The Punisher (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Thriller
123 minuten / 133 minuten (extended cut)

geregisseerd door Jonathan Hensleigh
met Thomas Jane, John Travolta en Rebecca Romijn

FBI-agent Frank Castle stopt met zijn gevaarlijke undercover-werk en begint een normaal leven met zijn vrouw, zijn zoon en een kantoorjob. Zijn leven wordt echter verstoord wanneer zijn familie wordt afgeslacht door gangsters die retributie zoeken voor hetgeen Frank in zijn laatste undercoverklus gedaan heeft. Het is nu aan Frank om op wraak uit te gaan.

avatar van sinterklaas
Wel een redelijke film. Ik heb de orgineel nog niet gezien, moet ik ook nog zeker doen. Het is weer zon typisch wraakfilmpje/stripverfilming met weinig plot. De actiescenes zagen der wel redelijk uit maar toch heb ik betere gezien. Het acteerwerk tussen Tom Jane en John Travolta vond ik wel een goed duo. Die gevecht met die grote sterke kerel vond ik ook wel grappig.

Maar toch is The Punisher niet echt een film om warm voor te lopen. Alles ziet er een beetje te gelikt uit en zakt vaak als een plumpudding inmekaar. Ik moet die orginele nog maar eens proberen. (als ie ergens te vinden is in Holland)

avatar van brielen
Ik vond het een stijlvolle, maar erg harde actiefilm. "Over the top" zoals de knokpartij met de russische blonde reus. 3.

door de redelijk hoge score hier maar eens opgezet maar voelde me vrij snel blij gemaakt met een dooie mus. acteerprestaties vielen tegen en de revenge methodiek mbv macgyver -achtige poespas deed vrij kinderachtig aan. 13 in een dozijn flopactie.

avatar van MC:T
zeer goede film.
wat ik vooral waardeer is dat elke scene die je ziet en elke zin die wordt gezegd een reden heeft, no bullshit.
Ik heb hem nu 3 keer gezien en elke keer valt er weer iets anders op.
ook een pluspuntje voor de soundtrack...

Blarown
supergoeie film
vooral het gevecht met die grote rus xD

ook wel een leuke afslacht-truc vond ik toen hij die die gast vermoorde in dat huis waar hij ze arm eff brak en dan zijn gebroken hand eff op zijn rug vastzetten met dat mes, en alsof dat nog niet genoeg is ook nog eff een mes door zijn mond heen... geweldig!

avatar van Falcon103
heb net de extended edition besteld, kijken wat die extra 20 mins opbrengen

avatar van marcelvkan
Redelijk goede film,

Grootste minpunt:
Redelijk voorspelbaar

Grootste pluspunt:
Een film die je lekker ontspannen wegkijkt.

avatar van Falcon103
nou net de extended cut gekeken en was hier wel tevreden over, er zit bij deze versie een hele sideline naast het gebruikelijke wraak verhaaltje, hierin is te zien wie hem verraden heeft (zijn colega met wie die in het begin de handen schut (neger)) en waarom, ook laten ze zien hoe hij op hem wraak neemt al met al was ik over deze versie zeer te spreken maar het zal voor de "gebruikelijke" kijker inderdaad niet nodig zijn.

Een zeer goede actiefilm.
Spannend,veel actie, en prima verhaal.
Kijkt lekker weg.
Behalve dat stuk met die Rus, dat vond ik een beetje overdreven..

Vermakelijke actie film. Hoewel het wellicht allemaal voorspelbaar is, is het toch een heerlijke film om naar te kijken. Leuke actie. zo nu en dan wat humor en een goede sfeer.

Ben wel benieuwd naar de oude versie met Dolph!

avatar van Snaaf
Deze film bezit toch wel echt de meest hilarische ondertitel die ik ooit heb gezien. Helemaal aan het einde vertaalt men; ".....Call me the punisher." als; "Noem mij de bestraffer!" Dat klinkt toch voor geen reet? Of ligt dit aan mij? Tenminste er is in het Nederlands toch wel iets beters te bedenken dan bestraffer.....!?

avatar van Demeter
Snaaf schreef:

Zoals?...

avatar van killer13
zalige film! keiharde actie, over the top, stoer, stijvol enh een heerlijke soundtrack. wat wil je nog meer?
een van de beste aktiefilms die ik ooit gezien heb

avatar van Nicholas
Wat een afschuwelijk slechte film. Ik vraag mezelf nog steeds af of er hier met een knipoog wordt gepost of dat ik wat over het hoofd heb gezien.

De hoofdrolspeler speelt lachwekkend slecht en komt geen moment geloofwaardig over. De muziek is telkens ongepast, zo erg dat je steeds denkt dat het expres zo is gedaan.

Die Rus is ook al zo'n belachelijk element. Het leek verdomme net Ivan Drago met Down-syndroom.

Ik heb bij deze film over de grond liggen rollen van het lachen, maar volgens mij is dat toch niet de bedoeling bij een "keiharde" actiefilm.

0,5 * als ik hem als serieus verhaal moet beoordelen.
2,5 * als ik hem moet zien als een soort van slapstick-komedie.

Quentin schreef:
maar niet beter dan de film uit 1989 met Lundgren.

Erg gek! Ik moest tijdens het kijken echt terugdenken aan die 80s actiefilmpjes met acteurs als Lundgren in. Onbewust waarschijnlijk, want denk niet dat ik het origineel ooit gezien heb.

Wat het ook mag zijn, dit is echt lager dan laag. Ongelofelijk belachelijke zeikfilm die teert op oeverloze clichés, uitmuntend slecht acteerwerk en actieregie van kust m'n kloten. Hoe dit ooit aan z'n gemiddelde gekomen is, is mij een compleet raadsel.

Nu ben ik al geen Marvel fan, maar het beetje wat ik verwacht is dat de film toch een beetje verzorgd oogt. Meestal wel erg gelikt en daarom niet mijn ding, maar dus was gewoon vortlelijk. Editor, cameracrew, art director ... uit welk graf hebben ze die mensen opgevist.

Acteerwerk is ook echt niet te harden. Hoofdpersoon (nobody, vermoedelijk uit een TV serietje?) irriteert de hele film door, ook de rest van de acteurs staat er maar een beetje naar te kijken.

Het revenge verhaaltje is buitengewoon saai, wordt erg slecht gebracht en voorzien van ondermaatse en goedkope jaren 80 actie. Onbegrijpelijk hoe een film als dit ooit het daglicht gezien heeft. Kan niet anders dan dat het geteerd heeft op de naam alleen.

Ik lees hier dat het "keiharde actie" hoort te zijn, ik mis écht waar het sarcasme in dit soort opmerkingen. Goedkope trash die zeker 20 jaar te laat gemaakt is.

avatar van Demeter
Onderhond schreef:
[...]Meestal wel erg gelikt en daarom niet mijn ding, maar dus was gewoon vortlelijk.[...]

Ik heb de film nog niet gezien, maar hij is vast niet zo slecht als jouw Nederlands.

Is het zo erg dan?

pumpking
Deze film is in geen enkel opzicht anders dan andere wraakscenario's, zoals er ons al velen zijn gepasseerd in the 80's en 90's. Thomas Jane, had nog nooit van hem gehoord dus via deze film kennis gemaakt, doet gewoon zijn werk zonder meer, hetzelfde geldt voor Travolta.

Tja, zit actie in, maar niet vernieuwend...

1,5 voor een actiefilm die niet vermaakt.

avatar van Imperial Figure
Dit is voor mij de beste marvel verfilming ooit gemaakt en trouwens ook mijn favoriete marvel held (of meer een anti-held zou je het kunnen noemen).
Punisher: War Zone vond ik bar weinig aan, maar wat wil je ook met een vrouw achter het stuur (in de regie stoel).
Thomas Jane is een erg ondergewaardeerde acteur, ik zag hem voor het eerst in deep blue sea en heb uiteraard ook the mist gezien (met een poep einde).
Snap totaal niet waarom deze punisher film zo de grond in word geboord maar goed.
The punisher met dolph lundgren was vermakelijk maar deze voelt echt als de comic's aan, over de top, jep wat wil je ook, het is een marvel movie.
Met games ben ik kritischer maar met movies is het gewoon een ander verhaal, dikke 5*.

You are one dumb son of a bitch. Bringing a knife to a gunfight .

Blarown schreef:
supergoeie film
vooral het gevecht met die grote rus xD

Dat was echt vet, lachte me daar kapot

Heel interessant verhaal, grappig en leuk.

Heel goede film!

avatar van Minotaures
''If you want peace, prepare for war.''

Een geslaagde Marvel reïncarnatie van The Punisher. Het is een sterke actie-film, wat ook een beetje misdaad inhoudt (gangster-aanwezigheid, wat anders?).

Thomas Jane heeft een geschikte uitstraling voor zo'n rol. Met Travolta ben ik al een beetje gewend om hem als badguy te zien (Swordfish en - deels - Face/Off). Ook de vrouwlijke aanwezigheid was hier zeker niet om van af te schuwen. Laura Harring en Rebecca Romijn

Qua actie is het zeer vermakelijk. Genoeg bloed en uitstekende kills (vooral de climax tussen Saint en Castle).

En dat gevecht tussen de Rus en Castle was weer geweldige werpactie.

Als je kickt op het doden van misdadigers, dan is dit een geschikte film. Een aanrader voor Marvel-fans!

voordat ik de wondere wereld van de comics ontdekte en ik dus niet wist wie de Punisher was (anders dan van de film met Dolph Lundgren) heb ik deze héél vaak gezien. Maar dan ook écht heel vaak. Het was namelijk de eerste en enige film die wij toendertijd op dvd bezaten die voor 16-plus was. Ik en mijn broeders waren overdonderd!!
En steeds als ik deze film weer zie (nog vrij regelmatig) dan vind ik 'm weer vet en hij gaat (vooralsnog) nooit vervelen. Qua gelijkheid aan de comic vind ik de nieuwste de beste. Maar qua film, verhaal, acteurs etc. vind ik deze veruit het beste van de drie!

avatar van PEN15
Ik heb vandaag weer eens gekeken. Ik moet zeggen dat ik de actie scenes toch wel vet vind. De manier waarop de punisher de baddies afmaakt zie ik soms geen eens in friday the 13 th films.

Ik wist niet dat die reus gespeeld werd door Kevin Nash, die worstelaar. Hij was totaal onherkenbaar. Goede genade wat een aap zeg, 2 meter 15 als het niet meer is en wat een spieren.

GuyB
Amusant!

Met Thomas Jane ben ik bekend vanuit mijn rasechte guilty pleasure-film 'Deep Blue Sea'. Travolta ken ik ook weer ergens van...

De film deed me denken aan de jaren 80 actievehikels, had Travolta zijn uiterlijk het niet verraden wist ik van niet beter dan dat hij toen was gemaakt. Overigens een cheap-ass zinnetje à la Rambo: If you want peace, you must prepare for war. Al ben ik vrij zeker dat die hier al wel gepost zal zijn.

Een zoveelste wraakfilmpje (zoals ik er al veel gezien heb). Niet teveel van verwachten. Verstand op nul en drie sterren is meer dan genoeg.

Erg lekkere wraakfilm. Mooie harde actie en aardig vermakelijke personages.

avatar van Vinokourov
Wat een stomme wraakfilm zeg . De scene waarin de familie van hoofdpersoon Frank Castle afgeslacht was gewoon comedy capers. Hoeveel fysiek moest hij ondergaan om te sterven? Vreemd genoeg overleeft ie het allemaal zodat ik me oprecht afvroeg of hij toch niet stiekem een ontzettende superheld is. The Punisher is namelijk afkomstig uit de Marvel-stal. Afijn, hierna vervolgt onze grote vriend zijn weg door wraak (alhoewel hij het 'punishment' noemt) te nemen op degenen die zijn familie heeft uitgemoord. Het resulteert in allerlei domme scenes en bizar slecht geschreven dialogen. Echt een dramatische baggerfilm is dit.

avatar van edwinsdegroot
Punisher is niet stiekem een held. Lees de comics en je weet het.

Alle mensen die de film 'cool' vonden snappen niets van het fenomeen Punisher en hebben nog nooit een comic over Castle gelezen... anders zou je je schamen met het maken van dergelijke opmerkingen.
Eigenlijk is deze film het niet eens waard om over te schrijven, maar kom op, ik doe het toch.

De scene waarin Jane de stalkende ex-boyfriend van de dame uit zijn hotel aanpakt.... Jezus, kom op! Hij pakt zijn mes af, en breekt diens neus 'You shouldn't play with knifes'. Punisher HAAT dergelijke figuren die zwakkeren terroriseren, en maakt ze AF. Misschien dat hij daarbij iets zegt, mischien niet. Wie zal het zeggen? Castle is gestoord, en dat weet hijzelf ook.
En het einde vd film... God allemachtig. Een wagenpark opblazen, en van bovenaf gezien de ontploffingen in de vorm van een Punisher-skull?????????
Ehm, Punisher is een one-man-army die mensen punished (DOODmaakt) met zo min mogelijk tijd/moeite. Dattie dan moeilijk gaat doen om auto's op een kinderderlijke manier op te blazen, lijkt zo uit een Turtletekenfilm te komen...

Snap niet dat Ennis hier zijn naam aan heeft verbonden. Het is een grote schande.
Als er een God bestaat, is er een rede voor alle ellende in de wereld; dat deze film gemaakt is.

djelle
Toch iets te gul beoordeeld deze. Het blijft een toffe Punisherfilm met enkele erg coole scenes, maar het subplotje met de randfiguren komt veelal wat infatiel over en de echte vigilante-acties laten soms iets te lang op zich wachten. Van de volle pot naar een goeie 4 sterren.

wat mij bijgebleven is, is dat doodrijden van zijn gezin....sucks man. verder goede film.

avatar van tal1b
foute film, beetje jaren 90 stijl, kan echt niet meer.
beetje de stoere harry uithangen.
op 't slot nog cowboy spelen maakt het helemaal af