The Punisher (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller
123 minuten / 133 minuten (extended cut)

geregisseerd door Jonathan Hensleigh
met Thomas Jane, John Travolta en Rebecca Romijn

FBI-agent Frank Castle stopt met zijn gevaarlijke undercover-werk en begint een normaal leven met zijn vrouw, zijn zoon en een kantoorjob. Zijn leven wordt echter verstoord wanneer zijn familie wordt afgeslacht door gangsters die retributie zoeken voor hetgeen Frank in zijn laatste undercoverklus gedaan heeft. Het is nu aan Frank om op wraak uit te gaan.

avatar van pjotr
Voor de eigenaars van die auto's?

Zeer grote teleurstelling.

Wederom een film die nergens in de buurt komt van 't originele marvel karakter. De punisher is veels te lief, veels te aardig, veels te nadenkend. Dingen waar ik me kapot aan geërgerd heb (voornamelijk doordat 't in de comic béter gedaan werd):

-Niet in New York? Waarom in hemelsnaam niet? Te duur? Groot minpunt voor mij. The punisher neemt 't in de comics zeer graag op tegen de mafia in NY. Perfecte tegenstanders en een mogelijkheid voor een geweldige setting.

-Huisgenoten? Castle heeft niemand meer en wíl ook niemand meer. Belachelijke huisgenoten die enkel als doel hebben om de 'menselijke kant' van castle te laten zien.

-De menselijke kant. Wat is dit? Totaal onlogish. The punisher is niet iemand die wraak wil, hij wil stráffen. En iedereen die er ook maar mee te maken krijgt gaat er aan (in de comic dan). die micky was in de comic zeker afgeslacht. Zonder nadenken.

Verder vond ik 't acteerwerk zéér abominabel. Stuitend zelfs. Die micky en quentin speelden zo tenenkrommend dat zelfs travolta nog fatsoenlijk leek. Thomas Jane kan volgens mij best goed acteren, maar is een totale miscast in deze film. Nergens is hij dreigend genoeg, nergens overtuigend genoeg en z'n voice over was triest. Lundgren was beter.

Al met al een film die nergens de kloten heeft om een waardige punisher film te zijn. Het had harder, grimmiger, donkerder, ruiger, zwartgalliger en bloediger gemoeten. Humor is een vast onderdeel in the punisher comics, maar niet de slapstick grapjes die we hier zien.

avatar van BoordAppel
Hobbes schreef:

Lundgren was beter.

:O dan ga ik deze film maar niet bekijken. Alhoewel jouw lage waardering erg veel te maken heeft met het feit dat je fan van de comic bent (denk ik).

avatar van pjotr
Ook als je de comic niet kent is deze film een minkukel hoor...

pjotr schreef:

Ook als je de comic niet kent is deze film een minkukel hoor...

Idd, ik heb alleen meer 't besef hoe de film had kúnnen zijn. Maar dat zal volgens mij niet meer dan een halve ster verschil zijn.

avatar van bioscoopzaal
Anderhalve ster in mijn geval. Qua verhaal vond ik het ook erg mager (maar dat is wel vaker zo met wraakfilms) en waar ik me nog het meest aan stoorde waren de soms geforceerde 'exposure' scènes en de waardeloze acteerpresatie van Travolta.

Aan de positieve kant stonden dan weer de grimmige sfeer en het meedogenloze geweld. Nutteloos, maar voor een keertje best okee.

avatar van jackie
Goed gemaakte actie film, goed verhaal en goed geacteerd.

Haha...:)

Ik snap ook echt niet wat er zo slecht aan zou moeten zijn. Misschien dat de comic (heel) anders is, dat zou kunnen, geen idee.
Maar het is sowieso beter dan de gemiddelde actiefilm.

avatar van pjotr
Kom op zeg, deze film heeft echt geen goed verhaal hoor....en zoals ik al eerder meldde - ik heb niet één originele vondst in de gehele film kunnen ontdekken....

avatar van hans233
Smaken veschillen ik vond hem best wel om aan te zien.

pjotr schreef:

Goed verhaal.. nee, het blijft een actiefilm, en daarvoor vond ik het verhaal erg redelijk. Originaliteit... stuk origineler dan de meeste actiefilms imo. Vooral qua uitwerking.

Het is natuurlijk geen topfilm, maar als je deze film een halve ster geeft om een slecht verhaal en geen originaliteit kan je dat bij minimaal 80 procent van de actiefilms doen.

pjotr schreef:

Kom op zeg, deze film heeft echt geen goed verhaal hoor...

Wat is er slecht aan dan?
Wanneer is een verhaal dan wel goed?

avatar van pjotr
Nou, als veel scenes me aan andere films doen denken dan vind ik dat geen pluspunt...
Verder bevat de film een nogal hoog voorspelbaarheidsgehalte en de truukjes die Castle gebruikt om Travoltas bende tegen elkaar uit te spelen vond ik nogal infantiel....bijvoorbeeld het plaatsen van die brandkraan...en dan heb ik het nog niet over die ondervraging met die ijsco...duh
Volgens mij was die knokscene met die Rus ook niet komisch bedoeld maar het kwam wel zo op me over met dat geschop door die gipswandjes.
Dan heb je ook nog die labiele sidekick met die piercings - zouden brute gangsters die dude niet aan het praten krijgen?
Als één van de meest belachelijke afrekeningen uit de filmgeschiedenis heeft plaatsgevonden volgt er ook nog het setje verplichte levenslessen op het eind....
Maar ach.....misschien viel de film wel gewoon verkeerd bij me...of heb ik een Onderhond-virusje onder de leden.

Leuke pjotr

pjotr schreef:

Zwak argument, dat ligt er maar net aan welke films je gezien hebt ?

Verder bevat de film een nogal hoog voorspelbaarheidsgehalte

Vind ik ook een zwak argument, van zoveel films weet je toch hoe het afloopt, met name "grote" Amerikaanse films.

avatar van pjotr
Ik geef er toch voorbeelden bij....?
Jouw argumenten als 'goed gemaakte actie film en goed verhaal' zijn natuurlijk ook nogal 'loos' aangezien je er niet bij verteld waarom je dat vindt...

jackie schreef:

Ik bedoel hier natuurlijk niet hoe de film afloopt maar dat het algehele verloop van de film nogal voorspelbaar is...

Mijn mening is nog kort, ik heb alleen de trailers gezien en deze bevielen mij zeer goed, erg gave film zo op het eerste gezicht.

kappeuter (moderator)
Off-topic berichten verwijderd.

the punisher heeft gewoon de verkeerde acteur.
in de huid van de punisher had gewoon dolf lundgren moeten spelen.
misschien dat de regisseur dit later ook wel zal snappen.

avatar van De GeuS
Ik denk niet dat de film erop vooruit was gegaan met "Dolf" in de hoofdrol....

avatar van Captain Pervert
Nou, ik heb 'm ook gezien

Deze film bevatte totaal geen enkele verrassing op wat voor vlak dan ook. Bij de meeste actiefilms verwacht ik dat ook niet, maar ik vond de originele film met Dolph erg vermakelijk dus ik verwachtte een nieuwe creatieve interpretatie van de comic (die ik overigens niet ken). Remakes horen altijd het origineel te overtreffen, of tenminste dat te pretenderen, maar ze hebben het met deze film niet eens geprobeerd lijkt het.

Hoe Castle uiteindelijk Howard Saint in de luren legt is wel grappig. De actiescènes zijn ook wel leuk, de 'cameo' van Roy Scheider (waar was die ook alweer gebleven? ) was ook leuk.
Thomas Jane is een interessante keuze, maar je ziet steeds wel dat hij 'acteert'. Als ik gemeen kijk en met een diepe stem praat, zie ik er net zo uit als Thomas Jane: een pussy die stoer doet. Ik vond hem niet heel erg geloofwaardig.

Grappig was weer wel dat John Travolta sprekend leek op Henk-Jan Smits (je weet wel, die dikkerd van Idols).

Maar ook dat laatste is niet genoeg om de film boven het maaiveld uit te tillen, helaas, dus ik houd het op 2.5 sterren. Jammer, had veel beter gekund.

bioscoopzaal schreef:

Wat bedoel je daarmee?

Leuke film en leuk bedacht

beetje overdreven sommige vechtscenes maar wel bioscoop waardig

4 sterren!

Tegenvallende film die zijn potentie niet waar weet te maken. Wat je krijgt is een clichematig wraakverhaal zonder noemenswaardige bijzonderheden behalve dan dat dit verhaal op een comicboek personage gebaseerd is. Er zitten wel een paar leuke scenes in, en het Punisher personage zelf is clichematig maar stoer. Deze remake ben ik echter snel weer vergeten.

Xodus schreef:

Leuke film en leuk bedacht

beetje overdreven sommige vechtscenes maar wel bioscoop waardig

4 sterren!

True, maar dan 3,5*

avatar van Captain Pervert
Ja, die knokkerij met die Rus was wel grappig en lekker over the top.
Die gitarist was daarentegen een schrale baas, echt een gemiste kans. Toen hij binnenliep dacht ik what the fuck, Antonio Banderas komt zich ermee bemoeien. Maar dat viel tegen.

Jongens, waar hebben jullie deze film gezien !!!!!

avatar van Captain Pervert
In de USA is de DVD al uit, schijnt. En op internet kan je dan alvast spieken of de film leuk is, in elk geval leuk genoeg om dan in Nederland naar de bioscoop te gaan als hij hier komt. (Meestal niet )