At Close Range (1986)

Drama / Misdaad

geregisseerd door James Foley
met Sean Penn, Christopher Walken en Mary Stuart Masterson

Brad sr. is een misdadiger, een moordenaar, en erger nog: een slechte vader. Zijn zoon, Brad jr. woont bij zijn moeder en oma en ziet zijn vader nauwelijks. Hij is 'white trash', arm en verveelt zich. Geen wonder dat hij zijn goed geklede vader, leider van een bende dieven, verafgoodt. Als Senior hem vraagt een crimineel karweitje op te knappen doet Junior dat graag. Eindelijk aandacht, eindelijk actie.

PZN
Ik had hier toch meer van verwacht. Christopher Walken vond ik niet overtuigen als bad guy in deze film. Ook zijn handlangers komen wat mij betreft niet echt uit de verf. Er had veel meer in gezeten voor dit familiedrama. De enige die de film enigszins overeind hield was de jonge Sean Penn.

avatar van Filmkriebel
Jammer van de matige afloop, die net het sterkste stuk van de film had moeten zijn. Erg heftig maar ook een beetje ontgoochelend. Nochtans is dit soort zware drama's helemaal voor mij weggelegd: een tiener die een houvast zoekt in zijn criminele vader, gooi er een romantisch niemendalletje tussen en laat de chemie Walken-Penn-Masterson haar werk doen. Helaas faalt het vanaf het moment dat vader Whitewood (Walken) besluit om iedereen te elimineren . Vanaf dan, zeg maar de laatste vijftien minuten, wordt het een rommeltje. Het verhaal is niet goed afgewerkt, maar toch komen de spanningen vrij goed uit de verf en valt er genoeg te genieten van het acteerwerk, zeker van Walken --->

avatar van Rickyman
Goede misedaad-drama, met een aardig, traag en niet te sentimenteel verhaal dat vooral opvalt door z'n sterke vertolkingen. Christopher Walken, Sean Penn, maar ook zijn broer Chris en een leuk rolletje van Kiefer Sutherland niet te vergeten. En mooie muziek ook van Sean's toemalige vrouw/vriendin.

avatar van trebremmit
Erg goede film, alleen de rol van de moeder vond ik een beetje vaag, het lijkt wel of ze geestelijk niet helemaal in orde is en dat oma de boel regelt.