• 8.349.534 stemmen

Releasedatum: 13 januari 2011

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Film1 Bekijk via Film1

Plot Let Me In

"Innocence dies. Abby doesn't."

Owen is een 12-jarige jongen uit New Mexico die op school gepest wordt. Hij raakt bevriend met zijn buurmeisje Abby, die pas in de stad is komen wonen. Vanaf dat moment vinden er verschillende 'vreemde' gebeurtenissen plaats en komt Owen langzaam maar zeker achter het verschrikkelijke geheim van zijn buurmeisje...

imageimageimageimage

avatar van Justice4All

Justice4All

Ik vind originele beter, omdat het ietwat serieuzer is.

avatar van Jimske

Jimske

remake was echt stukken beter dan de originele.

avatar van Stephan

Stephan

Het origineel had wat mij betreft toch veel meer sfeer. De geweldige muziek voegde daar ook veel toe, iets dat me bij deze versie al niet meer bijstaat. Oskar en Eli staan me ook nog steeds op het netvlies. Hoe zagen deze twee eruit eigenlijk?

avatar van jeroentje

jeroentje

Herzien, en het is niet eens om de acteerprestaties, de acteurs zelf of het verhaal maar om de sfeer. Die doet het hem voor mij. Een volle vijf.

Ja, daar sta ik zelf ook van te kijken, maar dit voelde gewoon zo goed. It's stronger than I am .

avatar van Smallprint84

Smallprint84

goede remake, maar t origineel s toch wat beter. Vooral de Zweedse setting mis ik hier.

Wat ik wel een verbeterpunt vind, is de vampier-grimage van Grace Moretz, wanneer ze 'vamps-out'.

Meer een vampier-look naar mijn idee.

Kortom deze 2 films laten zien hoe vampierfilms weer gemaakt horen te worden.

Laten we gauw die ''Twatlight''-crap vergeten.

Smallprint84 schreef:

Kortom deze 2 films laten zien hoe vampierfilms weer gemaakt horen te worden.

Laten we gauw die ''Twatlight''-crap vergeten.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Ja de Zweedse was sfeervoller en meer duister.

avatar van jippie2010

jippie2010

Het origineel vond ik al redelijk sterk, de Amerikaanse versie vond ik nog beter.

Voor mij was deze film juist sfeervoller, en hét bewijs dat horror en drama heel goed samen kunnen.

Maar met name de uiterst sterk spelende Kodi Smit-McPhee heeft me weten te overtuigen. *4,0

avatar van misterdhdh

misterdhdh

Had er iets meer van verwacht. Ik hou veel meer van horror dan van drama en daarom vind ik deze film geen topper, al is de combinatie drama en horror in deze film wel nog goed uitgewerkt en natuurlijk is dit zeker geen slechte film. Heb nooit de originele film gezien, dus kan hem niet vergelijken. Het verhaal op zich is wel nog leuk, al ben ik niet de grootste fan van vampierenfilms. Het acteerwerk vind ik wel super van de 2 kinderen en ze tillen de film zeker naar een hoger niveau. Van mij mocht er gewoon meer spanning en schrikmomentjes inzitten. Al heb ik me zeker niet verveeld met deze film met redelijk lange speelduur en is het zeker geen slechte film. Alleen hou ik persoonlijk meer van de pure horror. Einde was wel wat voorspelbaar
Ik twijfel tussen 3 en 3.5
voorlopig 3/5 ***

misterdhdh schreef:

Voor schrikmomenten denk ik dat je beter een haunted house film kijkt.

Wat is dan voor jou pure horror?

avatar van misterdhdh

misterdhdh

alexspyforever schreef:

Voor schrikmomenten denk ik dat je beter een haunted house film kijkt.

Wat is dan voor jou pure horror?

Gewoon zuivere horror zonder andere genres in de film zoals horror/drama. Ik hou wel van geestenfilms/ slasherfilms... gewoon films met veel spanning en schrikmomentjes

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Het Zweedse origineel vond ik geen absolute topper en deze Amerikaanse versie is het ook niet. Het is al weer jaren geleden dat ik de Zweedse versie zag, maar als je Let Me In ermee vergelijkt zijn er maar bar weinig verschillen op te merken qua verhaal maar ook qua sfeer. Blijft over dat het nog wel een aardige film is en dat dit toch wat origineler is dan de gemiddelde vampierenfilm.

Het jammere is dat het door de sfeer de boel zo kil aanvoelt. Dat is natuurlijk de bedoeling, maar het slaat bij mij nauwelijks aan. Ook heb je van die lange scenes waar vrij weinig gebeurt totdat er weer een gruwelijk feest losbarst. Dit is vast nodig in het kader van spanningsopbouw, maar ook dat deed me dit keer niets.

avatar van Tiany

Tiany

Goede film in zijn genre. Het verhaal in zijn totaal was prima, behalve de "vampier-momenten", vooral het bewegen, dat zag er zeer nep uit, net een figuur uit een klei poppenfilm.

Ik wist op voorhand niet dat het over een vampier ging, anders was ik deze film nooit begonnen, heb hem uitgekeken en viel dus al bij al goed mee.

misterdhdh schreef:

Ben wat laat met mijn reactie maar denk niet dat er zoiets als zuivere horror bestaat, dat ligt voor iedereen anders. Waar jij misschien van rechtveert blijf ik misschien onbeweeglijk zitten in mijn stoel. Niets tegen schrikmomenten maar er is precies een hele nieuwe generatie die denkt dat horror enkel nog daar om draait. Er is best wel veel meer dan slasher en geestenfilms in horror, veeeeel meer. Slasher is trouwens pas veel later gekomen toen horror al heel lang bestond.

avatar van Zwolle84

Zwolle84

Waar Let The Right One In me bij elke herziening minder bevalt, bewandelt Let Me In juist de andere weg door steeds meer in m'n achting te stijgen. Het is dan ook een van die zeldzame gevallen waar de (Amerikaanse) remake beter is dan het (Europese) origineel.

Zo ziet Let Me In er allereerst vele malen mooier uit dan de Zweedse variant. De warme, romantische beelden bevatten veel meer sfeer dan het lompe "camera erop en draaien maar" van het origineel. Sleutelscènes als dat eerste slachtoffer dat ondersteboven aan de boom hangend leegbloedt, de creepy tunnelscène en het finalestuk in het zwembad komen door het sterke camera- en belichtingswerk veel krachtiger over dan in de originele film.

Bij de term "Amerikaanse remake" denk je, zéker in de horror, al snel aan vervlakking en goedkoop vermaak, maar Let Me In is juist vrij anti-Hollywood. De film is (op een goede manier) traag en de drama komt zowaar nog beter over dan in het origineel. Met zo'n "vader" van het "meisje" leefde ik in Let The Right One In bijvoorbeeld niet mee; hier wel.

Het acteerwerk is hier bovendien ook minstens even sterk. Het scheelt dan ook dat dit nog de schattige variant van Moretz was, jaren voordat we erachter kwamen dat ze eigenlijk helemaal niet zo goed kan acteren. Zo'n rol als schuchter tienermeisje past haar veel beter dan wat ze tegenwoordig allemaal speelt.

Visueel erg mooi, sterke soundtrack, spannende opbouw, oprecht emotioneel, goed geacteerd; Let Me In weet me bij elke kijkbeurt opnieuw te verbazen. Ik verhoog van een 7 naar een 8.

avatar van panax

panax

bijzondere film !

avatar van n00r

n00r

Vond dit een beetje te langdradig en had ook moeite om hem af te kijken.. Jammer had wel wat meer spanning verwacht

avatar van MishimaH

MishimaH

Geen slechte film, maar ik kan het nauwelijks horror noemen.

avatar van horizons

horizons

• 2063 stemmen

MishimaH schreef:

Geen slechte film, maar ik kan het nauwelijks horror noemen.

Weet je meteen waarom ik de film dus wel goed vind.

avatar van Capablanca

Capablanca

Na een sterk begin zakte hij flink voor me in door dat vamierenverhaal. Van een sterke thriller naar een hoop onzin.

Zeker niet onaardig, maar voegt wel echt bitter weinig toe aan het origineel..

avatar van Shadowed

Shadowed

Erg leuk.

Ik heb het origineel nog niet gezien. Maar aangezien die volgende week vrijdag op NPO 3 komt na de cursus van Koolhoven ga ik die zeker kijken. Deze remake kwam pas een jaar later, wat opzicht vrij onnodig was, maar dat vond ik zeker niet erg.

Het acteerwerk van McPhee en Moretz is erg sterk. Verassend voor de twee kinderen, later zou ik ze nog steeds goed vinden acteren. Vooral Moretz is erg knap en erg goed geworden. Visueel is de film ook leuk gedaan, de sneeuwige landschappen bijvoorbeeld.

Sommige scenes zijn ook knap geschoten. De film is best knap gemaakt. Ik heb zeker genoten. Tijd om het origineel te bekijken, die krijgt namelijk nog betere recensies en reviews.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Eindelijk gekeken wat flashbacks gaf naar het origineel. Wel een fijne film, en Moritz laat hier zien dat ze een goeie actrice kan zijn, wat later alleen nog maar bevestigd werd.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Na anderhalf jaar geleden het Zweedse orgineel te hebben ontdekt, die mij overigens goed beviel, was ik toch wel nieuwsgierig naar dezeQ Amerikaanse remake. En hoewel Let Me In op alle vlakken, hetzij soms minimaal, zijn meerdere moet erkennen in zijn Scandinavische voorganger is Let Me In toch een meer dan prima filmpje te noemen.

Het recept is bekend en daar wordt praktisch niet vanaf geweken op een enkel opbouw dingetje na zoals de opening. Tevens krijgen we minder diepgang rond Owen betreffende zijn huiselijke situatie en status op school. Ook worden de buren minder uitgediept zoals in de Zweedse variant, en in plaats van een nieuwsgierige buur is het hier de politie die op onderzoek uit is. Opzich maakt het niet zo veel uit want ook in deze versie is het de sfeer in de besneeuwde en donkere omgeving in combinatie met de muziek die niet echt onderdoet voor de Zweedse versie. Sterk aan deze versie zijn toch de pseudo horror momenten rond Abby die een onaangenaam bekje krijgt wanneer ze bloed drinkt. Tevens zijn daar een aantal fraaie dingen zoals het versnelde loopje en de wijze waarop ze bomen klimt die knap gemaakt zijn.

Een gemis zijn de scènes met de katten die Reeves niet heeft meegenomen in zijn versie. Scènes die ik in de Zweedse ontzettend sterk vind. Dan is er het fenomeen dat Zweedse cinema heet en ook in de Zweedse versie te vinden is, dat is namelijk dat het op een geheel eigen wijze apart en raar is. Iets dat Let Me In uiteraard ook niet weet te benaderen.

Maar zoals gezegd is Let Me In een meer dan prima sfeer met een uitstekende Grace Moretz en de muziek is ook erg sterk te noemen. Niets mis mee.