Paris-Manhattan (2012)

Frankrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Sophie Lellouche
met Alice Taglioni, Patrick Bruel en Woody Allen

Alice (Alice Taglioni) is een mooie Parijse apotheker die gepassioneerd is over haar werk. Het enige probleem is dat ze nog vrijgezel is. Ze neemt haar toevlucht in de passie voor haar favoriete regisseur, Woody Allen. Daarnaast probeert ze zoveel mogelijk de druk van haar familie te weerstaan, die wanhopig proberen een man voor haar te vinden. Wanneer ze echter Victor (Patrick Bruel) ontmoet kan alles veranderen.

Redelijke film over een vrouw met een liefde voor Woody Allen, maar zelf haar eigen liefde nog niet heeft gevonden. Het verhaal stelt niet al te veel voor, maar de film bevat wel een aantal leuke momenten (vooral als op het einde Woody Allen zelf nog voorbij komt ook). De cast valt weinig te verwijten, alleen is Alice Taglioni nogal ongeloofwaardig gecast in de hoofdrol.

avatar van Decec
Een redelijk romantiek/komediefilm...
Redelijk verhaal...
Komedie is mijn genre niet...
Redelijk acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

De film kijkt weg als een middelmatige Woody Allenfilm. Is dat een pluspunt of een minpunt? Ik ben het met Decec eens. Het verhaal is niet slecht, de acteurs zijn best goed, niets mis met Cole Porter. Zodra je eenmaal toch al te diep in Allens filmografie zit kan deze er ook nog wel bij.

avatar van Aapje81
Mooie hommage aan Woody Allen met prima acteerwerk en een aantal leuke wendingen. Voor de liefhebbers van Woody is deze zeker aan te raden.

Boven gemiddeld

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Had hier toch meer van verwacht, vanzelf sprekend sprak het plot mij als Woody Allen liefhebber gelijk wel aan maar de film was onlangs de korte speelduur best wel langdradig.

Het kleine rolletje van Woody zelf was een leuke verrassing en de dialogen die zijn overgenomen uit zijn films en in deze film waren geplaatst was ook creatief gedaan, maar voor de rest sprak het verhaal mij niet echt aan.
De liefde van Alice naar Woody Allen toe had wat mij betreft nog veel meer belicht mogen worden.

Aardig om 1 keertje gezien te hebben maar verder ben ik hier niet zo van onder de indruk.

avatar van blurp194
Ik heb helemaal niks met Woody Allen. Zijn films vind ik vaak erg overgewaardeerd.

De verering die Alice voor hem voelt is dus nogal onbegrijpelijk. Maar de film zelf is dat op wel meer vlakken, en niet alleen door de wat ongeloofwaardige casting van Alice Taglioni als vlotte en goedgebekte zakenvrouw die dan ook nog eens muurbloempje is. Het verhaal springt nogal van de hak op de tak, er lijken af en toe stukken uit gesneden te zijn. Niet dat dat erg is, de clou komt evengoed wel door. En als je het tot het einde volhoudt is daar in ieder geval Alice Taglioni in een rode jurk te zien. Da's wel de moeite.