She's So Lovely (1997)

Verenigde Staten / Frankrijk

geregisseerd door Nick Cassavetes
met Sean Penn, Robin Wright en John Travolta

Eddie (Sean Penn) is grillig, onvoorspelbaar en paranoïde. Hij houdt zielsveel van zijn vrouw Mo (Robin Wright) maar hun turbulente relatie eindigt abrupt wanneer hij voor geruime tijd in een psychiatrische kliniek belandt. Jaren later vindt hij Mo in de suburbs waar ze inmiddels een gezinnetje heeft gesticht met haar nieuwe echtgenoot Joey (John Travolta).

neo (crew)
sean penn,travolta en robin wright (zo heet ze toch weer??),acteren goed.jammer dat het verhaal een beetje tegen valt

kappeuter (moderator)
neo schreef:

Je slaat de spijker op z'n kop. Het verhaal is wat slapjes. Sean Penn maakt veel goed. Travolta heeft maar een simpel bijrolletje.
Ten tijde van het uitkomen van de film was het Robin Wright Penn. Ik geloof inderdaad dat Sean Penn nu een ander heeft.

Dat dochtertje was wel erg cool met haar bier.

vic
erg vaag loos verhaal dat niet echt boeide. Er werd wel erg leuk geacteerd door de hele cast.
vind niet dat john travolta zo op de hoes moet staan omdat hij niet echt een hele grote rol had

Uitermate goede film.

FisherKing
Indrukwekkende film en Penn is hier fantastisch..

avatar van xangadix
Wat een verschrikkelijk prul. Ik had vanaf de eerste minuut een bloedhekel aan de rol van RWP (She's so lovely? NO WAY!) maar de bedoeling is waarschijnlijk dat we haar sympathiek moeten vinden.

Wat ook niet echt meehielp is de dvd die RCV uit heeft gebracht: een Amerikaanse televisieversie, dus 4:3 en alle vieze woorden zijn vervangen door schone varianten, zoals 'fucking' dat 'friggin' wordt. Op een gegeven moment zegt Travolta een hele vieze regel die voor het gemak maar door een andere stem wordt overgedubt. Waardeloos.

donnie B.
Klopt ,die stem vam Travolta is 1 of 2 keer vervangen door een ander, heel amateuristisch. alsof niemand dat zou merken....dusss.. Voor de rest toch wel een aardige film met een goede rol van James Gandolfini!

Lekkere film. Heerlijk anders.

avatar van geronimo
Wat 'n dweil van 'n film. Maar er moet toch íets goeds in zitten, want ik heb 'm toch helemaal uitgekeken. Zal inderdaad het acteerwerk zijn geweest. Tweede helft van de film is echt te belachelijk voor woorden.

Ik vond de film zalig. Zelden zo'n overtuigende passie op het scherm gezien. 4*

avatar van xenne
leuk om deze daarnet nog eens terug te zien op VT4, had em destijds in de bios gezien, in een pre-moviemetertijdperk, dus nog stemloos ... het laatste scenario vd meester, prima film met een erg sterke Penn ... haalt moeiteloos een 3½ (wat een laag gemiddelde trouwens)

avatar van Kiros
Zeer goede film, met natuurlijk zeer goede acteurs. Geen ingewikkeld verhaal maar daarom niet minder interessant.
Mooi om te zien hoe liefde er voor kan zorgen dat je leven een flinke in-de-goot-wending kan krijgen.

yorgos.dalman
Alles is een beetje anders aan deze film. De karakters, de dialogen, de situaties. Weird, ook wel een beetje. Maar wel lekker. Een beetje de Rivella Light onder de films dus.

avatar van Querelle
Het scenario is van John Cassavetes.