Blood Ties (2013)

Frankrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Drama
127 minuten / 144 minuten (Cannes)

geregisseerd door Guillaume Canet
met Clive Owen, Billy Crudup en Mila Kunis

Het verhaal speelt zich af in de New Yorkse maffiawereld tijdens de jaren ’70 en volgt twee broers die elk aan de andere kant van de wet staan. De jongste van de twee (Crudup) is een politieagent terwijl de oudste (Owen) net voorwaardelijk is vrijgelaten. Alhoewel de oudste broer alle mogelijke moeite doet om uit zijn vroegere milieu weg te blijven, wordt hij gedwongen naar de onderwereld terug te keren om zijn jongere broer te helpen. Om de zaken nog wat moeilijker te maken is de jongste broer ook nog eens verliefd op de vrouw van een misdadiger die door zijn toedoen achter de tralies zit.

avatar van pintjebier
Toen de film die zich in '74 afspeelt begon met een versie van Ace Frehley's New York Groove uit '78 dacht ik ojee.... Gelukkig het enige foutje dat ik kon ontdekken. Prachtige film die in de eerste plaats een familiedrama is.

avatar van Capablanca
Film die wat mij betreft naarmate hij vorderde aan kracht toenam. In het begin ging het mij iets te veel van incident naar incident.

jeanleeke
Pittige film...

avatar van Toontje G
Een trage start maar dan, prima.

avatar van stefan dias
Deze film hangt aaneen van de clichés en het jaren '70 sfeertje was daar ook weer onderdeel van. Leuke verkleedpartij voor de cast, maar verder had het voor mij geen enkele meerwaarde.
Die Harvey Keitel van het derde knoopsgat (door Crudup) zette het contrast met het origineel alleen maar extra in de verf. Caan drijft op eenzame hoogte en Schoenaerts kan niet veel verkeerd doen, maar voor de rest is dit een volstrekt overbodige film.