Wild Things (1998)

Alternatieve titel: Sex Crimes

Thriller / Mystery

geregisseerd door John McNaughton
met Matt Dillon, Neve Campbell en Kevin Bacon

Sam Lombardo (Matt Dillon) is de meest populaire leraar op zijn school. Kelly (Denise Richards) is één van zijn leerlingen. Op een dag dringt ze zijn huis binnen waar ze hem probeert te verleiden. De volgende dag vertelt ze overstuur dat Sam haar heeft verkracht. Een paar dagen later bekent een ander meisje, Suzie (Neve Campbell), dat zij eerder al door hem verkracht was. Hij heeft hulp nodig om zijn onschuld te bewijzen en neemt daarom Ken Bowden (Bill Murray) in de arm, de enige advocaat die de zaak aan wil nemen.

avatar van Friday the 13 th
Sexy thriller met een sterke cast, maar met veel te veel plotholes en twisten naar het einde toe. Werd een beetje langdradig en vooral ongeloofwaardig.

De soundtrack vond ik bovendien vreselijk. Maar het laid back en zwoel sfeertje was wel sterk aanwezig.

Leuk ook om de anders brave Neve campbell uit Scream hierwat in een vulgaire rol te zien.

avatar van Jawaddedadde
Geinig filmpje.

Lekker geil en broeierig sfeertje (met dank aan Denise Richards die nagenoeg enkel in badpak ofwel in bh schijnt rond te lopen). Verder een razend tempo, er gebeurt altijd wel wat. En da's nu net ook het euvel van deze film: te veel plotwendingen, te veel connecties tussen de verschillende personages. Ik werd op de duur zelf paranoïde van.

Om goed te zijn zou ik de film nog eens moeten herbekijken met alle informatie en plotwendingen die ik nu ken. Ben er zeker van dat er dingen niet kloppen. Maar goed, tijdens het kijken niet echt aan gestoord en zoals gezegd kijkt de film lekker weg.

Aanvankelijk dacht i dat dit weer zo'n tienerfilm zou zijn, waarin de pubers de stuipen op het lijf worden gejaagd door een of andere verkrachter-moordenaar.
Maar dat is het dus niet, deze film zit zeer goed in elkaar met een puik verhaal dat vol verrassingen zit.
En de cast doet het uitstekend.
Deze film is me dan ook prima bevallen, meer dan ik ooit durfde te hopen.

avatar van Ajax&Litmanen1
Altijd al eens willen zien, omdat Denise Richards er een sexy rol in zou spelen. Over dat gedeelte valt ook niks te klagen zeg Wat was Richards enorm sexy, pfoehh. Een jaar later zou ze in de Bond film The World is not Enough ook al zo lekker zijn. De bekende scene met Neve Campbell (die is dus weer absoluut niet sexy) was wel leuk gedaan ja. Buiten dat is het een vrij modale, licht erotische, thriller die nergens echt in weet uit te blinken. Maar ik heb me er wel goed mee vermaakt. De scene in de rechtbank als Neve Campbell doorslaat is erg aardig. Ze is wel de betere actrice van de 2 dames. Maar het verhaal knalt iets teveel van links naar rechts en van boven naar onder. Toch was het complot verhaal niet eens zo heel slecht bedacht.

avatar van PSV_Supporter
Gemakkelijke thriller. Jammer alleen dat de plotwendingen na de helft van de film te vaak en ongeloofwaardig worden. Daarnaast veroorzaakt het teveel gaten in het verhaal.

Wat een vergezochte ballentent deze film.

avatar van Fran
Het begon zo goed. Ik vond het wel heel spannend om te zien of de leraar nou schuldig was of niet en ik was heel benieuwd of ze dat verwende nest nog op haar nummer konden zetten na haar beschuldiging. Daarna kwam natuurlijk de grote plottwist waaruit blijkt dat de leraar dit samen met die twee meiden alles in scène had gezet om het geld op te strijken. Op zich vond ik dit ook wel heel goed gevonden en was ik nog steeds enthousiast.

Maar daarna komt het verhaal in een bepaalde spiraal terecht die echt veel te ver gezocht is. Werkelijk iedereen tot aan mannelijke agent blijkt fout te zijn op wat voor manier dan ook, of ze er bij betrokken waren of niet. Ook de vrouwelijke agent die er eigenlijk niks mee te maken had bleek ook een duister iets te hebben.

Alles bij elkaar opgeteld werd het me allemaal een beetje te veel van het goede en werd het me te ongeloofwaardig. Ik moet wel zeggen dat Denise Richards een hoop goed maakt want wat was ze mooi en ook het acteerwerk van Matt Dillon vond ik heel erg sterk. Die overgang van goeie sul naar badguy was perfect gedaan. Maar helaas moet ik qua verhaal echt afhaken.

Goede film. Heel verrast hoe de film ging. Ik had totaal een andere film verwacht.
Verhaal is dan ook goed. Acteurs deden het goed.
Door het altijd maar veranderen van het verhaal word het wel minder geloofwaardig.

avatar van Left4Dead
Maar weer eens afstoffen en bekijken. Altijd een heerlijke zwoele film met pittige dames.

Het begin is traag en er wordt er minder geacteerd maar wanneer de film vordert en de rechtszaak begint krijgt hij echt body. De dames zetten alles op de kop. Steeds wordt de situatie anders zodat je je blijft afvragen wat nu weer.
De sfeer van de film is een geweldige combinatie van zwoel/drukkende thriller tot soms een humoristische mysterie.

De cast is goed, Bill Murray was echt wel de verrassing in de casting maar wat doet hij het weer geweldig. Lekker om weer eens te zien.

avatar van Al DeNiro
Leuke erotische thriller met wel iets teveel wendingen op einde. Ik moet zeggen dat ik als tiener erg onder indruk was van Denise Richards maar nu vond ik het niets bijzonder. Ze kan absoluut niet tippen aan Angelina Jolie, Megan Fox en Scarlett Johanson.

avatar van VforVictor
Aardige film wel, met iets teveel plotwendingen. ent vrouwelijk schoon natuurlijk. deze film keek prima weg maar was geen hoogvlieger.

Als komedie bijzonder geslaagd, niet te serieus nemen deze film. Prima vermaakt!

avatar van revadebe
Goede thriller, maar te veel plottwists en daardoor te ongeloofwaardig.

In alle opzichten, in om het even welk genre, een film die het celluloid niet waard is. Slecht geacteerd, dialogen om te janken, muziek van de onderste plank, zelfs Murray kon er geen humor van maken. Eigenlijk is elk woord dat ik eraan besteed een verspilling van tijd en energie. Weg, met die troep!

avatar van Oliveri
Goeie cast, maar iets te veel plotwendingen in het verhaal.

avatar van Mr-Mcmovie
Kon veel beter.

We hebben een heel goede Kevin Beacon die er echt zin in heeft, en een vrij goede acteerprestatie van Matt Dillon, en de schoonheid Denise Richards kan aan het mannelijk oog niet veel fout doen ook was het leuk om Neve Cambell in een stoute rol te zien en rebelser dan de brave Sidney in Scream, maar dat is ook al want qua acteerwerk vond ik ze niet de beste van de cast, maar dan duikt de (meestal) goede acteur Bill Murray op en eigenlijk voor mij was die man toch het beste bezig dan de andere.

Verhaal is doorsnee thriller dat beetje kinky en stout Wilt overkomen, maar eigenlijk Kon het allemaal wat stouter en geiler.

Amusante rommel. Eerste deel is moeilijk om door te komen, maar na de rechtbank wordt het een geinige B-film met drieënveertig plottwisten. Ongelofelijk wel dat films uit 1998 er zou geweldig verouderd uit kunnen zien.

avatar van Black Math
Niet echt aan mij besteed. Leuk grapje met de plottwisten, en ik herinner me van de vorige kijkbeurt dat deze twisten me ook wel verbaasden. Maar naar het einde toe wordt het allemaal een beetje teveel van het goede, en raakt de lol er een beetje vanaf. Het voelt allemaal wat geforceerd aan, inclusief het acteerwerk, waardoor het voor mij niet werkt.

Verder helpt het ook niet echt dat de film visueel nogal saai is, en er vele langgerekte stukken in zitten. Er wordt nog wat gepoogd spanning op te bouwen met wat (lesbo)seks, maar dat helpt uiteindelijk ook niet echt. 2*.

avatar van Rickyman
Mwa..

Vond deze film visueel juist niet saai, mede dankzij de actrices, en door de uitstekend spelende acteurs uiteraard.
Prima sfeertje ook, spanning wordt rustig opgebouwd en ondanks de vele plotwendingen bleef het mij toch wel boeien. Leuk om weer eens te zien.

Goeie film waarin een leraar door twee meiden uit zijn school beschuldigd wordt voor verkrachting. Een vermakelijk en onderhoudend plot met aardig wat wendingen die vooral werken omdat de film zichzelf niet al te serieus neemt. Een fijne, sexy en broeierige sfeer (ook vanwege de locatie). Als heteroman valt vooral Denise Richards op hier.

avatar van IH88
“People aren't always what they appear to be. Don't forget that.”

Toch wel een beetje jeugdsentiment. Wild Things is mysterieus, sexy as hell, soms spannend en heeft zoveel plotwendingen dat het je op een gegeven moment gaat duizelen. De eerste keer dat ik deze film keek was voornamelijk voor Denise Richards en ze is nog steeds bloedmooi. Sterke rollen ook voor Dillon, Bacon, Murray (hilarisch) en vooral Campbell.

Het verhaal begint erg sterk en het is allemaal uitermate sfeervol. De rustige regie, de onderhuidse spanning, de zomerse beelden en vooral de geweldige muziek. Je zit eigenlijk vanaf minuut één in de film. Het tweede deel heeft te veel plotwendingen en vooral de rol van Bacon in het mysterie is er voor mij één te veel. De uiteindelijke "overwinnaar" is wel een leuke twist en volledig terecht. Vooral als je de eindcredits bekijkt. Nog steeds een uiterst vermakelijke film.

avatar van Duke Nukem
IH88 schreef:
Toch wel een beetje jeugdsentiment.

Ja voor mij ook, wat een leuke film vond ik dat altijd. Lekker zwoele sfeer en leuke plottwist! Nu eindelijk op dvd aangeschaft!

avatar van Alathir
Hetgeen gezegd moet worden over deze film is al vaak genoeg vermeld. Denise Richards, wat een lichaam! Ik wou eens kijken hoe ze er nu uitzag en ze is precies niet meer puur natuur. Zonde.
Ik moet zeggen ik dacht van ik ken dit verhaal precies maar ik wist totaal niet meer hoe het zou eindigen. Het moet dus al een hele tijd geleden zijn dat ik hier iets van gezien had. Hij wist me wel te vermaken hoewel ik het begin heel leuk vond, wordt de film toch wat saaier. Dan lijkt het te gaat uitdraaien op een rechtbankdrama dat gelukkig niet al te saai werd. Vervolgens komt de ene plottwist na de andere en is het een beetje teveel van het goede, hoewel je dit als kijker nog wel een goede afloop kunt noemen.
Vermakelijk maar net iets té op verschillende fronten.

avatar van Filmkriebel
Niet slecht bedacht en vrij goed geregisseerd maar de twists zijn absurd en dat stoort. Leraar Dillon wordt door één van zijn studentes van verkrachting beschuldigd. De film probeert sexy over te komen maar de enige sexy vrouw in de film is Theresa Russell als de nimfomane moeder van Denise Richards. Helaas in een te beperkte rol. Richards heeft een mooi lijf (maar weinig uitstraling); je zou voor minder een oververhitte onderbroek krijgen

avatar van Fisico
Geheel toevallig mijn tweede Dillon op een avond na Crash (2004). Wild things is nostalgie. Het moet 20 jaar geleden zijn dat ik hem nog zag. Denise Richards, de Margot Robbie van 30 jaar terug, was met haar mooie verschijning een destijds graag geziene actrice (in Starship Troopers was ze goddelijk, in James Bond ondanks haar beauty eerder irritant).

Wild things is een vrij vermakelijke thriller met een degelijke opbouw waarbij een verkrachtingszaak centraal staat. Niets is wat het lijkt en dat is de sterkte van deze film. Alleen zijn de diverse plotwisselingen er op den uur te veel aan waardoor het allemaal wel heel absurd en onrealistisch overkomt. Wanneer doel en middelen met elkaar verward worden, schiet je in het ijle. McNaughton verliest hier duidelijk de pedalen. Jammer, want het is vooral in het eerste uur waar de film scoort met naast de opbouw ook het decor in het vakantierijke Florida leuk is. Net voldoende met 3,0*.