The Punisher (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller
123 minuten / 133 minuten (extended cut)

geregisseerd door Jonathan Hensleigh
met Thomas Jane, John Travolta en Rebecca Romijn

FBI-agent Frank Castle stopt met zijn gevaarlijke undercover-werk en begint een normaal leven met zijn vrouw, zijn zoon en een kantoorjob. Zijn leven wordt echter verstoord wanneer zijn familie wordt afgeslacht door gangsters die retributie zoeken voor hetgeen Frank in zijn laatste undercoverklus gedaan heeft. Het is nu aan Frank om op wraak uit te gaan.

avatar van bioscoopzaal
Ik vind het maar een belachelijk plaatje van The Punisher, veel dreiging straalt hij niet uit ... zelfs Dolph Lundgren was geloofwaardiger

damon
inderdaad......wie is hij eigenlijk? ik herken um niet. En is dit een remake?

neen. geen remake. The Punisher is een Marvel comic (zoals X-Men, Spider-Man, The Hulk en Daredevil) dus ik neem aan dat ze een nieuw (en beter) verhaal gebruiken.

avatar van bioscoopzaal
Het is Thomas Jane, die blonde adonis uit Deep Blue Sea ... maar verder ken ik hem eigenlijk ook niet ...

teaser poster

mischien kan iemand er wat mee?

avatar van JoeHallenbeck
Thomas Jane als de Punisher, het gaat er nog steeds niet in bij mij. Dit is nog erger dan Affleck als Daredevil (sorry Hobbes).

Wat die teaser-poster betreft, het lijkt me een beetje dezelfde als bijna alle comic-covers uit de Ennis-reeks (nogal standaard dus).

avatar van as
as
Hij ziet er wel erg magertjes uit, Hah! Weet niet of ik me hier op moet verheugen.

cr_ix
hm... cool... een piratenfilm?

hoe kunnen die 2 deze film gezien hebben, is nog niet eens af. !

avatar van SSeagal
best knap dat er al gestemd is, terwijl niemand hem gezien kan hebben.....

avatar van aSMoDeuS
Kheb er zin in!
De eerste Punisher was ook vet! Ik hoop dat deze net zo kicke word...

BS
de trailer ziet er erg goed uit.
Ik ken de strip niet, maar het geheel heeft wel iets weg van Max Payne
Hoop dat de film zo goed is als de trailer doet geloven, dan is dit een topertje!!

avatar van bioscoopzaal
Nou, dan heb jij een andere trailer gezien als ik, want als de film zo goed is als z'n trailer, hebben we te maken met een nieuwe A Man Apart.

Vreselijk!

inderdaad. Dit wordt helaas drie keer niks als de trailer representatief is. Zonde, want het karakter is in de comics extreem goed uitgewerkt, Maar ja, superheldenverfilmingen mogen blijkbaar nimmer zo goed zijn als de comics...

avatar van tovenaar
Misschien zijn de comics wel niet zo goed dan?

bioscoopzaal schreef:

Vreselijk!

Misschien een beetje zeikerig maar ik had echt niets anders verwacht. Ik hou het wel bij de comics. De nieuwe serie van Punisher (MAX Comics) ziet er bad-ass uit.

avatar van bioscoopzaal
Da's helemaal niet zeikerig hoor

Ik moet eerlijk toegeven dat ik de comics niet ken, dus ik beoordeel The Punisher ook alleen maar op die trailer...

en terecht.

Ik voel me helemaal niet geroepen om de film te gaan verdedigen omdat de comic zo goed is (deed ik eerst wel, maar daar ben ik na x-men, from hell, LXG etc. mee opgehouden).

Ik baal er juist ongelofelijk van dat dit waarschijnlijk een ongelofelijke boutfilm wordt omdat er zoveel goede punisher verhalen zijn.

[jiskefet]Maar nee, meneer verdomd 't[/jiskefet]

avatar van pascal83
ik mis de duistere en rauwe sfeer die zo kenmerkend is voor de strip en ook eigenlijk in 'de eerste' film ... hopen dat de trailer een slecht beeld geeft van de film

Weer twee lolbroeken die hebben gestemd zonder dat ze de film gezien hebben. Die sergi heeft trouwens ook op Spiderman II gestemd.

kappeuter (moderator)
Ok dan krijgt die Sergi een ban. Er zijn grenzen.
Bij een enkele keer kan het nog om een foutje gaan.

avatar van aSMoDeuS
bioscoopzaal schreef:

zelfs Dolph Lundgren was geloofwaardiger

Niets mis met Dolph!

avatar van Jordy
Jordy (admin)
aint-it-cool Harry:
I LOATHE THIS FILM. This is everything that we’ve grown past in the last 6 years of Comic Book Cinema. The tone is all over the place, the characters thinly drawn caricatures and the story resembling nothing of the original. This is a complete disaster, a turd, a blight upon Marvel’s good name.

avatar van Phoenix
Jammer, maar dit zet Marvel met Spider-Man 2 wel recht.

spider-man 2 goed? did I miss something?

avatar van Phoenix
Blijkbaar. Ik vond de trailer van The Punisher in het niet vallen bij die van Spider-Man 2 (en Spider-Man 1 werd ook al goed ontvangen).

Jordy schreef:

aint-it-cool Harry:

Zegt me niet zoveel, die review van Knowles. Gerucht gaat dat hij de film afkraakt omdat ie in hetzelfde weekend opent als de film van Knowles' boezemvriend Tarantino.
Moriarty vond The Punisher trouwens wel goed.

avatar van De GeuS
Ik dacht een paar weken/ maanden geleden een preview te lezen van iemand van "aint it cool news" en die vond de film geloof ik wel overtuigend en mooi.... kan het ook mis hebben....

avatar van Goodfella
De trailer was iig érg slecht.

Na die bijna overdreven positieve reactie van Peter Travers (van Rolling Stone) was ik nog wel enigszins benieuwd naar deze comic-verfilming, maar na de reactie van Harry en de nieuw toegevoegde recensies op Rotten Tomatoes weet ik het bijna zeker: dit ga ik niet tof vinden.

Entertainment Weekly noemt het:

"A moronically inept and tedious piece of death-wish trash."

Ai. Dat beloof niet veel goeds, lijkt me zo.