Largo Winch II (2011)

Frankrijk / België / Duitsland
Avontuur

geregisseerd door Jérôme Salle
met Tomer Sisley, Sharon Stone en Miki Manojlovic

Largo Winch, die na de dood van z’n adoptievader aan het hoofd van de Groep 'W' kwam te staan, besluit om het bedrijf te verkopen en een ambitieuze humanitaire stichting op te richten. Maar op de dag dat er getekend moet worden, wordt Largo Winch door een mysterieuze getuige beschuldigd van misdaden tegen de menselijkheid. Largo zal z’n onschuld moeten bewijzen door in z’n verleden te graven, diep in het hart van de Birmese jungle.

avatar van Metalfist
Waren ze hier ook nog niet ergens in Antwerpen aan het filmen? Ik geloof dat Koen de Bouw nog een rolletje heeft met Stone.

avatar van Jawaddedadde
Dat klopt. Op 6 en 7 mei werden er scènes opgenomen in het Antwerpse, met Koen de Bouw in een klein rolletje. Betreft blijkbaar maar 1 draaidag, dus z'n inbreng zal wel heel beperkt zijn.

ja idd, ze hebben opgenomen in flyinggroup aan luchthaven deurne, maar er is maar gefilmt van 8tot 1é dus zal maar een klein stukje film worden.

avatar van DiDa
Draait vanaf vandaag in de bioscoop in België...

avatar van Filmkriebel
Beter dan deel 1!

Deze tweede verfilming van stripreeksheld Largo Winch behoudt hetzelfde soort plot als in de eerste film. Veel verschillende lagen dus en een film die het midden houdt tussen bedrijfsthriller en actiefilm. Maar de intrige is veel interessanter en minder warrig dan deel 1 en sprak me daarom meer aan. Voeg daar nog een touch of humor bij met Winchs spraakzieke lakei, enkele wervelende actiescènes, een Sharon Stone die er voor haar 50+ leeftijd nog steeds lekker uitziet en intussen zedig haar benen kruist, Winchs sidekick en engelbewaarder Ovronnaz, wat exotisme en je hebt een film die de stripreeks tot leven brengt.

De eerste film kreeg 3*, deze mag wat meer hebben, een welverdiende 3,5*

avatar van Picker
Vond dit deel ook beter te pruimen dan deel 1.

avatar van RickZ
Minder dan deel 1 !

Deels franstalige actiemisdaadthriller, met een wat warrig verhaal. De actie is redelijk, maar komt nergens boven de middelmaat uit. De scenes met het kind zijn vervelend, scenes met parachute waren goed. Al met al wel voldoende..

avatar van Nohands
Hele goede spannende film weer met weer mooie beelden en omgevingen en strakke actie erin, Sharon Stone speelt heel goed en de hoofdrolspeler Tomer Sisley is een man met charisma, ik hoop nog veel films met deze man te mogen zien in de toekomst!!

Aanrader!!!

avatar van Insignificance
Toch schrikken als je Sharon Stone in de opstelling ziet staan. Een belofte die ze middels een bedroevend optreden met verve inlost. Zoals er wel meer in de cast rondlopen die het tweede deel meer kwaad dan goed doen. In zoverre dat ook Sisley dit keer minder uit de verf komt, ook al omdat het script minder strak en meer gezwollen uitpakt. En dan krijg je zo'n halfbakken, slappe romance plus dito dramatiek begeleid door grote muziek. Meer dan iets anders een onderbreking in tempo met uiteraard een averechts effect.

Bovendien levert het een frappant contrast op met wat luchtige c.q. flauwe zaken. Een mix die dan ook niet helemaal werkt, terwijl bij de actie een hysterisch zwaaiende camera een hoofdrol vervult. Het springt nog wel vlotjes van de ene naar de andere fraaie locatie en heeft van tijd tot tijd ook nog wel het frisse van z'n voorganger, maar het kan toch niet verhullen dat veel van de flair en schwung van dat eerste deel verloren is gegaan. Het weet z'n zwakkere elementen niet meer te omzeilen en dat laat zich in toenemende mate voelen. Jammer.

Prima vervolg op de eerste film, en voor mij even goed.
Veel meer actie ook dit keer en alweer prachtige locaties.
Sharon Stone heeft me aangenaam verrast in haar, weliswaar kleine, rol.
Mocht men nog van plan zijn om een derde prent in deze reeks te maken, voor mij is ie dan welkom.

het zal wel aan mijn humeur liggen.
ik vond deel 1 wel redelijk te pruimen maar deel 2 vond ik niets aan.
Te rommelig, wel meer aktie maar dat maakt mij niets uit, er gebeurt te veel

Inderdaad deel 1 was stukken beter deze film was erg rommelig en erg over the top en komt niet echt geloofwaardig binnen.

avatar van steventje
Jawaddedadde schreef:

Prima film maar heb geen Antwerpen of Koen de Bouw gezien?

avatar van mnrk
Ook dit 2e deel van de stripboeken reeks haalt weer een heerlijk niveau...

Weer is het gebruik van de verschillende talen perfect gedaan in deze film en komt het goed over, zorgt voor de juiste sfeer. Natuurlijk zijn de locatie's dik in orde en de actie komt ook prima over.

Ook de rol van Tomer Sisley als Largo Winch is weer in orde, hij zag er net zo uit als in de stripboeken, een beetje onverzorgd maar toch net dat beetje klasse....
Sharon Stone was ook een positieve verrassing ( blijft een mooie vrouw ), en speelde ook een prima rol in deze film

Laat een 3e LW film maar komen hoor....

Qua opbouw gelijk aan het eerste deel en voor de rest weer een heerlijk, onderhoudend, ontspannen en ongecompliceerd tijdverdrijf, vol explosies, achtervolgingen, vuistgevechten en een adembenemende vliegtuigscène. Prachtig gekozen beelden ook van de verschillende landen die de revue passeren. Het midden van de film heeft iets te veel overlapping, maar dat mag uiteindelijk de pret niet drukken. Ik hoop dat er meer Largo Winch's zullen volgen.

avatar van westsaid013
1 was beter omdat je toen nog niets wist, en het ontstaan van Largo boeide mij heel erg. 2 is wel geslaagd maar had veel beter moeten zijn. Maar zeker wel een aanrader voor de liefhebbers, actie drama en weer mooie beelden. 3.0

avatar van blurp194
Deel een beviel me beter dan dit. Toch geen slecht vervolg, en een groot plus dat Largo in ieder geval dezelfde is. Sharon Stone vind ik dan weer niet zo'n goed idee.

Sterk punt van de eerste film wat ook hier mooi gebruikt wordt is de meertaligheid. Da's toch echt een verademing boven de te vaak gebruikte truc van engels-met-een-accent. Maar het verhaal van deel 1 was leuker en spannender, de intrige in dit deel blijft wat afstandelijker en ongeloofwaardiger.

avatar van nightbreed
Zeker vermakelijk, maar deel 1 vond ik toch stukken beter. Het camerawerk tijdens de aktiescenes vond ik zeer irritant.

avatar van Decec
Een uitstekend actie/avontuurfilm...
Heerlijk actie verhaal..
Uitstekend acteerwerk...
Bekende acteur Tomer Sisley speelt zeer goed...
Nog meer bekende acteur Ulrich Tukur...
Mooi omgeving...
Prachtig mooi HD kwaliteit...
Uitstekend achtergrond muziek (Dolby Digital)...
Zeker prima vervolg op de eerste film...

avatar van oemoemenoe
mooie gevoelige actie in deze feel-good movie.

avatar van Dennissssss
Het ziet er allemaal best aardig uit, maar op de een of andere manier boeit het mij allemaal niet. Zowel deel 1 als deel 2. Hele saaie stukken erin en niet helemaal te volgen wat er nou allemaal aan de hand is.

oemoemenoe schreef:
mooie gevoelige actie in deze feel-good movie.

Dit een feel-good movie? Ik vind dit in nergens een feel-good movie.

avatar van b00ts
Mooie plaatjes en dito muziek. Haalt het wat mij betreft niet bij deel 1. Wat Sharon Stone aan haar gezicht heeft laten verbouwen weet ik ook niet, maar het komt haar niet ten goede.

avatar van AxeCrazy
was eigenlijk niet zo onder de indruk.
Leuk om weg te kijken, verder nix spectaculair, behalve de special effects dan

avatar van wrist
Deel 2 vind ik veel minder dan deel 1 en Stone speelt hier belabberd...:/

avatar van hutsekluts
Uitstekend vermaak als je even je hoofd leeg moet maken. Prima avontuarlijke actiefilm(s), want deel 1 was net zo leuk. Ik kan me niet herinneren dat hier veel aandacht voor is geweest in de pers. Jammer eigenlijk. Mooie soundtrack ook!

Goeie film waarin de erfgenaam besluit het kapitaal van zijn onderneming voor een goed doel te gebruiken. Wellicht meer van hetzelfde, maar het hoofdpersonage komt wat beter uit de verf hier, aangezien je hem al kent uit het eerste deel. Volop actie en avontuur, waardoor de film zeker onderhoudend is.

avatar van Left4Dead
Net als deel 1 vermakelijk maar ook wel aardig hak op de tak.
Niet heel sterk maar als pure ontspanning prima te doen.
Film al meerdere malen gezien en zit dicht tegen de 3.5** aan.

avatar van hoffhaan
Weinig op aan te merken, kijkt lekker weg. Net zoals deel 1 niet bijzonder maar een leuke film die vermaakt. 3.5