Largo Winch (2008)

Alternatieve titels: The Heir Apparent: Largo Winch | Largo Winch: Deadly Revenge

Frankrijk / België
Avontuur / Thriller

geregisseerd door Jérôme Salle
met Tomer Sisley, Kristin Scott Thomas en Karel Roden

Als ontdekt wordt dat aandeelhouder Nerio Winch vermoord is, moeten er vele vragen beantwoord worden. Wie zal zijn grote vermogen erven? Hij had geen familie en toch leidt alles ertoe dat de erfenis de reden is van zijn dood. Niemand had echter gerekend op het grote geheim van Nerio: een geadopteerde zoon die zijn tijd doorbrengt in een Bosnisch weeshuis, een zekere Largo Winch. Largo beweert dat hij onschuldig is.

avatar van Decec
Goede film en goed verhaal

avatar van Aapje81
Redelijk onderhoudend maar een erg warrig en nietszeggend verhaal. Het acteerwerk was ok en hier en daar was de actie ook te pruimen maar alles bijelkaar maakte dit weinig indruk.

avatar van MovieHolic
mnrk schreef:
Een prima verfilming van de stripboeken.

Het gebruiken van de verschillende talen is perfect gedaan in deze film en komt goed over (mensen in Kroatie spreken gewoon hun eigen taal).

Ook de rol van Tomer Sisley als Largo Winch was in orde, hij zag er net zo uit als in de stripboeken, een beetje onverzorgd maar toch net dat beetje klasse.

Laten we hopen op een net zo prima deel 2.

amen

Ik vind het toch wel leuk dat films en strips soms samen gaan, hopelijk komt hierdoor ook weereens een opleving voor strips, een fenomeen dat helaas al jaren tanenden is, en door stripverfilming ook de nieuwe generatie weer eens de interesse zal opwekken hiervoor.

zeer goede film, wel moeilijk verhaal maar dat maakt deze film ook goed. hele mooie omgevingen waar het gefilmt wordt waardoor de film nog aantrekkelijker wordt. en het verhaal zit prima in elkaar. Kijk heerlijk weg!

*5 sterreties

avatar van movie fan
zeer goede film , was altijd al fan van de stripreeks , ik hoopte dat deze film het niet ging verpesten . maar dat deed het helemaal niet . zeer goede film , hopelijk maken ze deel 2 net zo goed als deze .

avatar van DiKKe_OsCaR
Slap verhaal, wat een beetje warrig overkomt. Maar dat zie ik vaker bij Franse films. Normaal waardeer ik dat juist erg (zeker bij de wat snellere Franse films zoals Banlieue 13), maar deze keer irriteerde het me.

De beelden spraken me wel weer erg aan in deze film. Lekker licht en mooie kleuren. Ik kreeg spontaan heimwee naar mijn vakantie in Kroatië van vorig jaar (ik heb nog nooit een zee gezien met zulke mooie kleuren).

Kleine kanttekening: ik ken de stripreeks van Largo Winch niet.

avatar van Nastaroth
God wat een vermakelijke film komt toch wel in de top 10 te staan.

Echt een topfilm, met sterke plotwendingen.
Vreemd dat deze niet luchterbaarder is!

Matig filmpje. slap verhaal, slecht uitgewerkt. etc. maar wel mooie beelden, uitgekeken en das ook wat waard

avatar van Picker
Vond het ook een matige film. Ontelbaar veel plotwendingen wat het redelijk ongeloofwaardig maakt allemaal.
Wel mooie beelden inderdaad.

avatar van Nohands
Mooi film, aardig verhaal, schitterende beelden en omgevingen en aktie, en de hoofdrolspeler Tomer Sisley is een man met charisma, ik hoop nog veel films met deze man te mogen zien in de toekomst!!

Tarkus schreef:
Ben altijd een liefhebber geweest van de stripreeks, waar deze film op is gebaseerd.
En ik ben ook heel blij dat men in deze film de verhaallijn van de strip heeft gevolgd, en ben dus zeer tevreden over de prent.
Goede vertolkingen, door over het algemeen voor mijn onbekende acteurs en actrices, op Kristin Scott Thomas na kende ik geen enkele naam uit de cast.
Verder prachtige locaties en decors, zelfs het adembenemende dakterras uit de strip, is ook hier aanwezig.
En, proficiat voor de makers, dat men iedere nationaliteit zijn eigen taal laat spreken, het maakt het allemaal des te geloofwaardiger.
Kortom, een van de betere filmen die is gebaseerd op een Belgisch stripverhaal.

Naar aanleiding van het verschijnen van deel II heb ik dit eerste deel nog eens bekeken, ditmaal ook op BD.
Ik heb niets toe te voegen aan mijn eerdere commentaar, alleen dat de film, zoals velen filmen trouwens, op het BD schijfje nog beter overkomt, zowel beeld als geluid zijn prachtig.

Beter dan de 2de film.

avatar van Zeriel
Vrij standaard film. Wist me maar matig te boeien. Vrij voorspelbare plotwendingen, die soms aardig verpakt zijn en soms wat cliché-matig aandoen. Ik vond vooral het personage van Largo Winch wat zwak uitgewerkt, niet erg overtuigend wat ie allemaal doet.

Een rasechte actiefilm, onderhoudend, afwisselend, stijlvol, spannend, vol met corruptie, brute gevechten, halsbrekende stunts en gewapende conflicten, gebaseerd op een Franse stripverhalenreeks. Een goed en sterk verhaal en een geloofwaardige Tomer Sisley (met de nodige flair) als actieheld. Hem had ik niet eerder zien spelen. Dat er in vier talen gesproken wordt vind ik, vooral voor een Franse film, een groot bijkomend voordeel. Deze actiefilm doet zeker niet onder voor een makelij van Hollywood.

avatar van Sergio Leone
Volgt deze film het verhaal van de strip 'De erfgenaam' of lijkt dit enkel zo?

Sergio Leone schreef:
Volgt deze film het verhaal van de strip 'De erfgenaam' of lijkt dit enkel zo?

Dat denk ik wel. De term De erfgenaam komt overeen met de kern van het verhaal van de twee films en de strips zijn geschreven door Jean Van Hamme en Phillippe Francq.

avatar van DDT
DDT
Gisteren beginnen kijken met het gedacht simpel filmke gewoon om een avondje te vullen.Maar hij was beter dan ik verwacht had.

avatar van westsaid013
aardige film, mooi gefilmd en leuke lijn in deze film. Ga nu deel 2 kijken

3.5

avatar van Masterbrain
Gaat nog net mee voor een 3.5je

avatar van Fryce
Heerlijke film. Kunnen die fransen prima. Heb er van genoten. Film had een prettig ritme, had iets meer actie in gemogen, verder weinig op aan te merken.

avatar van petervp
Zeer goede film voor mij een 4*

Largo Winch is een best wel aardig geslaagde actiefilm. Het verhaal zit goed in elkaar, en is in tegenstelling tot soortgelijke Amerikaanse actiefilms ook weer niet té ongeloofwaardig. Ik had op dat vlak wel enkele bedenkingen, zoals het de beginscène, waarbij - o toeval - een gereid meisje een spionne blijkt te zijn. Ook de sprong van de rots en het overleven ervan is al iets te Amerikaans . Anderzijds is en blijft Largo een soort superheld en neem je bepaalde scènes er maar bij. Ik vond het best wel ontspannend vermaak, maar als je denkt een andere film mogelijk leuker te vinden, aarzel niet om hem ook een blik te gunnen.

avatar van wrist
Aardige film met hier en daar een Bond trekje. Zo is er ergens in het verhaal een Miss Pennywinkle ( klinkt als Miss Moneypenny ) en zit er in de achtergrondmuziek een Bondachtige stijl. Ik heb me vermaakt, al was het einde wel iets te gemakkelijk gekozen.

avatar van Atheistus
Decec schreef:
Goede film en goed verhaal

Hahaha. WTF het is een heel dun verhaaltje en nog slecht gebracht ook.

avatar van Sergio Leone
Matig.

Door middel van flashbacks wil men het simpele verhaal wat opsmukken, maar daar gaat men hopeloos de fout in. Meer dan eens last men na een hoop onthullingen een "pauze" in waarin alles nog een keertje herhaald wordt aan een onwetend personage.
Het logische gevolg daarvan is dat de flow niet goed zit en zowat alles onevenwichtig aanvoelt.

Tomer Sisley is uiterlijk niet meteen de Largo Winch van de strips, maar doet het niet geheel onaardig. De drie talen die hij onder de knie heeft - Engels, Frans en Kroatisch(?) - is een dik pluspunt.
De rest van de cast is wat wisselvallig. Van Kristin Scott Thomas mag men het meeste verwachten, maar zij is niet echt goed.

De regisseur van dienst speelt leentjebuur van de Bournefilms, zeker ook wat betreft visuele aanpak: de actiescènes zijn rommelig gefilmd, zelfs tijdens rustige scènes is het camerawerk vaak nerveus.
De meeste punten worden gesprokkeld door de locaties, die samen met de verschillende talen voor een internationaal gevoel zorgen.

avatar van jordybeukeboom
Vermakelijke James Bond/Bourne-light

Visueel, budgettair en productietechnisch zeer verzorgde film

Het acteren is wisselend. Sisley speelt wel erg onderkoeld/droog, maar dit past ook goed bij het personage Largo. Scott Thomas is een goede cast en geeft de film wat meer allure.

Het verhaal is erg dun en wordt dan ook nog eens te uitleggerig verteld. De vele wendingen en toevalligheden moeten we maar voor lief nemen.

Al met al een stijlvolle film, weinig origineel maar door het vermaak en de fraaie productie zeker het bekijken waard

Aardige film waarin een man een vermogen erft als zijn adoptie-vader komt te overlijden. Een verhaal met flink wat plotwendingen, die het er niet altijd beter op maken. Onderhoudend is het wel en het ziet er allemaal ook goed uit. Genoeg actie en mooie locaties. Met gemak 3.0 sterren.

avatar van Left4Dead
Prima vermaak maar op punten erg ongeloofwaardig en op andere juist weer voorspelbaar.
Chronologisch schiet de film zichzelf aardig in de voet maar des al niet te min is er erg veel vermaak uit de vlotte actie te halen. Met een leuk maar mager script, een regisseur die zijn best doet en redelijk acteerwerk sleept het een voldoende binnen. Op bepaalde momenten leek het wel meer op reclame dan een film, storend tot super irritant.

Nu voor de derde keer gezien en het blijft leuk, niet meer maar ook niet minder.
3** een 6.5 op 10.

Binnenkort ook deel twee weer eens herhalen.

avatar van hoffhaan
Vlot vermaak van deze actie thriller. Het is een James Bond achtige film, die lekker wegkijkt. 3.5

Vlotte en actievolle film met een bedroevend slecht script, matige cast en slappe hoordrolspeler. Het vrij hoge tempo weet de film niet te redden, het script springt van de hak op de tak en is veelal onlogisch. Sisley heeft geen charisma en kan de film niet dragen. Hong Kong is als setting soms nog wel aardig, maar dat is het dan ook wel.