Hors de Prix (2006)

Frankrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Pierre Salvadori
met Audrey Tautou, Gad Elmaleh en Marie-Christine Adam

Irène is een mooie jongedame die liefhebbende, rijke heren verleidt in dure hotels die alles voor haar betalen. In één van die hotels ontmoet ze Jean, die meteen als een blok voor haar valt. Echter, hij is slechts een hotelbediende en voor Irène dus niet interessant. Toch volgt hij haar naar de Cote d'Azur om zich van zijn beste kant te laten zien.

Luchtige film die toch de aandacht weet te trekken, met een Audrey Tautou die nodig een paar pondjes moet aankomen.

avatar van mishad
Ze blijft een geval apart, de schitterende Audrey Tautou. Het maakt niet uit in wat voor een gedrocht ze speelt, altijd is ze het stralende middelpunt en is de film van haar. Zo ook in deze 'Hors de Prix', een wel heel flauwe en slome satirische komedie, die werkelijk niets interessants te bieden heeft. Maar ja, Audrey speelt mee en ze sprankelt weer, zoals altijd...

Echt een mooie romantische film. Daardoor is het einde natuurlijk weer wel erg voorspelbaar.

avatar van james_cameron
Een onwaarschijnlijk en vergezocht verhaaltje, maar de twee sympathieke hoofdpersonen en de zeer fraaie decors maken de film toch de moeite waard. Tautou is wederom betoverend mooi.

Melvin Udall
Romantische Komedie op z'n Frans.

Zoals mijn voorganger James terecht opmerkt gaat het verhaaltje nergens over.
Het verhaal doet er ook eigenlijk niet toe, gewoon een prima film met mooie plaatjes en mooie mensen.

avatar van nightbreed
Zeer symphatiek en genietbaar filmpje met de altijd schattige Audrey Tautou.
Ik heb het gevoel dat dit zo'n film is die een Amerikaanse remake zal krijgen vanwege het goede script, tenslotte is goed gegapt beter dan slecht verzonnen.

avatar van wwelover
Grappige film. Leuke dame die Audrey. Leuk voor tussendoor, film waaar je altijd glimlacht.

lekker wijf! (en ja ik ben zelf een vrouw)
Leuke film, leuke humor, lekker voor een avondje!

avatar van Noodless
Hanna01 schreef:
lekker wijf! (en ja ik ben zelf een vrouw)
Leuke film, leuke humor, lekker voor een avondje!

Helemaal akkoord. En ik ben een man.

Hankieh
Paar dagen geleden gekocht in de videotheek.
Zeker geen miskoop! Was leuk, grappig en toch wel een origineel verhaal

En natuurlijk de zoals altijd bloedmooie Audrey!

avatar van zinedinezidane
Ik vond dit een zeer leuk, luchtig en grappig filmpje.
Audrey speelt dit weer uitstekend en ook haar tegenspeler zet een knappe prestatie neer. Geen topfilm, maar toch zeer goed in het 'romantische komedie-genre'.

avatar van Katharina
Schattige romantische komedie met mooie muziek en een best wel origineel verhaal.
Leuk dat Irène zelf uiteindelijk de stap neemt, terwijl Jean steeds de mindere was, vooral aan het begin.

Leuke film!

avatar van joe black
Gad Elmaleh ken ik van zijn stand-up optredens. Hij is een held.

Als acteur doet hij het ook goed. En wat is Audrey Tautou mooi!!!

Soit, leuke film. Origineel verhaal en dit met een Franse touch is steeds een succes.

avatar van Mads Smikkelsen
Mooie tante die Tautou, wat een ogen en de rest ook. Leuke film, geen topper maar zekker ook geen misser, blik op oneindig en verstand op 0, gewoon lekker relaxen.

avatar van Endeavour
Ik heb hem vandaag bij de mediamarkt gekocht samen met:

Before Night Falls en Gegen Die Wand.

Zoals ik bij referencies lees, hoef ik niet veel te verwachten, maar voor Audrey Tautou is het kijken toch waard

Knappe vrouw hoor, vooral die ogen, dat blik van haar (H)

laundromat
Leuke film! Audrey Tautou kan toch 'Amelie' van haar afschudden. Gad Elmaleh is leuk! Blijkt erg populair te zijn.

Het Frans is imo een meerwaarde.

Origineel dat Jean dan ook gaat golddiggen. Heb zelf ook wel zin om een rijke kerle aan de haak te slaan op deze manier. 'Maar ik...' Ik wil...' Ik zal...'

Geen topper, wel vermakelijk.

Inderdaad...Echt een leuke film !
Zo mooi zag ik Audrey Tautou nog niet eerder in een film, ik heb er ook nog maar 3 gezien met haar.
Alle 3 x speelde ze geweldig, ze heeft niet alleen de looks maar ook het talent!

In deze film speelden Gad Elmaleh en Marie-Christine Adam ook geweldig hun rol!

avatar van Olifantenstaart
Romantische komedie, nochtans absoluut niet mijn genre, die mij weet te bekoren. Chapeau.
Tautou, wat een snoetje.

avatar van timburton
Ik vond Hors de Prix geweldig beginnen. De film werd na een tijdje zwakjes en sommige grappen werden herhalend. Zowel Elmaleh als, enig verbaast, Tautou waren goed gecast. Goed uitgekozen muziek en vooral traag filmwerk; in de positieve zin. De scooterscène was een subtiele parodie op de laatste scène van Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain; Tautou's debuutfilm. Op laatstgenoemde film na, zag ik hier Tautou op haar sterkst: onschuldig en ondeugend. Was het niet omdat Tautou een hele rits miscastingen achter de rug heeft zitten. En, Elmaleh, wat een cliché Frans-charmante chanson-/hondekop heeft die man. Geweldig.

Goeie romcom waarin een hotelbediende hopeloos valt voor een gast. Een bitterzoet verhaal over hebzucht en liefde die niet hand in hand gaan. Fris en redelijk origineel op het einde na. Het getouwtrek tussen de twee wordt na een tijdje wel wat eentonig. Audrey Tatou is leuk, charmant en beeldschoon in een aanvankelijk minder sympathieke rol. Gad Elmaleh is eveneens leuk als haar wat nerveuze en goedgelovige tegenspeler.

avatar van Fryce
Lekkere film, goed sfeertje en een leuk verhaal. Vind Audrey Tautou ook erg prettig om naar te kijken.

avatar van Boenga
Heel charmante komedie met een heel Franse sfeer.
Niet bijster origineel, maar het verhaal en het prima acteerwerk van Tautou en zeker ook Elmaleh halen de film boven de middelmaat. Met daarbij nog eens een heel degelijke portie humor - vooral het telefoongesprek van Jean als man van de roomservice is zeer grappig.
stinissen schreef:
...met een Audrey Tautou die nodig een paar pondjes moet aankomen.

De eerste commentaar bij deze film; vreemde dat dat nog door niemand bevestigd is. Tautou is inderdaad een mooi vrouw, maar neigt iets te veel naar een anorexia-figuur...

avatar van zxstyle
Bijzondere film met een uniek onderwerp. Namelijk mensen die parasiteren op de superrijken.
Ondanks dat dit een drama is, zit er toch tamelijk veel humor in. Erg leuk om een keer te zien en Audrey toutou verandert elke film in goud, zo lijkt het wel.

avatar van jimmydl
Het onderwerp –‘armen’ die parasiteren op de rijken- had veel marxistischer gemogen. Het is dan misschien niet in lijn met het publiek dat deze luchtige film wil aanspreken, maar enige subtiliteit had niet misstaan en zou de oppervlakkigheid enigszins camoufleren. Met een beetje fantasie zie je namelijk wel de contouren: het marxisme dat stelt dat in een vrijemarkteconomie de concurrentie toeneemt en dit resulteert in onderlinge afgunst i.p.v. van een collectieve woede tegen de elite; het volk moet eerst wakker worden vòòr een revolte. De film laat een collaboratie van het proletariaat zien, dat bewustzijn heeft van het onrecht (in ieder geval geen berouw van hun exploitatie).

avatar van zxstyle
jimmydl schreef:

Ik durf het tegendeel te beweren van wat jij stelt.
Marxisme resulteert juist in hevige onderlinge afgunst,
We hebben Karl en Mark zijn elkaars buren in de Moskoulaan.
Karl hangt de hele dag in zijn bank omdat hij geen zin heeft om te werken en krijgt maandelijks genoeg op zijn rekening gestort om van te kunnen leven.
Mark daarentegen werkt zich de takke en met een of ander rotbaantje en houdt elke maand evenveel over als vriend Karl.
Denk je niet dat Mark jaloers is op Karl die zijn vrienden door de weeks kan uitnodigen en een zwitserleven leidt? Ik zou jaloers worden in elk geval en dat is jouw marxisme.

Daarentegen bij de vrijemarkteconomie heb ik respect voor mensen die veel meer uren werken als ik. Ik vind dan ook dat zij een stuk meer mogen verdienen dan ik. En dan ben ik niet jaloers, want ik weet dat ik het niet kan opbrengen om zo hard te werken. Als ik net zo veel wil ontvangen moet ik maar harder werken.

Dus nee, ik denk niet dat marxisme deze film goed zou doen.

Leuke film, maar niet echt een topper.
Audrey Tautou is ook leuk om zien en er zitten een paar geslaagde grappen in maar verder is dit toch niet de beste komedie die ik ooit heb gezien, er zijn er betere.

Erg leuke film over twee mensen die leven van rijke mensen. Het gegeven van de film is mooi gevonden en er wordt prima geacteerd. Dit is voor mij een klassieke drie sterren film. Een film die lekker wegkijkt. Gewoon goed. Niet meer en niet minder.

Deze film heeft volgens mij niets met Marxisme te maken, jimmydl, of met welk sociaal-maatschappelijk thema dan ook. Hij laat gewoon op een luchtige manier zien waartoe een mens in staat is in zijn zoektocht naar "liefde"...

avatar van DDT
DDT
Gisterenavond gezien op JIM,ik vond het een leuke film

avatar van Ted Kerkjes
Toch wel weer een aardige film. Aan het begin was ik bang dat de film weer zo'n cliché zou worden, dat de waarheid - dat Jean een hotelbediende is, en geen rijke gast - nog lang verborgen zou blijven, en dat de film vooral om de vreemde situaties die daardoor ontstaan zou draaien, maar dit is echter niet het geval. Gelukkig maar. Al gauw komt de waarheid aan het licht, en neemt de film een verrassende wending.
Op een gegeven moment vond ik het niet meer zo bijster interessant, allemaal. En tja... het einde zie je al van verre aankomen, maar ja... Dat is bij vrijwel alle romcoms het geval.

Originele, amusante en pittige komedie die iets te lang uitspint om uiteindelijk te komen naar wat te voorzien was : echte romantiek boven. Te noteren toch dat de film in beeld discreet blijft over een toch wel weinig zedelijk of stichtend onderwep en er komische en oppervlakkig over schaatst. Acteurs zijn prima. Tautoutje heeft heel wat in haar mars.

avatar van Black Math
Niemendalletje. Vooral gekeken vanwege Tautou, die voor de verandering eens een keer een minder sympathieke rol speelt. Haar mannelijke tegenspeler oogt een beetje suf, wat enerzijds past bij de naïviteit van zijn rol, maar anderzijds heb ik het idee dat het daardoor niet helemaal wil spetteren wat de chemie tussen de personages betreft. Het uitgangspunt van de film is in ieder geval origineel, maar het einde voelt niet helemaal geloofwaardig aan. In dit soort romantische komedies is het natuurlijk regel dat ze voor elkaar kiezen op het einde, maar zeker voor Tautou’s personage zie ik niet bepaald een reden om haar levensstijl op te geven voor iemand die toch een beetje een sulletje is. En daar ervaar ik dus precies het gebrek aan chemie. De film kijkt verder wel prettig, en Tautou heeft ook in deze film de nodige charme, maar dat tilt het geheel niet boven de middelmaat uit. 2,5*.