sneltrein, bikkel harde aktie en ontroering gaan hand in hand.

Een buiging voor deze film.

teigertje schreef:

Zonder twijfel in het genre aller hardste aktie film gemaakt, tot nu toe op het wiite doek..

Die titel gaat toch eerder naar deel 4 in de reeks. Al komt The Raid daar ook wel voor in aanmerking of Rampage van Uwe Boll.

Ajax&Litmanen1

Wou zeggen. Dit was een romantische komedie vergeleken met het bloed en de gore uit deel 4. Dat blijft dan ook mijn favoriete deel.

avatar van teigertje

teigertje

Basto schreef:

Smaken verschillen, maar deel 4 was zeker, ook steengoed de andere titels heb ik niet gezien.

teigertje schreef:

Gaat niet om smaak, maar om hardheid. Dat kun je objectief vaststellen.

Niet alleen alleen ligt de kill score in 4 veel hoger en is het vaak bruter, we hoeven er ook niet nog eens 80 minuten op te wachten voordat het geweld begint.

avatar van Jahweh

Jahweh

De titel deed vermoeden dat dit dan toch echt de laatste Rambo film zou zijn en John Rambo wellicht om het leven zou komen. Maar niets is minder waar, hij zat in de laatste scène al weer een deel 6 te bekokstoven en waarschijnlijk dan gelijk maar een Rocky deel X (10) er achteraan. Alhoewel hij waarschijnlijk niet meer in Creed III (Rocky 9) te zien zal zijn.

Geweldige rambo film.

Net het rambo 5 mes heartstopper gekocht.

Geweldige rambo film.

Net het rambo 5 mes heartstopper gekocht.

We moeten je nu ook Rambart noemen?

Zou een goede zijn.

In vergelijking met de andere messen vrij klein, maar wel goed in de hand liggend.

Rambo is mijn held

Zou een goede zijn.

Rambo is mijn held

Ik ben bekend met het type mes. Prima mes inderdaad. Mijn held is nog steeds Bruce Lee.

bart007bond

Jammer genoeg op een tragische manier gedood.

Misschien niet de beste acteur, maar wat een vechter.

Bruce Lee rules

Dochter van hem heeft 1 leuke film gemaakt.

Jammer genoeg zijn zoon ook op dezelfde manier gedood.

bart007bond schreef:

Jammer genoeg op een tragische manier gedood.

Misschien niet de beste acteur, maar wat een vechter.

Bruce Lee rules

Dochter van hem heeft 1 leuke film gemaakt.

Jammer genoeg zijn zoon ook op dezelfde manier gedood.

Bruce is niet gedood maar gestorven aan een hersenoedeem. Bruce Lee heeft niet de kans gekregen zijn acteerkwaliteit goed te tonen door het type films waar hij in speelde en zijn vroege dood. Hij had een geweldige mimiek die boekdelen sprak vergelijkbaar met die van George Clooney. Had hij langer geleefd had hij zijn talent meer kunnen ontplooien. Stallone is immers ook gegroeid sinds Rocky en First Blood.

bart007bond

Had altijd gedacht dat hij overleden was bij een schiet incident op de filmset en dat zijn zoon hetzelfde overkomen was.

bart007bond schreef:

Begrijpelijk aangezien vaak vermeld wordt dat zowel Bruce als Brandon tragisch op jonge leeftijd aan hun eind zijn gekomen.

bart007bond

Heb even wiki geraadpleegd.

Weer wat geleerd vandaag

avatar van mirjo 2

mirjo 2

Heb erg veel moeite met dit soort films (er zijn er vele zo). Een pure verheerlijking van geweld en wapens. Je kunt er op wachten dat er -mede- naar aanleiding van dit soort films mensen zijn die allerlei wapens aanschaffen met de nodige risico's van dien. Kijk wat er gebeurt in de VS met zijn obscene voorliefde voor wapens.

Lebarron schreef:

Uh, Stallone is sinds die twee films juist norm gaan versimpelen als acteur. Enkel in Copland kon hij nog wat meer laten zien, maar juist in Rocky 1 en First Blood speelt hij een echt personage. Daarna is hij steeds meer getypcast in dezelfde soort rollen.

Bij Rambo: Last Blood:

Basto schreef:

Dat hij veelal hetzelfde type speelt ben ik met je eens maar hij heeft zich er wel enigzins in doorontwikkeld. Misschien subtiel maar genoeg om interessant te blijven. Seagal, Norris en Van Damme zijn blijven hangen op dat oude niveau.