Smokin' Aces (2006)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde Staten
Actie / Misdaad

geregisseerd door Joe Carnahan
met Andy Garcia, Jeremy Piven en Ryan Reynolds

FBI-onderdirecteur Stanley Locke (Andy Garcia) heeft zijn beste agent Richard Messner en diens doorgewinterde maat Donald Carruthers (Ray Liotta) gestuurd naar de niet meer zo erg geheime onderduikplek van Buddy 'Aces' Israel in Lake Tahoe. Hun opdracht is het beschermen van deze louche goochelaar tegen maffiabaas Primo Sparazza, die achter ruim 130 moorden zou zitten. Om zijn eigen hachje te redden heeft Buddy zich bereid verklaard om tegen Sparazza te getuigen, zo luidt het verhaal. De maffia heeft één miljoen dollar op het hoofd van Buddy gezet, waar een bizarre groep huurmoordenaars op af komt.

avatar van Goldenskull
De humor is best aardig, grotendeels is de actie ook nog wel oké, maar verder..

Véél te veel lagen en oninteressante subplotten. En ook te veel personages die 'cool' zouden moeten zijn, waarvan slechts enkele (hitwomen) echt geslaagd zijn. Verder eindigt de film met een behoorlijke anti-climax.

2.5*, redelijk.

avatar van Pitakaas
Shiiiiiiit nigga.. Dat moet waarschijnlijk het meest gehoorde zinnetje zijn in Smokin Aces.
Al snel wordt duidelijk dat Joe Carnahan hier voor een Snatch-achtige aanpak gaat, het grote succes van Ritchie. Blijkbaar beseft de regisseur dat je hier een grote portie humor en actie voor nodig heeft, want je kan zien dat hij het geprobeerd heeft. Helaas is de uitwerking niet echt goed. Vooral het gedeelte humor is slecht uitgewerkt. Er zitten echt ENORM veel typetjes in de film, ik zou bijna zeggen een overkill. Op zich niet erg, ware het niet dat geen 1 enkel typetje daadwerkelijk leuk is. Probleem met de film is namelijk dat het allemaal net wat te stoer wil overkomen. Oftewel, veel dialogen met straattaal en uiteraard shiiiiiit nigga. Nogal storend in mijn mening.
De actie is erg goed, vooral natuurlijk het hotel stuk is een en al actie. Mijn probleem is dat dit weer veel te ver wordt doorgevoerd. Waar het eerste stukje lekker luchtig was, is het gedeelte in het hotel 1 grote bloody gorescene, totaal misplaatst en sluit ook niet aan op het eerste gedeelte. 2e stuk van de film valt er dan ook helemaal niets te lachen, zelfs als je het zou willen.
Ik moet wel zeggen dat alle actie een leuke climax vormt, met goede special effects en de nodige kogels die in het rond vliegen. Helaas wordt het einde een beetje te ver doorgevoerd, en krijgen we nog een heel stom plottwistje voor onze kiezen die voor mij niet had gehoeven. Het paste ook totaal niet bij zo'n actie film als dit, die moet vooral niet te serieus worden.
Cast vond ik vrij matig. Affleck was matig, Alicia Keys was leuk voor de looks. Ik was wel weer positief verrast door Ryan Reynolds, die dus blijkbaar ook wat anders kan dan studentikoze grappemakers spelen.
Al met al een geflopte poging om met de wat populairdere films in het genre mee te komen.

Zeer ongeloofwaardig verhaal en veel te hectisch in elkaar gestoken. Goeie acteerprestaties van enkele acteurs, maar dat gaat bijna verloren met veel te veel onnozele, caricaturale individuen die de revue passeren.
Eén keer was OK, maar nu komt ie voor een prikje op de plaatselijke rommelmarkt.

avatar van lexiepexie
alicia!!!

avatar van nadrin
al bij al een goede actie film.
leuke plotwending en goed verhaal.
dat ervoor zorgt dat de film niet enkel vliegende kogels e.d is.
sterke score die de scenes meer intensiteit geven.

avatar van jipt
Dikke actiefilm. Onderhouden, goed script, vette personages en heerlijke actie. Einde had er uit geknipt mogen worden, door plotwendingen wordt een film nmi niet beter. Daarom een kleine 4*

avatar van K. V.
'k vond het een goeie film. In het begin kon de film me niet zo bekoren, maar de film werd steeds beter. Leuk gefilmd, een bekende cast en een origineel einde.
Vond het een aanrader.

Mooi gekleurde filters en belichtingen en goede actie. Meer heb ik niet gezien omdat de telefoon ging..... Volgende keer beter

Heerlijke film. Mooie personages, lekkere actie en een goed verhaal. Dat is wel een beetje ingewikkeld, maar daar houd ik wel van. Sommige stukjes waren iets te langdradig, met name het einde, maar dat neem ik voor lief. Voor de rest vond ik het knip en plak werk tussen de verschillende 'verhaallijnen' erg goed gelukt. Een dikverdiende 4*.

avatar van Decec
Een redelijk actie/misdaadfilm...
Redelijk verhaal, niet echt spannend verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteurs Ryan Reynolds, Ray Liotta,
Ben Affleck en Common...
Prima achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit...
Jammer, geen aanrader...

avatar van Roger Thornhill
Ongemakkelijke mix van redelijk interessante thriller en nouvelle violence met zwarte humor. Als de plot straight gebracht zou zijn was de film misschien effectiever geweest. Wel opvallend dat Reynolds zich goed staande houdt.

Dramatisch mislukte poging om een Tarantino-achtige gansterfim te maken.

Je ziet dat er heel erg hard geprobeerd is om het allemaal hip, cool, en interessant te maken. Excentrieke karakters, slap geouwehoer, bruut geweld en "verrassende" twists en schokmomenten..het is allemaal aanwezig maar het is helaas nogal belabberd uitgewerkt.

De opzet is interessant maar het duurt veel te lang voor het allemaal op gang komt, de karakters zijn ofwel doodsaai ofwel vervelende karikaturen, en de twist op het einde zie je echt al van mijlen ver aankomen.

Deze film stond echt meerdere malen op het punt om afgezet te worden, iets dat ik zelden doe. Uiteindelijk heb ik hem toch maar afgekeken maar het was niet de moeite.

avatar van %%%%%%
De film heeft best een leuk/vermakelijk plot aleen word het zo extreem doorgevoert dat het fataal tegen gaat werken.

De editing in deze film is trouwens ook behoorlijk crap. Vooral de vele actie scenes komen als een losse flodder over. Tevens zijn de vele karikaturen alles behalve memorabel en sommigen rond-uit eritand (dat kindje )

2,5 ster.

avatar van Eraser2
De enige leuke grappen vond ik dat Liotta vertelde over zijn oma die over wratten heen piste of iets dergelijks en de reactie van zijn collega daarop. Verder vond ik het fantastisch dat Affleck na een lange introductie van zijn personage zonder pardon onverwachts wordt neergeknald door die achterlijke nazis.

Voor de rest een waardeloze kopie van films als Snatch enz. Het acteerwerk doet soms pijn aan de ogen (vooral Alicia Keys pfoe..) en het verhaal is waardeloos uitgewerkt. Ik snap dat een film als deze niet realistisch dient te zijn, maar hier gebeuren wel erg rare dingen (bijvoorbeeld die maskergast wat een onzin ).

Joe Carnahan had een cast ter beschikking om van te watertanden en 'Narc' van dezelfde regisseur was een pracht van een misdaadthriller. Ik verwachtte een dijk van een zwarte actiekomedie en het begin (pakkend, snel en interessant) van 'Smokin' Aces' zag er veelbelovend uit. Echter al na twintig minuten treedt het verval in en het verhaal wordt ondoelmatig, grof, flauw en smakeloos: een schamel, zelfs pijnlijk brobbelbreiwerk. De personages, op een uitzondering na (Ryan Reynolds in de rol van FBI agent), zijn niet interessant, de donkere humor is zelden amusant en het scenario is niet ingenieus genoeg.

avatar van cloffie
Ik qoute:
Pirreke schreef:

De makers hebben teveel gekeken naar andere misdaadthrillers en te weinig naar hun eigen verhaal. Jammer...

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Ach, vond het een best aardig en amusant vlot actiefilmpje. In de eerste twintig minuten is aan regisseur Carnahan de onmogelijke klus om alle karakters die hij voor ons in petto heeft te introduceren. Want dat zijn er veel. En echt bijster interessant zijn de meeste personages niet, dus het startshot dat Carnahan na iets meer dan een half uur geeft om de grote adrenaline-rit te laten beginnen, komt als geroepen. Veel karakters worden daarin weliswaar maar matigjes uitgewerkt, maar gelukkig blijft Smokin' Aces vanaf dat punt wel een amusante achtbaanrit, die de kijker weinig tijd geeft om adem te halen. En na te denken. De verschillende verhaallijnen en karakters zigzaggen net zo lekker door elkaar als de actie en de humor en de film werkt zo vlot naar een aangename climax toe.

Qua montage en camerawerk is Smokin' Aces niet heel uitzonderlijk, de meeste visuele trucjes kennen we al (en hebben we zelfs al eens beter gezien). Maar het geeft de film zijn flow. Verder steken aardig wat bekende acteurs even de kop op voor een rolletje. Met name de wat kleinere rollen, zoals die van Nestor Carbonell, Martin Henderson en Chris Pine, zijn amusant. En door de vaart van de film valt eigenlijk niet op dat het eigenlijk maar erg platte karakters in een niet al te bijzonder verhaaltje zijn. Op diepgang hoef je bij Smokin' Aces dus absoluut niet te rekenen. Maar op een portie vermakelijke actie des te meer.

3,5 sterren.

Tarkus schreef:
Ondanks de grote namen in deze film en hun toch goede acteerprestaties is de film op zich maar pover.
Ik had veel meer van deze productie verwacht.
Het verhaal is zo verwarrend dat je meerdere keren de draad kwijt raakt.
De film zou ook op bepaalde momenten grappig moeten zijn, maar ik vind de grappen weinig geslaagd.
Het valt me op de laatste tijd, dat goede acteurs als Ray Liotta en Andy Garcia de laatste tijd wel heel slechte keuzes maken, of misschien doen ze het alleen om de kassa voor deze mindere films toch te doen stijgen.
Ondanks alles toch 3 sterren voor de goede vertolkingen van o.a. Alicia Keys en Ben Affleck.

Opnieuw bekeken, maar blijf bij mijn eerste mening, het blijft een verwarrend gedoe.

avatar van Ew_MK1
Wat een gehaaste en warrige film zeg. Vond het niet echt geweldig.
Wel een geweldige tattoo die van Darwin Tremor boven zijn oksel!

avatar van Kondoro0614
Smokin' Aces

Een oke actie / misdaad film die erg gehaast overgebracht word naar de kijkers. Hij schiet er door en daarom kan er wat onduidelijkheid ontstaan. Zo hadden wij die ook. Film kijkt niet lekker weg en je zit soms met een vraagteken boven je hoofd. Kwa actie zit de film echt wel goed, en er zitten natuurlijk ook een paar gekkies tussen. Film helaas minder geworden dan mijn verwachtingen, jammer. Het acteren was prima. Verhaal een beetje verwarrend soms en het concept was ook wel leuk gedaan hoor.

avatar van RuudC
Chaotisch misdaadplotje met seventies filtertje waar de gemiddelde vijftienjarige knul ongelooflijk op zal kicken, maar ik vond het niet om aan te gluren. Veel sex, drugs en geknal, maar die dingen komen in talloze andere films veel beter aan bod. Het acteerwerk wisselt van aardig tot afgrijselijk en mede daardoor heeft het gewoon niet kunnen boeien. Dertien in een dozijn.

avatar van DjFrankie
Vond de humor niet zo briljant. Wegkijk filmpje voor de middag

avatar van IH88
“You shot me, and you murdered my friends... and you dumped us in the lake.”
“Pretty much.”

Spijkerharde, expliciete en ook wat rommelige film. Er worden ongelooflijk veel personages geïntroduceerd en soms zie je door de bomen het bos niet meer. Je ziet wel waar regisseur Carnahan zijn inspiratie vandaan haalt, want elementen van Tarantino en Ritchie films zitten er zeker in. Smokin' Aces mist alleen wel die ironische knipoog en het is allemaal iets te serieus. Er zit humor in de film, maar dat werkt niet echt. Het doodserieuze en moralistische einde helpt ook niet echt. Het is allemaal redelijk absurd en niet serieus te nemen (de actiescènes zijn gelukkig wel lekker over the top), en als doldwaze actieknaller is Smokin’ Aces zeker vermakelijk.