At Close Range (1986)

Drama / Misdaad

geregisseerd door James Foley
met Sean Penn, Christopher Walken en Mary Stuart Masterson

Brad sr. is een misdadiger, een moordenaar, en erger nog: een slechte vader. Zijn zoon, Brad jr. woont bij zijn moeder en oma en ziet zijn vader nauwelijks. Hij is 'white trash', arm en verveelt zich. Geen wonder dat hij zijn goed geklede vader, leider van een bende dieven, verafgoodt. Als Senior hem vraagt een crimineel karweitje op te knappen doet Junior dat graag. Eindelijk aandacht, eindelijk actie.

avatar van geronimo
Hier ken ik eigenlijk Christopher Walken pas van. Komt ook door Live to Tell van Madonna.

avatar van You_bastard
Sean Penn was ook heel goed in deze film en weer die trade markje van dhr. Walken.
Sssssss.........

avatar van geronimo
Oo, dàt trademark bedoelde je.

donnie B.
grappig, hier speelt chris penn de zoon van christopher walken en in the funeral spelen ze broers..

donnie B.
Vanmiddag eindelijk aangeschaft.. Goede film! Walken en Penn zijn (bijna) altijd fantastisch!! Die 2 zouden weer eens samen moeten werken, moet een dijk van een film opleveren...

geronimo schreef:

Is dat zo?
Ik dacht dat "Live to tell" uit andere film kwam, en dat deze soundtrack "David Bowie's en Pat Metthany Group: This is not America"was.

Goeie film trouwens hoor!

sweetlake schreef:

Is dat zo?

Nee, die is van The Falcon and the Snowman

Opnieuw een sterke film met Sean Penn.
Boeiend relationeel drama tussen vader en zoon.
De emotie spat van het scherm.

twijfelde enorm tussen 3,5 en 4*, maar ben toch voor de 4 gegaan. ontzettend goed acteerwerk van sean penn. film komt heel realistisch over.

avatar van BenicioDelToro
Goede, indringende film met geweldig acteerwerk van Sean Penn en Christopher Walken. Penn toont hier al op jonge leeftijd aan dat hij buitengewoon getalenteerd is.

avatar van nightbreed
Ik had deze film lang geleden al een keertje gezien maar ik heb er gister net zoveel van genoten als toen.
Mooie realistische drama/misdaadfilm met een piepjonge en goed acterende Sean Penn.
Christopher Walken steelt, zoals wel vaker, de show met zijn prachtige acteerwerk.
Het script is ook erg goed en weet de aandacht van de kijker er goed bij te houden.
Ik zit net als gNoLEm te twijfelen tussen een 3.5 en een 4 en omdat hij al voor de 4 heeft gekozen ga ik maar voor de 3,5 om de boel in evenwicht te houden.

Cijfer: 3,5

avatar van Barcel
Echt een goede film. Ik vind echt vreselijk toen die mooie meisje verkracht werd door papa van zijn vriend. Dat kan je echt een rare gevoel geven, omdat stel het ook het bij jou gebeurt. En de rest in de film kan ik wel soms goed begrijpen. Ik geef hem een drie en half.

avatar van mikey
Indringend (misdaad/tiener/familie-) drama/thriller. Lichtelijk perfect geacteerd door penn en tegenhanger walken. Ook de overige gangmembers zijn erg sterk gecast. Belichting en fotografie is schitterend en ook het script is erg goed, de dialogen zijn niet het voornaamste maar juist de beelden die het verhaal vertellen (en dat gaat 'perfect'). Het is in docu-stijl gemaakt. Eigenlijk het schoolvoorbeeld van het teens in trouble genre. 4

Intense film, met name naar het einde toe. En wat is die Walken toch goed zeg. Hoort wat mij betreft in het rijtje van de hele groten...

avatar van dvdfreak123
al efkens geleden dat ik deze film gezien heb ik vond dit 1 van penn's beste films ik geef hem nu 3.5 ga hem nog eens bekijken en dan mss de punten nog wat verhogen

avatar van dvdfreak123
heb hem bekeken fantastische film goed verhaal goed geacteerd alleen einde vind ik wat minder maar ik verhoog mijn punten verdient toch naar naar 4.0 omdat het nog steeds goeie film is:D

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Uitstekend misdaaddrama met veel acteergeweld van Penn en de sublieme Walken. Het verhaal is niet overal even sterk maar de hoofdrolspelers trekken de film omhoog. Goed.

avatar van DragQueen
Knappe dramafilm, met vrij indrukwekkend acteerwerk van Walken en Penn. Het verhaal is verder best boeiend, maar het grootste pluspunt van de film is het knappe acteerwerk. 3 sterren.

NightSpirit
Sterke drama. Personages worden ook erg zorgvuldig gespeeld. Eigenlijk de eerste indrukwekkende rol van Walken. Naast "the prophecy" dan.
Mooie muziek ook echt een pluspunt bij deze.

avatar van Uzza_Sparta
NightSpirit schreef:
..... Eigenlijk de eerste indrukwekkende rol van Walken....

En The Deer Hunter, Dead Zone, Dogs of War, en Heaven's Gate dan? Die kwamen allemaal voor deze film.

pop
Goede film met erg mooie sfeer beelden. Let maar eens op de belichting bij bepaalde scenes. Ok soms een tikkeltje te. Maar er is veel aandacht aan gegeven. Goed verhaal met mooie rollen voor penn/walken. Beide weten hun karakters goed neer te zetten. gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

echt een goeie boeiende film.
heb hem ook op dvd nu.
hij blijft mij ook boeien heb hem nu 3 keer al gezien.

avatar van hazel motes
Brad Jr.: is this the gun you used on everyone? Is this the family gun Dad?

Aardig getroffen drama met echo's van Badlands, East of Eden en Bonnie and Clyde. Camerawerk en sets die eer doen aan het realisme van midden jaren 70. Goede bijrollen. Jammer dat we er de gehele film door aan herinnerd moeten worden dat Madonna mevrouw Penn was in die dagen. Walken hors-concours / goed gecast.

avatar van MarkFish
Zoals al eerder gezegd hier. Het acteerwerk is de grootste kwaliteit in deze film. En dan met name van de gebroeders Penn.Christopher speelt een bescheiden, maar erg goeie rol vind ik. En dat Sean Penn een geweldig karakteracteur is, was bekend.

Het verhaal is verder niet verheffend, laat staan vernieuwend, maar zeker niet slecht. Dat gejengel van dat Madonna-nummer is niet echt een pre , maar het roept wel dat jaren tachtig-gevoel op. Of dat nou positief is of niet, daar ben ik nog niet helemaal uit. Verschilt per moment denk ik

avatar van Leo1954
Christopher Walken was toen al weergaloos. Intense film, komt wat verouderd over maar die intensiteit is tijdloos.

ipman-99
"I just bought this car. It's cherry. Will you give me $4600 for her?." ... " !!!

Heerlijke Misdaadfilm (Heropfrissing) !!! Eerst en vooral die muziek ... prachtige muziek o.a van Madonna met 'Live To Tell' ! Prachtige Misdaadfilm met klasbakken Christopher Walken en Sean Penn in de hoofdrollen. Het verhaal neemt je mee vol met zijn dramatische aspecten in de misdaadwereld waarin vader en zoon centraal staan ! De sfeer van de jaren '80 is volop aanwezig. Het acteerwerk is subliem te noemen, maar dat kan ook niet anders met zo'n klasbakken. Emotionele realistische misdaadfilm zo kan je deze best omschrijven.
Chris Penn (broer van Sean) speelt hier ook in mee, Chris overleed op 24 januari 2006.

Toch niet zo best uitgewerkte misdaadfilm, typisch uit de jaren 80 en met een Sean Penn die doet denken aan James Dean.
Ook de sfeer uit de films van deze laatste wordt een beetje opgewekt.
Kon niet echt bekoren. Ook de acts, op Sean Penn na, niet.
Zou een waar gebeurd verhaal zijn.

avatar van missl
Een hele jonge Sean Penn en Walken nemen je mee in dit misdaad drama. Het kijkt wel lekker weg, goede sfeer maar dat was het ook. De acteerprestaties zijn prima.

avatar van ChrisM
Walken steelt de show Penn is niet veel minder echt een toppertje deze film zowel muziek als sfeer!!

avatar van Alucard133
Zeer sfeervolle film met Walken en Penn die het allebei uitstekend acteren.
Ook de Soundtrack helpt enorm.
Live to tell altijd al mooi nummer gevonden.

PZN
Ik had hier toch meer van verwacht. Christopher Walken vond ik niet overtuigen als bad guy in deze film. Ook zijn handlangers komen wat mij betreft niet echt uit de verf. Er had veel meer in gezeten voor dit familiedrama. De enige die de film enigszins overeind hield was de jonge Sean Penn.

avatar van Filmkriebel
Jammer van de matige afloop, die net het sterkste stuk van de film had moeten zijn. Erg heftig maar ook een beetje ontgoochelend. Nochtans is dit soort zware drama's helemaal voor mij weggelegd: een tiener die een houvast zoekt in zijn criminele vader, gooi er een romantisch niemendalletje tussen en laat de chemie Walken-Penn-Masterson haar werk doen. Helaas faalt het vanaf het moment dat vader Whitewood (Walken) besluit om iedereen te elimineren . Vanaf dan, zeg maar de laatste vijftien minuten, wordt het een rommeltje. Het verhaal is niet goed afgewerkt, maar toch komen de spanningen vrij goed uit de verf en valt er genoeg te genieten van het acteerwerk, zeker van Walken --->

avatar van Rickyman
Goede misedaad-drama, met een aardig, traag en niet te sentimenteel verhaal dat vooral opvalt door z'n sterke vertolkingen. Christopher Walken, Sean Penn, maar ook zijn broer Chris en een leuk rolletje van Kiefer Sutherland niet te vergeten. En mooie muziek ook van Sean's toemalige vrouw/vriendin.