ad

Geregisseerd door: Özgür Yildirim

Met onder meer: Denis Moschitto, Volkan Özcan en Moritz Bleibtreu

Oorspronkelijke taal: Duits

Over Chiko

Chiko heeft grote dromen. Hij droomt van macht, rijkdom, respect en waardering. Met zijn vrienden Tibet en Curly is hij actief in de drugsscene van Hamburg. Chiko probeert zich snel op te werken tot baas, maar dat gaat niet zo makkelijk als hij gehoopt had. En wanneer Tibet een fout maakt, moet hij kiezen tussen zijn vriend en zijn carrière.

imageimageimageimageimageimageimageimage

• 20955 berichten

Uitstekende misdaad drama film

avatar van Bitbyter

Bitbyter

Prima film.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Uitstekende Duitse misdaadfilm. We nemen een kijkje in de Turkse wijk van Hamburg en bij een groep Turkse jongens die ook uitstekend neergezet zijn. Je zou eerst haast denken dat dit weer zo'n dito Scarface achtig verhaaltje is maar Chiko is toch weer niet zomaar wat. Ook de hiphop cultuur zit er sterk in. De jongens onder leiding van Chiko gaan natuurlijk het drugswereldje in en zien grote geld alsof het gesneden koek is en je zo zonder problemen een nieroperatie van je moeder kan betalen, maar uiteindelijk gaat het gruwelijk mis aan alle kanten, want een foutje in de drugswereld kost je je kop. De film is ook erg rauw en gaat er extreem geweldadig aan toe en je kan ook zien dat de Duitsers ook zeker perfecte achterbuurtfilms kunnen maken. En natuurlijk is er ook nog plaats voor gitzwarte humor. Vooral met die scene bij dat hoertje.

En de scenes waarbij Chiko's moeder word doodgetrapt en aan het einde waar de gedrogeerde Tibet Chiko neersteekt zullen me altijd bijblijven. Ook al zit er hier en daar zwarte humor in de film, Chiko is niet bepaald om vrolijk van te worden.

En uiteindelijk heeft ook deze film de boodschap: Blijf uit het drugswereldje!

avatar van nightbreed

nightbreed

Duitse dramafilms, bijna altijd goed.

avatar van david bohm

david bohm

Standaard rise and fall misdaadverhaal over de Turkse Chiko of Isa. Wel aardig maar al vaker en beter gezien. Nu eens een keer een Duitse versie, maar zeker geen must see dit.

scorsese

Goeie film over twee vrienden die in wiet dealen maar uiteindelijk lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Niks nieuws of origineels maar gewoon een solide misdaadfilm. Personages zijn goed neergezet en ook de cast doet het prima. Onderhoudend en ook een flink portie geweld wat uiteraard niet kan ontbreken bij een film als deze.

avatar van Decec

Decec

Een redelijk misdaad/dramafilm...

Redelijk verhaal...

Niet spannend verhaal...

Prima acteerwerk...

Drugs is mijn ding niet...

Prima achtergrond geluid/muziek

(geen Dolby Digital aanwezig)...

Redelijk kwaltiteit breedbeeld

(geen HD aanwezig)..

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Zo, en inene word deze film iets bekender hier.

avatar van oemoemenoe

oemoemenoe

film over 2 klungels , handenwringend drama dat nergens in uitblinkt...

avatar van Movsin

Movsin

Keiharde maar uitstekende film over het drugsmilieu, overtuigend vertolkt.

Meerdere echt knappe en boeiende scènes - niet noodzakelijk de geweldscènes - in een goed opgebouwde film.

avatar van nadrin

nadrin

Goede actie film met het juiste tempo. Goede acteerprestaties en overtuigd verhaal.