menu

Film / Cast en crew / Sean Penn

zoeken in:
Wat vinden jullie van sean penn??
Ik vind het echt een geweldige en veelzijdige acteur die al fantatsche rollen heeft neergezet.
Om een paar te noemen:

Fast Times at Ridgemont High
Casualties of War
Carlito's Way
Dead Man Walking
U Turn
Sweet and Lowdown
I Am Sam
Mystic River
21 Grams
The Assassination of Richard Nixon

En ik kan ook niet wachten zijn nieuwe film All the King's Men. Goeie cast!!

Sean penn is 1 van mn mijn favoriete acteurs.

Ik weet niet wat het met Sean Penn is, maar het is best vreemd. Je hebt wel eens dat acteurs vaak dezelfde rol lijken te spelen. Bij Sean Penn heb ik dat zo extreem dat ik het gevoel krijg zelfs dezelfde film te kijken zodra hij in beeld komt. Hoe dat komt weet ik niet. Wellicht omdat hij altijd een keer huilt in zijn films. Hierdoor zal ik nooit een groot fan van Penn worden, maar hij kan wel degelijk erg goed zijn. Vooral Mystic River en Dead Man Walking waren erg goed.

Je zou voor de aardigheid Carlito's Way eens moeten zien The One Ring. Daarin is hij echt compleet anders. (sowieso is die film wel een aanrader )

Inderdaad, een rooie krullenbol

Ik vind hem zwaar overgewaardeerd. Vind hem meestal gewoon irritant.

Hebben jullie hem ook gezien in The Game, hij speelde zijn rol zooo goed , dat ik zelfs geloofde in zijn ''spelletjes''.

Niet slecht, maar inderdaad een beetje overgewaardeerd.

1. 21 Grams 4*
2. Mystic River 4*
3. Sweet and Lowdown 3,5*
4. State of Grace 3,5*
5. Fast Times at Ridgemont High 2,5*
6. I Am Sam 2,5*
7. The Game 2*

Turkeyloverz schreef:
Hebben jullie hem ook gezien in The Game, hij speelde zijn rol zooo goed , dat ik zelfs geloofde in zijn ''spelletjes''.

Gezien ja, en hij huilde ook daar weer.

Kan effe niet volgen. Ik vind net dat Sean Penn vaak zeer uiteenlopende karakters speelt: Before Night Falls - U-Turn, Sweet and Lowdown, She's So Lovely,... Zijn verre van dezelfde typetjes.

Inderdaad Katie, doe daar nog de rollen in carlito's way, dead man walking en i am sam bij. Super divers is Penn naar mij idee.

The One Ring schreef:
(quote)

Gezien ja, en hij huilde ook daar weer.

Vond Penn in The Game juist helemaal niet goed.
neem de scene met de sleutels. Ik wist precies hoe het zat door de manier waarop Penn speelde. Domme keuze.

1) Mystic River
2) Dead Man Walking
3) 21 Grams
4) The Game

Dit zijn films die als eerste bij me opkomen en waarin ik hem goed vond. Het zou kunnen dat ik er vergeten ben.

Sean Penn is een briljant acteur! Er zijn er niet zoveel zoals hij. Veelzijdig, getalenteerd en integer. Dat is wel met de jaren gegroeid, want in zijn eerste films was ie nog 'jong en wild'. Eigenlijk sinds ie met Robin Wright Penn is (ook een erg goede actrice overigens) heeft ie de rust gevonden en is ie uitgegroeid tot een absolute topper. Kan alleen maar respect hebben voor die man.

Ik vind hem ook beter geworden met de jaren, heb meer lof voor zijn films nu dan jaren terug. Klasse acteur!

Poisonthewell schreef:

5. Fast Times at Ridgemont High 2,5*

Best een hilarische film . Ik ben verder niet zo kapot van Sean Penn, al hoor ik vaak dat hij goed was in The Assassination of Richard Nixon. Heb ik nog niet gezien.

"Powerhouse film performer capable of intensely moving work who has gone from strength to strength during a colourful film career"

Ben het roerend eens met deze omschrijving op imdb. Was plots weer in de ban van meneer Penn na het zien van "The assassination of Richard Nixon". Wat is ie toch steengoed. Andere titels waarin hij uitblinkt en die nog niet genoemd zijn:

- At close range
- The falcon and the snowman

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

http://entimg.msn.com/i/gal/SeanPennRETNA/SeanPenn-3888254706_400.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ik vind Sean Penn een goede acteur, toch heb ik niet enorm veel met hem.
Maar hij zet goede rollen neer, en is vaak overtuigend.
Zeker wel een acteur waar ik best meer van wil zien.

Mijn persoonlijke favoriet. Is m.i. erg onder gewaardeerd. Behoort zeker in het rijtje Pacino, DeNiro, etc.

Favoriete films met Penn

1. Mystic River
2. Hurly Burly
3. Dead Man Walking
4. Bad Boys
5. I Am Sam (eigenlijk alleen maar goed door Penn)
6. Casualties Of War
7. En natuurlijk het onvolprezen: Fast Times At Ridgemont High

Mijn persoonlijke favoriet. Is m.i. erg onder gewaardeerd. Behoort zeker in het rijtje Pacino, DeNiro, etc.

Favoriete films met Penn

1. Mystic River
2. Hurly Burly
3. Dead Man Walking
4. Bad Boys
5. I Am Sam (eigenlijk alleen maar goed door Penn)
6. Casualties Of War
7. En natuurlijk het onvolprezen: Fast Times At Ridgemont High

speranza
Gastel schreef:
Mijn persoonlijke favoriet. Is m.i. erg onder gewaardeerd. Behoort zeker in het rijtje Pacino, DeNiro, etc.:)

Reinbo
Ik ben vooral onder de indruk van zijn Into the wild. Verder geweldig acteur. Vooral goed in Bad Boys, At Close Range Carlito's Way en Larry Flint

The Last
Larry Flint is Woody Harrelson.

Met zijn rol in I Am Sam heeft ie iig al de slechtste mongool ooit op het witte doek neergezet. Maar verder een aardige acteur.

Reinbo
The Last schreef:
Larry Flint is Woody Harrelson.

Staat IN Larry Flint, hij speelt Larry Flint's advocaat

EDIT: O nee, dat was Norton. (Verwarring komt door de advocaten rol in Carlito's way, waar Norton veel van weg heeft.)

Bij Sean Penn:

Ik ben dolgelukkig dat Penn eindelijk een Oscar voor zijn acteertalent heeft gekregen. Eindelijk erkenning, al neem ik die Academies sowieso niet serieus... . Ik gun het hem meer dan Rourke.

xgogax schreef:
Ik ben dolgelukkig dat Penn eindelijk een Oscar voor zijn acteertalent heeft gekregen. Eindelijk erkenning, al neem ik die Academies sowieso niet serieus... . Ik gun het hem meer dan Rourke.

Hij had er al eentje gekregen voor Mystic River 5 jaar terug.

Oh, zie je wel hoe goed ik in dat Oscargebeuren ben. Bedankt voor de juiste info.

speranza
Het werd de aller hoogste tijd dat deze geweldenaar na Mystic River (2003) met Milk (2008) eindelijk zijn tweede meer dan verdiende Oscar voor beste acteur heeft gewonnen. Dit is nog steeds minder dan hem toekomt. Hij wordt ten onrechte nog steeds niet in één adem met Al Pacino, Robert De Niro en Jack Nicholson genoemd.

Sean is een held! Mooie speech gaf hij trouwens weer nadat hij, geheel terecht (meer dan bij zijn eerste Oscar, vond ik), de Oscar voor Milk in ontvangst nam. Absoluut een van de beste acteurs van zijn generatie!

speranza schreef:
Het werd de aller hoogste tijd dat deze geweldenaar na Mystic River (2003) met Milk (2008) eindelijk zijn tweede meer dan verdiende Oscar voor beste acteur heeft gewonnen. Dit is nog steeds minder dan hem toekomt. Hij wordt ten onrechte nog steeds niet in één adem met Al Pacino, Robert De Niro en Jack Nicholson genoemd.

Hoezo werd het de allerhoogste tijd na Mystic River? net of die daarna zoveel oscarwaardige rollen heeft gespeelt?

The Interpreter, All the Kings Men?

speranza
Wat ik feitelijk bedoel te zeggen is dat hij nog steeds één Oscar voor beste acteur te weinig heeft ontvangen. Hij had namelijk voor Dead Man Walking (1995) al zijn eerste Oscar voor beste acteur moeten winnen. Dat vind ik nog steeds zijn indrukwekkendste acteerprestatie.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:00 uur

geplaatst: vandaag om 03:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.