Haven (2004)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk / Duitsland / Spanje
Misdaad / Drama

geregisseerd door Frank E. Flowers
met Bill Paxton, Orlando Bloom en Zoe Saldana

Twee zakenmannen (Bill Paxton en Stephen Dillane) vluchten naar de Kaaiman-eilanden om een aanklacht te voorkomen. Deze uitvlucht veroorzaakt een kettingreactie met als gevolg dat een Brit (Orlando Bloom) een misdaad met verschrikkelijke gevolgen begaat.

avatar van Phoenix
Oe, mijn eerste toegevoegde film .

Erg mooie poster!

FisherKing
Nu pas Phoenix. Na 2 jaar Moviemeteren...

avatar van Phoenix
Ik dacht: "Laat ik ook eens wat geven in plaats van te nemen."

Heb het trouwens wel eens eerder geprobeerd. Maar toen kon ik geen geschikt plaatje vinden.

avatar van Phoenix
Wat doet die stem hier trouwens (en wat staat ie er al lang ).

*Chrissie*
Is deze film al in de bios en heeft iemand hem al gezien??????

ik heb hem niet gezien
Ik dacht dat ie dit jaar uit zou komen.
Maar volgens mij is ie al op dvd!
Wie heeft hem op dvd en kan mij vertellen waar ik hem kan halen.
Ben al in 3 cdwinkels gaan kijken en niets gezien!

Deze film is nog niet uit, op een site van hem staat dat ie dit jaar uit komt!
Kijk maar eens op orlandobloomfiles.com en dan de rechterkant! Op dit moment zou het nog 65 dagen duren dat ie uitkomt in de U.S. en op I.M.D.B staat dit op een massege bord: Bloom: "Haven." I'm really excited. It comes out Sept. 15. Dus, de datum is al meerdere keren verplaatst. Maar Orlando zegt dus in een intervieuw dat ie op 15 september 2006 moet uitkomen!
dus ik ben benieuwd! Lijkt mij een aparte maar mooie film!

Deze film stamt uit 2004 en schijn tnu eindelijk uit te worden gebracht in theaters. Ik heb hem gisteren gezien en aanvankelijk lijkt het allemaal een beetje los zans, maar uiteindelijk zijn het allemaal leuke verhaallijnen die allemaal samenkomen.
Goed acteerwerk ondanks het feit dat het lowbudget was. Goede typeringen neergezet over het leven in de Caribbean en hoe er daar geleefd word.
Best een aanradertje

avatar van UrbanDjampa
tjp1994 schreef:
Best een aanradertje

Mee eens

Ja, de moeite waard.
Even het koppie erbij houden,
de verhaallijnen gaan door elkaar en heen en weer,
en dan is het een lekkere onderhoudende film.

avatar van Roel-
Vond de film wat tegenvallen. Was allemaal wel erg vaag en de verhaallijnen gingen voor mij iets te veel door elkaar. Al met al wel een redelijke film die op zich nog wel de moeite waard kan zijn

2,5 *

tsja...
Over het koppie erbij houden, zo moeilijk en ingewikkeld zijn de verhaallijnen ook weer niet. Soms zijn de verhaallijnen zelfs heel kort door te bocht verteld, alleen maar door de flashback effecten lijken ze interessant. Naar mijn mening geen aanrader, maar een *** film

avatar van james_cameron
Zeer wazige misdaadfilm met oninteressante personages en een warrig, saai script. Bijzonder slecht geregisseerd ook. Tel daarbij op de rommelige montage en je hebt een misser van formaat.

james_cameron schreef:

Dan heb ik zeker een andere film gezien...

avatar van james_cameron
Ik denk het wel ja.

avatar van Alba
Helemaal akkoord met james_cameron.
Warrig verhaal, met een herhaling van een groot deel van de film op het einde, niet verwonderlijk dat ze zo aan 115 minuten film komen.

Zeker geen aanrader.

avatar van missl
Ik vond het wel een leuke film, al snap ik echt niet wat de misdaad van Shy te maken heeft met die zakenmannen.

Toch een mooie film met die flashbacks

Alba schreef:
Helemaal akkoord met james_cameron.

Zeker geen aanrader.

Grotendeels mee eens.
Ik zal em alleen niet afraden, het een aardige film niet meer niet minder.

Na de kritische berichtgeving van hierboven, had ik al niet meer zo'n zin in deze film, Maar de film wist me prima te boeien, het had iets krachtiger gekund, maar al met al een aardige film.

De korte beschrijving van de film hier op moviemeter vind ik niet zo van toepassing (De uitvlucht veroorzaakt een kettingreactie? etc)

avatar van animalkrullie
Ik ben het ook niet eens met de kritiek op deze film.
Vond hem goed in elkaar steken.
Voorop gesteld dat ik dit soort films ook wel goed vind.
Het is in ieder geval een drama (meer als misdaad).
Deed mij een beetje naar crash neigen.
Onderhoudende film, waarbij je net als bij crash, niet echt een goed gevoel over houdt.

avatar van rondh
james_cameron schreef:
Ik denk het wel ja.

Ik denk het niet.

Het is een goede film, redelijk goed geacteerd. Het verhaal is goed.
Er zit spanning in, gewoon een goede film.

avatar van detje
voor 7 euro is ie te koop bij v&d

avatar van rupie
goede film! verhaallijnen lopen op een gegeven moment over inelkaar. het tempo is in het begin een beetje traag, maar uiteindelijk komt ie wel op gang de film. Vooral de details van de overloop van de verhaal lijnen maken het leuker.. kotsende Bloom viel mij al op, daarna zie je waarom..

B100
Een verrassende film!

FrietTV schreef:

3,5* als het verhaal van de zakenman iets duidelijker was en de film iets minder traag had het 4* geweest. Personages en acteerprestaties waren super.

Leuke onderhoudende film die het leven op het eiland goed weergeeft. Je ziet inderdaad twee verhaallijnen waarbij inderdaad de omschrijving 'kettingreactie' juist is. Ik heb hier een tijdje over nagedacht en gevonden waar de twee zaken verweven raken.

Fritz en Pippa 'lenen' die boot tegelijk op het moment dat Shy in een boot inbreekt. Shy laat het alarm in de haven afgaan waarop de politie komt die vervolgens Fritz betrappen. Als die zakenman nooit naar het eiland gevlucht was, was Pippa daar niet met Fritz geweest en was Shy opgepakt n.a.v. dat alarm en had hij dit broer van zijn vriendin nooit vermoord (de misdaad met verschrikkelijke gevolgen). Dit is dus de kettingreactie naar mijn mening.

Reinbo
Film is te fragmentarisch, waardoor je met geen van de hoofdpersonen een binding krijgt. Gevolg is een weinig boeiende vertelling... En da's jammer, want verhaal technisch had het wel potentie. (Zeker na Joran) 2,5*

avatar van Donkerwoud
Het is een wat schizofrene ervaring geworden waarbij je niet zo goed kunt plaatsen welk genre het nou ambieert te zijn. Er sijpelt een hoeveelheid Tarantino in door, maar het lijkt ook een ensemble piece a la Crash of Magnolia. In beide gevallen mist het iets. Wel een goed gekozen ''mellow'' sfeer en de cameravoering is best hip ( als je er niet kotsmisselijk van wordt ).

avatar van mikey
Ingewikkeld en als kettingreaktiefilm blijkt dit loszand. Daarnaats is het camerawerk en zijn de acteerprestaties nogal mager.

avatar van nightbreed
Matig filmpje met een niet al te interessant script. De karakters (meest kinderen) zijn van die zogenaamd hippe mensen (drugs, hip taalgebruik, stoer doen). Ik denk dat de makers met deze film een hippe film wilden afleveren die kon concureren met films als Snatch, maar dan voor pubers. Naast de Snatch-stijl waren er nog meer stijlen in de film gestopt in de hoop zoveel mogelijk doelgroepen aan te spreken. Ik vond het gewoon allemaal te gemaakt overkomen en het was te onsamenhangend. Ik geef nog een 2,5 omdat het niet allemaal slecht is. Kort gezegd: Leuk voor pubers, minder voor volwassenen.

avatar van Near_Dark
Dat was weer een vreemde filmervaring !

Het begint vrij aardig met Carl en zijn dochter die hals over kop wegvluchten naar de Kaaiman Eilanden om daar zijn louche financiële zaken op orde te brengen, anders dreigt hij zijn hele vermogen te verliezen.

Maar ergens halverwege stopt deze verhaallijn plots en is het alsof er een andere film begint. Echt waar, ik dacht dat er iets mis was gelopen met de opname want hetgeen je vanaf dan te zien krijgt heeft geen enkel uitstaans met wat zich eerder afspeelde.

De eerste 45 minuten merk je duidelijk dat dit een debuutfilm is, maar gaandeweg wordt de filmbeleving alsmaar beter om écht goed te eindigen. Ik verdenk de regisseur er van twee afzonderlijke filmscripts samengevoegd te hebben tot één geheel. Met dit gegeven kon hij twee uitstekende films maken. Deze mix levert een aardige kijk ervaring op die absoluut de moeite waard is, al is het in het begin even wennen aan de stijl...

7/10.
Doe jezelf een plezier en zet hem niet vroegtijdig af. Als de aftiteling over het scherm rolt zul je bij jezelf moeten toegeven dat je wel degelijk een goeie film gezien hebt

Filmsite : www.havenmovie.com

avatar van soom
Niet geheel overtuigend, sleept de film toch een kleine 3* uit zich mee. Beter dan gemiddeld dus, ruime voldoende wel, ondanks dat het een magere verhaallijn heeft. Zoe is leuk, Orlando valt iets tegen, Agnes Bruckner is wel aardig. Beetje een broeierig sfeertje hier en daar, kon me er wel mee vermaken in elk geval. Al is het dus wel iets te mager, bepaalde dingen zal ik me blijven herinneren.

avatar van nadrin
Begon vrij slap. Maar werd met de minuut beter.
En had na het kijken wel echt het gevoel een pareltje omtdekt te hebben

Verwarrende film die té lang duurt.
Ook de acteerprestaties zijn beneden alle peil.
Ik vond hem dus veel te saai en het is voor mij geen aanrader.