Blood Ties (2013)

3,31

Frankrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Drama
127 minuten / 144 minuten (Cannes)

geregisseerd door Guillaume Canet
met Clive Owen, Billy Crudup en Mila Kunis

Het verhaal speelt zich af in de New Yorkse maffiawereld tijdens de jaren ’70 en volgt twee broers die elk aan de andere kant van de wet staan. De jongste van de twee (Crudup) is een politieagent terwijl de oudste (Owen) net voorwaardelijk is vrijgelaten. Alhoewel de oudste broer alle mogelijke moeite doet om uit zijn vroegere milieu weg te blijven, wordt hij gedwongen naar de onderwereld terug te keren om zijn jongere broer te helpen. Om de zaken nog wat moeilijker te maken is de jongste broer ook nog eens verliefd op de vrouw van een misdadiger die door zijn toedoen achter de tralies zit.

92 BERICHTEN 27 MENINGEN
avatar van ralfsjam
geplaatst: 3 juli 2014, 12:46 uur [permalink]
Hele mooi film die de jaren 70 perfect neerzet. (jaja, heb ze zelf even meegemaakt). Het verhaal was nog niet eens zo bijzonder, maar goed genoeg om de film waarde te geven om te bestaan, en er nog van te kunnen genieten ook. Zo druk ik het wel goed uit denk ik. Een film heeft soms geen bijzonder verhaal te hebben om toch mooi te zijn. Deze dus! Mooi soundtrack ook. Prima cast, prima acteerwerk.
Gewoon aan beginnen zeg ik...

avatar van Smugmarty

geplaatst: 8 juli 2014, 20:38 uur [permalink]
Clive Owen is zo'n acteur die nooit helemaal te typeren valt, ik vind hem weer sterk acteren maar zijn rollen zijn nooit erg innemend. Hij is voor mij niet het type wat publiek voor zich weet te winnen, ik vind zijn broer dan ook sympathieker (waarschijnlijk ook de bedoeling).

Ik heb hem nog niet afgekeken dus recensie (en cijfer) volgen nog.... 🤐

avatar van Piratje
geplaatst: 19 juli 2014, 06:13 uur [permalink]
Aardige misdaadfilm die bijna op een gezinsdrama gaat lijken.
Zowel de ruziemakende broers als vrouwen spelen hun rol.
Het acteren en de muziek waren uitstekend. Alleen het verhaal mocht wat vinniger.
Het plot was voor mij een verrassing.
Alvast een film die de 70-jaren prima weerspiegeld en die je bijna twee uren en half op de rand van de stoel houdt. Drank en chips waren voor later.

avatar van david bohm
geplaatst: 4 augustus 2014, 19:59 uur [permalink]
Behoorlijk wat moeite om in deze film te komen vooral omdat de cast niet wist te overtuigen, ik geloofde ze eenvoudigweg niet. Daarnaast staat het bol van de clichés, neem de criminele koppelbaas met het bijbehorende stemgeluid.
Het tweede uur waarin de echt criminele handelingen beginnen wordt het allemaal een stuk beter.
Maar geen topfilm, te doorsnee. De muziek was het sterkste punt.

avatar van Karim de Palma
geplaatst: 17 augustus 2014, 16:24 uur [permalink]
Geen hoogvlieger, maar toch de moeite waard om te bekijken,al was het maar voor het mooi in beeld gebrachte New York van de jaren 70.

Het verhaal valt beetje mager uit,maar de acteerprestaties maken het goed genoeg om de film geboeid te volgen van begin tot eind.

avatar van De wind
geplaatst: 22 augustus 2014, 23:40 uur [permalink]
Sterke cast, decor goed terug gebracht naar jaren 70'. Sterk verhaal en plot.

geplaatst: 15 september 2014, 22:07 uur [permalink]
Lekker wegkijkertje...

avatar van dvdfreak123
geplaatst: 17 september 2014, 02:11 uur [permalink]
Toch wel sterke film. Verhaal is 1 van de zovele maar verveelt toch niet. Cast speelt ook zeer goed. Leuk om onze eigen Schoenaerts in een ook goeie bijrol de zien. De 70's sfeer word zeer goed neergezet, muziek geeft je dan nog extra dat gevoel. Einde vond ik fantastisch en had ik eigenlijk op voorand niet verwacht. Zeker dikke aanrader.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: 6 oktober 2014, 23:12 uur [permalink]
Het verhaal is op zich niet zo bijzonder. Doet wat denken aan We own the night en The Insider. Maar de film neemt tijd om haar ding te vertellen en kan rekenen op een mooie cast. En vooral een passende soundtrack. Ik beken dat ik de film vooral opzocht vanwege Matthias Schoenaerts. Maar door de cast met Mila Kunis, Clive Owen, Billy Crudup, Marion Cotillard, James Caan en Zoe Saldana leek het niet stuk te gaan. Het is ook niet stuk gegaan. De film staat er zeker en vast. Het is af en toe wel wat cliché en net te veel om er echt een memorabele film van te maken. Maar ik heb hier van genoten en zowel Matthias Schoenaerts als regisseur Guillaume Canet hoop ik nog meer aan het werk te zien.

avatar van Insignificance
geplaatst: 10 oktober 2014, 18:18 uur [permalink]
Drie keer kloppen dus. Ik zat me al af te vragen waarom die flashback naar de jonge jaren van de broers erin zat. Want totaal niet in lijn met de rest. En dan ineens wordt het duidelijk en realiseer je je maar al te goed dat je naar een film zit te kijken. Geschreven door James Gray, die eerder de regie van We Own The Night voor z'n rekening nam. Een film die zich op hetzelfde terrein begaf.

Die van de broedertwist en broederliefde. Misdaad en de sterke arm der wet in één gezin, dit keer in de harige zeventiger jaren. De soundtrack liegt er wat dat betreft niet om. Het tempo zou je ook aan die tijd kunnen koppelen, idem voor de toon. Redelijk koel, waar het scenario het er hier en daar heet aan toe laat gaan met personages die eigenlijk geen van allen erg sympathiek zijn.

Feilloos zijn beide broers in ieder geval niet in hun handel en wandel. Dat leek me wel een troefje, maar het wil niet serieus knetteren tussen de twee, zoals de film als geheel ook nogal wat moeite heeft om tot bloei te komen en te blijven. Owens rolletje kan je zo uittekenen. Veel te patserig voor het rechte pad, al krijgt hij daarmee wel de meest in het oog springende scènes om handen.

Waaronder eentje met Cotillard, die hem eventjes het bloed onder de nagels vandaan haalt en een kille afrekening in een café. Kunis lijkt een miscast, maar krijgt ook weinig te doen. De Belg ook niet, maar hij is wel intimiderend. Verder mist de regie van Canet wat flair en pit op cruciale momenten en heeft het verhaaltje geen eigen smoel. Tot volle wasdom komt het dan ook niet helemaal.

geplaatst: 12 oktober 2014, 15:11 uur [permalink]
Liefhebber van dit genre en zeker ook de jaren 70 setting. Toch viel ie wat tegen...of het nu aan de cast lag, waarbij met name Owen op de een of andere manier niet helemaal paste...maar alles bij elkaar wat magertjes allemaal. Maar kijkt lekker weg, af en toe wat lekkere jaren 70 muziek en tijdsbeeld ook wel goed neergezet.

ipman-99
geplaatst: 19 oktober 2014, 13:30 uur [permalink]
"Come on, Chris! Fuck me. You're dying to, I know you are.." ... 😜 " !!!

Prachtig Gangster-Drama 😛 !!! 'Blood Ties' is een fantastische Misdaadfilm geworden
met een geweldige cast. Eerst en vooral de setting ... het ademt heerlijk de jaren '70 uit.
Het straatbeeld, kleren, wagens, muziek, ... zijn daar maar enkele voorbeelden van!
De bloedbanden uit de titel zijn die tussen de hardwerkende politieman Frank
(gespeeld door Bill Crudup) en Chris (Clive Owen) een crimineel die terug na langere
periode uit de gevangenis komt ... ! Wat volgt zijn intense en emotionele spanningen
waarbij duidelijk zichtbaar is wat het doet als 2 broers elk een andere richtig aan hun
leven geven (goed en kwaad) !
Een prachtig Gangster-Drama die in de cast meer te bieden heeft dan enkele en alleen
Clive Owen en Bill Crudup. Namen zoals Zoe Saldana, Mila Kunis, Marion Cotillard,
Matthias Schoenaerts en James Caan zijn schitterend gecast om de 2 hoofdrollen
het vuur aan de schenen te leggen.
De film kent heerlijke dialogen en heeft zowel dramatische als aangrijpende momenten.
Het geweld is gedoseerd maar als de moment er is komt deze snoeihard aan.
De bloedband tussen 2 broers staat centraal ... en laat duidelijk de menselijke
gevolgen tonen in dit concept.

avatar van Noodless
geplaatst: 7 december 2014, 21:16 uur [permalink]
Volledig akkoord met mijn voorganger, alleen nog een hogere quotering nl. 8/10

geplaatst: 20 december 2014, 11:12 uur [permalink]
Redelijk goed misdaaddrama met een goede cast waaronder toch wel enkele grote namen zitten;
Clive Owen, Marion Cotillard en James Caan o.a.
Ook onze eigenste Matthias Schoenaerts is van partij, zij het in een wat kleinere maar daarom niet onbelangrijke rol.
De film heeft me zeker niet verveeld, al was het scenario toch voor verbetering vatbaar.
Het verhaal speelt zich af begin jaren '70 en dan is het niet verwonderlijk dat je daarbij de muziek uit die tijd hoort, de soundtrack is bijgevolg wel een pareltje, met o.a. Lou Reed, Cream en The Rubettes.

geplaatst: 2 januari 2015, 18:01 uur [permalink]
Een beetje vreemde film, zeer ouderwets camera werk. Redelijk geacteerd maar niet een echt sterk verhaal. De flestse kleuren moeten de seventies benadrukken maar het resulteerde in matig camera en montage werk. Dat clive owen zich hier voor leende.

avatar van Fryce
geplaatst: 5 januari 2015, 00:36 uur [permalink]
Heerlijke sfeervolle misdaad film met een grandioze soundtrack mooie actie prima spel en verhaal.

avatar van brabusRUS
geplaatst: 9 januari 2015, 18:50 uur [permalink]
Aangename verassing! Wat een ontzettend vette film. Tijdje geleden dat ik zo heb genoten van een film. Vanaf het begin wordt je de film ingezogen. Dit komt omdat het realistisch overkomt en je hebt echt het gevoel dat daar in de 70s zit. Auto's, muziek, kleding, er is overal tot in de details aan gedacht.
Het verhaal deed mij een beetje denken aan We Own the Night, ook zo'n heerlijke film.
Ook de cast was super. Vooral Clive Owen zette een prachtige rol neer als de tough guy Chris.

Ik begrijp alleen niet waarom deze film op IMDb slechts een 6,5 heeft en maar 9,642 stemmen.

avatar van Aapje81
geplaatst: 11 januari 2015, 18:32 uur [permalink]
Prima misdaadfilm die het vooral moet hebben van het uitstekende acteerwerk. Vooral Clive Owen is erg sterk. Maar ook alle bijrollen zijn prima bezet. Enig punt van kritiek is dat de film aan de lange kant is.

Boven gemiddeld.

avatar van nadrin
geplaatst: 13 januari 2015, 19:32 uur [permalink]
Zeer goede en vooral sterke gansterfilm. Met enorm veel heel goede acteurs met als uitschieter James Caan. De rol van Schoenaerts is zeer beperkt en alhoewel hij heel goed acteerd is hij in deze film geen meerwaarde. Maar de film is zeker een aanrader, die de tijd neemt om de kijker in de personages te laten kruipen. Ik vind het dan ook jammer dat er een kwartier is uitgeknipt omdat het publiek in Cannes lauw reageerde. Ook vermeldidwaardig is de goede soundtrack .

avatar van nadrin
geplaatst: 13 januari 2015, 19:33 uur [permalink]
Mijn stem veranderd naar 4

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst: 13 januari 2015, 19:37 uur [permalink]
Het acteerwerk is uitstekend te noemen, acteurs / actrices zijn uitermate goed gecast
en het gebrachte verhaal vond ik zeer spannend om naar te kijken.

Blood Ties (2013) is voor mij dan ook een zeer aangename misdaadfilm geworden.

Zelf zal ik dan ook totaal geen moeite hebben met een herziening.

4 solide sterren van mijn kant.

avatar van cantforgetyou
geplaatst: 23 februari 2015, 11:43 uur [permalink]
Goede misdaad film. Is meestal niet mijn ding, maar ik ben overtuigd. De acteur spelen prima. Zelfs Mila Kunis speelt mooi en ingetogen. Meestal heb ik ook niet zoveel met Clive Owen, maar in deze rol liet hij zich van zijn beste kant zien. Gewoon goed verhaal. Zit mooi in elkaar.

geplaatst: 1 maart 2015, 13:46 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Gewoon een degelijke en redelijke Misdaad / Drama, met wel een ietwat dertien in een dozijn verhaal en ook met vrij voorspelbaar verloop.

Deze film moet het inderdaad vooral hebben van de cast die sterk acteert en dan met name natuurlijk hoofdrolspeler Clive Owen (in de rol van Chris), maar ook James Caan in de rol van de zieke vader Leon van het gezin waarin altijd een wat gespannen sfeer heerst (o.a. te maken met het verleden en de situatie rond Chris en Frank, die gespeeld werd door de ietwat saaie Billy Crudup). De jaren 70-sfeer (zowel visueel en muzikaal) spat van het scherm en is heerlijk om te zien en te horen en "heerlijk" is zeker ook van toepassing op de fraai uitziende Zoe Saldana en in mindere mate op Marion Cotillard. Het verhaal weet te boeien, maar echt spannend wordt het helaas nergens en dat komt mede door het voorspelbare verloop. Ook zit er een beetje actie in, waarbij de scene met de overval op het Café/Bar heerlijk bruut was en ook zonder genade. De film is wel behoorlijk langdradig en het tempo is ook vrij laag, hierdoor is circa twee uren een behoorlijk lange zit. Het einde mocht er wel wezen en vond ik ook best goed.

Al met al gewoon een degelijke en goede film die er vooral uitspringt vanwege de uitstekend spelende cast en het heerlijke jaren 70-sfeertje. Voor de rest is het eigenlijk niet echt bijzonder en is het ook een lange zit. Maar een ruime voldoende is deze film in mijn ogen zeker waard.

geplaatst: 10 maart 2015, 21:47 uur [permalink]
Aardige film over een politie agent die zijn broer opvangt nadat deze uit de gevangenis wordt ontslagen. Het verloop van deze film kent weinig verrassingen en het verhaal heeft iets teveel zijpaden. Centraal staat de rivaliteit tussen de twee broers. Een goeie cast en de uitstekende jaren 70 aankleding samen met de prima soundtrack geeft de film een authentieke look.

avatar van Lv92
geplaatst: 2 april 2015, 17:58 uur [permalink]
Veel bekende gezichten en een waardeloos script. Wat moet je ermee?

avatar van U96
U96
geplaatst: 7 april 2015, 05:01 uur [permalink]
script-verhaal:
super sterk je word meteen in het verhaal meegezogen, soms gaat het traag vooruit maar dat stoort geen moment. 2/2
originaliteit:
de sfeer van de jaren 70 is echt top, schitterend is gewoon perfect voor deze film, alles aan het decor ademt de jaren 70 tot de kleuren van de film toe wat ik heel sterk vind, kwa originaliteit is alles al eerder vertoont in andere gangsterfilms dit is misschien een minpuntje. 1/2
special effecten:
de scene met de overval van het geldtransport is sterk en goed, voor de rest is alles wat een goeie gangsterfilm moet zijn. 1/2
muziek:
klopt volledig is naar mijn gevoel af!!! 2/2
acteerwerk:
heel sterk, maar je verwacht eerlijk niet anders met zo een cast aan topacteurs zelf de rol van Matthias Schoenaerts heel goed!! 2/2

8/10

avatar van Decec
geplaatst: 10 juni 2015, 22:54 uur [permalink]
Een goede drama/misdaad/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Clive Owen, James Caan en
Noah Emmerich...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van ambrosini
geplaatst: 11 juni 2015, 14:47 uur [permalink]
goed film

geplaatst: 19 juli 2015, 14:01 uur [permalink]
Goeie teksten Dedec. Helemaal eens.

avatar van frolunda
geplaatst: 4 oktober 2015, 15:59 uur [permalink]
Opnieuw een geweldige film van Guillaume Canet en de derde op rij die bij mij voor minimaal vier sterren gaat.Blood ties blinkt vooral uit door de sterke rolbezetting,het in mijn ogen perfecte tempo en de goede opbouw.Daarnaast vond regisseur Canet plaatjes draaien schijnbaar vroeger heel leuk want de muziekkeuze is opnieuw erg goed en levert weer een duidelijke meerwaarde op.Wat de acteurs betreft had ik in het begin wat moeite met Clive Owen (hij deed me wel erg denken aan die broer uit 'Everybody loves Raymond) maar toen hij zijn criminele activiteiten wat begon op te voeren was dat gelukkig snel verdwenen.Crudup was ook dik in orde en de bijrollen waren helemaal om van te smullen.Caan deed het goed als vader,Schoenaerts maakte ondanks zijn erg beperkte screentime toch indruk en de rol van de bekende tatoeëerder Mark Mahoney als Louis vond ik persoonlijk erg grappig.En door het uitstekend gecreëerde tijdsbeeld waren ze ook nog stuk voor stuk voorzien van een prachtig uiterlijk.Iets wat nog meer werd benadrukt door het mooie en sfeervolle camerawerk.Dat zelfde geldt eigenlijk voor het verhaal wat goed in elkaar zit en nergens geforceerd overkomt.Oorspronkelijk wou ik bij Blood ties voor vier sterren gaan maar door het fantastisch einde doe ik er nog een halfje bij.Klein meesterwerk.

avatar van pintjebier
geplaatst: 26 februari 2016, 06:28 uur [permalink]
Toen de film die zich in '74 afspeelt begon met een versie van Ace Frehley's New York Groove uit '78 dacht ik ojee.... Gelukkig het enige foutje dat ik kon ontdekken. Prachtige film die in de eerste plaats een familiedrama is.

avatar van Capablanca
geplaatst: 20 mei, 19:17 uur [permalink]
Film die wat mij betreft naarmate hij vorderde aan kracht toenam. In het begin ging het mij iets te veel van incident naar incident.