Arsène Lupin (2004)

Frankrijk / Italië / Spanje / Verenigd Koninkrijk
Avontuur / Misdaad

geregisseerd door Jean-Paul Salomé
met Romain Duris, Kristin Scott Thomas en Pascal Greggory

Gebaseerd op de avonturen van de bekende Franse gentleman-dief Arsène Lupin. In het Parijs van de twintigste eeuw komt Lupin in dit verhaal onder de vloek te vallen van de Gravin de Cagliostro. Bovendien worden zijn jonge jaren in Normandië belicht, rond 1894.

Saaie boel!

avatar van balosa
het verhaal is wel een beetje langdradig ja, in het begin en op het eind zat er wel weer wat meer vaart in, maar het middengedeelte had wel iets vlotter gekund, ik kende Lupin al van de anime serie dus ik kende hem al globaal, al met al best wel een leuke film maar soms iets te langdradig dus

Te veel van alles: Te veel verhaallijnen, teveel cgi (waanneer krijgen we weer eens een echte film te zien!), te veel wendingen, en niet altijd begrijpelijk en ga zo maar door. Omdat ik me niet echt verveeld heb toch nog een 6 (3,0)

door dat die in de oude stijl is opgenomen, maakt hem zo mooi, zaten wel wat foutjes in. zeker een vermakelijke film

De film viel mij erg mee. Vond het sfeertje van de 19 e eeuw erg goed overkomen en ook de acteerprestaties vond ik goed. Alleen jammer dat de film tegen het einde nogal uit de bocht vliegt maar verder was die zeer vermakelijk.

3,5 *

De stijl bevalt me heel erg maar heb ik nu toch wel al te vaak gezien om nog van achterover te slaan. Het verhaal boeit in het begin wel maar ontspoort aan het einde dramatisch. Jammer. Een 2 voor stijl en de (Helaas jammerlijk mislukte) poging een originele film neer te zetten.

Redelijk. Helaas vervalt de film te vaak in onboeiende zij verhalen, waardoor verveling toe ging slaan. Een half uurtje korter had wonderen gedaan.

avatar van Flipman
Ik ben het helemaal met bovenstaande reactie van Gotti eens, de film had korter gemogen. En inderdaad, er zaten een boel dingen in, zoals de onthulling van de ware identiteit van Beaumagnan waarvan de mond van de kijker open had kunenn vallen, alleen de manier waarop deze gebeurtenissen werden geplaatst werkte ze tegen.

En echt vergelijkbaar met "Vidocq" en "Le Pacte Des Loups," zoals op de cover stond vermeld, vond ik ook erg meevallen. Alledrie de films spelen zich af in de achttiende en negentiende eeuw, en allen hadden mooie plaatjes, maar deze film is iets minder indrukwekkend gefotografeerd. Wat wel erg voor de film pleit waren de karakters!

Ik ben wel benieuwd naar de boeken van Maurice LeBlanc over dit toch best interessante figuur. De film liet wel zien dat zowel Ian Fleming (schepper van 007) en Bob Kane (schepper Batman en Catwoman) hoogstwaarschijnlijk de boeken van Arsène Lupin moeten hebben gelezen. Bond is net zo'n vrouwenverslinder als Arsène en ook weet ie goed undercover te werken. Batman is in het dagelijks leven als Bruce Wayne net zo'n playboy als 'Raoul d'Andrézy,' En beiden verschuilen hun ware aard. Bovendien is Batman ook een meester in vermommen. En ook Catwoman moet geïnspireerd zijn door Arsène, daar zij een meesterdievegge is die nooit doodt. Maar dat is een erecode die je volgens mij vaker in verhalen over dieven tegenkomt.

De film duurde te lang, maar ik kom wel uit op een drie. Als ie korter was geweest had het cijfer wellicht opgelopen tot een vier of misschien nog daarboven.

Filmtombe schreef:
Saaie boel!

mhja ge moet u kunnen inleven in het verhaal en de periode
alsge de boeken voor de film had gelezen, dan had ge het mischien minder saai gevonden, of geen verkeerde verwachtingen gehad

ik heb bijna de hele collectie van Maurice LeBlanc, en ik heb er de meest van uitgelezen, en ik moet zeggen dat de film in mijn ogen, een pareltje is

enkel jammer dat zo weinig mensen het weten te appreciëren, want daardoor komt er waarschijnlijk geen vervolg op deze film

kgeef het een 4 a 4,5

avatar van catweasel
Voor een prikje als ex-rental aangeschaft, dus de verwachtingen waren niet zo hoog.

Arsène Lupin is vooral visueel erg mooi (sommige beelden zijn net schilderijen), maar ook Kristin Scott Thomas is erg goed als de mysterieuze gravin Cagliostro. Romain Duris als Lupin vind ik wat minder geslaagd, maar de mooie beelden maken een hoop goed.

Verhaal is bij vlagen erg goed (duidelijk op een boek gebaseerd) maar boeit het grootste deel van de film niet echt. Prachtige kostuums, decors en beelden maken de film zeker een om te herinneren, maar toch wel een gemiste kans.

De familie Cagliostro is heel interessant onderwerp en Arsène Lupin zelf zou toch ook wat meer verhaal met zich mee moeten brengen. Stel dat een andere regisseur zich nog eens aan het onderwerp waagt, ben ik zeker benieuwd.

***,5 ster

die franse films zijn best goed....
vond het een goede film spannende verhaallijn en verrasend einde.

avatar van ReplicaF
Wat een saaie,vervelende film,zeg.ahet hoesje durft ook nog te beweren "in de stijl van Vidoq en Brotherhood of the Wolf" ;ha,ha,ha,grapje van de maand.Deze film gaat gewoon nergens over en de personages zijn gewoon cheap.
Niet eens die 4 euro huurgeld waard.Totaale bagger..0,5 of

avatar van sinterklaas
Errg saaie en langdradige film inderdaad waar echt geen einde aan lijkt te komen en gewoon de aandacht er niet bij kan houden. Een kruizing tussen James Bond en Indiana Jones is het ook absoluut niet. Gewoon een hele lange saaie prikprak. Ook erg chaotisch gefilmt.

Nee dit was niks.

Erg mooie film, vooral de sfeer!

avatar van wendyvortex
Saaie avonturenfilm. Al veel vaker en meestal beter gezien.
Niks origineels in te bekennen. Tamelijk slaapverwekkende boel.

Vreselijke film, uitgezet. Gebeurd zelden.

avatar van Brix
Vannacht op TV ZDF 0:15 uur

erik1677
Prachtige opnames, maar wel een beetjes saai in het middenstuk.
Maar aan het eind houdt het verhaal je weer helemaal vast.
niet slecht