• 8.262.124 stemmen

Geregisseerd door: Sean Penn

Met onder meer: David Morse, Viggo Mortensen en Valeria Golino

Releasedatum: 6 maart 1992

Plot The Indian Runner

Het verhaal gaat over twee broers. De ene broer is een politieagent en een ex-boer, die een gelukkig leven heeft met vrouw en een kind. De andere broer is een teruggekeerde Vietnam-veteraan die boos is op alles en iedereen. Hij probeert terug te komen in het leven bij zijn broer en krijgt daar erg veel moeite mee.

imageimage

avatar van Bacchero

Bacchero

Goed gebracht familiedrama. Het verhaal stelt niet zo veel voor maar ik denk dat Penn vooral de nadruk wou leggen op relatie tussen de twee broers en het gegeven 'eigen bloed' laat men ongeacht wat er ook gebeurd moeilijk in de steek. Viggo zit zeer goed in zijn rol als de stoere, getormenteerde en apathische broer. Dergelijke rollen heeft hij na deze film nog gespeeld. En ja de muziek is echt wel een meerwaarde voor de film. Er werd gezegd dat deze film eigenlijk een beetje over Penn zelf gaat...

avatar van 93.9

93.9

Wat een held is Sean Penn. Goede acteur en regisseur.

Dit debut is een film waar in je 2 uur lang ingezogen wordt. Niet in de laatste plaats door de soundtrack.

avatar van (verwijderd)

(verwijderd)

Fijne sfeer en muziek, voelbaar drama en vooral een geweldige cast. Mortensen en Morse zijn een onverwachts top duo en Arquette weet ook dit karakter erg eigen te maken, naast haar persoonlijke leuke eigenschappen.

Het verhaal is een beetje rommelig, lang en incompleet en alle symboliek deed me niet veel, toch jammer want er had zeker een 4.0* ingezeten.

scorsese

Redelijke film over een politie-agent wiens broer terugkeert van de oorlog. Wat traag en vooral vanwege de lengte nogal langdradig. De relatie tussen de twee broers is prima uitgewerkt en de hele finale en vooral de scene in de bar vormt het beste gedeelte van de film. Een uitstekende cast waarbij de sterkste rol is weggelegd voor Viggo Mortensen.