Genre: Oorlog / Drama
Speelduur: 170 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Terrence Malick
Met onder meer: Sean Penn, Adrien Brody en Jim Caviezel
IMDb beoordeling: 7,6 (199.009)
Gesproken taal: Engels, Japans en Grieks
Releasedatum: 25 februari 1999
On Demand:
- Bekijk via Disney+
- Bekijk via iTunes
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot The Thin Red Line
"Every man fights his own war."
De Tweede Wereldoorlog: de slag bij Guadalcanal zal een grote invloed hebben op de Japanse positie in het gebied. Een groep jonge soldaten wordt als steun naar de oorlogsmoeë Marine-eenheden gebracht. De gebeurtenissen in de oorlog zorgen er voor dat de soldaten een hechte band met elkaar ontwikkelen.
Externe links
Acteurs en actrices
1st Sgt. Edward Welsh
Pvt. Robert Witt
Cpl. Geoffrey Fife
Pvt. Jack Bell
Capt. James Staros
Capt. John Gaff
Sgt. William Keck
Lt. Col. Gordon Tall
Sgt. Maynard Storm
Capt. Charles Bosche
Video's en trailers
Reviews & comments
SmackItUp
-
- 3487 berichten
- 2483 stemmen
Eerste half uur erg fijn, maar eenmaal in het slagveld toch wel erg langdradig en saai. Af en toe nog wel wat mooie plaatjes, maar deze zijn té schaars en de focus lag dan gewoon teveel op standaard oorlogsgeweld.
2*
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Tarkus
-
- 6409 berichten
- 5314 stemmen
Deze film heeft één ding met de vele andere klassieke oorlogsfilms gemeen, het is een topcast die hier aan meedoet, de één in een al wat belangrijkere rol dan de ander (George Clooney, nochtans groots aangekondigd, zie je nog geen minuut in beeld).
Verder is de film wel prachtig opgenomen met uitstekende geluidsfeffecten, maar dan zijn we verder wel een beetje uitverteld.
De film duurt veel te lang en is daardoor veel te langdradig. Bovendien bevat hij nietszeggende flash-backs die alleen maar vervelend overkomen.
De film heeft dan ook niet het succes gekend zoals de andere filmen in dit genre ('Longest Day', 'A Bridge Too Far', e.a.), en wellicht heeft dat ook te maken gehad met de gebeurtenis waarover het in deze film gaat, de slag om Guadacanal, dat niet zo tot de verbeelding spreekt als D-Day of de Slag Om Arnhem.
Voor de eerder genoemde prachtige beelden en het uitstekende geluid, en de toch goede acteerprestaties, toch nog 3 sterren voor deze prent.
Maar het had toch net iets beter gekund vind ik persoonlijk.
Opnieuw bekeken en blijf bij mijn eerste mening.
De film is me té lang en wordt daardoor wat saai en vooral langdradig.
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Opnieuw bekeken en blijf bij mijn eerste mening.
De film is me té lang en wordt daardoor wat saai en vooral langdradig.
Die ‘nietszeggende flashbacks’ tonen het leven vol liefde en vrede en vormen een counterpoint tegenobmver de oorlog. Beide werelden symboliseren de verschillende levensvisies van beide hoofdpersonen. Dus ik begrijp slecht hoe je ze als nietszeggend kunt afdoen. Volgens mij heb je dan de hele point van de film gemist.
Zie ook de post van Verhoeven hierboven.
Tarkus
-
- 6409 berichten
- 5314 stemmen
Die ‘nietszeggende flashbacks’ tonen het leven vol liefde en vrede en vormen een counterpoint tegenobmver de oorlog. Beide werelden symboliseren de verschillende levensvisies van beide hoofdpersonen. Dus ik begrijp slecht hoe je ze als nietszeggend kunt afdoen. Volgens mij heb je dan de hele point van de film gemist.
Zie ook de post van Verhoeven hierboven.
Bedankt voor je toelichting.
stefan dias
-
- 2304 berichten
- 1319 stemmen
Moeilijk te beoordelen, deze.
En dat is een eerste keer voor mij. In de cinema was dit (20 jaar geleden) een echte ervaring.
Malik was nog een held en de prachtige beelden op groot scherm met het ongelofelijk impactvolle sounddesign, waarbij de kogels om mijn oren floten, maakten deze film tot eebn echte belevenis.
Thuis op de buis (nu ja, flat screen) blijft daar geen ruk van over. Door de technische beperkingen hoor je slecht ordinair ge-ratata en heb ik plots meer aandacht voor de zweverige offscreen stemmen met dito beelden die me in 'The Tree of Life' zo mateloos irriteerden. Zo boring dat zelfs Caviezels smoelwerk het niet kan redden.
4* in de bioscoop, 2* op tv.
PS. Als je dan toch een soort 'realiteit' van de oorlog wil meegeven, zorg er dan voor dat al je sterren hun persoonlijke kapper thuis blijft. Wat zagen al die haren er belachelijk goed gekapt uit.
de grunt
-
- 4273 berichten
- 1568 stemmen
Malick was nog een held
Inderdaad pijnlijke constatering voor mij was hij ook onaantastbaar met de nadruk op was
Left4Dead
-
- 3241 berichten
- 3691 stemmen
Moeilijk te beoordelen, deze.
En dat is een eerste keer voor mij. In de cinema was dit (20 jaar geleden) een echte ervaring.
Malik was nog een held en de prachtige beelden op groot scherm met het ongelofelijk impactvolle sounddesign, waarbij de kogels om mijn oren floten, maakten deze film tot eebn echte belevenis.
Thuis op de buis (nu ja, flat screen) blijft daar geen ruk van over. Door de technische beperkingen hoor je slecht ordinair ge-ratata
4* in de bioscoop, 2* op tv.
Dit is weer zo jammer, een film afketsen omdat je de zaken thuis niet op orde hebt.
Is dat dan de fout van de filmcrew, producer en noem ze maar op.
Ik zou zeggen spaar voor een goede installatie, tot die tijd geen stem meer uitbrengen op deze manier.
stefan dias
-
- 2304 berichten
- 1319 stemmen
Dit is weer zo jammer, een film afketsen omdat je de zaken thuis niet op orde hebt.
Is dat dan de fout van de filmcrew, producer en noem ze maar op.
Ik zou zeggen spaar voor een goede installatie, tot die tijd geen stem meer uitbrengen op deze manier.
Ja, is ook zo. Daarom dat ik voor één keer ook geen stem geplaatst heb. Anderzijds kan je je wel afvragen of alleen groot formaat en sound alles maar moet redden. Bij 'Saving Private Ryan bvb. heb je wel die impact van rauwe oorlog. ook op klein scherm.
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Ja, is ook zo. Daarom dat ik voor één keer ook geen stem geplaatst heb. Anderzijds kan je je wel afvragen of alleen groot formaat en sound alles maar moet redden. Bij 'Saving Private Ryan bvb. heb je wel die impact van rauwe oorlog. ook op klein scherm.
Saving Private Ryan is op de eerste 20 minuten na, ook op het grote scherm oersaai.
stefan dias
-
- 2304 berichten
- 1319 stemmen
Saving Private Ryan is op de eerste 20 minuten na, ook op het grote scherm oersaai.
Not kidding:… ik heb 'm ooit gezien op tv… na het begin gemist te hebben! En het einde op het kerkhof anno 2010 (of zo) gaf me kippenvel. Voor het eerst werden de woorden 'gestorven voor ons' heel tastbaar. Ik ben nooit expliciet fan van Spielberg geweest, maar na het onlangs ook (eindelijk) zien van Schindler's list moet ik dat toch stilaan bijstellen. Ook daar een groot verhaaldienend realisme.
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Not kidding:… ik heb 'm ooit gezien op tv… na het begin gemist te hebben! En het einde op het kerkhof anno 2010 (of zo) gaf me kippenvel. Voor het eerst werden de woorden 'gestorven voor ons' heel tastbaar. Ik ben nooit expliciet fan van Spielberg geweest, maar na het onlangs ook (eindelijk) zien van Schindler's list moet ik dat toch stilaan bijstellen. Ook daar een groot verhaaldienend realisme.
Spielberg’cinema graaft inderdaad niet dieper dat plat sentimenteel drama (Had echt een teiltje nodig bij die eindscene), waarin de everyman zijn conquest overwint. Nul verrassing, een intellectueel poffertje. Malick daarentegen exploreert de menselijke ziel en onze verhouding tot het leven. Dat maakt op mij toch 100 keer meer indruk. Los daarvan vind ik Malick ook op visueel vlak veel sterker.
Maar die eerste 20 minuten van SPR zijn briljant, dat moet ik Steven nageven.
stefan dias
-
- 2304 berichten
- 1319 stemmen
Spielberg’cinema graaft inderdaad niet dieper dat plat sentimenteel drama (Had echt een teiltje nodig bij die eindscene), waarin de everyman zijn conquest overwint. Nul verrassing, een intellectueel poffertje. Malick daarentegen exploreert de menselijke ziel en onze verhouding tot het leven. Dat maakt op mij toch 100 keer meer indruk. Los daarvan vind ik Malick ook op visueel vlak veel sterker.
Maar die eerste 20 minuten van SPR zijn briljant, dat moet ik Steven nageven.
Ik vond Schindler's List zeker niet plat sentimenteel en SPR zal wel zijn sentimentele kantjes hebben, maar plat vind ik dat ook niet. Oké, dat ene kleine momentje met de nazaten aan het graf, is misschien een 'truukje' dat daarom nog niet heel de film goed maakt, maar ik ben er wel voor gevallen. Maar dat had je al door, natuurlijk.
blackwolves
-
- 615 berichten
- 612 stemmen
naar mijn mening je heb oorlog films en je hebt oorlogfilms platoon en deze hier zijn gewoon oorlogfilms met meer diepte gang omdat mijn de emotie mee maakt de werkelijkheid tussen het oorloggeweld door. de goede camera werk prima geluid goede muziek en goede acteurs. als echt ten volle wilt alles beleven zoals in de bioscoop dan moet je een blu ray kopen en alles en nog wat. en zo kun je steeds maar verder gaan er zijn oude oorlog films laat maar zegen uit de jaren van gewone film eentje dat ik hier wil benoemen is ook een soort drama oorlog over een duits slagschip the BISMARCK uit 1960 een hij is zwart wit en neen geen speciale effecten zoals het nu is met al de meeste films. spanning genoeg zeker voor zo een oude film althans indien men classicers waardeert. neen ik houw wel van zo films je beleeft de spanning op een andere manier. de spanning wanner ze op de heuvel moeten en ze geen kant op kunnen omdat ze ingesloten zitten tussen de vijand en luitenant kolonel gordon daar bevelen zit te geven aan kapitein james staros dat hij zijn mannen die heuvel moet in nemen voor zonsopgang. en de rest interesseert hem niet. dat zijn de min punten aan de film want zowel nick nolte als john travolta staan daar niets te doen en de stomste en de slechtste rol uit gans de film. goede rol van Sean pen en de rest van de ploeg. liever een film met diepte gang dan een waar je enkel moet schieten op u vijand. weet wel duitser tegen amerikaan of japanner. daar zit wel spanning in maar niet zoals bij deze films. neem nu die private ryan vind ik wat minder alhoewel toch de meeste oorlog films wel altijd wat emotioneel zijn en slecht dat ga ik niet zegen maar ik mis gewoon wat de andere twee films hebben. en of je ze nu op een scherm zied van 14 of een scherm als een cinema doek maakt niet uit het is naar de film dat je moet kijken het beeld het camera werk de acteurs en de kwaliteit. want zoals gezegd heb je films op dvd en blu ray waarvan je zegd dat de dvd beter is dan de blu ray.
Lovelyboy
-
- 3085 berichten
- 2260 stemmen
The thin red line is geen standaard oorlogsfilm, het is een bijna filosofische benadering, van oorlog of een leven in oorlog.
macrobody
-
- 2167 berichten
- 1801 stemmen
Wat een tegenvaller was dit. Misschien omdat ik er veel meer van verwacht had. Dat terugblikken van, ik geloof dat ie Bell heette, met zijn vrouw/vriendin was echt te afgezaagd. Verder verliep het allemaal rete traag en haalde dat volledig de spanning eruit. Vervolgens zijn de Amerikanen zoals gewoonlijk de 'overwinnaars' op heuvelrug en daar had het wat mij betreft klaar mogen zijn maar dan gaat de film nog een paar uur verder totaal hak op de tak alsof er nog wat film materiaal over was. Kan ook zijn dat ik volledig de aandacht kwijt was na 2 uur spanningsloos gewauwel. Ook totaal geen medelijden met al die PTSD klanten, moet je maar niet zo dom zijn om je voor het karretje te laten spannen.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Property. The whole fucking thing's about property
Terrence Malick is al sinds jaar en dag een grote naam in het filmwereldje en het verbaasde me dat ik eigenlijk nog zo bijzonder weinig van hem heb gezien. Nu is het sowieso geen veelfilmer, al lijkt hij de laatste jaren wel opeens in overdrive te zijn geschoten, maar het is toch iemand met een aantal grote titels op zijn naam. The Thin Red Line was er zo eentje van en ik hoopte vooral dat dit me beter ging bevallen dan The Tree of Life waar ik vandaag de dag nog steeds niet goed weet wat ik er van moet vinden.
Dat is iets dat ook voor The Thin Red Line gaat opgaan vermoed ik. Nu ben ik sowieso geen fan van oorlogsfilms en al zeker niet van zo'n lang uitgesponnen oorlogsfilms, maar wat Malick ermee doet is toch redelijk atypisch. Ironisch genoeg kwam deze in hetzelfde jaar uit als Saving Private Ryan en de twee films kunnen niet meer dan dit van elkaar verschillen. Malick trekt vooral de kaart van sfeer en kiest veel minder voor het plot. Dat geeft een ietwat bevreemdende ervaring waarbij er eigenlijk geen enkel hoofdpersonage is (Adrien Brody was trouwens in de veronderstelling dat hij dat was, totdat hij er bij het kijken van de film achter kwam dat zijn rol danig was ingekort tijdens het monteren) en waarbij gevechten worden afgewisseld door natuurbeelden. Visueel erg mooi (die openingsscène met de krokodil zet meteen de toon, hoewel daar eigenlijk bitter weinig gebeurt) maar ik moet toch net iets meer hebben. Het is ook zo'n film waarbij je eigenlijk makkelijk een 10 minuten kunt missen zonder uiteindelijk al te veel gemist te hebben.
Malick legt een zekere dualiteit in zijn beelden, maar doet dat ook in de personages. Identificeren met de soldaten is redelijk moeilijk omdat het allemaal zo afstandelijk blijft, maar de scène waar een soldaat een Japanner neerschiet en dat luidkeels uitroept maar dat je dan ondertussen zijn interne voice-over hoort waar hij beseft dat hij het ergste wat een man kan doen heeft gedaan is bijzonder te noemen. Omdat er 20 jaar tussen deze en Malick's vorige film lag, wou ook zowat half Hollywood meedoen. Veel acteurs kregen de kans niet en degene die er wel inzaten zagen hun rol serieus ingekort worden. Talloze bekende gezichten daardoor ook, maar dat werkt echter niet altijd even goed. George Clooney, John Travolta, ... Het zijn rollen die erg geforceerd ogen en dan is er gelukkig nog een Sean Penn of Jim Caviezel om de boel wat recht te trekken. Zeker Caviezel is wel erg goed op dreef als Witt en is voor mij het gezicht van de film.
Misschien dit jaar Radegund eens een kans gaan geven, als Belg zijnde moet je de Belgische acteurs die het in Hollywood zijn aan het maken toch wat volgen. Hopelijk een iets meer gestructureerde film want hoewel dit visueel soms overdonderend mooi is, is het toch niet het type cinema dat me ligt. Het blijft wel ergens nazinderen, dat wel.
3*
Grunn-in-en-verkoop
-
- 123 berichten
- 382 stemmen
Goed gemaakte oorlogsfilm, met verschillende bekende acteurs die mijn aandacht niet kunnen vasthouden, ook de flashbacks zijn.... ja waarom eigenlijk. voegen niets toe.
Een goede film weet de aandacht van de kijker vast te houden, in elke genre. maar dat is iets wat deze film compleet mist.
cinemanukerke
-
- 1158 berichten
- 738 stemmen
oorlogsfilm die niet de platgetreden paden volgt zoals zijn tijdsgenoot Saving private Ryan. Een film die je confronteert met de tegenstellingen van het leven (natuur is zowel mooi als wreed), een film die mediteert over de mens als moordenaar (oorlog zit in de natuur van de mens), een film die leest als een poëtisch gedicht over leven en dood. Malick vertelt dit alles met prachtige beelden. Maar het laatste half uur wordt de film een beetje repetitief (die aanval op het dorp toont alweer en iets te direct de agressie van de oorlog). Deze scene (en wat ze wil zeggen) vind je wel in meerdere oorlogsfilms dus misschien wandelt de film toch niet volledig buiten de platgetreden paden. Haalt nipt niet de galerij van de meesterwerken. Voor diegenen die iets meer willen weten over de betekenis en vormgeving van de film : er is een zeer knappe analyse op IMDB te vinden onder de titel 'The most influential film of the 1990s' door RogerKapur. Ga naar de film, scrollen naar user revieuws, klikken op 'see all ... user revieuws' en naar beneden scrollen tot bij de analyse. Zeer verhelderend, vind ik.
Arnhemmer
-
- 629 berichten
- 344 stemmen
Vervolgens zijn de Amerikanen zoals gewoonlijk de 'overwinnaars' op heuvelrug en daar had het wat mij betreft klaar mogen zijn...
macrobody
-
- 2167 berichten
- 1801 stemmen
In een oorlog zijn er alleen verliezers, dus...
Arnhemmer
-
- 629 berichten
- 344 stemmen
In een oorlog zijn er alleen verliezers, dus...
Hahaha.....Natuurlijk heb je hier helemaal gelijk in, maar toch vind ik `t een beetje een goedkoop antwoord.
macrobody
-
- 2167 berichten
- 1801 stemmen
Hahaha.....Natuurlijk heb je hier helemaal gelijk in, maar toch vind ik `t een beetje een goedkoop antwoord.
Echt goede oorlogsfilms gebaseerd op waargebeurde feiten zijn films die tonen wat een oorlog met je doet, lichamelijk en geestelijk. Een film als The Deer Hunter, Born on the Fourth of July (min het einde dan), Platoon, Apocalypse Now of Hacksaw Ridge dat zijn duidelijk betere films. Dan heb je nog een serie als The Vietnam War wat eigenlijk verplichte kost zou moeten zijn. Als je na het kijken van deze films en serie vind dat Thin Red Line op dezelfde hoogte staat dan ben je een van de weinigen op deze planeet denk ik.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Als je na het kijken van deze films en serie vind dat Thin Red Line op dezelfde hoogte staat dan ben je een van de weinigen op deze planeet denk ik.
Inderdaad, denk dat de meeste mensen The Thin Red Line wel hoger inschalen.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Jim Caviezel on his first meeting with Mr. Malick, and his beliefs (0:00 to 6:30):
For instance, back in 1997, I had auditioned for a role that every big name in Hollywood wanted—a role in director Terrence Malick’s upcoming film: THE THIN RED LINE. Now the odds were against me, but I at least got a meeting with Malick. I pulled up at his house in Beverly Hills for my 6 o’clock meeting. But I couldn’t leave the car.
Plagued by self-doubt, I made a decision that if this didn’t pan out, if this didn’t go through, I was going to have to hang it up. I didn’t want to just drift along the rest of my life, wondering if I was ever going to work consistently as an actor. It is now 6:00pm. I was still in the car. I believe in my heart that the next 10 minutes changed my life forever.
In my mind, I was the guy from Mt. Vernon, Washington. I wanted to be a basketball player. What the heck was I doing here, outside of Terrence Malick’s house? I’m an emotional mess, self-sabotage at full fury, so I started to pray the Rosary! Its 6:05 PM and I’m in the middle of the Fourth Glorious Mystery!
You see, six months earlier, my manager, who was bit like a Catholic mystic, said that I should start praying the Rosary on a daily basis. My wife, Kerri, taught me how to pray it. So, following orders, I borrowed her grandmother’s Rosary- a precious antique heirloom. I started running them through my fingers and praying without even really knowing the mysteries.
I’m already five minutes late for this major meeting with the most sought-after director in Hollywood, and I have not finished the Rosary. So, I decide to press on. “Hail Mary full of grace…. Hail Mary full of grace.” When I finally finish the Hail Holy Queen, it’s 6:10 PM. I jump out of the car, dash up to the house, and realize I have Rosary beads in my hand. So, I turn heels and race back to the car to dispose of the beads. I open the car door, and made a deliberate move to drop the Rosary, when I get this feeling— right here (in my heart)— that I should take the Rosary with me. This was not the first time I had experienced this sensation…
The first time I had this experience, I was 19 years old, sitting in a theatre in Mt. Vernon, Washington. The movie had ended, and out there in the darkness, befriended only by my basketball (who was in the adjacent seat)— I had a sensation—right here (again in my heart)—that made me think that I’m supposed to be an actor. This is what God crafted me for. This is what he wanted of me. It was my personal “Annunciation,” a very deep awareness of my vocation. So reluctantly, I went forward. My rational sense intervened…I knew nothing about acting: no agents, no managers, and I can’t memorize lines to save my own life. Yet I had this conviction—this charge!
So, back on the curb in front of Terry Malick’s house, I decide to take the Rosary with me and make my way to front door. The maid answers the bell. On her neck is a Miraculous Medal. So I say, “Oh, you’re Catholic”. She says, “No I’m not, I’m Episcopalian.” She takes me in and shows me the house, a beautiful Spanish hacienda. And as we are admiring the ceiling, while the woman is in mid-sentence, I get that sensation in my chest again, but stronger than I’d ever experienced, and without thinking, I reach for the Rosary in my pocket, interrupt her and say, “This is for you”. She startles and says, “Why did you do that?” Tears are welling up in her eyes. I say, “I don’t know.” “Oh my God”, she says, “The woman that gave me this medal also gave me a Rosary that she got from Mother Teresa. But I lost it. And I prayed this morning that God would send me another one. And then you walk in.” This woman is now collapsing in tears, I am shell-shocked, there is this Rosary between us, and in walks the director, Terrence Malick. When he started with “Honey, what’s wrong?,” it occurs to me that this ain’t the maid. This is Mrs. Terrence Malick, his wife! And I thought, better book a return flight to Mt. Vernon, pal.
When I got home, I told my wife, “Honey I’ve got some good news and some bad news. The good news is that I may get THE THIN RED LINE part; the bad news is Granny’s Rosary is gone.”
I believe that Rosary and the intercession of Our Lady led to the first major role of my career in THE THIN RED LINE (against the wishes of the studio). We would be nominated for seven academy awards, including best picture.
Flavio
-
- 4477 berichten
- 4740 stemmen
Aantal off-topic berichten en berichten met persoonlijke aanvallen verwijderd.
Thin Air!
-
- 30 berichten
- 110 stemmen
Echt goede oorlogsfilms gebaseerd op waargebeurde feiten zijn films die tonen wat een oorlog met je doet, lichamelijk en geestelijk. Een film als The Deer Hunter, Born on the Fourth of July (min het einde dan), Platoon, Apocalypse Now of Hacksaw Ridge dat zijn duidelijk betere films. Dan heb je nog een serie als The Vietnam War wat eigenlijk verplichte kost zou moeten zijn. Als je na het kijken van deze films en serie vind dat Thin Red Line op dezelfde hoogte staat dan ben je een van de weinigen op deze planeet denk ik.
Wacht even. Misschien een typ fout maar je hebt Hacksaw Ridge bij het rijtje goede films gezet (die dan weer beter zou zijn dan the Thin Red Line) ???
Ik kan daarvan zo een paar scenes opnoemen die gelijk staan aan Rambo
Basto
-
- 10063 berichten
- 6817 stemmen
Echt goede oorlogsfilms gebaseerd op waargebeurde feiten zijn films die tonen wat een oorlog met je doet, lichamelijk en geestelijk. Een film als The Deer Hunter, Born on the Fourth of July (min het einde dan), Platoon, Apocalypse Now of Hacksaw Ridge dat zijn duidelijk betere films. Dan heb je nog een serie als The Vietnam War wat eigenlijk verplichte kost zou moeten zijn. Als je na het kijken van deze films en serie vind dat Thin Red Line op dezelfde hoogte staat dan ben je een van de weinigen op deze planeet denk ik.
Op Apocalypse Now na staat deze daar ruim boven. Dus Arnhemmer staat zeker niet alleen. Daarbij laat deze film juist zien wat oorlog met je doet. Zie het karakter van Nolte. Maar het laat ook zien dat je (we) als mens een keus hebben. In die zin is deze film op inhoudelijk vlak veel rijker dan alles wat je noemt. Misschien moet je wat minder oppervlakkig deze film benaderen.
Gerelateerd nieuws
De drie best beoordeelde WOII-films in het aanbod van Disney+
De drie beste films met een hoofdrol voor Adrien Brody
Drie willekeurige aanraders die je vanaf vandaag alleen op Disney+ ziet
Vijf films met een indrukwekkende ensemblecast
Bekijk ook
Apocalypse Now
Oorlog, 1979
3.415 reacties
Der Untergang
Historisch / Oorlog, 2004
1.636 reacties
The Deer Hunter
Oorlog / Drama, 1978
1.064 reacties
Platoon
Oorlog / Drama, 1986
816 reacties
Marketa Lazarová
Drama / Romantiek, 1967
35 reacties
For All Mankind
Documentaire / Historisch, 1989
14 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.