À Bout Portant (2010)

Frankrijk
Thriller / Actie

geregisseerd door Fred Cavayé
met Gilles Lellouche, Roschdy Zem en Gérard Lanvin

Het gaat Samuel en Nadia voor de wind: hij wordt weldra verpleger en zij verwacht haar eerste kind. Maar alles verandert wanneer Nadia ontvoerd wordt onder de ogen van Samuel. Als hij de volgende ochtend wakker wordt gaat z’n mobieltje over: hij heeft drie uur de tijd om een man die onder politiebewaking staat uit het ziekenhuis waar hij werkt te bevrijden. Het lot van Samuel is vanaf dat moment verbonden met dat van Sartet, een onderwereldfiguur die door het hele politieapparaat gezocht wordt. Als hij z’n vrouw levend wil terugzien zal Samuel snel moeten handelen...

avatar van Nijmegen
Lekkere actiefilm, had echt lekker de vaart en actie van de bourne-trilogie te pakken.

toppertje

avatar van opa-ben
Goeie film! Aanrader wat mij betreft.
het gaat allemaal lekker vlot, strakke verhaallijn en sterk geacteerd over het algemeen.
Kijken maar!!

avatar van nightbreed
80 minuten durende adrenalinestoot. Het is allemaal behoorlijk over the top en daardoor niet al te geloofwaardig, maar dat mag de pret niet drukken. Wel had ik het liever iets subtieler en daarmee dus ook wat geloofwaardiger gezien, maarja dat kun je van de meeste popcornfilms zeggen.

orbit
Prima thriller, ondanks dat het een beetje cliché is allemaal.. je blijft er iedere minuut bij en een pleidooi voor korte films. Voor deze speelduur namelijk erg prettig kijken, lelijke Franse koppen ook allemaal.

avatar van oemoemenoe
Heel goede actie door waanzinnige Franse cast .
Film begint romantisch maar gaat over in een vloeiend actiespektakel wat overtuigd.
Aanrader/

avatar van Decec
Een goede actie/misdaad/thriller film...
Echt een spannend verhaal...
Wat een corrupte agenten...
Uitstekend acteerwerk...
Perfect achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...
Perfect zo Franse film...
Prima regisseur Fred Cavayé...
Zeker aanrader...

avatar van david bohm
Fijne Franse achtervolgingsfilm met een uitstekend verhaal en cast wat resulteert in een spannend geheel. Aangename verrassing zo op een regenachtige middag.

avatar van Rodger
goeie snelle vlotte actie,.. die perfect op elkaar volgt..
3.5**

redelijk
meer aktie dan spanning

Goede actie en eind goed al goed.

avatar van frolunda
Kort maar zeer krachtig;Prima film.

avatar van jipt
13 in een dozijn onzin wat ik allemaal al wel eens eerder heb gezien. Ach het verveelde tenminste niet, maar ben het morgen weer vergeten. 3*tje

avatar van kalehein
Goh... Fransozen kunnen ook goede films maken!

avatar van hoffhaan
Lekkere actie thriller. Van 5 kwartier, dat had iets langer gemogen. 3.5

avatar van supadragon8
Vlotte leuke film, orgineel verhaal - zeker een aanrader

avatar van sinterklaas
Redelijke achtervolgingsthriller dat wel op de automatische piloot gaat en waarvan het plot al telkenmale is gebruikt. Maargoed, ik heb me er nog wel mee kunnen vermaken. De achtervolgingen zijn weer spannend en het hele samenzweringspel ook. Met daartussendoor nog een paar actiemomentjes en aardig acteerwerk. Prima niemendalletje.

avatar van mikey
Videotheekmeisje gaf me de verkeerde point blank mee, dan zie je ook weer wat anders. Hele vlotte en tamelijk spannende ... achtervolgingsthriller dus

avatar van popcorn en cola
Prima film van Franse bodem waar flink de vaart in zit. Veel aktie, leuk verhaal(tje) en duurt niet te lang. Aanrader.

avatar van dvdfreak123
Niets vernieuwend of speciaal gewoon een zeer degelijke actiethriller. 3.5

Uitstekende film waarin een verpleger betrokken raakt bij een corruptie-zaak als hij het leven van een man redt. Een simpel maar doeltreffend plot. Realistisch in beeld gebracht en de film heeft een rap tempo waardoor de spanning er goed in blijft. Redelijk gewelddadig en een aantal goeie achtervolgings-scenes.

geweldige film heerlijk Frans

avatar van flaphead
redelijke politie-actie. wellicht ben ik door het zien van vele crime-serie een beetje verwend, waardoor deze categorie films me niet echt meer kunnen pakken. het zit allemaal prima in elkaar qua acteerwerk, actie, vaart en verhaaltje, maar echt meeslepend, schokkend of verfrissend is het niet. wat dat betreft is de duur van 75 minuten een voordeel, zodat het een prima behapbaar tussendoortje is. jammer van het clichematige 'we-zijn-weer-allemaal-zo-vrolijk-met-zijn-allen-einde', brr.

avatar van Dying Rose
Deze film heeft me aangenaam verrast. Leuke actiescènes en een verhaal dat nog wel kan boeien, maken de film A Bout Portant zeker een kijkje waard.

Gilles Lellouche is een prima acteur die de film weet te dragen. Ook Elena Anaya is zeker een goede keuze, hoewel ik het niet had verwacht dat ze in deze film zou mee spelen. Ik moest dan ook nog eens zien om er zeker van te zijn dat zij het was. Roschdy Zem (Sartet) heeft als acteur een leuke uitstraling. Met hem kan je verschillende kanten op en het is dan ook gemakkelijk om die verschillende personages te laten spelen.

Het verhaal an sich is niet schitterend, een dertien in een dozijn. Maar de film weet de kijker zeker niet te vervelen. Dit komt mede door de toffe kronkelingen in het verhaal die de film een nieuwe dimensie geven. Zoals de corrupte politiemannen die schijnbaar een tweede agenda hadden. Zulke dingen geven een film wel een leuker tintje. Voor de rest stak de film ook goed ineen; de acteurs irriteren niet, het verhaal brengt iets extra dan de typische verhaallijnen die we reeds kennen én er is de aanwezigheid van enkele scènes die de film naar een hoger niveau tillen. Met name de achtervolgingsscène (alleen al van al dat geloop, ga je toch dood, no guns needed ) en de scène in het politiebureau sprongen er wijd uit. Nog nooit zag je zoveel volk in een politiegebouw. Tof tof!

Diepte is natuurlijk een element dat hier totaal afwezig was, maar dat is geen storende factor. In dit soort film is het niet nodig om echt in een personage te kunnen kijken, te weten wat zijn verhaal is. Je ‘belandt’ mee in hun avontuur (of zeg maar nachtmerrie) waar ze moeten vechten voor hun leven. Who cares hoe hun personage in elkaar zit. Diepte in de personages is echt het laatste waar je naar zoekt hier.

Een 3.5* voor de film die me goed heeft kunnen vermaken.

Actiefilm die wat het plot betreft enige gelijkenis vertoont met Fred Cavayé's beloftevol filmdebuut ("Pour Elle") maar veel harder uitvalt en een aan het onwaarschijnlijke grenzend verloop kent.
Een sterke cast, maar Cavayé zal niet één van mijn favoriete regisseurs worden.

avatar van Shinobi
Actiefilm voor tussendoor.

Qua verhaal is het zo simpel mogelijk gehouden, je zou kunnen spreken van dertien in een dozijn. Maar dat deert niet, omdat de film letterlijk aan je voorbij raast. Wel zitten er aantal kleine plotgaten in en de film vertoont enkele kuren van onlogica. Daarnaast vind ik hoofdrolspeler Gilles Lellouche niet echt geschikt voor zijn rol.

Gelukkig zit het met de nodige actie wel goed. Door de korte speelduur zit er een snelle pacing in, wat de film ten goede komt. Er zitten een paar fijne actie- en achtervolgingsscènes in, met name de achtervolging in het metrostation was erg nice.

Al met al best een aardige film voor als je even niks te doen hebt.

3,0 Sterren.

avatar van Brabants
Bloedstollende thriller die qua verhaal in eenvoud toch zeer solide in mekaar zit. Er wordt een degelijke thriller voorgeschoteld met een aantal fraaie actiescènes, zonder dat dit bombastische aanvoelt. De film kent genoeg vaart en spanning waardoor het voortdurend de aandacht weet vast te houden. De cast speelt overtuigend en al met al een geslaagde Franse film.

avatar van Boenga
Degelijk, maar zeker een stap achteruit in vergelijking met Pour Elle.
De ongeloofwaardigheden stapelen zich op, Cavayé laat z'n personages voortdurend de realiteit overtreffen. De US-invloeden zijn hier sterk aanwezig, en dat is jammer, want net daar staan veel Franse en andere Europese regisseurs boven hun Amerikaanse collega's.
Fijne acteurs, en de metro-scene is zeker heel knap.

't Is degelijk, 't is zelfs goed, maar Pour Elle staat twee trappen hoger.

avatar van leatherhead
Degelijk actie vehikel.

Initieel was ik bang voor een Taken-esque bedoening; de synopsis heeft er wat van weg, ook de poster heeft het kennelijk moeten ontgelden. Maar gelukkig is dit niet van eenzelfde allooi. Al is À Bout Portant uiteindelijk ook verre van kwalitatief genoeg om van een hoogvlieger te kunnen spreken.

Het zijn vooral de acteurs die de film - tot op zekere hoogte althans - laten werken. De hoofdpersoon is een klungelaar eerste klas, stuk leuker dan de zoveelste klinische one man army, die 'toevallig' vroeger bij de CIA zat en 'toevallig' Krav Maga en legio andere vechtsporten beheerst. De rest van de cast doet vooral z'n ding, al was Anaya wel een (aangename) verrassing. Verder natuurlijk veel ongeschoren louche figuren, en norse blikken.

Uiteraard is het allemaal verre van geloofwaardig; de ene toevalligheid volgt de ander op, maar ach, wat wil je ook. De immer flagrante clichés waren ook van de partij, en als kersje op de ietwat té zoete taart natuurlijk ook de obligate eindscène. Gelukkig kon Cavayé incalculeren dat een langere speelduur funest zou zijn geweest, de 84 minuutjes volstonden namelijk prima.

Veel te doorsnee om hoog uit te vallen natuurlijk, maar op zich heb ik me niet verveeld. Degelijk in elkaar gezet, maar weinig opvallend actiefilmpje. 2,5*.

avatar van Tiany
Spannende film met een boeiend verhaal.
Wat lijkt die Gilles Lellouche sterk op Liam Neeson, vind ik

avatar van Left4Dead
Gilles Lellouche mag hier de koppositie weer innemen, en dat kan de man aardig goed. De film zelf is redelijk te noemen, Samuel zijn vrouw is ontvoerd en hij moet ervoor zorgen dat een crimineel kan ontsnappen uit het ziekenhuis waar hij werkt. Dan pas ziet hij zijn zwangere vrouw terug.

Een vlotte actiefilm waarin alles weer kan, over de top and beyond. Wat bekende koppen die best aardig acteerwerk laten zien. Verhaaltechnisch valt er niets te vertellen aangezien het alleen maar rennen en rennen is, om van originaliteit al helemaal maar niets te spreken. Vermaak voor een leeg hoofd.

3**: 6,5/10

avatar van notsub
De volle speeltijd zit vol met actie en sensatie en dat is af en toe gewoon erg lekker, zoals bijvoorbeeld op een vrijdagavond na een hectische werkweek. Qua verhaal raakt het al snel los van de werkelijkheid, maar dat maakt het juist zo erg leuk. De achtervolgingen volgen elkaar snel op en verder zit de film vol met veel grimmige koppen. Dit is typisch een actiefilm zoals die bedoeld zijn, gewoon even doorknallen.

avatar van hannes64
De remake Point Blank met Frank Grillo en Anthony Mackie is nu te zien op netflix.
Kijk em `s en vergelijk.
Ik vond `t wel een goeie remake maar, de originele blijft voor mij een topper.