Fright Night (2011)

Komedie / Horror

geregisseerd door Craig Gillespie
met Anton Yelchin, Colin Farrell en David Tennant

Nadat er vele mensen in zijn omgeving mysterieus verdwijnen, denkt tiener Charlie Brewster (Yelchin) dat zijn nieuwe buurman Jerry Dandrige (Farrell) een vampier is. Zijn angsten worden bevestigd wanneer zijn leven in gevaar komt. Charlie zal samen met Peter Vincent (Tennant), een magiër uit Las Vegas, moeten samenwerken om Jerry te stoppen.

kevinverwijst
Het origineel is echt vele maten beter. Het is weer zo'n dertien in een dozijn remake, wordt ik zo moe van. Ik blijf ze ook maar kansen geven maar dit komt omdat er remakes zijn de me wel beter zijn bevallen als het origineel dus moet elke remake een kans geven vind ik. Maar pakt helaas bijna nooit positief uit net als bij deze.

Je mist in die remakes gewoon echt de sfeer van horror zoals in Fright Night (1985), sure de effecten zien er beter uit maar zelfs met dat kies ik nog liever voor een film met neppe effecten en ga ik liever voor sfeer, karakters en verhaal. Misschien komt het ook wel doordat ik deze als kind al leuk en spannend vond en is het meer een soort nostalgie voor mij.

Nice .tmocht wel nog wat enger voor mij.Dat humoristische in de film zag ik meer als een min dan een Pluspunt!

avatar van xaid
kevinverwijst schreef:

ben het zo met je eens

avatar van thunderball
Deze een paar weken terug zitten kijken.

Toen deze remake werd aangekondigd had ik er al een zwaar hoofd in dat het wat ging worden en helaas is mijn grootste vrezen bewaarheid geworden.

Was het origineel uit 1985 een leuke mix van comedy met horror, feitelijk tegelijkertijd een persiflage als ode aan de ouderwetse vampierfilms, daar is in deze nieuwe versie nauwelijks of niet wat van overgebleven.

Weg is de humor, hier voor in de plaats is slechts nog een recht toe recht aan horror verhaaltje over gebleven met slechts alleen nog uit het origineel het gegeven van "buurman is vampier" als zelfde uitgangspunt.

Niet dat de film, zonder de humor, nou echt spannend is te noemen. Zelfs daar faalt hij volledig in.

Er is slecht 1 scene, die de moeite waard is en die je als kijker op het puntje van je stoel doet zitten: het moment dat de hoofdpersoon zich in het huis van de buurman bevindt en ongezien weer weg probeert te komen. Even was het spannend, maar helaas is dat te weinig om het verder matig gebodene te kunnen redden.

En dat is jammer, want daarmee verliest deze remake zijn eigen smoel en is het slechts nog een van de vele vampierfilms, gericht op tieners, die we de laatste jaren aan ons voor bij hebben zien komen.

Een remake, die niet in de schaduw kan staan van zijn origineel en zich nergens in onderscheidt, is wat mij betreft dan ook geheel overbodig.

Een vier, ofwel 2 sterren.

Deze film bewees nog maar eens dat Horror en Humor niet samen gaan!:)
Totaal niet eng, maar zeker wel humoristisch. Heb toch genoeg gelachen!

Aardige film waarin een jongen erachter komt dat zijn buurman een vampier is. Deze remake mist een beetje de sfeer en charme van het origineel. Ook is de balans tussen humor en horror hier minder goed. Toch nog wel onderhoudend en een aantal spannende scenes (voornamelijk in het tweede en daardoor ook betere gedeelte). Verder ook wel goed gecast.

avatar van comely
Fright Night is een van mijn favoriete films, dus was zeer benieuwd naar deze nieuwe versie.

Eerste halfuur hoopte ik dat het nog wat zou worden, maar de film kwam nooit echt op gang. Vooral naar het einde begon het zwak te worden. Het was niet meer eng, spannend, komisch of vermakelijk. Kan het zelfs saai noemen.

avatar van JoeCabot
Gekeken onder het motto 'de boog kan niet altijd gespannen staan'.

Tja, de ambitie spat er niet echt vanaf. Fright Night is op zijn best een luchtig kitschfestijn. Al duurt het natuurlijk allemaal veel te lang. Anderhalf uur is eigenlijk ruim voldoende voor een film als deze.

Vampier Colin Farrell blonk wat mij betreft uit, al had hij niet veel concurrentie. Tennant vond ik nogal een dertien-in-een-dozijn goofball. De rest van de cast bestaat vooral uit perfect inwisselbare tieners. Met uitzondering misschien van een genietbare McLovin.

Aardig popcornvermaak. Maar morgen ben ik deze al weer vergeten. 2.5*

avatar van jippie2010
Prima filmpje voor tussendoor.
Ik heb het origineel niet gezien, dus ik kan het niet vergelijken,
maar wellicht is dat een voordeel.
Echt een komedie vond ik het niet, maar het verhaal bleef boeien,
met een prima uitwerking. Gewoon prima. *3.0

Nino_1993
Een soort van Harry Potter horror. onschuldig maar leuk

een leuke film.heb me prima vermaakt.

avatar van Roger Thornhill
Een uiterst vermakelijke eerste helft (met dank aan Colin Farrell) gevolgd door wat clichématiger en voorspelbaarder tweede helft die gelukkig nog altijd draaglijk blijft (nu met dank aan David Tennant). Meer grote namen in de cast dan een horrorfilm als deze eigenlijk verdient (Toni Collette?!); vandaar ook het enorme budget van $30 miljoen, dat de producers helaas in geen velden of wegen hebben teruggezien. Mooiste moment is wanneer de buurman z'n mond opendoet om voor het eerst iemand te bijten en je een "ijzeren" geluid hoort, alsof er een zwaard uit een schede wordt getrokken... Ja, die Colin Farrell maakt toch wel leuke en verrassende carrière-keuzes. (Van het origineel weet ik trouwens helemaal niets meer, dus het onvermogen om een vergelijking te trekken zal wellicht hebben meegespeeld bij mijn vrij positieve waardering...)

avatar van frolunda
Leuke remake met dank aan de uitstekende casting.
Farrell en Yelchin doen het erg goed met in hun kielzog Colette en Tennant.Jammer dat ze niet wat meer gesteund worden door het (inderdaad) wat recht-toe-recht-aan verhaal anders was er misschien nog wel wat meer mogelijk geweest.Nu blijft er een toch wel sfeervolle mix van Horror en komedie over die het moet hebben van enkele prima scenes en al het aanwezige acteertalent.
De ontsnapping van Charlie met Doris uit het huis van de vampier,de gasaanval op zijn huis en de onderwateraanval waren toch stuk voor stuk spannende en goed geregisseerde momenten.De regie van Craig Gillespie draagt dan ook zeker bij aan de kwaliteit van Fright night.
Verder wijkt het niet al te veel af van wat je gewend bent bij zo'n genre film maar ik heb heel veel slechtere remakes gezien.
Deze is gewoon,mede door het fraaie camerawerk en mooie effecten erg onderhoudend en vermakelijk (vond hem de tweede keer zelfs nog ietsje beter).
Goed.

avatar van Shadowed
Wel ok.

Vampieren is een concept waar tegenwoordig nog weinig mee te doen valt. Of je moet je film zo over the top maken dat het leuk wordt. Dit doet Gillespie niet, maar weet er nog een aantal best leuke dingen mee te doen.

Yelchin is altijd wel een acteur die ik graag zie. Tennant en Farell zijn ook heerlijke verschijningen met de lekker foute koppies. De komedie is niet altijd effectief, laat staan de horror. De reden waarom de film toch een voldoende krijgt is toch echt de vlotte wijze.

De cast is leuk, de film is vlot en voor een gezellig avondje bankhangen met vrienden is deze film bijna geknipt.

avatar van joeygamer2
Goede film! Het begint spannend, maar dat trekt al snel weg. Colin Farrell speelt het goed en leuk. Ik vond de andere personages in deze film ook erg leuk! Soms was de film grappig en moest ik wel lachen. Het einde vond ik een beetje te snel gaan, maar gelukkig is het een goed einde!