Kids (1995)

geregisseerd door Larry Clark (I)
met Leo Fitzpatrick, Chloë Sevigny en Justin Pierce

De film volgt de tiener Telly, wiens idee van veilig vrijen is om alleen seks met jonge maagden te hebben. Eén van de meiden die hij in het verleden ontmaagd heeft blijkt hier een besmetting met het HIV-virus aan overgehouden te hebben. Ze gaat naar Telly op zoek om hem het nieuws te brengen. Telly staat echter op het punt om opnieuw onveilige seks te hebben met een nietsvermoedend meisje.

avatar van D-ark
Bully een opvolger? Nooit, ten eerste was Bully op een echt gebeurd verhaal gebaseerd en is de film veel zwaarder geladen dan kids. Misschien behalve het einde of de Jenny verhaal lijn maar ja, bully en kids zijn echt niet te vergelijken op de meeste vlakken.

avatar van daxclusive
De film vond ik behoorlijk tegenvallen en de personage "Telly" een heel naar mannetje.
De verhaallijn was niet veel bijzonders, aan het einde nogal valse muziek. Wel de film afgekeken, maar zonde van me tijd. 2.0 sterren, dat meer ook omdat Chloe Sevigny goed heeft gespeeld zoals altijd.

avatar van sinterklaas
yeyo schreef:

Haha inderdaad, geweldig dagje, en niet te vergeten lekker aids krijgen door een gedrogeerd meisje te verkrachten

Ach, wat niet weet wat niet deert voor Casper, toch?

avatar van glimlicht
Deze gelijk gekeken na Ken Park.

Wat ik fijn vond aan deze film is dat het zich afspeelt in de drukte. Ik kreeg het gevoel ook bij de hangplek te staan, of zat te gluren naar de dronken jongeren om me heen. Het maakte de film iets intrigerender en op een bepaalde manier was de gekte van de stad en personages goed te voelen. Richting het einde zie je ook nog even wat vage beelden van gebroken personen op straat. Dat maakte wel een diepe indruk op me.

Mijn "favoriete" personage was Casper, het allerlaatste shot van hem was echt geweldig. Hij ontwaakt uit de waanzin. Want die is er genoeg in de wereld van Kids... Kinderen die blowen, jongeren die zichzelf in een coma zuipen, vieze gladjakkers die meisjes ontmaagden en een groep van meer dan 20 die een man in elkaar schoppen.

Een hoop teringzooi dus. Op een subtielere manier gebracht dan het latere Ken Park.

Jammer dat de dialogen zo hersendodend waren. Ik snap dat het hier gaat om gesprekken tussen ontspoorde jongeren maar na een tijdje irriteerde het me heel erg.

*3,0

avatar van DBTim
Ja die dialogen tussen Terry en Casper waren echt kansloos. Heel de tijd "nigga" tegen elkaar Verder blijft dit toch wel een toffe film, misschien een tikkeltje overdreven. Maar het geeft denk ik wel een redelijk goed beeld van jongeren. Ook 15 jaar naar dat deze film uit is gekomen is het allemaal relevant en herkennen we allemaal denk ik wel iets in deze film. Herkende Leo Fitzpatrick nu ook trouwens als Johhny uit The Wire

avatar van ArnoldusK
Zeer sterke film.
Met handheldcamera gefilmd, de acteerprestaties (ook de seksuele en drugsgerelateerde stukken) ongelooflijk sterk en bovendien een mooie soundtrack.
Verder is het thema akelig en confronterend tegelijk, wat logischerwijs voor de nodige controverse heeft gezorgd in de jaren '90.

avatar van bozzy
een echt goeie realistische film.
met goeie thema´s

herder
Het probleem is dat ik niet zo kan meeleven met de personages. Geen een personage past bij mij. Het boeit me dan ook niet wat ze meemaken of beleven (niet dat ze wat bijzonders meemaken ofzo, heb bijna alles al gezien in the real world, dus shockerend was het sowieso niet).

avatar van stefan dias
herder schreef:

deze film is gewoon vis noch vlees: of je draait een pakkende docu… of je draait een film met een kern ( zie 'thirteen'). Hier is het maar wat in scène gezette ongein. Raakte me ook niet. Of toch een beetje: ik zag het als tijdverlies.

avatar van K. V.
Sex, drugs en ... AIDS daarover draait deze film eigenlijk de hele tijd (vooral de eerste 2 dan).
'k Had er niet echt een waw gevoel bij en had er eigenlijk wel meer van verwacht. Het einde is ook zo abrupt gedaan.
Het zal toch maar bij een keertje blijven.

avatar van Sander001
Goede film, de soundtrack en de beelden geven constant een dubbel gevoel mee. Een juiste schets van de realiteit 3.5*

avatar van maxroelofs
Redelijk.

Kids is een film die erg schokkend en controversieel over wil komen maar hier eigenlijk op bijna alle fronten iin faalt. Het onderwerp is wel duidelijk namelijk sex, het wordt er echter veel te sterk overdreven.

Schokkende films horen eigenijk nergens te vervelen en dat is hier wel het geval. Het gaat over pubers die het de hele film lang allemaal met elkaar doen waardoor het Hiv virus steeds meer verspreid raakt. Het is alleen zo jammer dat het verhaal niks om het lijf heeft, dit is iets dat een film als deze zeker wel zou moeten hebben, tevens ook iets dat direct in verband staat met de verveling die de film oproept. Wat wilde de makers graag een film maken met een beetje een normale speelduur. De eerste 70 minuten veranderd er bijna niks en vervolgens gebeurd alles in die laatste 20 minuten.

De film geeft forse kritiek op het losbandige leven dat ze denken dat de jeugd leidt. Denken is hier een heel belangrijk woord in want wat werd het toch overdreven. Jongens van amper twaalf die in een groep al meteen beginnen te blowen en het over sex hebben zonder enige terughoudendheid moet wel heel goed worden geacteerd wil het zijn ount kunnen maken en dat is waar het hier aan ontbreekt. De geloofwaardigheid schiet op alle fronten tekort.

Camerastijl was wat moderner, pastte goed bij de film en riep een jeudig sfeertje op. Muziek was ook vaak erg goed gekozen. Vooral bij de eindscene gaf de nuziek net dat ene tikje mee die deze nodig had om te ontroeren.

Jammer dat de film er zo vreselijk lang voor nodig heeft om zijn punt te maken, verder was het een erg goed gedurft onderwep alleen schiet de uitwerking net tekort voor een voldoende.

avatar van thegoodfella
DBTim schreef:

hahaha ja! daardoor won hij voor mij ook veel sympathie. Johnny en Bubbs zijn geweldig!

avatar van tattoobob
Deze film heeft destijds veel indruk op mij gemaakt....

disneystore
stefan dias schreef:

Ik denk dat je zeker 'Thirteen' eens moet bekijken. Dwingender en relevanter dan deze film als je 't mij vraagt.

Ik denk dat je de twee films door elkaar haalt.

avatar van mjk87
Beetje gestoorde film met veel seks dat op den duur al snel verveelt. Ook vroeg ik me af in hoeverre dit echt plaats vindt en één van de hoofdrolspeler (die steeds maagden wil hebben) irriteerde mij mateloos. Buiten de seks om was het verder nog best aardig. 1,5*.

avatar van kosmo
"Jesus Christ, what happened?"

Toen deze film in 1995 uitkwam onstond er tamelijk wat controverse. Ik merk ook dat er velen hier de film als shockerend ervaren, zelf vind ik dat eigenlijk heel goed meevallen. Dat is voor mij ook meteen de grootste zwakte van 'Kids'. Ondanks dat de gebeurtenissen redelijk heftig zijn en de hoofdpersonages, vooral het meisje, Jennie, het zwaar te verduren kregen, leefde ik nauwelijks mee met hen. In dat opzicht faalt de film voor mij dan ook.

Daartegenover staan wel een aantal positieve zaken. Eerst en vooral is de sfeerzetting ronduit fantastisch. 'Kids' straalt echt de verveling en hopeloosheid van de jeugd uit de New Yorkse achterbuurten uit. De videoclipachtige manier van filmen werkt hier dan ook goed . Ik was in het algemeen ook gecharmeerd door de regie, de scène met de vier kleine jongens op de bank bijvoorbeeld vond ik erg mooi geschoten. Eigenlijk is dat hele feestje knap in beeld gebracht. De soundtrack draagt ook veel bij tot de sfeer. Blij om onder andere A Tribe Called Quest te horen.

Het niveau van acteren, wat toch dikwijls een probleem is bij films waarin vrijwel uitsluitend tieners meespelen, ligt verrassend hoog, hoewel dit mij toch niet echt makkelijke rollen lijken Ook de lastige seksscènes waren erg goed geacteerd. Ik was dan ook verrast toen ik las dat een groot deel van de rollen gespeeld worden door tieners die vrijwel geen acteerervaring hadden. Heerlijk rolletje van Harmony Korine overigens.

Veruit het boeiendste aan de film vind ik echter het script. Ongelooflijk eigenlijk dat Korine dit schreef op achtienjarige leeftijd. Ik interpreteer de film niet echt als kritiek op de maatschappij of de mentaliteit van de jeugd(hoewel de quote die ik hierboven heb gezet, wel een briljante laatste zin van de fim zou zijn als dit wel het geval was). Ik denk dat de film eerder de leegheid en uitzichtloosheid van de levensstijl van Telly en co wou belichten. Een beetje zoals Telly aan het einde zegt: "That's just it - fucking is what I love. Take that away from me and I really got nothing." Door de amorele levenshouding van Telly dobbert hij maar wat rond, zonder ooit echt voldoening te vinden.

Dit komt ook terug in de quasi onverschillige houding van de film tegenover al de nare zaken die in de film gebeuren o.a. de verkrachting door Casper, het jonge meisje dat ontmaagd wordt door Telly en bovendien besmet raakt met het HIV-virus Ondanks de ernst van de situatie hangt er een soort grauwe humor over het geheel. Persoonlijk moest ik toch lachen met o.a. Sunday Bloody Sunday en Casper, the DOPEST ghost in town.

Casper en Telly zijn toch twee intrigerende personages, met name hun relatie vond ik erg interessant. Hoewel hun dialogen eigenlijk volledig inhoudsloos waren, speelde er denk ik veel meer tussen de twee. Er is toch een vorm van de concurrentie tussen de twee. Casper is jaloers op Telly die meer succes lijkt te hebben de meisjes. We zien dat duidelijk terug in de scène waarbij Casper in het bad ligt te zingen, terwijl Telly bij dat jonge meisje is, straalt echt eenzaamheid uit. De verkrachting van Jenny, een meisje dat ontmaagd werd door Telly lijkt mij hier een rechtstreeks gevolg van.

Al bij al een degelijke film met veel goede elementen, maar die uiteindelijk te weinig meesleept om echt indruk te maken. Desondanks spookt de film toch al twee dagen door mijn hoofd.

disneystore
kosmo schreef:

Klopt, vele mensen beschouwen het werk van Korine als 'kritiek op de maatschappij.' Wat Korine echter doet, is er een spiegel voorhouden. Die spiegel moet, of mag zelfs, niet bepalen of wat ze 'doen' slecht of fout is. Dat zou de film gewoon verzieken, en Harmony Korine zijn talent. Het is als zo'n documentaire waar mensen 'neutraal' zijn, bv. Jesus Camp, er wordt niets gezegd door de filmmakers, alleen gefilmd, en dat wordt in een documentaire gestopt. Jouw mening wordt dan gevormd. Dat doet Korine ook, maar dan met voorgeschreven script.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Toch een aparte film waar ik niet goed mee weet wat te beginnen. Het heeft de aanpak van een semi-documentaire die de acteurs zoveel mogelijk zelf de vrijheid geeft en komt daardoor wat in de buurt van genre Gus Van Sant (die oorspronkelijk als producer was gevraagd) en Darron Aronofsky. Daar was wel de kracht dat je met gewone tieners zat en de maker een sfeer kon opbouwen die terug in je gezicht kwam. Niet dat ik zo naïef ben om te denken dat situaties weergegeven in Kids niet zouden bestaan, maar voor mij is dat toch meer ver-van-mijn-bed-show. Of dit de ideale manier is om thema's als HIV, onbeschermde seks, drugs, alcohol, seks op jonge leeftijd, ... aan te brengen is nog de vraag. Het shockeert in elk geval wel (voor zover er tegenwoordig nog iets jongeren kan shockeren).

Eerlijk gezegd moet ik toch toegeven dat het wat ongemakkelijk is om deze tieners in actie te zien. Ook al waren dit acteurs die meerderjarig waren, ze doen zich voor als jongere tieners, en daar heb ik als kijker toch niet echt behoefte aan. Ik ben voor alle duidelijkheid niet zo conservatief dat jongeren per se moeten wachten tot hun 18, maar ik moet dit als kijker niet echt op mijn scherm hebben.

Ik vraag me trouwens af of dit niet al te veel een karikatuur is. Dit staat zo in contrast met de vele 'coming to age' films waarbij tieners op experimentele manier op zoek gaan naar zichzelf en seksualiteit. Ik had door het extreme hier niet altijd een medeleven met de personages die uiteindelijk toch zo'n grote risico's nemen op hun gezondheid.

Van de acteurs, waarvan velen toch een debuut maakten, is het toch wel knap dat namen veel van hen met een zeer beperkte ervaring toch zo'n extreme rol willen aannemen. Kan me voorstellen dat het niet zo evident is, ook al blijft het acteerwerk.

avatar van Fueledable
Goede en toch ook wel schokkende film.

avatar van xxERWINxx
is deze film nog ergens te koop ? want op dvd zie ik hem niet

avatar van Brabants
Erg realistisch en op diverse fronten denk je als man terug aan je jeugd.

Wat er bij mij niet in gaat is de rol van Telly. Deze jongen moet een womanizer voorstellen maar is in de realiteit niet meer dan een nerd. Los daarvan heeft hij een bijzonder irritante stem en blijft het gewoon een ongemakkelijk figuur om naar te kijken.

Wat daar tegenover staat is de rol van Casper door Justin Pierce ontzettend goed wordt neergezet. Jammer dat die jongen zichzelf van het leven heeft beroofd.

Dit is echt een film welke men als voorlichtingsfilm kan gebruiken op scholen, want in deze film wordt gewoon alles getoond wat niet goed is (o.a. het enorm laten uitsteken van je onderbroek boven je gewone broek ). Zo doen de tieners (zeg maar gerust strontvervelende tieners) in deze film niets anders dan:
- Zuipen;
- Blowen;
- Neuken (zonder condoom);
- Seks met minderjarigen (kindermisbruik);
- Zinloos geweld;
- Misbruik maken van anderen voor persoonlijk genot.

Als ik dan een bericht boven me lees als "Erg realistisch en op diverse fronten denk je als man terug aan je jeugd", dan vraag ik me af welke van de hierboven genoemde onderwerpen waren dan van toepassing op je

Persoonlijk vond ik deze film niet erg realistisch want als dit realistisch is zijn het kinderen die niet naar school gaan, in achterstandswijken wonen en/of gewoon gestoord zijn. Want kom op wat die kinderen deden was gewoon niet meer normaal. Met name het gedeelte waarbij men met zijn allen (stuk of 20 personen) gewoon een persoon volledig in elkaar slaan, schoppen en nota bene op het einde ook nog met een skateboard vol in het gezicht slaat (oftewel "Zinloos geweld") was schokkend. Naderhand vroeg men zich ook af of hij misschien wel dood was !

Ook die tiener Telly (wel goed gespeeld door Leo Fitzpatrick) met zijn nerd uiterlijk en irritante stem was gewoon niet meer normaal omdat hij het alleen deed met minderjarige maagden (leeftijd tussen 10 - 16 jaar, oftewel "Seks met minderjarigen") en dan ook nog zonder condoom (met alle gevolgen dus, want hij had dus aids !). Nadat hij het gedaan met ze had, dumpte hij ze gewoon (als een soort van trofee) en ging op zoek naar een ander slachtoffer want zo mag je dat toch wel noemen. Zo iemand als Telly zou later waarschijnlijk uitgroeien als een psychopaat/seriemoordenaar zoals "John Wayne Gacy". Zeker als hij te horen krijgt van "Jennie" wat hij heeft.

Zijn vriendje Casper (goed gespeeld door Justin Pierce) had ze ook niet meer allemaal op een rijtje want hij deed eigenlijk niets anders dan blowen/zuipen en hij was zo asociaal als maar wat. Hij kreeg op het einde dan ook wat hij verdiende (namelijke aids) door heel gewoontjes (in zijn doen van denken) de totaal van de wereld zijnde Jennie (aardige gespeeld door Chloe Sevigny) te verkrachten. Die scene was best schokkend maar ook wel leuk, want wat Casper niet wist was dat Jennie HIV besmet was en zodoende kreeg hij dus als bedankje van Jenny dus zeer waarschijnlijk aids

Omdat de film best wel indruk op mij heeft gemaakt gezien de schokkende gebeurtenissen vond ik dit zeker een goede film. De film heeft me dan ook vanaf de eerste tot de laatste minuut weten te boeien.

P.S. het was overigens leuk om een piepjonge Rosario Dawson in het begin van de film te zien als jong sletje (ik meen 17 jaar en al gedaan met een stuk of 9 jongens waarvan een aantal zonder condoom en ook zelfs anaal). Het was tevens haar debuut op het witte doek.

- Zuipen;
- Blowen;
- Neuken (zonder condoom);
- Seks met minderjarigen (kindermisbruik);
- Zinloos geweld;
- Misbruik maken van anderen voor persoonlijk genot.

#############
Ik vind jouw reactie een beetje vreemd. Alle punten waren van toepassing op mijn jeugd. En het lijkt me vrij normaal dat een meerderheid van de adolescenten ze kent van zijn of haar jeugd.

Zuipen, drugsgebruik, Promiscuïteit, zinloos geweld(zéér ruim begrip!) en pesten zijn toch echt wel herkenbare punten.

Seks met minderjarigen als aangedragen punt snap ik niet. Ik weet niet hoe oud jij Telly schat maar ik zou het niet raar vinden als ook hij zelf minderjarig is! Ze jatten de alcohol nog in de film dus dat is een aanknopingspunt waarmee je zou kunnen stellen dat ze zelf nog minderjarig zijn.

Ook snap ik niet dat je de film o.a. niet realistisch vindt, omdat de kinderen niet naar school gaan. Ik wil niet veel zeggen maar de film speelt zich af op 1 dag. 1 dag uit een hele week lijkt me geen aanknopingspunt te denken dat ze niet naar school gaan.

Als er uit de film op te maken valt dat Telly niet meer is dan een irritante nerd, snap ik zijn behoefte aan jonge meisjes wel. In mijn beleving is dat de enige categorie waarin hij indruk kan maken bij de meisjes.
Dat hele verhaal over veilig vrijen is natuurlijk onzin als het menneke hiv lijkt te hebben. Heeft hij zeker opgelopen net als Maria vanuit het niets zwanger werd van Jezus.

Casper had ze echt wel op een rijtje als je het alleen over zuipen, drugsgebruik en asociaal gedrag had. Zo asociaal vond ik hem niet.
Tot het moment dat hij met Jennie aan de haal ging. Dat geeft toch wel echt aan dat hij ze zeker niet op een rijtje had.
Of hij gestraft is, is maar de vraag. Hiv heb je in twee varianten waarbij het bij beiden niet zeker is of je er aids aan over gaat houden. Zij het met of zonder behandeling.

Al die tieners (vandaar ook de titel van de film "Kids") gespeeld in deze film waren nog minderjarig (onder de 18 jaar). Zo ook Telly, Casper, Jennie en Ruby. De laatste (gespeeld door Rosario Dawson) was toen ze de aids test ging doen 17 jaar en ze vertelde daar met trots dat ze het al gedaan had met een stuk of 8 a 9 jongens waarvan een aantal zonder condoom en ook een aantal anaal. Ze was dus gewoon een dom naïef sletje want ze moest weten wat de risico's waren om het te doen zonder condoom. Toen ze de uitslag kreeg te horen van de aids test werd haar verteld dat ze geluk heeft gehad en dat ze vanaf nu voorzichtig moest zijn. Maar kom op 17 jaar en dan al gedaan met 8 a 9 jongens en ook nog anaal, dat is toch niet echt meer normaal.

Die Jennie was 16 jaar toen ze de aids deed (ter ondersteuning van Ruby) en eigenlijk was ze de enige normale want ze had het slechts met één persoon gedaan. Ze had alleen de pech dat ze het had gedaan met psychopaat Telly (die haar met leugens had gepalmd en haar daarna gewoon heeft gedumpt als een trofee) en ook nog zonder condoom. Door de uitslag van de aids test was haar leven al min of meer geruïneerd en de verkrachting op het einde door de asociale Casper heeft haar waarschijnlijk aan de afgrond gebracht.

Telly was niets minder dan zieke perverse psychopaat want hij dacht alleen maar aan neuken met minderjarige maagden en ook nog zonder condoom. Condooms vond hij maar niks (hoe dom kun je zijn) en hij gaf op het einde zelfs aan dat als hij niet meer kon neuken zijn leven geen zin meer had. Dat laatste was vanwege de uitslag van Jennie natuurlijk wel van toepassing.

Casper was gewoon een asociaal ettertje want hij deed niets anders dan blowen en zuipen en had ook geen hoge pet op met normen en waarden want hij deed gewoon in het openbaar urineren, personen beledigen en betalen voor de metro deed hij ook niet (het was dan wel weer netjes dat hij die man zonder benen in de metro een beetje kleingeld gaf). Ook deed hij gewoon mee aan zinloos geweld (hij lokte het ook uit) want na dat kleine skateboard incident had hij gewoon sorry kunnen zeggen. Maar dat deed hij niet en hij stokte alleen het vuurtje op waardoor het zinloos geweld dus ontstond (met 20 personen vechten tegen één persoon is dus echt zinloos geweld en eigenlijk tot het misdadige af, zeker wat hij op het einde deed met het skateboard). Tja en de verkrachting op het einde met de weerloze Jennie gaf duidelijk aan uit welk hout hij gesneden was.

Nee die gasten waren gewoon niet meer normaal en het was ook totaal niet herkenbaar met mijn jaren als tiener (al meer dan 20 jaar geleden). Er is wel één groot verschil, zij woonden in de wereld stad New York en ik in een dorpje.

#################
Misschien maakt het verschil tussen een metropool en het dorpse leven voor jou een groot verschil, maar voor mij niet, haha.
Ook ik ben in een dorp groot geworden, maar denk toch nog steeds op diverse fronten terug aan mijn eigen jeugd bij het zien van deze film.

Fijn voor je

Met wie had je de meeste overeenkomsten, met Telly of met Casper.

Fijn voor je

Met wie had je de meeste overeenkomsten, met Telly of met Casper.

###########
Van allebei wat om maar verder niet in detail te treden.

Had verder geen drang om alleen maar met seks bezig te zijn net als Telly, of weerloze meisjes te misbruiken net als Casper deed.

Inmiddels een cultfilm, deze pseudo documentaire over een dag uit het leven van een groep jongeren, ogenschijnlijk zonder enige moraal, die zich enkel bezighouden met drank. drugs en seks. De film was rauw, deprimerend, controversieel en onverbloemd open en het script werd geschreven door een 19-jarige jongen. Na het zien had ik toch een vieze nasmaak, de productie had iets voyeuristisch en ik vond dat de regisseur teveel ging voor het shockeffect.

avatar van HarmJanStegenga
Had na 'Ken Park' en de lovende (''shockerende'') commentaren toch best veel van deze 'Kids' verwacht. Echter viel het me allemaal wat tegen. Ik vond het absoluut geen slechte film, sterker nog, ik heb me prima vermaakt met al die losgeslagen koters, maar waar Larry Clark er met 'Ken Park' wel in slaagde, doet-ie dat hier helaas niet; de film komt niet binnen. Het deed me niet zoveel en Telly vond ik maar een vervelend figuurtje. Casper vond ik daarentegen het sterkste personage. 'Kids' heeft me niet kunnen shockeren of imponeren. Vond het een beetje een opeenstapeling van slap gelul en nét niet scenes. Misschien misten de scenes wel effect omdat ik het wat té simplistisch overdreven vond allemaal. Toch geinig zootje dit.

avatar van leatherhead
Ik ben de laatste tijd eindelijk een beetje in het oeuvre van Clark gedoken, en dan kan deze controversiële film natuurlijk niet uitblijven. Hij viel me wat tegen helaas. Slecht is het zeker niet en de film weet de volle lengte te boeien, maar het mist totaal de punch die een Ken Park wel had. Er waren geregeld van die momenten waarbij ik de indruk kreeg dat Clark ze shockerend bedoelde, maar die het uiteindelijk juist niet waren. Hoop saai en banaal gekwek ook, anno 2016 vind ik het niet bijster gewaagd meer. Sluit me verder volledig aan bij Harmjan's review. 2,5* sterretjes.

avatar van RuudC
Een stuk heftiger dan ik verwacht had eigenlijk. Uiteindelijk vond ik Kids een nogal nare film in de zin dat er een hoop heftige shit gebeurt. Dat tieners experimenteren met drugs en seks, is me niet vreemd. Ik heb die leeftijd ook gehad, ook al ging ik lang niet zo ver als de hoofdpersonen hier doen. Het was ongemakkelijk om hier naar te kijken. Ik realiseerde me dat de jeugd van tegenwoordig eigenlijk net zo extreem is, ook al speelt aids een veel minder grote rol dan in de jaren tachtig en negentig. Dat een jongen vooral jonge dames in bed lult, is al niet echt fris, maar de wetenschap dat hij (ook al is hij niet op de hoogte) hij jonge onschuldige levens ruïneert, maakt het wel heel erg. Verder is het veel typische straattaal (incl. inhoud). De manier waarop deze jongeren tegen het leven aankijken en hoe ze daar mee omgaan, is vele malen aangrijpender dan de goorste horrorfilms die ik gezien heb. Qua impact een dikke 5*, maar ik geloof niet dat ik deze film ooit nog hoef te zien. 3* dus.