Rambo: Last Blood (2019)

Alternatieve titels: Rambo V | Rambo V: Last Blood

Actie / Thriller

geregisseerd door Adrian Grunberg
met Sylvester Stallone, Paz Vega en Óscar Jaenada

Om verder te leven in anonimiteit heeft John Rambo (Sylvester Stallone) zich na zijn laatste missie teruggetrokken op een ranch in Texas. Hij leidt een rustig leven, tot de dag dat de kleindochter van een goede vriendin wordt ontvoerd door mensenhandelaren. Vastbesloten haar te redden vertrekt John naar Mexico, waar hij belandt in de heftige wereld van de sekshandel en zich genoodzaakt voelt om opnieuw naar zijn wapens te grijpen. Dat zet vanzelfsprekend kwaad bloed bij het Mexicaanse kartel, dat vanaf dat moment op niets anders zint dan wraak. John zal al zijn skills uit het verleden moeten gebruiken om dit gewelddadige kat-en-muisspel te overleven.

• Vanaf donderdag 19 september in de bioscoop

In Film > Nieuws > Rambo: Last Blood (Rambo 5):

In Film > Nieuws > Nieuwe Rambo:

Rambo keert na 17 jaar terug!

door onze redactie

AMSTERDAM - Vechtjas Sylvester Stallone zit in zwaar financieel weer. De voormalige topverdiener uit Hollywood gaat daarom zijn Rambo-karakter nieuw leven inblazen.

De deal met filmproducent Avi Lerner is rond. 'Ik heb het contract getekend. Mijn hoofdband, machinegeweer en pijl en boog heb ik al van zolder gehaald', zegt Stallone.

Stallone - inmiddels al weer 58 maar blijkbaar nog steeds in topvorm - ziet het dus helemaal zitten.

De maatschappij van Lerner, Nu Image/Millenium Films heeft de rechten op de Rambo-films voor een onbekend bedrag overgekocht van het Amerikaanse Miramax.

Als Rambo 4 een succes wordt sluit Lerner niet uit dat ook Rambo 5 er komt. De meest recente Rambo-film dateert alweer van 17 jaar geleden

avatar van moviefreak#1
Tenzij je het hebt over Rambo 5 is dit al nieuws van een jaar geleden

avatar van Quentin
Nu Image/Millenium is de grootste en slechtste B-film producent op het moment .....

avatar van U-96

Jammer dat dit de aandrijving moet zijn...

avatar van mikey
Als het echt een slechte, dubieuze film wordt; go fo' it.

Dit nieuwtje heb ik eergisteren al bij nieuwe projecten gezet. Misschien handig om het een beetje overzichtelijk te houden..

U-96 schreef:

Jammer dat dit de aandrijving moet zijn...
Wat denk je wat zijn aandrijving bij de vorige Rambo films was, na het eerste deel?

ik had juist gelezen in de veronica dat hij het niet zeker weet of hij wel door wilt gaan met deze film. dus"ziet het weer helemaal zitten",laten we hopen dat hij door gaat

avatar van sinterklaas
Rambo 4 is geannuleerd.

bron?

donnie B.
eind feb zijn de opnames van deel 4, 'John Rambo' , begonnen. release in de VS in voorjaar 2008. bron: imdb.
Er stonden nl ook al nieuwe foto's van Stallone op het net met lang haar, flinke mat zeg maar.

Inderdaad, 25 januari 2008 komt hij uit in de VS!

avatar van smirnoffanovich
rambo V komt!

link: Rambo V: The Savage Hunt (2011) - imdb.com

Ben benieuwd of Stallone terugkeerd...

Reinbo
Hoe wou je een Rambo film maken zonder Stallone?

avatar van Materny
Rambo V : The son he never knew.

Zou het nog interessant zijn mocht er Rambo V komen?
Is Stallone niet wat te oud? Of door succes van z'n laatste Rambo-film, mag er nog eentje komen?
Wat denken jullie?

avatar van dutchtuga
Ik denk KOM MAAR OP. Rambo heeft me dusdanig overweldigd dat ik een tweede trilogie zelfs zie zitten.

Reinbo
Ik hoop dat ze het oude scenario van deel 4 gebruiken. Werd z'n dochter gekidnapt door radicale red necks. Van die dochter geloof ik wel, maar Rambo die (weer) ruzie krijgt met red necks lijkt me geweldig.

Edit: Ik lees net dat dat het plan is.

Van mij mag hij gerust komen.
Maar ik ben voorstander om het verhaal te laten afspelen in een stad of zo, niet meer in een oorlogszone.
En dat men bewondering krijgt voor z'n heldendaden na de afloop van de film

avatar van Die Hard,Willis
Bring It On! Maar dat van die stad hoeft van mij niet. Lekker in de bossen. Maar Stallone heeft me kunnen overtuigen met Rambo IV, dus hij is zeker niet te oud voor nog een sequel.

avatar van Halcyon
Zie het wel zitten eerlijk gezegd. M'n respect voor Stallone is alleen maar gegroeid de laatste jaren.

avatar van U-96
Laat maar komen! Ik loop er zo warm voor.

Na het zien van deel 4 in de bioscoop hebben mijn zus en ik elkaar de belofte gedaan om bij deel 5 een rode hoofdband te dragen.

Reinbo

Kheb reeds een verhaal verzonnen

Verhaal:

Rambo gaat op een dag naar het ziekenhuis voor routine omwille z'n leeftijd en verleden (dat hij toen veel letsels opgelopen had).
De dokter deelt hem mee dat hij niet meer lang te leven heeft, door die gassen in Vietnam. Rambo zit in de gang op een stoel in de wachtkamer, staart wezenloos voor hem en met flashbacks van z'n verleden. Plots komen er extreem geweldadige huurlingen binnen in het ziekenhuis en eisen een donor op, omdat ze gehuurd zijn door iemand die veel geld heeft (vb een drugbaron) en zelf niet lang meer te leven heeft. Die donor was toevallig reeds gereserveerd voor een kind.

Rambo zal een keuze moeten maken: het brute leven van die drugbaron sparen, of het recht in eigen handen te nemen en voor dat kind vechten?
Want hij heeft zelf toch niets meer te verliezen...

Haha, ik met m'n fantasie

avatar van U-96
Niet slecht verzonnen finalman, maar laat dit maar over aan Bruce Willis voor Die Hard V. Rambo verdient buitenlucht.

djelle
Haha, je hebt inderdaad een rijke fantasie finalman.

Maar ik vind het eigenlijk goed verzonnen, er zit zeker iets in. Rambo V mag best wel eens een andere weg inslaan (zolang het maar zijn typische basiselementen zoals fout heroisme en lompe actie blijft bevatten uiteraard).

U-96 schreef:
Rambo verdient buitenlucht.

Mwa, ik ben eens benieuwd hoe Rambo het aanpakt binnen.

avatar van Die Hard,Willis
Ik ga toch echt voor buiten, actie in de wilde natuur. Mischien weer zoiets als Rambo: First Blood Part 2.

avatar van Ajax&Litmanen1
Rambo in Georgie uiteraard

Kan hij opnieuw de Russen kicken!

raar dat de meesten hem liever in de wildernis zien.
ik vind na de 2e, 3e en 4e het welletjes en hem eens in een stad zien vechten, zoals hij in deel 1 deed, maar dan moderner.