Blood Ties (2013)

3,31

Frankrijk / Verenigde Staten
Misdaad / Drama
127 minuten / 144 minuten (Cannes)

geregisseerd door Guillaume Canet
met Clive Owen, Billy Crudup en Mila Kunis

Het verhaal speelt zich af in de New Yorkse maffiawereld tijdens de jaren ’70 en volgt twee broers die elk aan de andere kant van de wet staan. De jongste van de twee (Crudup) is een politieagent terwijl de oudste (Owen) net voorwaardelijk is vrijgelaten. Alhoewel de oudste broer alle mogelijke moeite doet om uit zijn vroegere milieu weg te blijven, wordt hij gedwongen naar de onderwereld terug te keren om zijn jongere broer te helpen. Om de zaken nog wat moeilijker te maken is de jongste broer ook nog eens verliefd op de vrouw van een misdadiger die door zijn toedoen achter de tralies zit.

92 BERICHTEN 27 MENINGEN
avatar van mcdaktari

geplaatst: 18 april 2014, 13:17 uur [permalink]
Het is dat ik hier nu lees dat Matthias Schoenaerts de rol van Scarfo speelt, hij kwam me wel heel bekend voor toen ik de film aan het kijken was maar ik kon hem niet thuis brengen. Misschien omdat ik hem niet in deze film verwacht had? In ieder geval doet hij niet onder voor de rest van de cast. Binnenkort komen er weer een paar nieuwe met o.a Tom Hardy, James Gandolfini. Ben benieuwd wat dat gaat worden.

avatar van jeuletaxi
geplaatst: 18 april 2014, 21:36 uur [permalink]
Mooie film die een goede opbouw heeft, en the seventies ademt.
Heb me prima vermaakt, zeker een aanrader.
Openingsnummer van Ace Frehley New York groove natuurlijk top 😉

geplaatst: 19 april 2014, 00:13 uur [permalink]
Een dramatisch, spannend, regelmatig veelzijdig, soms meeslepend, maar ook wat traag misdaadverhaal over de gecompliceerde relatie van twee broers (soort Kaïn en Abel verhaal), waarin bijzonder goed geacteerd werd (Clive Owen was weer eens een keer (vertrouwd) in goede doen). De sfeer van begin jaren zeventig werd treffend weergegeven. Alhoewel het verhaal clichématig overkomt en niet bijzonder origineel was, heb ik er van genoten.

avatar van Brabants
geplaatst: 19 april 2014, 21:10 uur [permalink]
Een soort van verhaal wat we al kennen van "We Own the Night", waar ook hier twee broers op het gebied van de ethiek ieder een kant van de wet kiezen. Het heeft zowel van het genre misdaad als dat van drama beiden net iets te weinig body en hierdoor is de inhoud te summier om de speelduur te rechtvaardigen. Het acteerwerk is zeker niet slecht, ondanks dat de gemoedsbewegingen niet zo diep worden uitgebeeld als het plot daar wel de ruimte voor biedt. Hierdoor lijkt het soms wat slapjes over te komen, terwijl de film vlot start en een sterk einde heeft. De jaren zeventig stijl is mooi vorm gegeven en is daarentegen zeer realistisch van aard.

avatar van Edie
geplaatst: 19 april 2014, 23:12 uur [permalink]
Prima film! Had bijna zomaar een Scorsese film kunnen zijn! Deze film neemt lekker zijn tijd, is soms best spannend maar vooral erg vermakelijk.

Nog net een 4*

geplaatst: 20 april 2014, 02:43 uur [permalink]
troep

avatar van james_cameron
geplaatst: 22 april 2014, 11:12 uur [permalink]
Flinke tegenvaller, dit jaren '70 gangster-epos. Het is een remake van Les Liens Du Sang uit 2008, waarin regisseur Guillaume Canet destijds één van de hoofdrollen speelde. De cast is imposant en de film begint sterk, maar gaandeweg wordt alles steeds ongeloofwaardiger en vlakker. Naar het einde toe is het vervolgens moeilijk om één en ander nog serieus te nemen. Een gemiste kans dus en jammer van het raak getroffen tijdsbeeld en een aantal mooie scenes.

avatar van Norman Mailer
geplaatst: 22 april 2014, 19:30 uur [permalink]

Oke dan!

avatar van Pazmaster
geplaatst: 23 april 2014, 13:59 uur [permalink]
Op zich geen slechte film maar echt origineel is het allemaal niet. Er wordt wel goed gespeeld. 3 sterren

avatar van Zinema
Zinema (crew)
geplaatst: 28 april 2014, 16:37 uur [permalink]
Verhaaltechnische vork.

Enigszins voorspelbaar misdaaddrama dat vooral gered wordt door de aanwezigheid van een sterke cast. Bijster origineel is het allemaal niet, maar e.e.a. weet gelukkig voldoende te vermaken. Er wordt verhaaltechnisch gezien teveel hooi op de vork genomen, hetgeen resulteert in afleidende plotjes. Tegen het einde zakt de film nog verder in. Gelukkig is het eindresultaat onderhoudend genoeg voor een prettige kijkervaring, maar veel houdt het niet over. Matthias Schoenaerts begint hier overigens geslaagd aan zijn overzeese, internationale carrière. Ook voor Guillaume Canet is dit het eventuele begin van een regisseursloopbaan buiten Europa.

Goed.

avatar van sinterklaas
geplaatst: 28 april 2014, 21:40 uur [permalink]
Vanaf 24 juni te koop op dvd! 😄

avatar van popcorn en cola
geplaatst: 4 mei 2014, 00:31 uur [permalink]
Niks nieuws onder de zon is de eerste indruk, maar de wijze waarop deze film is neergezet is toch apart. Prima acteurs, lekker jaren 70 sfeertje, spannend verhaal, gewoon boeiend van begin tot einde.

avatar van Naomi Watts
geplaatst: 4 mei 2014, 13:14 uur [permalink]
Prachtig misdaaddrama die ondanks de genrecliché's toch een behoorlijke film is. Dat komt vooral door het zeer treffend weergegeven tijdsbeeld en is in design en aankleding echt perfect. Verhaaltechnisch wil Canet te veel en is het allemaal net niet. De vormgeving is gewoon zo sterk dat de kijkervaring gewoon heel prettig is, en daar doet een ietwat onevenwichtig script niets aan af. Het gegeven, en de dynamiek tussen de twee broers is aardig, maar niet consequent uitgewerkt. Daar had meer uitgehaald kunnen worden, maar toch een zeer aardige film.

geplaatst: 5 mei 2014, 11:35 uur [permalink]
Prima misdaad drama met een thema dat we al vaker hebben gezien dus eigenlijk niet nieuws onder de zon maar toch kon de film me ruim twee uur erg boeien en heb ik me goed vermaakt met dit verhaal. Ook de setting van de jaren '70 was mooi in beeld gebracht en daar boven op een werkelijk prachtige soundtrack met veel mooie liedjes uit die tijd. Ook de cast was om te smullen , Clive Owen en Billy Crudup zijn goed gecast als de twee totaal verschillende broers en voor het vrouwelijke schoon is ook gezorgd namelijk Marion Cotillard , Mila Kunis en Zoe Saldana. Verder ook nog rollen van good old James Caan en Noah Emmerich ( "The Americans" ).

geplaatst: 6 mei 2014, 22:53 uur [permalink]
Klote film

avatar van Willy Wartaal
geplaatst: 8 mei 2014, 00:08 uur [permalink]
Kraaikamp schreef:
Klote film

Ja hier hebben we wat aan, en je eerste bericht op de site nog wel, dat belooft veel goeds. 👍

Ben zelf ook geen man van de a4'tjes tekst maar om met één woord te zeggen wat je van een film vindt slaat nergens op, zeg dan gewoon niets. Hetzelfde geldt voor Polat Alemdar.

De film ziet er prima uit, er is met veel zorg en aandacht een tijdsbeeld gecreëerd. De film heeft een prettige cast en audiovisueel ook dik in orde, toch? Ja, het scenario laat hier en daar wat aan de wensen over en de nodige cliches zijn ook volop vertegenwoordigd maar dit lijkt me niet zo storend dat je het ''klote'' of ''troep'' zou kunnen noemen.

avatar van Filmkriebel
geplaatst: 8 mei 2014, 23:20 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De eerste Amerikaanse film van Canet is meer een drama dan een misdaadfilm en gaat over de ambiguë relatie tussen twee broers, de één flik en de ander een onverbeterlijke crimineel. Hoe tegengesteld hun levens ook zijn, het is steeds de familiale band en de broederliefde die het haalt. De film speelt zich af in de seventies en ziet er ook heel erg seventies uit voor de rest. Geen oververzadigde kleuren, een passende soundtrack en veel oldtimers. Het decor is onberispelijk.

Het is allemaal voorspelbaar en het einde leek me een slecht aftreksel van de finale in Carlito's Way. Rennen richting de trein je weet wel . Het moet echter gezegd worden : de film verveelt nergens en vult makkelijk de volle twee uur mede door een sterk opgebouwd script. Maar Clive Owen kan geen kleur geven aan zijn karikaturale personage; als crimineel vind ik hem niet echt overtuigend. Ben ook absoluut geen fan van Owen. De tegenvallend vertolkte personages zijn trouwens symptomatisch aan deze film. Crudup en Zoe Saldanha vond ik dan nog het best zitten in hun rollen.

Sommige nutteloze rolinvullingen ook. Dan heb ik het over Lili Taylor als de zus, die gerust uit de film kon geschrapt worden, over Mila Kunis, die eveneens niet meer meespeelt vanaf een bepaald moment, en Schoenaerts, die gecast is omdat hij zo hard zijn best heeft gedaan om te netwerken in het filmmilieu dat hij dan toch een shit-rolletje heeft gekregen want zijn amper 10 minuten screentime en 4 scènes (waarbij je in twee ervan voortdurend zijn rug ziet) stellen niks voor. Fans van Schoenaerts zullen denk ik nogal ontgoocheld zijn.

geplaatst: 10 mei 2014, 13:29 uur [permalink]
Weinig mis met deze film. Buiten dat we het allemaal al vaker en beter hebben gezien.
Crudup is toch wel een onderschat acteur.

geplaatst: 24 mei 2014, 08:53 uur [permalink]
Heerlijke misdaadfilm om naar te kijken.
Verwacht geen keiharde actie spectakel maar je krijgt als kijker wel een sterk verhaal en puik acteerwerk gedurende dikke twee uur.
De karakters zijn fantastisch neergezet.
Sfeervolle beelden en soundtrack.
Het is eigenlijk of je naar een HBO serie zit te kijken.
"Blood Ties" zit barstensvol kwaliteit en een uitstekende cast.
Clive Owen in een van zijn betere rollen.

avatar van vranque
geplaatst: 25 mei 2014, 20:44 uur [permalink]
Wordt een beetje moe van het soort opmerkingen. als voorspelbaarheid en cliche's
Gewoon heel erg goed. En waarom? Pluk maar wat uit de vorige opmerkingen her en der,

avatar van hutsekluts
geplaatst: 26 mei 2014, 19:27 uur [permalink]
De film doet z'n titel eer aan. De bloedband maakt het kennelijk mogelijk om over een aantal lastige dilemma's heen te stappen. Dat de familieband tegen een stootje -zeg maar gerust STOOT- kan wordt bijzonder goed uitgewerkt. Sterke rollen in dit wat naargeestige realistische misdaaddrama.

avatar van Cleanshot
geplaatst: 28 mei 2014, 10:33 uur [permalink]
Redelijke misdaadfilm met daarin de haat/liefde verhouding tussen 2 broers allebei zich bevindend aan een kant van de wet.

avatar van joey1973
geplaatst: 3 juni 2014, 15:27 uur [permalink]
Geweldig goede 70's sfeer neergezet, goed acteerwerk, maar het verhaal wist me maar niet te boeien.....

avatar van LPereboom
geplaatst: 22 juni 2014, 23:41 uur [permalink]
Goede misdaadfilm met daarin een leuke 70's sfeer vind ik persoonlijk, de cast is mooi uitgebreid en die doen het allemaal prima, de personages zijn goed uitgewerkt en er zit toch wel een goed verhaal in, misschien niet het meest originele maar het kon me toch bekoren!

avatar van blurp194
geplaatst: 23 juni 2014, 01:47 uur [permalink]
Leuk tijdsbeeld.

Als je wat met die periode hebt dan. En er moet wel gezegd dat de soundtrack erg op safe speelt. Voor een mooie cast is ook gezorgd. Jammer alleen dat het verhaal zo flauw is, dat er nogal wat ongeloofwaardigheden in sluipen en dat het einde wat sentimenteel en voorspelbaar is. De interactie tussen de broertjes overtuigt me niet echt, de paar scenes die ze samen hebben zijn niet echt de sterkste.

Nogal wat genrecliches inderdaad, maar een daarvan ontbreekt vrij opvallend - het 'you have the right to an attorney'. Dat was echt al ingevoerd in 1974 waar de film begint. Heeft het kennelijk niet gered in de remake en verplaatsing naar Amerika.

Overigens goed opletten, Mila Kunis, Zoe Saldana en Marion Cotillard lijken zeker niet sprekend op elkaar, maar ik vergiste me toch een keer of wat.

avatar van Leo1954
geplaatst: 24 juni 2014, 00:31 uur [permalink]
Simpel gegeven en ook een simpele film. Nou hoeft dat niet zo erg te zijn, maar de film raakte me aan geen kant. Geef de waardering nog voornamelijk voor de sfeer en de auto's uit die tijd. Maar ook dat kwam niet over. Een misser, een ellenlange misser.

geplaatst: 28 juni 2014, 23:15 uur [permalink]
Willy Wartaal schreef:

Die reacties met 1 of 2 woorden kunnen net zo goed gewist worden door de moderator. Zonder onderbouwing kunnen we er weinig mee. Je kan ook zeggen 'Leuk hoor'. Maar daar komen we ook niet verder mee.

geplaatst: 28 juni 2014, 23:17 uur [permalink]
Film met een noir-sweempje. Er zit iets zwaars en uitzichtloos in. Moet je van houden.

avatar van mixmaster
geplaatst: 29 juni 2014, 13:01 uur [permalink]
mooie settings, en puik acteerwerk , de muziek is ook geweldig.

er had wel wat meer actie in gemogen, toch is dit een film die me van begin tot eind aan de buis gekluisterd heeft.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst: 2 juli 2014, 21:37 uur [permalink]
mixmaster schreef:
mooie settings, en puik acteerwerk , de muziek is ook geweldig.

Helemaal niks aan toe te voegen.