• 8.227.392 stemmen

Les Poupées Russes (2005)

Romantiek / Komedie | 125 minuten

Met onder meer: Romain Duris, Kelly Reilly en Cécile de France

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 13 oktober 2005

Over Les Poupées Russes

Vervolg op L'Auberge Espagnole, waarin de vrienden Xavier, William, Wendy, Martine en Isabelle, vijf jaar na hun zomer in Barcelona, weer bij elkaar komen. Dit ter gelegenheid van de bruiloft van William met een Russische dame, die gehouden zal worden in Sint-Petersburg.

image

avatar van zeemeermin

zeemeermin

Goede film, staat eigenlijk los van zijn voorganger (ik zie dit verhaal niet als een gevolg). Wat ik wel erg jammer vind is dat het karakter van Wendy zodanig was omgegooid dat het een nieuw personage was geworden.

avatar van Mads Smikkelsen

Mads Smikkelsen

Leuke/goeie/mooie film, het tempo lag niet superhoog maar ik vond dat geen bezwaar.

Hankieh

Als goed is heb ik deze morgen in bezit

Hankieh

Zeer leuk vervolg, iets minder dan de eerste maar zeker leuk!

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Toch minder dan het eerste gedeelte. Er wordt nog wel gespeeld met de culturen en ook visueel heeft de film z'n goeie momenten. Maar de toon van de film is hier eerder een filosofisch gedoe rond romantiek. En dat begint net niet te vervelen. Veel scènes maken het wel goed en er zit nog wel humor in. Maar toch met de nodige herhalingen uit deel 1. Ik heb er van genoten, maar een topper zal het nooit worden.

avatar van triqo

triqo

Ik vond deze zeker niet minder dan het eerste.

Eigenlijk vind ik er qua niveau weinig verschil inzitten behalve dan dat ik de muziek hier een stuk beter vind dan in de 1e film.

Genoten iig!

avatar van jikamajoja

jikamajoja

Les Poupées Russes is grappig zonder plat te zijn, romantisch zonder zoetsappig en sexy zonder vulgair. De zoete pijn van opgroeien en loslaten, van herinneringen en verbroken liefdes. Dit alles lijkt te horen bij het leven van een dertiger.

avatar van RedVelvet

RedVelvet

Ik vond het wel een vermakelijke film.

Heel mooi hoe er een vergelijking wordt gemaakt tussen het vinden van de ware liefde en een matroejska(Welk popje blijft over?).Het gaat dan ook om de zoektocht(obsessie) naar de perfecte liefde, de ware.

Visueel is het super.Leuk hoe Klapisch weer een fijne filmtechniek zoals split-screen toepast.Ook krijg je af en toe het gevoel dat het een beetje homevideo-achtig is gefilmd, er wordt bijvoorbeeld heel overdreven ingezoomd.

Deel 1, als ik het zo mag noemen, heb ik nog niet gezien.Ga kijken of ik die nog ergens kan bestellen.

Hankieh

Vanavond dus op tv. Ik heb hem zelf al gezien maar ga hem misschien wel kijken.

Ik zou iedereen aanraden deze te kijken. Mocht je het eerste deel nog niet gezien hebben kun je die misschien beter eerst kijken, alhoewel dit deel sowieso wel leuk zal zijn.

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Het lijkt mij idd nog veel leuker en interessanter als je "L'Auberge Espagnole" al hebt gezien vóórdat je deze gaat kijken. Gelukkig had ik die al gezien. Ik wou hem eigenlijk nog een keertje kijken voordat "Les Poupées Russes" op TV komt vanavond, maar dat gaat niet meer lukken. Ik hoop wel dat hetzelfde lekkere Europudding-sfeertje uit deel 1 ook weer in deze film zit! We gaan het vanavond zien!

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Hij miste toch een klein beetje het lekkere Europudding-sfeertje uit "L'Auberge Espagnole", maarja, die speelde dan ook in Barcelona, met allemaal uitwisselingsstudenten uit verschillende Europese landen.

Maar qua muziek, montage, cinematografie en sound-editing doet "Les Poupées Russes" zeker niet onder voor zijn voorganger.

In deze film óók een aanzienlijk grotere rol voor Audrey Tautou als Martine, toch wel een beetje een favoriet van mij uiteraard.

En óók erg leuk dat Xavier en Wendy uiteindelijk bij elkaar blijven, ik vond ze in deel 1 al bij elkaar passen!

avatar van ILDIB

ILDIB

pff, auberge vond ik leuk, maar dit was gewoon een langdradige zeurpartij van xavier...

Had niet langer dan 90 min mogen duren, dan was de boodschap ook wel overgekomen.

avatar van blurp194

blurp194

Alweer een film die bewijst dat het "tweede deel" altijd minder is. L'Auberge Espagnole was geniaal, maar deze film mist daar toch een heleboel steken aan - hier ontbreekt het spontane, het nieuwe. Wat er overblijft is wel de snelle montage (met foutjes, ook, deze keer), de aardige muziek, de mooie beelden. Maar, dat versterkt bij mij wel het gevoel: dit trucje kenden we al, wat heeft deze film nog te brengen?

Dan, Romain Duris heeft zo'n kop die aan de ene kant misschien 'markant' genoemd kan worden, maar ook snel irriteert. Dat doet het bij mij - hij is echt te vaak in beeld, wat mij betreft. Audrey Tautou had dan wel wat vaker te zien mogen zijn, haar kan ik stukken beter hebben

Nog steeds best een leuke film, maar geen uitschieter zoals Auberge was.

avatar van vcrrr

vcrrr

Het einde is heel aaridg! Jammer genoeg is de kans groot dat je ergens tussen begin en einde in slaap sukkelt...

gauke

De problematiek uit L'Auberge Espagnole' is in grote lijnen hetzelfde gebleven, ook al zijn de personages geen student meer. Hetzelfde geldt voor de zoektocht naar de grote liefde. Voor een speelduur van 125 minuten heeft de film te weinig inhoud (te veel herhalingen) en het gaat ten koste van de frisheid. De cast speelt uitstekend en de filmbeelden zijn goed geschoten.

avatar van jippie2010

jippie2010

gauke schreef:

helemaal mee eens

avatar van K. V.

K. V.

Dit was nog een bijzondere film. Het eerste deel (L'Auberge Espagnole) heb 'k nog niet gezien, maar deze kon me wel bekoren. Een beetje een mozaïekverhaal maar toch vooral met Xavier in de hoofdrol. De film gaat vooral over liefde, zonder dat het een kleffe boel wordt. Visueel was het een aantrekkelijke film en de film verveelde me niet, ondanks dat hij toch meer dan twee uren duurt. De moeite om eens te bekijken.

avatar van jeuletaxi

jeuletaxi

Aangename film net als L'auberge Espagnole, heb ervan genoten.

Had gehoord dat er een deel 3 is of komt maar kan er niets van vinden.

Hopelijk kan iemand mij dit vertellen want die wil ik dan zeker zien,

scorsese

Uitstekend vervolg op L'Auberge Espagnole die zich vijf jaar later afspeelt en zich vooral concentreert op liefdesperikelen van het hoofdpersonage. Verhaaltechnisch een logisch vervolg en een fijne manier om nog meer tijd door te brengen met deze sympathieke personages. De film heeft dezelfde frisse stijl en een vlot tempo waardoor het geheel erg lekker weg kijkt.

avatar van 93.9

93.9

Eerste uur dacht ik wat een vreselijke film..

Deel 1, vorige film vond ik al niet zo erg mijn ding. Eerste uur van deel 2 vond ik eveneens vervelend. Gewoon die mensen spraken mij niet aan. Ook komen deze films nogal (sorry dat ik het moet zeggen) Amerikaans over. Plastik, maar moet eerlijk zeggen dat uur 2 best charmant was.

Komt niet vaak voor bij mij, maar dit verhoogde de film naar 3,5.

avatar van Boenga

Boenga

• 2046 berichten

jeuletaxi schreef:

Aangename film net als L'auberge Espagnole, heb ervan genoten.

Had gehoord dat er een deel 3 is of komt maar kan er niets van vinden.

Hopelijk kan iemand mij dit vertellen want die wil ik dan zeker zien,

Casse-tête Chinois (2013)

Krijgt in het weekblad Humo niet zo heel goeie commentaar...

avatar van Boenga

Boenga

• 2046 berichten

De spontaneïteit, de warmte, de charme, de eenvoud, kortom de sfeer uit L' Auberge zijn er niet meer.

Maar...

Film Pegasus schreef:

... klopt helemaal.

Dat heeft misschien ook wel iets met de locaties te maken, maar het zit toch vooral in het verhaal en de dialogen. Klapisch gaat verder zoeken dan hier nodig was.

avatar van david bohm

david bohm

Deze Poupées Russes spreekt mij meer aan dan de voorganger. Kan met mijn leeftijd te maken hebben.

Geen idee.

Wat minder klef en dat filosofische toontje over de liefde bevalt mij wel.

avatar van Movsin

Movsin

Mooie acts van knappe mensen maar onvoldoende tempo en lijn.

Het is als grasduimen in het leven van vrijdenkende, avontuurlijke twens en daar doorheen allerlei bedenkingskes rondstrooien met de liefde, relatie, trouw enz als voornaamste item.

Minder dan "L'Auberge espagnole".

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Vervolgfilm dus op l'Auberge Espagnole met dezelfde hoofdacteur in de spotlights. Zelfde aanpak met een soort luchteligheid van humor en romantiek. Niet echt een fan geweest van het hoofdpersonage, toen niet, maar nu nog steeds niet. Kan weinig hoogte krijgen van de man waarbij zijn carrière niet echt van de grond lijkt te komen, maar zijn liefdesleven evenmin hoewel er zich wel degelijk opportuniteiten voordoen. Klinkt wat "loser-achtig", maar dat is ook misschien wat overdreven.

Film die opgevat kan worden als coming-of-age met diverse mooie vrouwen, maar op zich niet zo bijster bijzonder is. Vermakelijk, goed om eens gezien te hebben, maar nimmer het wow-effect ervaren. Een 13 in een dozijnfilm wat mij betreft. Mosselen noch vis ongeacht hier en daar een leuke scène, maar in zijn geheel net iets te mager om lang in mijn geheugen gegrift te staan.