Genre: Oorlog / Drama
Speelduur: 170 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Terrence Malick
Met onder meer: Sean Penn, Adrien Brody en Jim Caviezel
IMDb beoordeling: 7,6 (201.663)
Gesproken taal: Engels, Japans en Grieks
Releasedatum: 25 februari 1999
On Demand:
- Bekijk via Disney+
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot The Thin Red Line
"Every man fights his own war."
De Tweede Wereldoorlog: de slag bij Guadalcanal zal een grote invloed hebben op de Japanse positie in het gebied. Een groep jonge soldaten wordt als steun naar de oorlogsmoeë Marine-eenheden gebracht. De gebeurtenissen in de oorlog zorgen er voor dat de soldaten een hechte band met elkaar ontwikkelen.
Externe links
Acteurs en actrices
1st Sgt. Edward Welsh
Pvt. Robert Witt
Cpl. Geoffrey Fife
Pvt. Jack Bell
Capt. James Staros
Capt. John Gaff
Sgt. William Keck
Lt. Col. Gordon Tall
Sgt. Maynard Storm
Capt. Charles Bosche
Video's en trailers
Reviews & comments
macrobody
-
- 2232 berichten
- 1850 stemmen
Op Apocalypse Now na staat deze daar ruim boven. Dus Arnhemmer staat zeker niet alleen. Daarbij laat deze film juist zien wat oorlog met je doet. Zie het karakter van Nolte. Maar het laat ook zien dat je (we) als mens een keus hebben. In die zin is deze film op inhoudelijk vlak veel rijker dan alles wat je noemt. Misschien moet je wat minder oppervlakkig deze film benaderen.
Dat zou zo maar kunnen. Ik heb geprobeerd andere films van Terrence Malick te bekijken, maar ik denk dat zijn filmstijl mij gewoon niet aanspreekt. Mijn opmerking is dan ook geheel onterecht. Er zijn waarschijnlijk veel meer mensen die deze film goed vinden aan het gemiddelde te zien. En in een democratie heeft de meerderheid gelijk. Zoals de meerderheid ook voor een coalitie van VVD, D66, CDA en Christenunie is leg ik me neer bij deze keuze. Het is niet altijd het juiste dat de meerderheid krijgt.
Lurkie
-
- 10 berichten
- 11 stemmen
Leuke cast, maar wat een vreselijk saaie en totaal niet spannende film. De voice over is irritant en het heeft veel moeite gekost om de film niet uit te zetten. Uiteindelijk, aan het einde van de film, vond ik het jammer dat we dat niet hadden gedaan.
Movsin
-
- 7948 berichten
- 8245 stemmen
Cinematografisch zeer hoog in te schatten en alhoewel er al zo veel films gemaakt zijn met mensen midden het oorlogsgebeuren, is ook op dat punt de film van uitzonderlijk goede kwaliteit.
Malick stelt de gedragingen van de mens doorheen het oorlogsgeweld centraal. Een weelde aan goede acteurs is hem hierbij behulpzaam.
De wind
-
- 189 berichten
- 198 stemmen
Dramatiek is erg hoog, actie soms The A-Team niveau. Lange zit, toch vermakelijk. Knap werk voor een film uit 1998, maar zelf niet echt fan.
Lovelyboy
-
- 3288 berichten
- 2412 stemmen
Die ‘nietszeggende flashbacks’ tonen het leven vol liefde en vrede en vormen een counterpoint tegenobmver de oorlog. Beide werelden symboliseren de verschillende levensvisies van beide hoofdpersonen. Dus ik begrijp slecht hoe je ze als nietszeggend kunt afdoen. Volgens mij heb je dan de hele point van de film gemist.
Zie ook de post van Verhoeven hierboven.
Witt
-
- 21 berichten
- 50 stemmen
Hele mooie film met één minpuntje: er zijn twee filmposters van deze film en het is jammer dat men als cover de belachelijke van de twee heeft gekozen. Vind hem echt heel lelijk..die loerende oogjes. Wat heeft dat in godsnaam met de film te maken.
Kondoro
-
- 10920 berichten
- 2607 stemmen
“War don't ennoble men. It turns them into dogs... poisons the soul.”
Toch nog wel één van de meest aangekaarte oorlogsfilms die ik graag wou zien maar tot kort geen kans had gegeven eens een uitbundige kijkbeurt te geven en dat moest eens veranderen. Deze film verteld een prachtig verhaal die eigenlijk best simpel is maar doet dit wel in een thema waar men nog niet heel geïnteresseerd in is of was tijdens de tweede wereldoorlog, dat was toch wel de oorlog tussen Amerika en Japan. En natuurlijk om Amerika’s eigen ego te strelen zijn ze erg trots op die oorlog.
Deze film kent een erg leuke cast waar een paar goeie namen toch iets te kleine rollen hebben gekregen. ‘John Travolta’ bijvoorbeeld heeft maar een paar minuten schermtijd die ik juist wel leuk vond passen maar ook ‘Woody Harrelson’ had ik liever veel langer willen zien. Wellicht ook wel omdat het één van mijn favoriete acteurs is, dan ben je automatisch wat meer fan van een persoon. Toch weet de cast het over het algemeen goed te doen, waar ‘Sean Penn’ onder andere een goede rol heeft neergezet.
Het verhaal was simpel maar wel goed, we volgen de Amerikanen die een Japans eiland willen veroveren waar een vliegveld op zit. Ze moeten hierdoor wel het land kruisen en dat gaat niet zonder gevaar, wanneer ze namelijk de berg over willen steken komen ze de Jappen tegen die ze tegen proberen te houden en er een hevig gevecht ontstaat die de Amerikanen weten te winnen zo doordringen tot het kamp; daarna zijn ze nog niet klaar en moeten toch op hun hoede zijn als er een groot Japans leger oprukt in het bos.
Het gene wat me toch wat tegen staat is de lange speelduur, wat toch ook wel veel gepraat is en het bij mij na een tijdje wel had mogen stoppen maar ‘Terrence Malick’ had daar duidelijk wat andere ideeën over en gooide er constant weer wat meer bij, het had veel eerder kunnen stoppen.
Maar, buiten dat is het echt wel een interessante oorlogsfilm die op veel punten goed wist te raken en voornamelijk erg interessant was. Hoewel ik de film in tweeën had gesplitst om het af te kunnen kijken was de actie zeker fijn en de creatie van de oorlog was heersend. Ook mooi gedaan vanaf de Japanse kant.
4.0*
Shadowed
-
- 9197 berichten
- 5706 stemmen
Mooi.
Van Terrence Malick heb ik nog niet veel films gezien. Momenteel maar drie achter de rug, deze daarbij inbegrepen. Tot nu toe heeft hij me altijd weten te overtuigen, al vreesde ik er even voor dat hij met deze film een verkeerde omgeving had uitgekozen nadat het begin nogal stroef van start kwam. Eenmaal in de natuur lijkt Malick zijn element gevonden te hebben.
Wat vooral opvalt aan deze film is hoe knap de oorlogsscenes in beeld gebracht worden. De camera zweeft rustig en beheerst door de velden heen, waarbij de oorlogen zowel onvoorspelbaar als vakkundig in beeld worden gebracht. De eerste oorlog gaat wel erg lang door alleen. Ik meen meer dan een uur lang, en aangezien het alles behalve spanning opborrelt weet het niet voor zo lang te boeien.
Mooie omgevingen, sterk acteerwerk en een aantal scenes die bijzonder confronterend zijn. Helaas voor Malick interesseren de diepgaandere dialogen en voice-overs me niet zo. Het geeft de film een diepere laag, maar de acteurs kunnen niet op een manier vertellen die me aanspreekt. Erg droevig, intellectueel en diepgaand, maar na en tussen zulke lange scenes van schieten en oorlog is dat niet meer iets waar de aandacht naartoe kan gaan.
The Thin Red Line onderscheidt zich zonder meer van andere oorlogsfilms, of je dit nou wil accepteren of niet. Waar andere oorlogsfilms zich erg expliciet focussen op hard geweld en moraal, laat deze juist het perspectief door een rustige en eerlijke lens zien. Je 'zweeft' zegmaar met de personages mee op een reis door de heuvels die ze in dienen te nemen heen. Het duurt alleen te lang voor een film die niet veel kan bieden op spanning en dreiging. Wellicht dat de dialogen kunnen charmeren, of de aparte sfeer wellicht, maar op mij had het een wisselend effect. Wel prachtig in beeld gebracht en zonder meer uniek. Malick gaat lekker zo. Binnenkort nog maar wat aanklikken.
Lovelyboy
-
- 3288 berichten
- 2412 stemmen
This great evil, where is it coming from...?
Het was wel weer eens tijd om mijn all time favourite en nr.1 te kijken. En het is toch wel wat, dat een film je zo raakt, en je blikveld zich door blijft ontwikkelen en dat je toch altijd weer meer ziet.
The Thin Red Line is Malick's magnum opus, zijn hoogtepunt waar alles samen valt, een filosofisch meesterwerk. De film had maar liefst 7 Oscars nominaties op zak waarvan er geen één verzilverd werd helaas, waarvan Zimmer's soundtrack nog wel het meest veilige paard leek om op te wedden. Bevestiging of niet, groots is The Thin Red Line en groots blijft The Thin Red Line, iets dat niet iedereen zal begrijpen en dat hoeft ook niet. Hier heb je iets mee of niet.
Dualiteit, hoop, vrees, verlangen, de dood, het leven, dromerig, eerlijk, wreed, compassie, woede, inzicht, verschillende gradaties van onverschilligheid. Het komt allemaal voorbij en laat de mens op zijn best en slechtst zien. Maar bovenal lijkt de westerse mens niet op zijn plaats in dit paradijs dat oneindig groot en sterk is en honderd jaar later nog steeds sterk, vier en ongrijpbaar zal zijn in tegenstelling tot die mensen met hun wapengekletter. Over nietig gesproken...niet te vergeten de harmonieuze dorpjes met bevolking levend in eenvoud.
Filosofisch geladen zijn de overpeinzingen over de dood en het leven, de zin van alles, als officier zijnde bewust soldaten de dood insturen, relativering, de glansrol van Penn als pessimist sergeant Welsh met als tegenhanger de nog veel boeiendere Caviezel als de serene gewetensvolle en vergevingsgezinde soldaat Witt. Maar waar The Thin Red Line nog wel het meest in slaagt is de angst, de dunne rode draad, het moment tussen doodsangst en waanzin, heldhaftigheid en lafheid, het vermogen te handelen of in apathie te geraken. Wat wordt deze goed gevangen door de camera, nog nooit werd de angst van soldaten zo goed gebracht net als de angst tijdens het sterven. Neem Tella of Keck waar de emotie afdruipt, of de waanzinnige angst die Doll tot een heldhaftige daad drijft, zo onvoorstelbaar goed geacteerd. Voor velen hun grandest hour wat dat betreft. Om nogmaals de poëtische schoonheid van sommige voice overs aan te halen. Hoogtepunt die ik toch moet aanhalen is de scène waarbij men het Japanse kampement binnen valt, de kolder, de roes, de waanzin, zo waanzinnig goed gevangen en kracht bij gezet door Zimmer's soundtrack. Ja, andermaal heeft The Thin Red Line me overtuigd van zijn mix, boodschap en kunde.
'If I never meet you in this life, let me feel the lack. A glance from your eyes, and my life will be yours...'
frans123
-
- 4084 berichten
- 1072 stemmen
Hele mooie film met één minpuntje: er zijn twee filmposters van deze film en het is jammer dat men als cover de belachelijke van de twee heeft gekozen. Vind hem echt heel lelijk..die loerende oogjes. Wat heeft dat in godsnaam met de film te maken.
Ik ga het je uitleggen wat die loerende oogjes met de film te maken heeft; ze drukken de onzekerheid, twijfel over de missie ...Angst uit. Geen soldaat of wie ook weet waar ie aan toe is, wat er gaat gebeuren. Ze konden ongehinderd op het land komen, maar dan?? Wat vreten de Jappen uit? Wanneer vallen ze aan , en hoe, en met wat? Een eerlijke verfilming "dat een overgroot deel van een bataljon peuken schijt" , itt vele films in dit genre met "" soldiers without fear" ( Apocalypse Now)...Vandaar die ogen....onzekerheid en Angst. Menselijk....
frans123
-
- 4084 berichten
- 1072 stemmen
Sterke film met nou eens niet GI Joe, maar een bataljon schijtluizen. Nee grapje, de film laat de onzekerheid en daardoor angst zien van soldaten bij de aanval op het eiland Guadalcanal.. Een eerlijke verfilming, voorzien van hinderlijke voice -overs met storende lulkoek. Een sterke Penn, Caviezel . Nolte en Harrelson zoals we ze kennen; grootbek (Nolte) en prettig gestoord (Harrelson.) En nee, neem nou niet die Travolta voor die rol.
En over de slag zelf ; Japan verloor 24000 soldaten en de Amerikanen 6000 , met dank aan een Japanse generaal die de invasie behoorlijk onderschat had; "Moi toi, na wan- vrij vertaald ,"dat doen we even". Naar de gebruikelijke usance zal hij wel harakiri gepleegd hebben ....van bovenaf opgelegd.; "Je weet wat je te doen staat Sushi"............
frans123
-
- 4084 berichten
- 1072 stemmen
“War don't ennoble men. It turns them into dogs... poisons the soul.”
Toch nog wel één van de meest aangekaarte oorlogsfilms die ik graag wou zien maar tot kort geen kans had gegeven eens een uitbundige kijkbeurt te geven en dat moest eens veranderen. Deze film verteld een prachtig verhaal die eigenlijk best simpel is maar doet dit wel in een thema waar men nog niet heel geïnteresseerd in is of was tijdens de tweede wereldoorlog, dat was toch wel de oorlog tussen Amerika en Japan. En natuurlijk om Amerika’s eigen ego te strelen zijn ze erg trots op die oorlog.
Deze film kent een erg leuke cast waar een paar goeie namen toch iets te kleine rollen hebben gekregen. ‘John Travolta’ bijvoorbeeld heeft maar een paar minuten schermtijd die ik juist wel leuk vond passen maar ook ‘Woody Harrelson’ had ik liever veel langer willen zien. Wellicht ook wel omdat het één van mijn favoriete acteurs is, dan ben je automatisch wat meer fan van een persoon. Toch weet de cast het over het algemeen goed te doen, waar ‘Sean Penn’ onder andere een goede rol heeft neergezet.
Het verhaal was simpel maar wel goed, we volgen de Amerikanen die een Japans eiland willen veroveren waar een vliegveld op zit. Ze moeten hierdoor wel het land kruisen en dat gaat niet zonder gevaar, wanneer ze namelijk de berg over willen steken komen ze de Jappen tegen die ze tegen proberen te houden en er een hevig gevecht ontstaat die de Amerikanen weten te winnen zo doordringen tot het kamp; daarna zijn ze nog niet klaar en moeten toch op hun hoede zijn als er een groot Japans leger oprukt in het bos.
Het gene wat me toch wat tegen staat is de lange speelduur, wat toch ook wel veel gepraat is en het bij mij na een tijdje wel had mogen stoppen maar ‘Terrence Malick’ had daar duidelijk wat andere ideeën over en gooide er constant weer wat meer bij, het had veel eerder kunnen stoppen.
Maar, buiten dat is het echt wel een interessante oorlogsfilm die op veel punten goed wist te raken en voornamelijk erg interessant was. Hoewel ik de film in tweeën had gesplitst om het af te kunnen kijken was de actie zeker fijn en de creatie van de oorlog was heersend. Ook mooi gedaan vanaf de Japanse kant.
4.0*
Geen Japans eiland..een eiland van de Solomoneilanden, Guadalcanal, bezet door de Japanners uit strategisch oogpunt ...nou mag je ook meepraten..
soom
-
- 24866 berichten
- 2704 stemmen
Mooi. Dat zeker. Bepaalde beelden dan iig.
Maar The New World vind ik net een steenworp beter. Misschien (?) omdat ik de, nog altijd naar mijn mening afschuwelijke films As if i am not there en Snowy Road nooit meer los kan laten. Dat ik daar zonder meer nu elk berucht bericht van mij bij oorlogsfilms mee om de oren sla.
Ongeveer een week geleden het gelijknamige boek van Slavenka Drakulic gelezen.. En ik heb sowieso een grondige hekel aan oorlog. Jaja ik weet, w'rom kijk ik dit dan?
Er zit ook niet direct een samenhang in, een beetje georganiseerde chaos waar met moeite een verhaallijn in te ontdekken is, gewoon meteen ergens midden in duiken aan het begin. Weinig introductie, zeg maar in de eerste tellen, en ik vind het wel fijner als dat zo'n beetje meteen gebeurd.
Maar goed, het ziet er wel mooi uit dus..
The Thing
-
- 50 berichten
- 162 stemmen
Goede, indringende film. Eens met eerdere opmerkingen dat het herhaaldelijke filosofische voice-over gebrabbel storend is. Dat had wel degelijk sterk kunnen zijn, maar wordt gewoon te veel gebruikt.
Basto
-
- 10458 berichten
- 6961 stemmen
Sommige films uit mijn top 10 kijk ik vrijwel elk jaar. Bij anderen, zoals deze zit daar vaak meer tijd tussen. Wanneer ik me dan aan herziening waag, is het altijd de vraag of de film me wederom zo weet te raken.
Het korte antwoord is simpel: Met vlag en wimpel!
Eigenlijk heb ik minstens duizend woorden nodig om voldoende loftrompetten uit te steken voor dit meesterwerk.
Het begint met de centrale vraag, die eigenlijk elke oorlogsfilm zou moeten stellen. ‘Waarom doen wij dit?’ Waarom maken wij elkaar af, terwijl er ook zoveel moois om ons heen is om van te genieten?
Een vraag die overigens niet beantwoord wordt. Sterker nog, het is na het zien van deze film vooral een nog groter raadsel.
Dan is het natuurlijk de film zelf.
Nadat in het openingshot een krokodil onderwater duikt (en zich in ons onderbewuste nestelt, is daar een aalgladde Travolta die direct de toon zet. Oorlog is politiek en iedereen is onzeker.
In die benadering schuilt een grote kracht. Waar TTRL boven alle andere oorlogsfilms in uitstijgt, is het portret van de militairen. Hier geen heroiek, stoere praat of nutteloze woordspelletjes, maar gewone jongen mannen wiens primaire emoties angst en onzekerheid zijn. Ook de officieren vormen hierop geen uitzondering. Niemand gaat met een goed gevoel het slagveld of moet ik schrijven slachtveld, op.
Overigens komt daar ook de uitstekende cast om de hoek kijken. Geen film met een groter sterren assemblage dan deze. Soms leidt dat tot kritiek, dat al die bekende namen maar een klein rolletje hebben… Maar kunt het ook omdraaien. Zelfs de meeste kleine rollen worden ingevuld door top acteurs. Talent dat men hun charisma maar heel weinig nodig hebben om hun diepere gevoelens te communiceren.
Nick Nolte in zijn beste rol, maar ook Sean Penn spat van het scherm af en met Woody Harrelson kun je niets dan pijnlijk medeleiden voelen.
En dat is er het camerawerk van Toll. Waar Lubeski de afgelopen jaren veel eer is komen toewaaien is het toch Toll die hier de aanzet geeft voor de zo kenmerkende ‘floating camera’-stijl. Ook qua kleurgebruik en compositie behoord dit tot de mooiste films ooit geschoten. De natuur is schitterend en serreen, de oorlog wreed en onrustig.
De blu ray van Criterion begint met een mededeling van Malick. Het is een verzoek om je geluid net wat harder te zetten dan je normaal gesproken aandurft. En dat betaalt zich zeker uit. Niet alleen Zimmers beste score komt zou luid de thuisbios (of woonkamer) in, maar daaronder dient zich na drie kwartier ook een onheilspellend diep bassgeronk aan. Explosies in de verte. Maar het is bij de 70 minuten durende bestorming van de heuvelrug dat je jezelf echt midden in de actie waant. Bijzonder indrukwekkend. Vooral vanwege het contrast met de bewuste momenten van rust. Want in al dit oorlogsgeweld, neemt Malick vaak even een pauze en neemt hij ins mee naar al het mooie en serene dat we aan ons voorbij laten gaan.
Wanneer de heuvel is ingenomen en ook de krokodil bovenwater is gehaald en vastgebonden, lijkt de film naar zijn eind te gaan. Maar zo makkelijk wordt je natuurlijk niet van je diepere drijfveren verlost en zo worden we nog getrckteerd op een tweede oorlogssituatie. Afluiten met een overwinning zou ook niet passen.
Het komt zelden voor dat ik de hele aftiteling naar het beeld blijf kijken. Laat staan dat ik in mijn eentje minuten lang zit te klappen…
Wat een film!
cinemanukerke
-
- 1259 berichten
- 799 stemmen
Door de enthousiaste en knappe review van Basto kreeg ook ik zin in een herziening van deze film. Het uitgangspunt was hetzelfde : TTRL stond hoog in mijn lijstje 'beste films' (maar niet zo hoog als bij Basto) en ik was benieuwd of dit zo zou blijven. Immers, er waren het afgelopen jaar ongunstige signalen ten tonele verschenen. Twee van Malicks recentste films (The tree of life en A hidden life) vond ik teleurstellend. En bij de herziening van The new world kreeg de film een flinke deuk in mijn waardering. In deze drie films maakt Malick veelvuldig gebruik van de tegenstelling natuur vs individu/ratio vs emotie en ik vond dit een beetje simplistisch.
Maar TTRL slaagde met vlag en wimpel. De beelden van de gevechten in een wondermooie natuur/omgeving geven knap de dualiteit van de oorlog weer. We trekken ten strijde om ons te verdedigen tegen de wreedheden van de vijand en daarom zijn we verplicht om dezelfde wreedheden te veroorzaken. Daarnaast is er die diepmenselijke benadering van oorlog voeren. Soldaten hebben angst, voelen zich verloren, houden zich vast aan herinneringen van het thuisfront dat dan illusies blijken te zijn (cf de verhaallijn van Ben Chaplin). Maar sommigen overstijgen zichzelf en vinden de moed. Na het gevecht voor het innemen van de heuvel bv staat Malick stil bij de soldaten die dankbaar zijn dat ze dit hebben overleefd. Bij een gesneuvelde soldaat, is er moment van herdenking (soms in voice over). Er is tijd voor reflectie, meditatie. Ook bij de Japanners.
Malick serveert ons in een magistrale visuele beleving een filosofische kijk op het gegeven 'mens in oorlog' en deze keer vind ik de gebruikelijke tegenstellingen van natuur vs individu allesbehalve simplistisch. TTRL blijft geboekstaafd staan als schitterende film en staat rotsvast hoog in mijn lijstje 'beste films' (maar nog altijd niet zo hoog als bij Basto). Ook is deze keer de circel perfect gesloten. De krokodil is immers gevangen genomen.
Gerelateerd nieuws
De drie best beoordeelde WOII-films in het aanbod van Disney+
De drie beste films met een hoofdrol voor Adrien Brody
Drie willekeurige aanraders die je vanaf vandaag alleen op Disney+ ziet
Vijf films met een indrukwekkende ensemblecast
Bekijk ook
Apocalypse Now
Oorlog, 1979
3.418 reacties
Der Untergang
Historisch / Oorlog, 2004
1.637 reacties
The Deer Hunter
Oorlog / Drama, 1978
1.065 reacties
Platoon
Oorlog / Drama, 1986
817 reacties
Marketa Lazarová
Romantiek / Drama, 1967
35 reacties
For All Mankind
Documentaire / Historisch, 1989
14 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.