The Last Face (2016)

geregisseerd door Sean Penn
met Charlize Theron, Javier Bardem en Jean Reno

Een bewindvoerder (Charlize Theron) van een internationale hulporganisatie bevindt zich in Afrika te midden van een politieke en sociale revolutie. Daar ontmoet ze een noodhulp arts (Javier Bardem) en de twee worden verliefd op elkaar. Vervolgens komen ze voor enkele moeilijke keuzes te staan die betrekking hebben op humanitaire noodsituaties en burgerlijke onrust.

kappeuter (moderator)
Ah, kijk aan, een nieuwe film geregisseurd door Sean Penn.

avatar van Verhoeven
Denk dat TF dit soort films beter in de toekomst buiten de competitie moet gaan vertonen. Als hij ze al 'moet' vertonen. Nogal een gênante bedoeling op deze manier ...

avatar van Mochizuki Rokuro
Ik geloof dat dit de meest vernietigend ontvangen film ooit is.
Die zal wel in een kluis verdwijnen en er nooit meer uitkomen??

avatar van narva77
Koekebakker vind hem alvast geweldig
Ik kan bijna niet geloven dat een film als deze met een supercast als deze zo ongelofelijk slecht kan zijn... ?!

Althans, na het huwelijk tussen Penn en Theron, die natuurlijk beiden zeer politiek actief zijn en behoorlijk links georiënteerd, kan ik me voorstellen dat dit een misschien een net iets tè persoonlijke queeste zou kunnen zijn geworden...?

avatar van eRCee
Op basis van de plotomschrijving kon je al aan voelen komen dat dit niks ging worden.

avatar van TornadoEF5
mooie opvolger op into the wild.

twitterreacties

Oei, dit idee klinkt al buitengewoon slecht.

avatar van MH040
Al gezien Koekebakker? Zou je er wat over willen vertellen? Ben nieuwsgierig.

avatar van Donkerwoud
Oh God, sterren en Afrika, dat gaat zelden goed...

avatar van Verhoeven
Mochizuki Rokuro schreef:
Die zal wel in een kluis verdwijnen en er nooit meer uitkomen??
Trailer is veelbelovend.

avatar van Seam
Hij is inmiddels gelekt. Eens kijken of dit nu echt een ramp is.

avontuur best vermakend. kijken dus.

Onderwerp zal dicht bij regisseur Penn en actrice Theron hebben gestaan, zo zie je maar dat optimale betrokkenheid bij een project niet altijd resulteert in een sterk resultaat. Penn's minste regieklus tot dusverre. Zijn wat dromerige, dichterlijke filmstijl past ook niet zo bij een dergelijke verhaal, een rechttoe rechtaan benadering had beter gewerkt. Met regelmaat nutteloze slow motion beelden, meerdere keren close ups van insecten als de geliefden bezig zijn en uiteindelijk ook nog goedkoop effectbejag(de dood van een jongen die gedwongen word zijn vader neer te schieten door zeer wrede opstandelingen)......het is allemaal te veel van het slechte. Wat ook niet werkt is het gebrek aan chemie tussen Bardem en Theron. Zij zouden de dragende krachten moeten zijn van dit verhaal, maar hun story, twee collega's vol passie voor hun werk en voor elkaar, ontbeert elke aantrekkingskracht. Theron komt te weinig los van haar imago van ijskonijn en speelt hier ook nog eens een wispelturige vrouw met wie je weinig binding voelt. Bardem doet zijn best maar is simpelweg meer geschikt om een rare man te spelen in plaats van deze integere, liefdevolle arts. Iedereen heeft zich een beetje vertilt aan dit goedbedoelde maar mislukte project, inclusief de ditmaal weinig opzienbarende muzikale bijdrage van Zimmer en Vedder.

Op zich is "The Last Face" een boeiend en aangrijpend oorlogsdrama.
Zeker de gebeurtenissen in donker Afrika zijn soms confronterend, snoeihard en emotioneel.
De beelden zien er authentiek en realistisch uit.
Manco aan deze film is de romantiek en beslommeringen hierom tussen de aangrijpende scenes door.
Het haalt de aandacht weg van het meeslepende verhaal en haalt je keer op keer uit de film.
Storende factor in dit oorlogsdrama.
Zonder de romantische intermezzo's en zich enkel afspelend in Afika had "The Last Face" wat mij betreft
de volle 5* gehad. Nu stokt het bij een 3*/3.5* wat mij betreft.

Prima cast maar wat een erbarmelijke slechte film en dan ook nog dat praten door de film heen afschuwelijk .

avatar van Decec
Een goede drama film...
Prima verhaal....
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Javier Bardem en ook een bekende actrice
Charlize Theron spelen goed...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...

avatar van frolunda
Behoorlijk confronterende maar jammer genoeg ook geen helemaal geslaagde film.
En dat dat ondanks de indrukwekkende cast (al loopt Jean Reno er hier wel erg verloren bij),goede regisseur,prima camerawerk en een flink aantal geslaagde scenes valt de totaalbalans voor the Last face toch wat naar de negatieve kant uit.
Het verhaal is te onsamenhangend,weet geen richting te kiezen en de bijgevoegde maar erg slecht uitgewerkte romance (of is het overbodige) nekken uiteindelijk de film.
Tegenvaller dus maar zeker geen verspilde tijd want daarvoor heeft Sean Penn ons toch genoeg interessants te vertellen en laten zien.
Het wel erg lage gemiddelde hier is dan ook wat overdreven.