The Whole Truth (2016)

2,89

Drama / Thriller

geregisseerd door Courtney Hunt
met Keanu Reeves, Renée Zellweger en Gugu Mbatha-Raw

Advocaat Richard Ramsay heeft een moeilijke zaak te pakken. Hij werkt namelijk aan de verdediging van de zeventienjarige Mike Lassiter, die ervan wordt verdacht zijn rijke vader te hebben vermoord. Ramsay zoekt hulp bij een jonge advocate, Jenelle, die vastbesloten is om de waarheid boven tafel te krijgen.

9 BERICHTEN 3 MENINGEN
avatar van Jaarme

geplaatst: 17 augustus 2016, 10:19 uur [permalink]
Binnenkort even de kans geven
Reactie volgt

avatar van Maya34

geplaatst: 7 september 2016, 04:01 uur [permalink]
Zeker de moeite waard deze film!!

Maar ik herkende Renee Zellweger helemaal niet meer!!!

avatar van Lefgozer
geplaatst: 24 oktober 2016, 17:06 uur [permalink]
What the fuck is er met Zellweger gebeurd?! Ultieme voorbeeld voor vrouwen om niet te vaak langs de botoxboer te gaan.

Film was verrassend vermakelijk.

avatar van Pazmaster
geplaatst: 3 december 2016, 03:16 uur [permalink]
Matige rechtbankthriller met (uiteraard) een zwak spelende Reeves, de rest van de cast doet het gelukkig wel wat beter. Het verhaal is niet bijzonder en de "twist" aan het einde vond ik nogal slap. Een kleine rol van Jim Belushi als de slechte vader, Zellweger had ik niet eens herkend en ziet er slecht uit. Snel vergeten maar weer.

geplaatst: 4 december 2016, 09:49 uur [permalink]
In dezelfde mate als een moeder houd van haar pas geboren kindje ben ik gek op thrillers die zich afspelen in de rechtbank, dus om wellicht een objectiever beeld van de score te hebben moet u er bij mij een halfje afhalen. Ik vond het een ieder geval een prima film, met in de tweede helft een aantal wendingen die je absoluut niet ziet aankomen(je raad bijvoorbeeld never wie uiteindelijk de dader blijkt te zijn). Houten klaas Reeves doet het hier, na enkele misbaksels van films, redelijk als bewogen advocaat(hoewel zijn slome voice over niet had gehoeven). Zeilweger begint helaas steeds meer te lijken op de zus van Marijke Helwegen en moet langzamerhand tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Gugu is een extra attractie en heeft talent, en zelf good old Belushi is van de partij om maar weer eens een morsige, onsympathieke vent te spelen. En de wat dikkere broer van Manuel Neuer levert ook een behoorlijke rol af, ondanks dat hij niet in de buurt komt van Edward Norton die in Prima Fear een vergelijkbare rol speelde. Wat mij betreft een aanrader dus.

geplaatst: 20 december 2016, 10:31 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De film begint zonder aanleiding of inleiding waardoor je moeilijk in het verhaal komt. De wederom erg slecht spelende Reeves helpt dan ook niet mee. De film kabbelt voort om uiteindelijk te stranden in verschillende twists die bijzonder vergezocht zijn. Zellweger speelt een aardige rol en Belushi speelt een kleine maar best vermakelijke rol, Reeves kan echter niet acteren; zelf de voice-over is lachwekkend slecht. de scene waarin zijn hulpje boos weggaat maar vervolgens een scene later toch weer in de rechtbank zit is lachwekkend, zeker met de voice-over die erbij zit 'ze is toch komen opdagen' - joh!

geplaatst: 28 december 2016, 11:18 uur [permalink]
Lekkere rechtbank misdaad film.
Dankzij goed acteerwerk van gehele cast blijft de film boeiend van begin tot eind.
Enigszins verrassende twist aan het eind.

avatar van willemse81
geplaatst: 4 januari, 14:44 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Redelijk onderhoudende rechtbankfilm. Als je ooit een film van Reeves hebt gezien ken je zijn acteerwerk, als dat je niet ligt kun je deze misschien beter overslaan. Dat er een plottwist aan zat te komen was van het begin af duidelijk, toch wist dit me nog te verrassen.

avatar van darlynhailey
geplaatst: afgelopen vrijdag om 19:57 uur [permalink]