Picking up the Pieces (2000)

geregisseerd door Alfonso Arau
met Woody Allen, Maria Grazia Cucinotta en David Schwimmer

Tex (Woody Allen), een slager uit New York heeft een probleem. Hij heeft in een vlaag van jaloezie zijn vrouw Candy vermoord. Nadat hij haar in stukken heeft gesneden, gaat hij op weg naar de Mexicaanse grens. Onderweg verliest hij echter een hand. Een oude blinde vrouw vindt de hand en kan spontaan weer zien. Spoedig wordt de plaatselijke kerk overspoeld door duizenden die de hand van de 'Madonna' willen zien. Maar de priester, die verliefd is op de dorpshoer, vertrouwt de zaak niet. Tex en de sheriff willen allebei dat er iets aan 'de hand' gedaan wordt .

GerwinF
Erg saaie film die echt nergens over gaat.

confucius
Niet mijn eerste Woody film. Om precies te zijn: Achtendertig
Woody´s - dat zijn ze bijna allemaal heb ik bekeken én er
mijn mening over geschreven (heb ze ook alle achtendertig
op dvd natuurlijk). In alfabetische volgorde ga ik ze op MM
zetten, zo objectief als maar mogelijk is, dit voor de Woody
Allen fanaten, maar ook voor hen die Woody nog niet kennen.
Hier gaan we:
Sommige beelden zijn krachtige vertoningen die je haren ten bergen doen rijzen en waar men meteen ziet dat ze een objectieve waarheid bezitten, maar toch het subjectieve irreële in hun zog meesleuren omdat velen het zich hebben ervaren. Het gevolg ervan is dat zij het "film" noemen. Maar ... wat moet ik hiermee? Deze is er een van zijn zeldzame uitschuivers.
Als je jaren met films bezig zijt - en ik heb er de laatste tien jaar 1800!! (jaja) gezien én gerecenseerd, dan ken je de valkuilen en doorzie je de truuks waar filmmakers maar wat graag gebruik van maken, vooral "als alle 'Deus Ex Machina´s' zijn opgebruikt."
Confucius de oudere zou zeggen: "als je er niet graag naar kijkt, en je moet er naar kijken, kijk dan." Zet deze maar bij het groot vuil.

avatar van Dopke
Grappig om zoveel bekende koppen tegen te komen in een nagenoeg onbekende film. Dat is dan ook direct de grootste meerwaarde aan deze film, want over het geheel genomen is de film vrij flauw. Ik kon best genieten van de slechte en foute grappen, maar in tegenstelling tot bijv. Movie 43 blijft deze film teveel binnen de lijntjes kleuren waardoor het wat peper in de reet mist. En zeker naar het einde toe sleept het allemaal wat aan.